Europapark
vrijdag 18 maart 2016 om 16:12
Dag reizigers,
Mijn man en ik zouden graag eens naar Europapark gaan. Omdat we hier allebei nog nooit geweest zijn hebben we toch een paar vragen.
Hoeveel dagen hebben we nodig om het hele park te kunnen zien en in alle attracties te gaan?
Moeten we een hotel op het park nemen of zijn de hotels in de buurt ook goed te doen?
Hebben jullie tips voor wat we zeker wel moeten doen of wat we beter aan ons voorbij laten gaan?
En dan als laatste, raden jullie aan om in de lente te gaan of is de zomer beter (door eventuele waterattracties oid die alleen in het hoogseizoen geopend zijn)?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
Mijn man en ik zouden graag eens naar Europapark gaan. Omdat we hier allebei nog nooit geweest zijn hebben we toch een paar vragen.
Hoeveel dagen hebben we nodig om het hele park te kunnen zien en in alle attracties te gaan?
Moeten we een hotel op het park nemen of zijn de hotels in de buurt ook goed te doen?
Hebben jullie tips voor wat we zeker wel moeten doen of wat we beter aan ons voorbij laten gaan?
En dan als laatste, raden jullie aan om in de lente te gaan of is de zomer beter (door eventuele waterattracties oid die alleen in het hoogseizoen geopend zijn)?
Alvast bedankt voor jullie antwoorden
zaterdag 19 maart 2016 om 13:43
quote:catherinah schreef op 19 maart 2016 @ 12:00:
Dus eigenlijk zoiets als Phantasialand maar dan veel groter? Klinkt super!
Haha, ik ben nu nog enthousiaster dan dat ik gisteren al was!Ja, daar is het wel mee te vergelijken! Al is phantasialand nog opgepropter en voller, dat is bij EP niet zo maar het is wel een beetje vergelijkbaar met elkaar. Ik vind zelf EP wel nog leuker! Al is in phatnasialand Chiapas echt geweldig! We gaan dit jaar ook nog naar phantasialand haha!
Dus eigenlijk zoiets als Phantasialand maar dan veel groter? Klinkt super!
Haha, ik ben nu nog enthousiaster dan dat ik gisteren al was!Ja, daar is het wel mee te vergelijken! Al is phantasialand nog opgepropter en voller, dat is bij EP niet zo maar het is wel een beetje vergelijkbaar met elkaar. Ik vind zelf EP wel nog leuker! Al is in phatnasialand Chiapas echt geweldig! We gaan dit jaar ook nog naar phantasialand haha!
zaterdag 19 maart 2016 om 18:05
Ik ben in phantasialand nu een keer of 6 geweest denk ik. Hebben nu en vorig jaar een Efteling-abonnement en daarmee kan je gratis naar Phantasialand, Europapark, movie park en nog meer. We zijn vorig jaar dus naar EP geweest (ik met broertje van mijn man + zijn vriendin. Man bleef thuis), phantasialand en tijdens onze vakantie in Spanje naar Port Aventura maar EP blijft echt mijn favoriet! Zelfs Disneyland in Anaheim kan er niet tegenop! Disneyworld in Florida misschien wel, maar daar moeten we nog heen ooit
zaterdag 19 maart 2016 om 18:10
zaterdag 19 maart 2016 om 18:22
quote:AnDu schreef op 19 maart 2016 @ 18:19:
[...]
Een paar zinnetjes uit je hoofd leren,hoe moeilijk kan het zijn?Daar kom ik niet mee weg als ik allemaal vragen van bezoekers krijg enzo maar ik zou er ook niet willen werken hoor. Denk dat dan toch de leukigheid er vanaf gaat. Zo na mijn pensioen daar in de buurt wonen en de dag beginnen met een kopje koffie in griekenland lijkt me heerlijk!
[...]
Een paar zinnetjes uit je hoofd leren,hoe moeilijk kan het zijn?Daar kom ik niet mee weg als ik allemaal vragen van bezoekers krijg enzo maar ik zou er ook niet willen werken hoor. Denk dat dan toch de leukigheid er vanaf gaat. Zo na mijn pensioen daar in de buurt wonen en de dag beginnen met een kopje koffie in griekenland lijkt me heerlijk!
zaterdag 19 maart 2016 om 19:32
quote:Bree_van_de_Kamp schreef op 19 maart 2016 @ 18:05:
Ik ben in phantasialand nu een keer of 6 geweest denk ik. Hebben nu en vorig jaar een Efteling-abonnement en daarmee kan je gratis naar Phantasialand, Europapark, movie park en nog meer. We zijn vorig jaar dus naar EP geweest (ik met broertje van mijn man + zijn vriendin. Man bleef thuis), phantasialand en tijdens onze vakantie in Spanje naar Port Aventura maar EP blijft echt mijn favoriet! Zelfs Disneyland in Anaheim kan er niet tegenop! Disneyworld in Florida misschien wel, maar daar moeten we nog heen ooit Die staat ook zeker nog op mijn wensenlijstje!! Al denk ik dat we dan eerst voor kinderen gaan en dan in het mom van "voor de kinderen" eens op pretparkentour in Florida gaan
Ik ben in phantasialand nu een keer of 6 geweest denk ik. Hebben nu en vorig jaar een Efteling-abonnement en daarmee kan je gratis naar Phantasialand, Europapark, movie park en nog meer. We zijn vorig jaar dus naar EP geweest (ik met broertje van mijn man + zijn vriendin. Man bleef thuis), phantasialand en tijdens onze vakantie in Spanje naar Port Aventura maar EP blijft echt mijn favoriet! Zelfs Disneyland in Anaheim kan er niet tegenop! Disneyworld in Florida misschien wel, maar daar moeten we nog heen ooit Die staat ook zeker nog op mijn wensenlijstje!! Al denk ik dat we dan eerst voor kinderen gaan en dan in het mom van "voor de kinderen" eens op pretparkentour in Florida gaan
anoniem_196263 wijzigde dit bericht op 19-03-2016 19:32
Reden: Te snel...
Reden: Te snel...
% gewijzigd
zaterdag 19 maart 2016 om 19:40
Europa Park vonden wij ook super! We zijn er nu een keer of 4 geweest, en gaan dit jaar weer.
Tot nu toe altijd in de zomervakantie, dus echt hoogseizoen. De wachttijden en drukte vielen me erg mee, maar we houden dan ook niet van achtbanen. En daar stonden wel erg lange rijen.
Bree, even een vraag over de Arthur. De vorige keer dat we er waren was-ie stuk, dus niet kunnen proberen. Maar is-ie erg heftig? Mijn man en dochter zijn niet zo'n helden, ik durf iets meer, maar ook niet in die mega-coasters.
Gaat-ie erg hard? Over de kop? Andere enge toestanden?
Tot nu toe altijd in de zomervakantie, dus echt hoogseizoen. De wachttijden en drukte vielen me erg mee, maar we houden dan ook niet van achtbanen. En daar stonden wel erg lange rijen.
Bree, even een vraag over de Arthur. De vorige keer dat we er waren was-ie stuk, dus niet kunnen proberen. Maar is-ie erg heftig? Mijn man en dochter zijn niet zo'n helden, ik durf iets meer, maar ook niet in die mega-coasters.
Gaat-ie erg hard? Over de kop? Andere enge toestanden?
zaterdag 19 maart 2016 om 23:10
quote:catherinah schreef op 19 maart 2016 @ 19:39:
[...]
Mag ik vragen waarom?Black Mamba spreekt mij het meeste aan, daarbij vind ik de scenery veel mooier in Phantasialand. Europa vind ik niet zo mooi, China weer wel. Veel attracties zijn natuurlijk hetzelfde in een ander jasje gestoken. Dus het is maar net waar je van houdt.
[...]
Mag ik vragen waarom?Black Mamba spreekt mij het meeste aan, daarbij vind ik de scenery veel mooier in Phantasialand. Europa vind ik niet zo mooi, China weer wel. Veel attracties zijn natuurlijk hetzelfde in een ander jasje gestoken. Dus het is maar net waar je van houdt.
dinsdag 22 maart 2016 om 15:05
Ik vind phantasialand te benauwend. En qua attractie-aanbod kan het voor mij echt niet tippen aan EP. Black mamba is tof met mooie theming (zelfs het personeel is afrikaans ), maar blue fire, silver star en Wodan zijn gaan daar met gemak overheen. Ook qua theming vind ik EP beter, omdat ze het per gedeelte helemaal tot in de puntjes hebben doorgevoerd. Ik vind het bij phantasialand een beetje een ratjetoe van stijlen, niet echt een geheel. Bij EP is alles verdeeld in landen en dat is dus 1 thema, in phantasialand heb je china, dat loopt over in mexico bij chiapas en talocan, maar daar achter gaat het over naar afrika en dat ligt in hetzelfde gebied. Mystery castle en river quest horen niet echt bij een bepaald thema, liggen wel naast/in china maar sluiten daar niet op aan. Er staat ook nog een mijntrein tussenin, western wat verder nergens bij hoort. Dan heb je het gedeelte bij de main street wat geen echt thema heeft en dan gaat het daarna over in Wuze town wat weer een soort fantasiewereld is. Ik vind het een leuk park hoor en ook qua attracties is het een prima park. Maar ik mis daar echt eenheid en ruimte. Nu houden de omwonenden daar ook uitbreiding tegen en kunnen ze dus niet veel meer, dat is gewoon jammer. Met iets meer ruimte tussen de attracties was het net wat prettiger vind ik persoonlijk
Dezelfde attracties in een ander jasje herken ik niet echt. Het attractie-aanbod in EP is juist wat unieker, omdat de eigenaren (Mack) hun eigen attracties bouwen. Die kom je niet zomaar overal tegen en ik zie weinig gelijkenis tussen EP en phantasialand qua attracties eigenlijk.
Dezelfde attracties in een ander jasje herken ik niet echt. Het attractie-aanbod in EP is juist wat unieker, omdat de eigenaren (Mack) hun eigen attracties bouwen. Die kom je niet zomaar overal tegen en ik zie weinig gelijkenis tussen EP en phantasialand qua attracties eigenlijk.
dinsdag 22 maart 2016 om 15:43
We waren van plan om op een maandag te gaan, dan de dinsdag en woensdag uit te trekken voor het park en dan donderdag naar huis. Een blik op google maps leert me net dat het 849 km hiervandaan is, toch nog iets verder dan dat ik had verwacht Niet dat dit ons tegen zal houden, we gaan dan alleen 4 dagen ipv de geplande 3.
Wat jullie zeggen van die thema's kan inderdaad wel kloppen, ik vind persoonlijk de thema's in een pretpark wel leuk, maar niet echt doorslaggevend naar of een park leuk is of niet. Ik vind het ergens wel praktisch dat de attracties zo dicht bij elkaar liggen in Phantasialand, maar we gaan dan ook meer vanwege de attracties dan voor de thema's. Europapark leek ons juist wel leuk omdat die thema's ons wel aantrekken. Elk park heeft zo zijn eigen charmes denk ik
De Efteling vindt manlief echt drie keer niks omdat de afstanden met niks daar veel te groot zijn, al denk ik stiekem dat de ervaringen met zijn ex ook een grote rol spelen hierbij...
Wat jullie zeggen van die thema's kan inderdaad wel kloppen, ik vind persoonlijk de thema's in een pretpark wel leuk, maar niet echt doorslaggevend naar of een park leuk is of niet. Ik vind het ergens wel praktisch dat de attracties zo dicht bij elkaar liggen in Phantasialand, maar we gaan dan ook meer vanwege de attracties dan voor de thema's. Europapark leek ons juist wel leuk omdat die thema's ons wel aantrekken. Elk park heeft zo zijn eigen charmes denk ik
De Efteling vindt manlief echt drie keer niks omdat de afstanden met niks daar veel te groot zijn, al denk ik stiekem dat de ervaringen met zijn ex ook een grote rol spelen hierbij...
dinsdag 22 maart 2016 om 15:57
Haha! Ik vind de Efteling ook wel heel leuk, maar daar mis ik voor mezelf wel wat thrill. Al is de baron heel tof, dat is dan ook meteen de enige thrill. Ik vind in EP de combi van thrill, familie-attracties, theming, sfeer, eten en drinken en afstand tussen de attracties gewoon perfect! Dat maakt het voor mij het beste park het hele totaalplaatje spreekt me erg aan, meer dan in andere parken waar ik geweest ben.
Wel eind voor jullie trouwens! Woon je in het noorden? Vanaf ons (vlakbij Utrecht) is het 609km.
Wel eind voor jullie trouwens! Woon je in het noorden? Vanaf ons (vlakbij Utrecht) is het 609km.
dinsdag 22 maart 2016 om 16:09
Ik ben zo enthousiast geworden dat ik gelijk geboekt heb! Wij gaan begin oktober. Rijden op zondag heen en donderdag terug. Dan hebben we de maandag, dinsdag en evt. woensdag voor het park.
Ik heb niet gekeken of er een vakantie is, zag wel dat er horror nights en oktoberfest zijn, dus ik hoop dat het mee zal vallen met de drukte
Ik heb niet gekeken of er een vakantie is, zag wel dat er horror nights en oktoberfest zijn, dus ik hoop dat het mee zal vallen met de drukte