Napraattopic 57

16-03-2016 21:52 2992 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
Huisregels
in het kader van "vrijheid van meningsuiting" mag je op actueel oproepen tot haat, mensen door het slijk halen, quoten uit extreem rechtse sites, liegen, bewust zaken verkeerd weergeven, generaliseren, jezelf herhalen tot iedereen er duizelig van wordt. Mag allemaal .

Maar wee je gebeente als je iets zegt in de trant van: sla dat kind met d'r tasje om d'r oren. dan geldt de vrijheid van meningsuiting niet.
quote:WD-40 schreef op 19 maart 2016 @ 18:30:

Huisregelsniks over negatief forummen
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 maart 2016 @ 18:31:

in het kader van "vrijheid van meningsuiting" mag je op actueel oproepen tot haat, mensen door het slijk halen, quoten uit extreem rechtse sites, liegen, bewust zaken verkeerd weergeven, generaliseren, jezelf herhalen tot iedereen er duizelig van wordt. Mag allemaal .

Maar wee je gebeente als je iets zegt in de trant van: sla dat kind met d'r tasje om d'r oren. dan geldt de vrijheid van meningsuiting niet.Applaus. Haatzaaierij mag hier. Openlijk racisme ook.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 maart 2016 @ 18:28:

in de huisregels staat NIETS over negatieve zweer.

Dus je kan niet iemand bannen vanwege een "negatieve sfeer".

Een sfeer ken sowieso minimaal twee partijen. In je eentje is het nogal moeilijk een negatieve zweer te creeren, je hebt minimaal 1 persoon nodig die zich daar aan kan storen. Dan is het de vraag wie is er schuldig?

Huisregels

Sanoma biedt op Viva.nl een forum aan. Viva.nl vindt respectvolle communicatie, de sfeer op haar website en de veiligheid van haar bezoekers uitermate belangrijk.

Uitermate belangrijk! Vergis je niet. Of dat een negatieve- of positieve sfeer is staat er dan weer niet bij.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
iemand met een peper als avatar heeft toen een perma gekregen omdat ze een topik had geopend waar mensen een negatieve sfeer van kregen.

heel gek was dat. is vorig jaar ergens geweest.
quote:Elsa schreef op 19 maart 2016 @ 18:23:

[...]

nou weet ik wie jij bent/was Geen flauw idee wie jij bent maar leuk dat je het zo leuk vindt
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 maart 2016 @ 18:31:

Maar wee je gebeente als je iets zegt in de trant van: sla dat kind met d'r tasje om d'r oren. dan geldt de vrijheid van meningsuiting niet.Ja, idioot.
quote:Elsa schreef op 19 maart 2016 @ 18:35:

iemand met een peper als avatar heeft toen een perma gekregen omdat ze een topik had geopend waar mensen een negatieve sfeer van kregen.

heel gek was dat. is vorig jaar ergens geweest.Ja, dan vraag je er ook om.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:WD-40 schreef op 19 maart 2016 @ 18:30:

HuisregelsDaar heb je niks aan, want er staan allerlei regels niet in waar je wel voor gemaatregeld kunt worden. Zoals het verfoeilijke 'linken naar een ander topic' (heb ik een keer een officiële WS voor gekregen) en het 'negatief forummen' (waar Moi blijkbaar steeds maar weer waarschuwingen voor krijgt).
quote:Nouschi schreef op 19 maart 2016 @ 18:34:

[...]

Huisregels

Sanoma biedt op Viva.nl een forum aan. Viva.nl vindt respectvolle communicatie, de sfeer op haar website en de veiligheid van haar bezoekers uitermate belangrijk.

Uitermate belangrijk! Vergis je niet. Of dat een negatieve- of positieve sfeer is staat er dan weer niet bij.

niet zo negatieve zweer ontwikkelen Noes, lees even verder daar staat

DIT MAG ALLEMAAL NIET

en dan staat er niets over een negatieve zweer.
ik lees even in het centraal mod topic en ik vraag me af of we gemodderd worden door een computerprogramma
quote:Nouschi schreef op 19 maart 2016 @ 18:34:

[...]

Huisregels

Uitermate belangrijk! Vergis je niet. Of dat een negatieve- of positieve sfeer is staat er dan weer niet bij.Sfeer is sfeer, zeg ik altijd maar
oja nu weet ik het weer, die wilde een azc-er in huis nemen.
De willekeur is extremer dan ooit. Gepaard met onvoorspelbare rigiditeit.

Het recept om de boel effectief om zeep te helpen.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 maart 2016 @ 18:38:

ik lees even in het centraal mod topic en ik vraag me af of we gemodderd worden door een computerprogrammaPrecies. Heb er wat van gezegd maar dat zal wel weer gegumd worden 😑
Ik dacht dat missie-m ook een keer een ban heeft gehad, voor sfeer bepalende posting of zoiets, toen 't stamcafé net geopend was.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
quote:Elsa schreef op 19 maart 2016 @ 18:38:

oja nu weet ik het weer, die wilde een azc-er in huis nemen.Oh ja die. Die zorgde al jaren in vele gedaanten voor reuring, en daar houden ze hier niet van, van reuring. Net als van grapjes, die vinden ze hier ook echt heel vervelend.
quote:sabbaticalmeds schreef op 19 maart 2016 @ 18:02:

[...]

in het topic staat toch veel meer commentaar op kinderen. Ze zei iets van het tasje ofzo. Lees even op het topic van the supernanny daar zeggen mensen toch ook dingen over kinderen? als je niks mag zeggen over kinderen dan moeten die topics dicht?

Als het een vluchtelingenkind is mag er er veel naardere dingen over zeggen hoor, kijk maar op actueel. Wat is dit voor meten met twee maten gedoe?

Inderdaad.

Een tijdje geleden werd er in een van de vluchtelingentopics zelfs gezegd dat men niet kan zitten met een dood kind.

Dat mag wel allemaal.

De engerds die dat plaatsten huppelen nog steeds vrolijk rond.
ja maar moiren, jij hebt toch alleen om de 3 maand een 24 uurs-ban. ingecalculeerd in wel.

(ja jij klaagt er dan verder ook niet over zover ik weet. maar het werd net even benoemd wb sfeer en negativiteiten)
quote:Eleonora-1 schreef op 19 maart 2016 @ 18:42:

[...]

Inderdaad.

Een tijdje geleden werd er in een van de vluchtelingentopics zelfs gezegd dat men niet kan zitten met een dood kind.

Dat mag wel allemaal.

De engerds die dat plaatsten huppelen nog steeds vrolijk rond.oh ja ik herinner me dat wel ja.
quote:simbalabimba schreef op 19 maart 2016 @ 18:41:

Ik dacht dat missie-m ook een keer een ban heeft gehad, voor sfeer bepalende posting of zoiets, toen 't stamcafé net geopend was.dat zal wel ja, blijkbaar is het een ongeschreven regel dat je geen zweer mag bepalen. Wat zweer is weet niemand.
Ach, het modwezen reutelt weer iets over dat we moeten staffen. Wat je ook vraagt, dat is altijd hun antwoord.
quote:Elsa schreef op 19 maart 2016 @ 18:38:

oja nu weet ik het weer, die wilde een azc-er in huis nemen.. Je hebt dus geen idee.
quote:Het-groepje schreef op 19 maart 2016 @ 18:55:

[...]

. Je hebt dus geen idee.Maar het klopt wel. De peperforummer kreeg wel degelijk een perma wegens het veroorzaken van een negatieve sfeer op het forum.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven