** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Echt? wat erg, het rookverbod leek mij juist heerlijk!!!!

En misschien kan mijn haar idd niet langer groeien, dat kan, want een kapper heeft me dat eens verteld (toen ik hetzelfde zeurverhaal hield, alleen was het toen wel zo´n cm of vijftien korter, en toen dacht ze dat het misschien niet langer kon groeien). Laten knippen helpt niet, is gebleken. Dus dit is het enige wat nog kan werken. En anders moet ik het maar accepteren en een coupe laten knippen op deze lengte.

Nu ga ik echt naar huis en hamburgers bakken!
Ja, het is echt dat je steeds denkt (niet non-stop maar toch vaker dan je zou denken) 'WIE HEEFT ER EEN SCHEET GELATEN?' En aan het einde van de avond hing er helemaal een viezige geur die ik alleen kende van festivals.

Over de reclames. Berliner vertelde mij bloedserieus dat always toch echt het beste was. Dus dat kon ik beter gebruiken dan tampons.

Kijk, een on-topic emoticon: :puke:
Ik ben er wel hoor maar achter de schermen, leef nu in de ik-doe-het-rustig-aanmodus want...pffft halve griepen, bijholte ontstekingen etc vliegen hier voorbij. Net niet genoeg om je goed ziek te voelen en thuis te blijven maar wel genoeg om je lamlendig te voelen. Dus lees even mee.

Isiss, Je bent echt een stoer wijf!

Ine, wat haal jij toch allemaal uit? Komt er ook een trein in jouw durp? Ik durf niet te rijden met sneeuw, dan "bevries" ik. Ik ben onwijs stoer om overal te rijden, bergen, stijle hellingen, boswegen etc etc zolang het maar droog is, regen mag maar zodra het vriespunt onder 0 komt ga ik meebibberen.

Marg, wel je haar knippen hoor. Anders gaat het splijten en ben je nog verder van huis. Kan je straks een rattekopje laten knippen

LaMoon, heerlijk dat je even genoten hebt in NL maar zeker weer fijn om weer bij d'n man te zijn?

Jooles, stuur de foto's maar naar mij, zet ik ze wel in de AK.

Hmmmm, mijn geheugen laat me alweer in de steek. Ga maar netjes in mijn mandje liggen.
Cadi, leuk dat je er weer bent!! Jaaaa, mijn durp heeft een eigen treinstation. Mijn moeder komt ook vaak met de trein deze kant op, is prima te doen! Maar op zich valt het met sneeuw enzo ook wel mee hoor, de straten worden altijd heel snel geruimd. Maar eerlijk is eerlijk, je raakt er wel aan gewend om met sneeuw te rijden. Een beetje glijden en schuiven, vind ik al niet meer eng als vroeger.

Beterschap!!! Ben jij ziek of je kindjes? Of en en?

Ik gedraag me keurig hier hoor! Geniet van het leven, zeg maar.. haha!! Eigenlijk heb ik het gewoon gehad, hoeft het niet meer.

Vrijdag komt het au pair meisje met haar ouders deze kant op. Nu heb ik gevraagd of zij een weekje later kan komen (zoon is toch pas eind deze week weer hier, zoals nu gepland is), dus dan zou ik nog een paar dagen naar NL kunnen gaan.

Zij probeert nu te schuiven en als dat lukt, ga ik nog een weekje naar NL.

Fille, bekend verhaal. Heb het al van veel mensen gehoord. Sinds er een rookverbod is, ruik je alle andere luchtjes. Zweetoksels, scheetjes, onfrisse mensen.. alles werd overheerst door de rooklucht. En nu niet meer.. Jakkes!

Ik vind het wel logisch dat je in een restaurant niet meer mag roken, daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Maar in een discotheek of kroeg?? Raar hoor..

Hier wordt het vanaf 1 januari allemaal anders. Het cafe waar ik gewerkt heb, is te klein en dus mag de chef kiezen. Rokerscafe of niet-rokerscafe. Het blijft een rokerscafe.

Denk trouwens dat de plotselinge bel-motivatie een beetje daardoor komt, maar ook omdat alles nu weer naar boven komt. Het leeft ineens weer veel meer dan eerst en moet nog steeds de neiging onderdrukken..

Marg, een duikbootje ken ik niet, maar klinkt prima te doen! Onze flugerl is 'zelfgemaakt', dus niet die flesjes. Wat hier nog wel veel gedronken wordt is flying hirsch. Een glas met daarin een laagje red bull en een flesje jaegermeister. Die drink je dan heel langzaam leeg, zodat beide vermengen. En nu hebben we iets heel smerigs ontdekt! Een lepeltje suiker en een glaasje vodka met een scheut citroensap. Eerst suiker in je mond en dan het glaasje leegdrinken. Nadeel is dat je, als je er vier of vijf gehad hebt, je behoorlijk aangeschoten bent - zeg maar dronken - en vaak de volgende dag ook nog..

En sambuca met baileys of vodka met martini zijn ook wel lekkere mixjes..

Grappig, dat stappen. Hier gaan door de week vaak alleen mannen iets drinken. Vrouwen gaan bijna nooit en als ze gaan drinken ze iets non-alcoholisch en gaan om 23 uur naar huis. Die hangen niet zo snel in de lampen. Jonge mensen wel, die drinken heel veel, echt heel veel. Maar ook dat is in NL zo, denk ik.. Tenminste als ik denk aan mijn tijd van 18 tot 22..

En nu ga ik met de buurvrouw naar een dorp een eind verderop. Daar zit zo'n soort namaak Ikea en ze wil er graag een keertje heen.
Ine: Ik snap dat opnieuw in de zorg werken wel een grote stap voor je is. Zeker als je er een tijdje uit geweest bent. Maar aan de andere kant veranderd er qua basis meestal niet zo veel. Als ik het zo lees is zo'n baan als verpleegkundige toch wel erg aantrekkelijk. Ik geloof echt niet dat je voor schut zal staan. Daarbij wie niet waagt, wie niet wint. Dus 'go for it'!!!!!

En wat betreft de scharrel; you go girl!!

Issis: Ik kijk naar van alles en nog wat. (in Zuid-Afrika) Zo zijn er bijvoorbeeld aantal vacatures waar je Nederlandse taal machtig voor moet zijn. (voor deze banen krijg je zonder al te veel problemen een werkvisum. Normaal is dat heeeel moeilijk daar) Dit zijn vooral banen in it en automatisering. Verder heb ik aantal leuke vacatures in de hospitality business voorbij zien komen. Deze zijn dan vooral in Zambia. (is daar stuk makkelijker om aan een visum te komen en minder concurrentie van andere sollicitanten)

En die KNO arts ieuw ik haat die lui!!! Heb daar in het verleden de nodige bezoekjes gebracht en behalve dat ze me pijn deden heeft het vrij weinig opgeleverd.

Nemo: Wat leuk om al je belevenissen te lezen!! Ik wist wel dat je job vrij pittig kon zijn, maar dit is toch andere koek. Gelukkig is je groep flexibel en open minded genoeg!! Bij m'n laatste vakantie kwamen we in het zand vast te zitten in de middle of knowhere, met een leeglopende band en motor die het niet meer deed..(na later bleek verstopte oliefilters)

Ik vond het geen probleem er zijn wel ergere dingen. Sommige mensen in de groepen begonnen dat toch wat minder leuk te vinden. Hhihi denk dat ze in jou geval echt in tranen zouden zijn uitgebarsten. Toch gaaf hoor zo'n baan.....*zucht*.....

Kikkerjet: Wat leuk dat je cadeautje gearriveerd is!!! Wel jammer dat ze niet passen, maar ja het gaat om het idee. Al bedacht of je binnenkort (lees begin 2009) nog naar je nica toegaat??

Verder heb ik weinig te melden. Nog steeds druk,druk,druk Het voordeel is dat de tijd wel lekker snel voorbij gaat. Heb ik niet zoveel tijd om 'm te missen!! Nog 11 nachtjes voordat ik vertrek!! Heb er wel zin in even lekker naar de zon. Kan niet wachten om concrete plannen te maken om elkaar te zien.

Misschien dat ik morgen/overmorgen nog een teken van leven ga ontvangen. Dan is hij weer in een gebied waar hij kan smsen!!

Vandaag wel lekker dagje vrij. Heb een poging gewaagd pepernoten en kruidnoten te maken. Hmmm de kruidnoten zijn goed gelukt, maar de pepernoten het smaakt totaal niet naar wat het zou moeten zijn. Vind het ze eigenlijk ook nog niet eens lekker. :puke: Nou ja kan gebeuren. Ga nu maar weer lekker relaxen. Heb tenslotte niet voor niets vrij. (beetje 'men in trees kijken' die Jack is wel wat )

Voor iedereen die ik vergeten ben
Ine, niet gek hoor dat die neiging er nog is. Dat is nooit zo 1-2-3 weg.

En bij jullie moet een caféhouder dus kiezen wat het wordt? Denk je dat veel mensen voor niet-roken gaan kiezen?

En ik neem aan dat je met zoon Nederlands praat. Wil je hem ook Duits gaan leren?

Cadi, beterschap voor wie er ook ziek moge zijn!

Grrr, praatte met Berliner op msn terwijl hij offline was. Mijn moeder belde, dus tijdje gepraat en nu komen mijn berichten niet meer bij hem aan. Irritant! En dat gebeurt vaker. Ik heb daar zo'n hekel aan.
Fille, moi is hastikke gammel. Ik slik nu maar elke dag van die pilletjes dus hoop er het beste van.

En raar dat msn. Ik sta altijd offline, vergeet het dan weer online te zetten, maar kan gewoon kletsen met iemand.

Ine, een nepIkea? Wat moet ik me daar nou weer bij voorstellen??? Ik had het vanavond nog over je bij ex. Hij, en zijn collega's die in jouw land zijn geweest, zijn gek op knoflook soep. Hoop gezoek en de importeur gevonden. Nu heb ik een email gestuurd of ze ook aan particulieren leveren. Ben benieuwd, mocht het niet zo zijn......dan hoop ik dat ik een beroep op je kan doen.
quote:Cadi schreef op 02 november 2008 @ 22:31:

Isiss, Je bent echt een stoer wijf!

Hoezo? Heb ik iets (niet) gedaan?

Ik vind mezelf meer 'n watje, heb gister enorm zitten janken bij & na 'n ruzie met R. terwijl ik dat echt niet wilde.

Oh, m'n kortetermijngeheugen is niet heel geweldig merk ik nu in het reageerschermpje waar ik niet terug kan lezen.

Cadi: beterschap!

Treinen naar Tirol lijkt me wel wat. Droppen we R. bij 'n vriend die iets daarvoor in Oostenrijk woont, en kunnen we ongestoord après-skiën bij Ine en haar mannen. Ik spreek geen woord Duits, en al helemaal geen dialect, maar dat is helemaal niet nodig toch? Oh, dan kunnen we ook meteen naar de kapper daar.

Fille: heel irritant, zo'n soort msn-dingen ja. En dan vooral na telefoontje van moeders, ik word dan tenminste pissig op haar, terwijl ze er niks aan kan doen.

DD: ga je over 'n paar weken echt op vakantie? Of ook werktechnisch iets doen daar? Klinkt wel heel eenvoudig, zo naar Z-A (als je tenminste 'n ICT'er bent dan ). Geen kans op je vriend zien, of kan er nog iets geregeld worden?

Nou weet ik 't echt effe niet meer.
DD je brengt me op een idee. Ik ga van het weekend maar eens pepernoten maken.
quote:isiss schreef op 03 november 2008 @ 21:36:

[...]

Hoezo? Heb ik iets (niet) gedaan?

Ik vind mezelf meer 'n watje, heb gister enorm zitten janken bij & na 'n ruzie met R. terwijl ik dat echt niet wilde.

Oh, m'n kortetermijngeheugen is niet heel geweldig merk ik nu in het reageerschermpje waar ik niet terug kan lezen.

Cadi: beterschap!

Treinen naar Tirol lijkt me wel wat. Droppen we R. bij 'n vriend die iets daarvoor in Oostenrijk woont, en kunnen we ongestoord après-skiën bij Ine en haar mannen. Ik spreek geen woord Duits, en al helemaal geen dialect, maar dat is helemaal niet nodig toch? Oh, dan kunnen we ook meteen naar de kapper daar.

Ik zei toch, ik ben niet helemaal lekker Ik bedoel dus Nemo. Ok, jij zal ook wel een stoer wijf zijn maar hee, Nemo daar in het Verre Oosten met water tot aan haar knietjes......

En dat treinen is wel een strak plan. I'm in!
Pfiew, ik dacht al dat ik iets had gemist.

Nemo is zeker 'n stoer wijf ja.

Ga jij effe snel naar bed toe dan!
Ies, niet boos op moeder. Ze had een vermakelijk verhaal dus dat maakt veel goed. En ze past extra dagje op nichtje, maar heeft ook iets anders, dus wilde even horen of ik niet dagje vrij kon nemen. En dat kan net niet want ik heb een cursus. Jammer, zou dagje oppassen best leuk vinden.

Cadi, beterschap dan! En goed voor jezelf zorgen!

Hmm, msn vertelt me nu dat ik eruit gegooid word omdat ik ergens anders inlog. Zou het dan niet logischer zijn om tegen mijn tweede ik te zeggen dat ik2 niet kan inloggen omdat ik hier al ben ingelogd. Lekker dan. Ik bel Berliner straks wel.

Zeg er was toch nog iemand die niet skiet?
Ik! Skie niet.

Ik schuif aan daarna.
Ik schuif aan daarna? Dat klinkt vaag.

Ik schuif daarna aan, bij de apfelstrudel en andere lekkere dingen te eten & drinken.

En dan lijkt zo'n foute dorpsdisco me ook wel wat.

Hier in Bels zijn af en toe '30+ fuiven', heb ook nog steeds 'n plannetje staan om daar 'ns te gaan kijken.
Ik wil wel even skieen als het mag. En nee, naar bed gaan doen we nog niet. De fles wijn is nog niet op
Oh Isiss, mag ik mee? Ik zie meteen zo'n verlepte donkere verbouwde gymzaal voor me waar gelige mensen langs de kant van de dansvloer staan, waarop de dorpsgek en drie dames van middelbare leeftijd uit hun dak gaan. Alhoewel, misschien moet ik niet meegaan en mezelf in de waan laten.
Fille, ik denk dat je beter in de waan kunt blijven. Maar zou wel 'n stunt zijn......wij allen daarbinnen komen en het durpsfeest op z'n kop zetten.
Volgende probleem.....ik heb 2 eitjes opgezet maar weet niet meer hoe laat......wanneer moeten die krengen er nou uit??? Pffft, het leven is een groot raadsel.

Oh ja, vergeet ik zomaar te vertellen. Cadiman heeft examen gedaan. Hij is geslaagd. Tsssk, had niet anders verwacht. Dus nu de molen in.
Jeeeeej Cadi. Spannend. Dus we gaan hier allen fulltime duimen!

Ik kijk een documentaire over jongeren en seks en ik ben, natuurlijk, vreselijk geschokt. Een dertienjarige die ontmaagd is toen ze dronken was op een feestje. Dertien. En dat was in nog maar in Drenthe. En nu staat een jongetje te vertellen die elf is. Elf!
Haha, dat meld je even tussen de après-ski & eitjes in?

Goed nieuws!

Fieje: exáct daarom wil ik gaan ja. En dat je mee gaat is 'n zeer goed plan.
anoniem_35750 wijzigde dit bericht op 03-11-2008 22:12
Reden: zonder t ja!
% gewijzigd
Fille, even tussendoor. Ik heb de afgelopen dagen drie of vier keer zogenaamd een berichtje van je gehad op MSN, wat overduidelijk spam is met een virus erin. Ik krijg een link waar ik op zou moeten klikken en die komt zogenaamd van jou. Weet niet wat het is, wilde het je al eerder zeggen. Dus misschien verklaart dat ook iets van je MSNproblemen?
Dertien! Dat ís schokkend (of ben ik nou oud intussen?).

En dan naar feestjes waar ontmaagdingsactiviteiten plaatsvinden, daar moet wel 'n hoop drank bij horen. Toen ik dertien was, was er alleen cola & sinas, en werden we allemaal om 22.30u opgehaald.
Etosha: dat had ik ook. Niet van Fille, maar dat mensen uit mijn msn-lijst ook zo'n mailtje kregen met 'n virusachtigiets. Wachtwoord veranderen moet 't oplossen, 't is schijnbaar geen virus dat schadelijk is.
Etosha dank. En ik heb zoiets van Isiss gehad. En van mijn tante.
En moet ik dan mijn wachtwoord veranderen of moet Fille dat doen? Lastige is dat ik een Apple heb en dus geen virusscanner en dus niet kan checken of.. oh maar, wacht, als ik geen virussen kan hebben kan ik ze ook niet versturen. Toch? Of...? Duh.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven