Makkelijkste plant ooit

19-03-2016 18:45 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben op zoek naar een (het liefst aromatische) plant voor op de vensterbank van mijn kleine slaapkamer met groot raam op het noorden.

Ik ben ontzettend slecht in onderhoud en hoe ik het ook probeer al mijn planten gaan dood. De enige plant die het heeft uitgehouden bij mij is een soort palm die ik ooit ergens in het vuilnis vond.

Ik wil niet weer een plant kopen die het bij mij niet uithoud, arm ding.
Orchidee
Een cactus.
Plastic.
Per aspera ad astra.
Nepplant van ikea

Ook in orchidee

Ideaal!
--
Duinplant
Hallo,

Ik ben op zoek naar een (het liefst aromatische) plant voor op de vensterbank van mijn kleine slaapkamer met groot raam op het noorden.

Ik ben ontzettend slecht in onderhoud en hoe ik het ook probeer al mijn planten gaan dood. De enige plant die het heeft uitgehouden bij mij is een soort palm die ik ooit ergens in het vuilnis vond.

Ik wil niet weer een plant kopen die het bij mij niet uithoud, arm ding.
Sanseveria
Waarom 2 x ?
Grappig.. Nou laat maar.
Een sanseveria
Ik heb geen idee. Ik krijg het voor elkaar zelfs een vetplant dood te laten gaan
Krijg motto niet verwijderd :-)
Graslelie / Chlorophytum comosum

Niet dood te krijgen. En kan goed tegen weinig licht.

En krijgt vanzelf baby's.
Oh oeps ik kreeg een viva error en zal hem epr ongeluk twee keer gepost hebben. Hoe krijg ik dit nu weg
Waarom 2 topics?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Per ongeluk door viva error. Hij zei dat hij niet geplaatst was.

Maar goed, graslelie, sanseveria of orchidee? Zijn die aromatisch of is dat teveel gevraagd?

En was die duinplant een serieuze suggestie? Ik heb geen idee hoor
Slaapkamer?

Vingerplant.
quote:haedor schreef op 19 maart 2016 @ 18:54:

Graslelie / Chlorophytum comosum

Niet dood te krijgen. En kan goed tegen weinig licht.

En krijgt vanzelf baby's.Maar als hij op de vensterbank staat, krijgt hij toch juist heel veel licht?
Nepplant?

En waarom persé een plant op de kamer willen?

Ik kan die ondingen ook niet in leven houden, maar ik probeer het dan ook niet meer.
Wat ik zelf het aller-allermakkelijkste vind, is een cactus. Zet deze in het licht, af en toe water en voila; plant leeft.
Een sanseveria is niet aromatisch, behalve als 'ie bloeit. Die van mij is in een jaar tijd zeker 50 cm gegroeid en bloeit nu. Ik wist niet dat dat kon, maar het is echt zo. De bloem is niet heel bijzonder, maar ruikt heerlijk zoet.
Wat vinden jullie van lavendel of mint?
Ik wil een plant op mijn kamer omdat ik van groen houd en ik woon in een stad op kamers dus het liefst wil ik dan af en toe wat groens zien of ruiken, maar liever niet zien doodgaan natuurlijk
Sanseveria inderdaad.

Of peperomia obtusifolia (ook wel krokodillentranen genoemd).

Zijn beide vetplanten die vrijwel geen water nodig hebben, een keer per 3-4 weken is genoeg.
Cactus. Ik heb ze al 2 jaar en geef ze 1 keer in de 3 maand een glas water. Niet kapot te krijgen die dingen.

Vetplanten gaan bij mij ook dood. Ik heb nu al 5 weken 2 orchideën. En ik ben best wel trots op mezelf dat ze nog leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven