** Longdistance relationships deel 11 **

26-09-2008 23:03 3420 berichten
Alle reacties Link kopieren
En daar gaan we weer! Met of zonder longdistance

Isiss: getrouwd met R. uit Marokko. Is in BE gaan wonen om hem makkelijker deze kant op te krijgen. 2,5 jaar longdistance relatie gehad.Speeseend: relatie met J. uit Duitsland. Druk aan de studie. J komt vaak deze kant op of Spees gaat naar Duitsland.Cadi: helaas ook nog steeds legaal. Hij woont in Turkije, ook samen een kindje. De bedoeling is dat hij hierheen komt hij is ook net geslaagd voor zijn examen.Fille: longdistance relatie met Berliner (we hebben toch best nog veel legalen hier hoor). Hij woont in Duitsland. Toekomst waar en hoe nog onbekend. Misschien gaat fille naar Duitsland??Es1450: illegaal hier. Zorgt voor neverending scriptiestories, schoonfamilieverhalen en werkperikelen die heel saai zijn. (haar eigen woorden). Long-distance ervaring met een Panamees, maar ze woont nu samen met een Nederlander!Margaretha: jaren lang gelongdistanced (wat je wel niet allemaal kan met dit woord). Woont en werkt nu in Spanje vlakbij haar vriend.Rianneplaya: Long distance relatie gehad met een Mexicaan. Daar naar toe verhuisd en blijven hangen. Woont en werkt nu in Mexico waar ze geniet van het single leven.La Moon: Geen longdistance meer omdat ze de zon heeft opgezocht. Ze woont nu samen met haar vriend op de Canarische eilanden.Jooles: Heeft een relatie gehad met een Nederlander die in China ging wonen. Het is toen over gegaan (Chinees heeft nu bedacht dat ie terug wilt naar NL, maar met zn nieuwe liefde). Jooles is nog lekker vrijgezellig.Ine: Woonachtig in Tirol met haar zoon van 2. Had een relatie met een NL uit Noord Holland en dus long distance. Relatie is nu over, maar Ine is gezellig blijven hangen!Mezelf nog: findingnemo, relatie gehad met een Belgische Marokkaan en in Marokko gaan wonen. Sinds augustus 2008 mn zooi terug in NL en relatie over. Nu lekker vrijgezel.En beste nieuwe mensen, : wees welkom! Hopelijk kan je het een beetje volgen met deze intro.
Nemo, ik heb al in de AK gereageerd maar inderdaad fijn dat je een leuke groep hebt. Ik kan me voorstellen dat als je een irritante groep hebt je graag 'per ongeluk' eentje zou verdrinken.

Ine, wat goed dat je nog achter het dumpen staat. Dat geeft vast een goed en sterk gevoel.

Ik heb vanavond ein-de-lijk weer eens afgesproken om uit te gaan. Dansen, niet kroegen. Ik begon me al een behoorlijk oud wijf te voelen voor mijn leeftijd. Maar nou zou ik stiekem ook wel heel veel zin hebben om lekker lang te slapen in plaats van 's ochtend vroeg je bed inrollen. Maar goed, als ik denk lang te slapen word ik ook altijd om 8 uur 's ochtends wakker.
Uitgaan, dansen... ik kan me echt niet heugen wanneer de laatste keer was! Ik heb echt alleen maar vrienden en vriendinnen met kleine kinderen die dit allemaal niet meer doen, zo saai! Ik mis het eigenlijk best wel.
www.nu.nl

HANOI - Tientallen mensen zijn de afgelopen week om het leven gekomen door overstromingen in Vietnam. Dat heeft de Vietnamese overheid zaterdag bekendgemaakt.

Overstroming Vietnam

Het Aziatische land wordt geteisterd door de zwaarste regenval in ongeveer 25 jaar. De straten van de hoofdstad Hanoi staan blank. De belangrijkste snelweg van het land is door aardverschuivingen op sommige plaatsen onbegaanbaar geworden.

Tyfoon

In september vielen in Vietnam meer dan dertig doden door de tyfoon Hagupit. De tropische storm Kammuri kostte een maand eerder aan meer dan honderd Vietnamezen het leven.
Ben weer enigzins bijgelezen!

Nemo: wat een verhalen zeg! Vind het leuk om te lezen. Gelukkig heb je idd een leuke groep en zijn jullie al verder gekomen?

Isiss: ja je moet op salsa-les gaan! Is echt heel leuk hoor! Ik heb het gedaan in NL. Ben toen alleen gegaan (LDR nog) en dat vond ik al heel erg leuk. Het is nog veel leuker als je met R. gaat volgens mij!

Hier zou ik het ook wel weer willen. Een vriend van E. is Cubaan en geeft ook lessen. Laatst wilden een vriendin en ik heen gaan met haar vriend en E., alleen haar vriend haakte af en ja, toen de wilde de mijne ook niet meer (terwijl hij het al goed kan!).

Ine: heb je nu goede schoenen? Weet je al of je zoon komt? Heb je foto's op Facebook bekeken hoor en wat is je zoontje toch een lekker ventje!

Etosha: hoeveel nachtjes nog?

Marg; gaat het alweer wat beter? Wel fijn dat je aan het werk bent trouwens! Fijn voor het geld natuurlijk, maar ook dat je nu 'iets nuttigs doet' en wie weet wat het je nog brengt in de toekomst.

Fille: alvast veel plezier vanavond! Hehe, herken dat wel van je, ik ga ook bijna nooit meer uit. Komt ook omdat ik het uitgaan hier wel een beetje gezien heb, maar toch voel ik me dan ook wel eens een oud wijf hoor.

Rianne: wat lekker dat je weer naar NL en op wintersport gaat! Weer wat om naar uit te kijken. En wat heb jij een geweldige baan! Wauw, klinkt echt leuk wat je allemaal van plan bent!

Kikkerjet: wat zonde zeg van die schoenen. Heb je er al een leuke bestemming voor?

Jooles: tja, ik vind het ook maar vreemd van de Chinees hoor.

Wel lekker dat je het met je baan naar je zin hebt!

Es: veels te laat natuurlijk: maar heel veel plezier en veel foto's maken he.

Cadi: ben je er nog? Hoe is t er mee?

Aan de rest even een zwaai!

Ik ben dus weer terug op het eiland en heb het heel erg naar m'n zin gehad in NL! Het viel me nu ook op dat NL toch wel een fijn land is om te wonen hoor (maarja, ik heb nu natuurlijk ook bijna alleen maar leuke dingen gedaan).

Ik was heengegaan met een koffer van 15 kg. en weer terug met 21,7 kg. (en daarbij ikzelf ook nog een dikke kilo extra, vanaf maandag een dieet!). Op Schiphol begon de grondstewardess zelfs nog moeilijk te doen over de te zware koffer. Dat kon toch eigenlijk echt niet hoor, maar vooruit, deze keer bleef het bij een waarschuwing, maar de volgende keer moet ik echt betalen hoor. Gelukkig niks gehoord over handbagage, want ik had 2 (zware) tassen.

Wat ik mee heb genomen: vooral veel vreetwerk (dus ja of dat dieet wat wordt maandag....), koffiepads, sinterklaasspul enz. enz. en natuurlijk een nieuw paar schoenen, want daar had ik nog niet genoeg van
Nemo!!! En hoe is t nu met jou en je groep?
Ik mis 't ook! (wat Etosha schriijf dus, want ik zie dat Moon er nog tussendoor komt nu)

Het is hier voortaan zo erg dat eventuele dans/stap-dates 2 maanden van te voren gepland moeten worden, en ze dan vaak op 't laatste moment toch veranderen in ergens eten en redelijk op tijd naar huis. O.a. ook door de vele moeders die vooraf de meest wilde plannen hebben waar op 't moment zelf toch niks van terecht komt. Volgende stapdate is met vriendin zonder kinderen, dat scheelt.

Dus: een goed plan voor 'n volgende meeting denk ik dan.

Nemo: geweldig verhaal weer, jommerjommer. En wat 'n geluk met zo'n groep, je had 't wat dat betreft slechter kunnen treffen. Hoop dat 't vanaf 't vliegreisje helemaal zonnig is.

Ine: als je nog steeds opgelucht bent is scharrel dumpen 'n goeie keuze geweest. Vind 't ook wel knap, zou 't zelf niet zo makkelijk kunnen.

En 1.88m is nu helemaal leuk. En handig bij concerten, in de stad, of op andere plekken met veel mensen. Ik heb er in ieder geval totaal geen last meer van, behalve soms met kleding kopen. Jasjes met 'n taille bv. zitten bij mij altijd te hoog, ongeveer onder m'n borsten i.p.v. in m'n taille. Of schoenen, want bij zo'n lengte zou ik omvallen met maat 39.
Aiai, hoe kunnen sommige mensen toch anders zijn dan vooraf verwacht.

Ik heb 't over R.

Die blijkt nu zeer tv-reclame-gevoelig. Of huis-aan-huis-foldertjes-reclame, ook goed (heb 'n nee-nee sticker gehaald, dus daar zijn we in ieder geval vanaf). We hebben nu bv. 'n swiffer. Goed, ik moet toegeven dat 't best 'n fijn geval is.

Maar ook zo'n huisparfumding in 't stopcontact. Ik heb 't 'n half jaar tegen kunnen houden maar ben vandaag toch gezwicht voor z'n gezeur, met de kanttekening dat 't geval er meteen uitgaat als ik 't niks vind. Dat vond ie oké.

Ik vind 't dus helemaal niks, daar hoef ik 't niet eens voor uit te proberen. 't Zit nu 10 minuten in 't stopcontact en d'r hangt zo'n zoete kunstmatige bloemengeur in huis. Gatver.

Ik denk dat ik op de tv ook 'n nee-nee-sticker plak.
Moon: leuk, dat je 't zo leuk hebt gehad! Ook weer fijn om daar thuis te zijn bij 't vriendje?

Nog nagedacht over een eventuele verhuizing samen naar NL?
Mijn skischoenen, onee, apres skischoenen zijn nu een weekendje naar Linz, Salzburg :S. Mannen!!

We waren vergeten de schoenen 's avonds weer uit de auto van bauleiter te halen, dus heb ik 's ochtends gebeld.. joh, kan ik mijn schoenen bij jou komen halen (het hotel wordt in het dorp gebouwd). Nou, nee.. stress op de baustelle, kraan kapot, nog iets belangrijks kapot, De Chef uit Wenen op bezoek, kortom; Stress. En hij is een man, dus kan ik ook niet nog eens tussendoor in welgeteld maximaal 10 seconden mijn skischoenen uit zijn kofferbak halen. Nee, geen tijd. Oke.

Hij zou me 's middags wel komen halen en dan samen met mij die schoenen ruilen. Prima, prima.

Al met al hoor ik niets, dus om vijf uur maar eens bellen. Waar ben je?? Oooooooh, ooooooooops, helemaal vergeten! Hij was al bijna thuis.. met mijn schoenen.. :S. Handig joh!

Door de drukte op de bouw was het hem helemaal ontschoten en vertelde hij me nog iets over een ongeluk van zijn broer, niet heel ernstig, maar wel ziekenhuisopname. Maar dat begreep ik niet helemaal, zijn dialect is erg lastig en moeilijk te verstaan, zeker voor de telefoon..

Nu ruilen we ze dinsdag om, als hij weer terug is. Hahaha! Ine en Haar Skischoenen, het zou ook eens normaal verlopen..

Nemo, dat is niet niks!! Wow!! Het lijkt me zo'n gek idee dat alles zo ver onder water staat! Vies ook, want het is geen kraanwater, zullen we maar zeggen. Zijn de mensen daar het wel gewend?

Hier viel afgelopen maandag de stroom uit. Hele dorp zonder stroom. Zo tegen een uur of vier, dus het werd ook al schemerig. Gek hoor, ineens ligt de wereld stil. Niets functioneert meer, computers, kassa's, niks! Duurde een half uur en toen was het weer terug. Er was een kabel ofzo geraakt. Ik weet nog van Alanya dat het daar heel normaal was. Stonden we te tutten bij kaarslicht.

Dat stappen heb ik ook jarenlang niet meer gedaan. Toen ik bij mijn ex kwam, werd ik meteen braaf. Volgens mij hebben we nog 1 keer gezopen op een bruiloft. Echt gezopen. Een statafel vol bacardi-cola's met vier mensen was binnen een uur op, als ik het me nog goed herinner. Daarna zwanger geraakt en toen geemigreerd. Niks stappen.

Hier is gewoon meer een uitgaanscultuur (komt ook omdat ik er werk, dicht bij het vuur) en in de winter kun je vier maanden lang elke avond stappen tot je er bij neervalt .

Als ik dan in NL ben en weer eens wil stappen met vriendinnen, valt het altijd een beetje tegen. Het uitgaansleven waar ik vandaan kom is matig, zeg maar. Plattelands.

Een tijdje geleden zijn we spontaan naar Maria Alm geweest, ook een skioord. Een ontzettend leuk kroegje, met allemaal hout van binnen. Zo gezellig! Meteen aan de praat met mannen in lederhose.

Ik ben dan wel moeder, maar ik hang ook nog graag in de lampen :)!!!

Isiss, met high heels van 10 cm ben je bijna 2 meter!! Wow! Hier in Oostenrijk zijn ze allemaal zo piepklein, hier ben ik zelfs vrij lang en helemaal op hakken. Een 'grote' Tiroler is zo rond de 1.85, maximaal..
Haha, high heels van 10 cm! Daar begin ik niet aan! Heb 't idee dat ik er niet stabiel mee kan bewegen. M'n hoogste zijn 'n cm of 5 geloof ik, maar die vind ik al eng.

De bauleiteravonturen zijn erg leuk om te lezen trouwens.

En fijn dat je zoon weer terug komt!
Ik ga ook gewoon aftellen.. 112 nachtjes nog tot 21 februari, nog 112 nachtjes tot de hollander..

Eigenlijk wil ik hem wel bellen, maar zeggen jullie alsjeblieft 1000 keer dat dat geen goed plan is??? En neemt iemand mijn telefoon zolang in bewaring??
Nemo: alles goed? ben blij dat je idd zo'n relaxte flexibele groep hebt. Ik weet niet waar je heen bent 'geevacueert'? Hoop echt dat t weg is uit 'hoog-water-gebied'!

Moon: leuk dat je weer 'terug' bent. Vast ook wel weer fijn om weer bij je vriendje te zijn? Zéker nu je genoeg 'hollands spul' in huis hebt voorlopig, maarre.. koffiepads? Hebben ze die daar niet dan?

Rianne: érrug fijn, zo'n wintersportvakantie! Wanneer ga je? Of lees ik daar nu net overheen?

Isiss: geweldig verhaal over die nee-nee-sticker en R! Stomme vraag misschien, maar de mannen in mijn huis (ik woon sinds 3 weken met alleen maar mannen, erg leuk!) hebben besloten dat wij ook een nee-nee sticker willen omdat 'toch niemand hier die foldertjes leest (of zo'n ja/nee sticker, zoiets) maar waar haal/krijg je die?

Begin nu trouwens wel lichtelijk jaloers te zijn op jou 1.88m.. Ben zelf namelijk maar 1.58, en dat is heel vaak ook ontzettend onhandig (probeer maar eens broeken te kopen!)

Jooles: al naar de kapper geweest? Ik wel, en is zo'n je-kunt-geen-afspraak-maken-kapper, dus echt megalang moeten wachten en er waren ook nog van die ouders met ontzettend ***-kinderen, maar het is het allemaal waard: m'n haar zit nu heel leuk (vandaag nog wel iig, altijd afwachten wat het dan morgen is..)

Fille: waar ga je vanav op stap? veel plezier iig! Moet zeggen dat ik ook alweer veel te lang niet 'echt' op stap ben geweest (en ik studeer nog wel!), maar wel veel in de stad gaan eten en daarna nog ergens een drankje doen. Maar begreep nu dat er a.s. dinsdag weer een leuk feestje is waar ik "echt heen moet".. Vanav iig maar suf op de bank zitten met een kop thee en een goed boek, ook wel eens heel lekker :-)

Voor iedereen die ik vergeten ben; zwaai!
Voor ik het vergeet (en als het al niet te laat is) Ine: NIET DOEN! Slaap er eerst een nachtje over, en als je het dán nog een goed idee vind mag je van mij gerust bellen..

Is je zoontje trouwens al thuis? Hoop t'!
Jezus, Nemo, het leven van een reisleidster gaat niet over rozen...ik bewonder je ervoor, volgens mij was ik al 100x uit m'n vel gesprongen, in huilen uitgebarsten enz. Maar dat kan je natuurlijk niet maken als reisbegleider...ik vind het knap. En ik vind het geweldig hoe je het opschrijft, heel boeiend en leuk om te lezen. Toch maar ns denken aan een boek, hoor!

Es, ben véél te laat, je zit al in t vliegtuig, maar toch: veel plezier en geniet er van!!!

Ine, goed, dat je m gedumpt hebt en fijn dat t nog steeds goed voelt! Heerlijk dat je zoon morgen thuis komt (daar ga ik maar gewoon van uit, ik zal iig voor je duimen). Enne...niet zo'n goed plan

Moon, leuk dat je het naar je zin hebt gehad! En ik denk dat iedereen, die ooit (een tijdje) in het buitenland heeft gewoond, je verhaal mbt de extra kilo's in de koffer en alle lekkere dingen wel herkent! Ik wel, iig...

Fille, ik ken het ook. Ik ga eigenlijk helemaal nooit niet meer stappen. Was al nooit zo'n stapper, hoor (tijdens studententijd gingen we meestal naar concerten ipv naar disco's of zo, daar ging eigenlijk al het geld aan op), maar in Dublin ging ik eigenlijk wel iedere week naar de kroeg en ongeverr 1x per maand mondde dat dan uit in stappen. Maar sinds ik terug in NL ben, ben ik eigenlijk, even tellen, nog maar 1x "echt" wezen stappen...erg eigenlijk. Ik word écht oud!!! Veel plezier met swingen iig!

Isiss, heb het idd ontzettend naar m'n zin op werk. Ik vind het echt superleuk, het is echt m'n ding en on top of that zijn (de meeste) collega's geweldig. Echt geen vergelijk met de vorige baan. Aankomende week ga ik als "pers" (hoe cool klinkt dat!) naar een groot Awards Gala. Echt zin in!!!

Ohja, en even on topic: ik ben vandaag naar de kapper geweest. Was hardhardhard nodig. Met een kort kapsel moet je eigenlijk gewoon om de 5, 6 weken en niet 10 weken wachten Spees, hoe was het bij jou bij de kapper (zij had ook een afspraak vandaag ) Ohja, en heb vandaag geshopt. Veel te veel geshopt. Veel te duur geshopt. Twee superleuke jurkjes gekocht (en een nieuwe pyama, maar da's minder interessant), maar ben er nu eigenlijk niet meer helemaal zeker van of ik een daarvan wel echt kan "hebben", of ie wel staat en zo. Dat krijg je als je in je eentje gaat shoppen...ben nu gewoon in staat om een foto te maken en m in de AK te zetten of naar een vriendin te sturen om te vragen of het echt wel kan, en m anders terug te brengen...

Erg eigenlijk, he?

Ha, ga zo lekker mosselen eten (ja, Spees, ik heb ze idd vandaag gehaald!!! Volgende keer gaan we ze samen eten, ok?) en ANTM kijken. Fijne avond!!!
Ha, Spees, cross posting!!!

Ohja, Nemo, hoop dat het nu allemaal goed gaat en het zonnetje binnenkort weer gaat schijnen, letterlijk en figuurlijk!

En Kikkerjet: schattig van je vriend, die sandalen. Maar vraag me nu ook af: heeft je vriend van die kleine voeten of jij juist hele grote?!
Ine, kan je zijn nummer niet wissen? Eventueel kan je het nig opschrijven en dan ergens ver ver weg stoppen zodat je echt moeite moet doen om te krijgen. Als je dan in een onbewaakt ogenblik (of een alcohol-in-bloed-ach-wat-kan-het-schelen ogenblik) wilt bellen of smsen kan het niet.

Isiss, briljant verhaal van R. Ik zie jullie al zitten met een grote sticker op de tv. En dat elke keer als R. zijn mond opent tijdens de reclame jij heelhard "Nee!' zegt. Geur uit stopcontact lijkt me ook smerig. Misschien kan je hem reclame-zakgeld geven? En pas op dat hij geen homeshopping-tv gaat kijken!

En dit is dus een verzameling van ouwe wijven? Mooi!

Spees, in Amsterdam.
Jooles, kan wel hoor, foto in de AK zetten. Heeft iemand dat niet eerder gedaan? Voor een feestje ofzo?
Aha, ik wist dat ik iets was vergeten! Es: veel plezier!

Verder ben ik niet van 't mannen-relatie-belwel-belniet-advies. Ben daar gewoon niet heel goed in. Al vind ik hierin wel, Ine, dat je 'm beter niet kunt bellen. Maar aan de andere kant: jij kent 'm, jij kent de situatie, blabla, bellen zou dan misschien niet gek zijn. M.a.w.: ik ga niks meer zeggen over dat soort dingen.

Cool, Jooles, als pers gaan! Ik heb jaren geleden -via connecties- met 'n perskaart mogen fotograferen op Paaspop. Heb er nog 'n vage close-up van Dinant van Kane aan overgehouden (terwijl ik die helemaal niet leuk vond/vind!).

Was erg leuk, kon dus overal op de persplekken staan, o.a. bijna op 't podium bij allerlei bands, waaronder Rowwen Hèze. Maar vond backstage weer eng, vrees dat ik te verlegen ben voor 'n echte persfotograaf. 't Leukste was wel 't publiek fotograferen. Helaas nog met analoge camera, kan geen voorbeeldjes laten zien dus, of ik moet gaan scannen.

Ja, en foto's in de ak is helemaal goed! (die laatste van die chick uit Mexico zijn erg leuk trouwens! We moeten haar meenemen als we gaan stappen, dat lijkt me logisch )

Etosha heeft 't ook ooit gedaan, dus het is helemaal niet gek.

Fieje: wezen stappen?

Spees: dat broeken'probleem' ken ik ook. Tis wel lastiger om er 'n stuk aan te zetten dan eraf halen De truc: rokjes.
Meiden, top! Bedankt!!! Ik heb niet gebeld. Wil zo graag, maar durf gelukkig niet.

Heb zojuist met vijf borrels teveel zitten snotteren aan de bar.. Jommerjommer, hoe triest, hoe triest. De bar waar ik hem heb leren kennen, waar ik hem tijdens zijn tweede bezoek aan het dorp heb opgehaald en waar de serveerster als geen ander begrijpt waar ik het over heb. Zij is de enige die ons toen samen gezien heeft en zij is ook de enige die mij kan bevestigen dat het zo geweldig was.. Zij kent hem goed (5 jaar wintersport in het hotel waar de bar bij hoort) en heeft ons samen gezien. Ik vertrouw op haar 'onafhankelijke' oordeel. Het is gewoon fijn, omdat zij weet waar ze het over heeft. De rest kent hem niet, of heeft hem nooit met mij samen gezien. Zij wel, en zij is er nog steeds van overtuigd dat het goed komt.. Ik weet dat het geen garantie is, maar het voelt wel fijn. Een soort bevestiging dat ik niet gek ben of op een roze wolk woon. Het was echt zo bijzonder als ik het toen beleefd heb en we zien wel hoe het verder zal gaan..

Nu ga ik als de wiedeweerga mijn mandje in, want ik ben doodop en ik ga alleen maar stom kletsen als ik hier blijf hangen..

Zoon komt nog niet terug, waarschijnlijk einde van de week. K*t. Denk dat ik dan maar naar NL rijd. Kan ik nog mijn vriendinnen zien voor de winter.

Hey Ine, houd op. Ga slapen. NU!
Wat hebben jullie weer veel geschreven vandaag? Moet er niet gewerkt worden?? Het is half 8 en eindelijk zit werkdag erop. Maar ja, morgen weer. Krijg een groep bejaarden :D Allemaal 75 plussers. Die moet ik opvangen op het vliegveld en als ´leuk´ welkom heten in Mexico. Hoe doe je dat leuk? Leuker dan welkom in Mexico kan ik het niet maken. Maar ja, probleem voor morgen. Hier wordt namelijk wel veel gestapt. Het zou voor mij, zowel portemonnee als gezondheid, beter zijn om ook minder te stappen. Maar het is gewoon altijd gezellig. Sowieso 6 avonden in de week in mijn stamkroeg. Gaat alles per liter. Niet heel handig. Liter bier of wat voor cocktail dan ook kost 55 peso, zo´n 3 euro. Maar ja, de kroeg gaat om 2 uur dicht, en vaak is het dan nog veel te gezellig. Daardoor beland ik ook zeker wel zo´n 3 keer per week in dé discotheek hier. Eigenlijk gewoon een hele foute tent. Het is echt zo´n toeristen gebeuren, en iedereen komt er eigenlijk alleen maar om iets leuks voor de nacht te scoren

Vroeger ging ik altijd naar een salsa tent toe. Maar die hebben ze begin van dit jaar gesloten. Was altijd zo leuk. Live bandm van die foute mintgroene/zalmroze tafeltjes. Discobal uit het jaar nul. Gewoon leuk. Maar helaas. Kan nu dus nergens mijn salsakunsten meer laten zien. Nu voornamelijk reggaeton en bachata. Ook niks mis mee natuurlijk.

Ine, goed dat je niet gebeld of gesmst hebt! Volhouden. Ik heb geen idee waar ik heen ga in oostenrijk. Dat moet ik nog even navragen. Schijnt ieder geval in een heel mooi luxe hotel te zijn. We shall see.

Vindt het heel grappig wat je schrijft over de stroom die uitviel. Hier wordt er geen eens meer aandacht aan besteedt. Het gebeurd zo ontzettend vaak. Sowieso wel 1 keer per dag voor een minuut of 10. Maar ook vaak genoeg een paar uur. Zit je weer nutteloos op kantoor te archiveren. Maar nog irritanter dan geen stroom vind ik geen water. Dat is laatste tijd nogal populair. Op kantoor nu al 3 dagen zonder water. Omdat ze ergens bezig zijn. Maar ja, het is een feestdag vandaag. Dus wordt er niks gedaan. En gister moest dat natuurlijk voorbereidt worden. Dus werd er ook niet gewerkt. En morgen is iedereen brak, dus ook niet. En zo is er altijd wel iets. Thuis ook sowieso wel 1 keer in de week geen water. Hoort erbij denk ik dan maar weer.

Nemo, had al op je gereageerd in de AK. Maar nogmaals, wat een verhaal. Hopelijk heb je er niet te veel last van verder. En vooral je groep. Echt respect voor je hoe je het hebt opgelost!!!

Isiss Wat voor geur heb je in huis?? Zag laatst dat ze hier de geuren Europa en Sneeuw verkopen. Vraag me dan toch af hoe dat ruikt. Maar ja, te duur om zo te kopen. Zo´n vieze bloemengeur kan ik snappen dat je het niet wil.

Reclamefolders vond ik ook altijd zo leuk. Toen ik even in nederland was werd ik er helemaal blij van. Hier krijgen we nooit post. Geen folders, geen post. Niks. En daar was het toen wel 3 keer per dag iets. Als een klein kind naar de brievenbus rennen de hele tijd.

Jooles, maak eens snel een foto en dan in de AK. Ben nu heel benieuwd. Wat zou er niet kunnen aan een jurkje? Jurkjes zijn leuk!!

Ik ga me klaarmaken voor het kerkhof. Klinkt wel heel raar trouwens. Maar het is Dia de los Muertos, oftewel, dag van de doden. Op het kerkhof legt iedereen dan bloemen neer en offeren ze speciaal brood, wierook etc. Ben wel heel benieuwd. Dit is nu 3e keer dat ik in Mexico ben op die dag en er nog nooit echt iets van gezien. En daarna, natuurlijk stappen. Het is tenslotte zaterdag. En daarnaast paar dagen geleden een erg leuke man leren kennen en ik weet dat hij er vanavond ook is. Dus moet even goed mijn best doen :D
Ine: goed dat je niet gebeld hebt, en erg fijn dat je daarna kon uithuilen bij iemand die je wel snapt!

Jooles: grappig die cross-post! Ook ik wil een foto in de AK! Btw, jurkjes? Ik dacht dat je op zoek was naar een rokje?

Rianne: 6 avonden in de week op stap! Leuk!

Ga weer aan de studie! Liefs!
Zes keer per week stappen? Ik moet er echt niet aan denken. Ben net met onvaste maag door de mijn keuken geschuiveld. Maar crackers doen vaak de truc, dus ik denk dat ik ontbijt aan kan. Licht bonkend hoofd. Dus ik ga nu accepteren dat vandaag een nutteloze dag wordt (dat kan ik niet, ik blijf hopen dat ik iets nuttigs ga doen, vervelende eigenschap want dan voel je je eer schuldig dat je niks gedaan hebt uiteindelijk).

Ine, komt het willen bellen door het dumpen van scharrel?

Ah een suffe documentaire op tv. Mooi!
Hè verdorie, kan de AK niet in en dat terwijl ik net moeite heb gedaan om twee soort van ok-foto's te maken in m'n nieuwe jurk

Nou ja, moet t maar wachten. Ja, Spees, ik was eigenlijk idd op zoek naar twee bepaalde rokjes, maar die kon ik weer nergens vinden. En jurkjes stonden ook op t verlanglijstje, vandaar! Studeer ze nog vandaag

Fille, gaat t weer een beetje? Was het wel gezellig?

Isiss, het is geen award gala met bekende mensen, hoor. Nou ja, wel bekende mensen in de sector, maar geen sterren of zo. Maar heb er wel zin in!!!

Ben vandaag alweer goed bezig geweest, al zeg ik het zelf. Was vroeg wakker en kon niet meer slapen, maar nu blinkt en glimt het hele huis Ga nu lekker relaxen.
Pfff Nemo, wat een verhaal! Nu is het waarschijnlijk vooral supershit, maar Wat Een Verhaal. Wat een ervaring. En wat ben jij stoer

Ine, weet je wat echt lekker is met flugel, een duikbootje (flugel onderin een glas bier zetten, dat bier moet je dan atten en dan komt achter die bittere smaak het zoet van de flugel, die komt pas uit de fles als het bier wat het zeg maar tegenhoudt eraf is).

Etosha, dat vind ik nou iets wat minder leuk is aan Nederland, dat uitgaan ophoudt als je, laten we zeggen max. 30 bent. Hier (maar ook in CA) kom ik soms wel mensen tegen van rond de vijftig. Ik vind het wat treurigs hebben als je bv. boven de 25 bent en nog steeds elk weekend MOET, je helemaal lam MOET zuipen, etc. (maar dat zal mijn perceptie wel zijn, ik leefde voor het weekend zo van mijn 15e tot mijn 18e, in Guate ging ik elke dag stappen, en nu ben ik er gewoon overheen ). Maar ik vind het wel leuk om regelmatig te gaan dansen of naar een kroeg te gaan, en ik vind het ook leuk om oudere stellen te zien bv. In Mad. was ik eens in een discotheek waar verschillende zalen waren, één zaal was een tango salon en daar waren een paar ik denk wel 80-plussers aan het tango-en. Echt superdope zoiets. En waarom zou je het niet doen!

Wij zijn gisteren uitgeweest en naar een club gegaan waar we Inside the VIP mochten. Vriend en ik hebben er best om gelachen samen, het is natuurlijk wel leuk, allemaal mooie mensen of belangrijke mensen, veel geld, gratis drank, zo´n verhoging waarbij je dan neer kan kijken op de paupers . Ik kan er best van genieten. Maar wat lachwekkend is, is hoe serieus sommigen zich nemen daarzo. En hoe iedereen moeite doet om met De Man van de avond te praten, echt belachelijk, daar ben ik nou veel te Hollands voor. En vriend ook. .

Die reclame is zo grappig Isiss! Ik herinner me nog dat vriend mij een keer wakker maakte toen we net samen waren, en heel gepassioneerd vertelde over een automatisch opblaasbaar bed dat wij Moesten Kopen! Maar hey, je kan het iemand uit een communistisch land niet kwalijk nemen vind ik!!! Die worden niet opgevoed met reclame = misleiding enzo. Ik merk het ook in geldzaken, bepaalde economische principes daar hebben zij gewoon nooit mee om hoeven gaan. Gelukkig is vriend heel nuchter in die dingen en zoekt eerst goed uit hoe de vork in de steel zit.

Ine, ik heb dat ook met vriendinnen in Brabant. Maar dat had ik al toen ik naar de Randstad verhuisde. Maar ook in Eindhoven, Tilburg etc. heb je superleuke tenten, alleen daar gaan mijn vriendinnen niet heen, die gaan naar van die boerendiscotheken. In Guate en ook in Madrid kan je supergoed uitgaan, dat zijn natuurlijk echt miljoenensteden, dus er is vanalles. De dj´s vind ik beter in Nederland (hier lijkt het soms wel of ze een cdtje afspelen gewoon en allemaal ouwe shit), ik dans heel graag op hiphop en dat wordt hier helemaal niet gedraaid. Maar wat leuk was, gister waren we in een club waar een saxofonist op de bar stond te spelen met de dj, dat is echt de eerste keer dat ik in Spanje zoiets avantgardes zie . (ik speel zelf ook sax, dat maakte het extra leuk voor mij). Toen ik van de zomer drie volle weken in Nederland was, belde ik mijn vriendinnen op, om me aan te sluiten bij hun uitgaansplannen. Maar die hadden ze niet.

Leuk, die kappersavonturen! Ik heb mezelf verboden naar de kapper te gaan omdat mijn haar maar niet verder groeit (of dat idee heb ik). In juni heb ik er nog een stuk(je) vanaf laten knippen. Ik wil graag dat de langste plukken, in het midden, tot ongeveer mijn onderste ribben komen (dus zo ongeveer in je taille). Dat is een cm. of vijf verder dan ik het nu heb, en Het Komt Daar Maar Niet Aan!!!!!!! Aarrrghh. Dus nu ga ik het niet knippen, kijken wat er gebeurt.

Jooles, super die baan, ik ben hartstikke jaloers!!!!! En alleen shoppen vind ik juist altijd veel fijner, gewoon op je eigen oordeel vertrouwen hoor!!!

Rianne, hoe was Allerzielen? Ik vond het in Guate superspeciaal (hetzelfde als in Mexico), niet creepy vond ik. Men ging daar ook eten op het kerkhof met een bord extra

Moon, hoefde jij je handbagage niet te wegen? Dat moesten mijn ouders laatst. Het wordt steeds gekker bij die lowcost maatschappijen!!!! En heerlijk, een huis vol hollands eten!!!!

Ik krijg er helemaal honger van (en heb hamburgers in huis die ik straks ga bakken, met Nederlandse kaas , jammie).
Ha, mijn kater is weg. Net nu ik zo'n beetje naar bed ga.

Jooles, het was leuk. Eerst biertjes gedronken toen gedanst. Maar dat rookverbod. Wat een meur hangt er overal! Gadverdamme.

Marg, ja inderdaad, tot mijn twintigste moest ik elke week uit. Stel je voor dat je iets zou missen. Nounounou, dat zou wat zijn. Als je dat rond je dertigste nog hebt vind ik het vaak ook wat treurig.

Wat wel grappig is , is dat mijn ouders vroeger nooit in de horeca te vinden waren (was toen sowieso minder dan nu natuurlijk). Mijn moeder krijg ik soms wel mee, maar die kan ook zeggen: 'nou, ik heb thuis ook koffie/wijn/eten.' Maar mijn vader vindt het hartstikke leuk. Toen hij me op kwam zoeken in Berlijn zei hij elke dag rond vijven: 'nou, zullen we eerst maar en biertje gaan drinken?' Erg leuk.

Marg, misschien kan je haar niet langer groeien dan dat? Of misschien helpt het juist om te knippen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven