Zakgeld....hoeveel?

02-11-2008 16:32 58 berichten
Mijn dochter van ruim 9 jaar krijgt 1 euro zakgeld per week ( 2 gulden 20...). Nu hoorde ik op school een kind zeggen dat ze 10 euro per maand krijgt. Ben ik nou zo'n krent? Ben eigenlijk wel benieuwd wat jullie kinderen aan zakgeld krijgen.

Gr. jamaartoch
Alle reacties Link kopieren
Ze moeten hier wel iedere dag hun kamer opruimen, de oudste de kippen en de katten eten geven en de jongste dekt de tafel.
Mijn kids hebben een regenboog spaarrekening waar ze in principe niet aan mogen komen en dochterlief heeft een topkidrekening voor haar opgepotte zakgeld,als ze er iets voor wil kopen kan ze het geld eraf halen. Das een rekening die meegroeit,krijgt ze later een pasje van.

Overigens hoeven ze hier niets te doen voor die ene euro zakgeld. Het is idd gewoon het idee dat ze al op jonge leeftijd om leren gaan met geld en dat er geen geldboom in de tuin staat.
Ik spaar ook voor mijn kinderen 25,- per maand en dat krijgen ze op hun 23e, wellicht eerder maar eerst maar eens die pubertijd door komen.
Ik weet ook nog niet wanneer ze dat geld krijgen. Ik had ooit een zilvervlootrekening en die kwam goed van pas toen we gingen trouwen.
Zus en zo, mijn dochter heeft een aantal vaste taken in huis die niks met zakgeld te maken hebben.

Ik vind namelijk dat we allemaal hier wonen, en dat we allemaal dingen moeten doen die we minder leuk vinden.

Zakgeld is gewoon geld waar ze mee kan doen wat zij wil. Wil ze er snoep voor kopen, tja, het is haar geld. Ik koop ook wel eens iets wat ik eigenlijk niet perse nodig heb. En ook daar zitten wel eens miskopen tussen.
Zakgeld is hier wel verbonden aan kamer opruimen en de andere taken.

Zo leren ze dat er gewerkt word voor hun geld

Dus geen opgeruimde kamer geen zakgeld.
En ze mogen eenmaal per half jaar een spaarpot open maken en dan iets kopen of kiezen om verder te sparen.

Voorlopig spaart de oudste nu al een jaar door en de jongste spaart nu net 2 maanden (toen kreeg hij voor het eerst bewust zakgeld)
Leuk geregeld zusenzo!

Ik kreeg voor klusjes ook altijd centen. Ik heb 3 veel oudere broers die toen allemaal al een auto hadden. Het kwam ze goed uit dat hun zusje wel wilde autowassen voor 5 gulden, haha!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven