zwanger worden in 2008??

28-01-2008 18:50 3878 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo!

ik heb al zo vaak meegelezen op het forum over zwanger worden en baby's, dat ik nu zelf besluit een topic te openen. dus, wie is er net als ik ook al met de pil gestopt en bezig om zwanger te worden?? ik ben zelf 3 maanden met de pil gestopt en tot op heen helaas nog niet zwanger. wie kletst er mee??

Ringel, ouders moeten bij ons zelf flesvoeding meegeven, dus helaas geen probeerverpakkingen. En het CB geeft alleen advies over wat ik moest gaan kopen of kon gaan kopen, maar gaven ook aan dat het allemaal prijzige voedingen zijn. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb het graag voor haar over, maar om nu pepti(koemelkvrije melkpoeder) te gaan kopen voor 22,50 per pak! Terwijl niet eens zeker is of ze er echt wel op gereageerd heeft, voor hetzelfde geld was ze niet helemaal fit en was het allemaal toeval, we proberen het volgende week gewoon nog een keer. Moeilijk poepen kan haar broer ook en dus daar doen we dan voorzichtig mee met banaan enz. Rijstebloem zal ze dan zeker ook niet krijgen door een fles. We gaan misschien wel naar de Omneo(tegen verstopping en spugen)

We zien wel eerst het lijfje even tot rust en dan proberen we het gewoon weer. Voeding is er inmiddels bij mij weer voldoende, ook weer blaren en bloedende (kleine) wondjes en die kunnen niet echt genezen, omdat ze steeds weer vochtig en kapot gezogen worden zeg maar. Gewoon zalf erop en dan hopen dat het toch overgaat.

Ik ga er van tussen, zo lekker slapen.

Oh en Aapje, wat spannend!!

En Ringel, dapper dat jullie het zo durven te doen, wil je nog een derde?? Anders zou ik heel voorzichtig worden!

Groetjes Ukkie
Ik wil geen derde (lief is er nog niet helemaal over uit) maar ik heb wel zoiets dat hij straks een knoopje amg laten zetten (dat hij geen kinderen meer wil krijg ik er nog wel in)

Sja dapper, ik weet het niet. Het heeft wel gemaakt dat het wel of niet zwanger worden hier nooit een issue is geweest. was het niet het geval, jammer, en de keren dat het wel raak was dan ben je waanzinnig blij. Wil niet zegen natuurlijk dat het bij iedereen zo werkt en eigenlijk zijn we nooit heel bewust met het krijgen van kinderen bezig geweest. Wilden ze heel graag hebben de anticonceptie achterwege gelaten en tadaaa zwanger. dreamstory voor menigeen.
Dreamstory yes indeed!

Niemand weet natuurlijk of het niet-gebruiken van anticonptie heeft geholpen om zo snel zwanger te worden... Dat is het hele gebeuren met zwanger worden he... het is allemaal koffie-dik kijken.

@ Ukkie: kan me voorstellen dat je het niet allemaal uit gaat proberen. Wat een prijzen he!! Hoe reageert Joya nu? Is ze al een beetje tot rust gekomen? En succes met je borsten. Het lijkt mij allemaal heel pijnelijk!

Vandaag hebben we een boxspring gekocht! Supergaaf! Nu alleen nog 12 weken wachten tot ie komt! Kan haast niet wachten! Hij lag zo ontzettend lekker!

Oh en: Ik ben nog steeds niet ongesteld...

Morgen vroeg ga ik testen, met ochtendurine! Duim voor me meiden!
hey meiden, ik lees morgen ff bij!! we hebben een heerlijk weekend gehad!!....

groetjes Koe
Aapje, ik zit te duimen voor je. Wat spannend!!!!!!
Tralalalala.... nog steeds niets!

Bedankt voor het duimen meiden.

Ik laat het jullie morgen gelijk weten!
Aapje spannend zeg!! Ik duim me suf!

Joya haar lijfje is wel weer aardig tot rust gekomen. Haar huidje is weer rustig en ze heeft vrijdag weer (zwarte)ontlasting gehad. Ze had er wel last van, maar dik was het niet. Ze zit alles wel tegen een sprongetje aan zeg maar. Ze draait als een tierelier op haar buik, kan je niet tegen kijken, maar dan na een poosje wil ze terug en dat lukt niet altijd even goed en dus brullen geblazen. Laten we haar een poosje (maar wat een volume, bijna oordoppen nodig) omdat ze niet moet weten dat we direct rennen. Ze moet het zelf proberen. Gisteren is het 2x gelukt en daarna rolde ze direct door en dus lag ze al onder de salontafel te koekeloeren. Als we haar wel weer omdraaien, geven we haar iets te spelen in haar handen en proberen we haar draaien tegen te houden door er iets naast te leggen, knuffel oid, maar daar draait ze in notime overheen. Je kan niet een je knieen of rug strekken of ze ligt alweer andersom. Gekke Griet, want daarna is het weer brullen geblazen!!

Vandaag met Jayden koekjes gebakken, zijn verrukkelijk geworden, maar hij wil ze tot op heden niet eten! Typisch iets voor hem trouwens, dus wat dat betreft niet raar, maar goed. Nog even wezen wandelen naar de brievenbus en wat verder, Joya in de draagzak mee en vanmorgen ook al bij mijn opa en oma geweest, want mijn oma wordt morgen 80!

Jayden is bijna 3, aanstaande vrijdag is hij jarig en dus de taart vandaag besteld!

Hij lag vandaag om half 7 in bed en Joya is na haar tummy tub en de borst ook in slaap en slaapt nu ook nog. Is wel 1x even wakker geweest, maar normaal de hele avond en dit is dus wel bijzonder te noemen. Wel lekker, want ik ben alleen, mannetje late dienst en dus heb ik heerlijk uurtje op de wii balans gestaan en echt getraind, heerlijk voor lijf en leden. Nu dus zo naar bed en dan morgen weer vroeg dag.

Aanstaande donderdag eerste nieuwe werkdag, spannend hoor!!

Groetjes Ukkie
oeeeeeee Aapje........trillende duimende duimpjes!

@ukkie, lekker he zo een poos voor jezelf en lekker doen waar je zin in hebt (al is het met je kont op de bank zitten en helemaal niks doen)

Ik zit dus sinds afgelopen donderdag ziek thuis. Mayte is donderdag en vandaag wel gewoon naar de oppas. Donderdag haar om 12.00 opgehaald (volgens afsprak) en vandaag hoef ik haar pas rond 16.00 weer op te halen.....heb dus echt de tijd aan mezelf (en toch even na 8 uur al achter de pc zitten he) En ze heeft afgelopen nacht voor het eerst in haar nieuwe kamer op het grote bed geslapen! en ze is gewoon blijven liggen en is niet gaan spoken nadat het licht was uitgegaan. Ben zo trots op ons wijffie. Wordt nu echt al een grote meid!
goede morgen meiden,

Vanochtend helaas geen streepje. Zelfs niet heeeel licht met veel fantasie... maar ook nog niet ongesteld. Dus weer afwachten en evt. over 2 a 3 dagen nog een keer testen.

Nu snel aan het werk.

Ik heb straks de eindpresentatie voor mijn post-hbo opleiding. Super spannend! Begin er nu echt zenuwachtig voor te worden.

@ Ringel: wat goed van jullie meid! Al helemaal in het grote bed! Echt leuk dat het gelijk goed ging.

En veel beterschap!

@ Ukkie: wat fijn dat het iets beter gaat met Joya.

Ik zal later nog ff uitgebreider reageren. Nu voorbereiden om de presentatie.
jemig Aapje, wat frustrerend.

Maar zolang je niet ongesteld bent is er nog hoop natuurlijk.

Ik kan het altijd zo slecht onthouden, maar jij bent toch best regelmatig???

Spannend die presentatie, heeel veel succes!! Ben benieuwd hoe het verloopt. Wat is je onderwerp, als ik vragen mag.

@RIngelding, hoe oud is je dochter nu? Fijn dat het zo goed is gegaan de eerste nacht. Beterschap voor jou

@Ukkie, wat gaat dat snel zeg, al aan het omrollen.

Ik ben vrijdag naar de Jonge Gezinnebeurs gegaan. Was erg gezellig, samen met mn moeder (oma in spe)

Leuke dingetjes gekocht, mooi boxkleed enzo en een mooie draagdoek gekregen. Helemaal blij.

Buikje groeit goed, voel m af en toe trappelen, zooo leuk. Alles ook goed bij de Verloskundige, Bloeddruk keurig, nog niet echt aangekomen (vooral afgevallen) en de harde buiken heb ik alleen als ik een volle (of halfvolle) blaas heb.

Over een kleine 4 weken de 20 weken echo!!!!

Ik ga aan het werk tot later.
oeh aapje, blijft wel spannend nu he keep your hopes up (en de duimen blijven draaien)

ons meisje is nu ruim 21 maanden. wordt in januari 2.

en aapje, succes met presentatie.
Aapje, wat super spannend zeg!! ik blijf voor je duimen!!.....

Zo ik heb denk ik gisteravond even veel mensen laten schrikken {mezelf natuurlijk ook!} We zaten heerlijk op de bank ff na te genieten van ons weekendje Veluwe.. werd ik ineens echt helemaal zwart voor mijn ogen en enorm duizelig, ik zag even helemaal niks meer er kwamen spontaan allemaal tranen!! en daar waren ze weer de hartkoppingen!! Vreselijk zo erg nog niet gehad, was helemaal licht in mijn hoofd en huilen!! ik kon er niks aan doen... het zakte niet weer af! mijn mannetje vertrouwde het niet en heeft zijn moeder gebeld { woont vlak bij ons} die is gelijk met een tante van ons naar ons toe gekomen! Mijn hartslag voelen, was inmens hoog en ik was spierwit en duizelig! Huisartsen post gebeld, uitgelegd, moest accuut komen! Direct onderzocht door de dienstdoende huisarts, ecg scan gemaakt! Hij zegt je gaat direct door nar boven, hartbewaking! ik schrok enorm maar bleef erg rustig! Daar kwam ik direct aan allerlei apparatuur/monitor etc. Kreeg een invuus en er werd bloed afgenomen! Moest me zo rustig mogelijk houden en zo ontspannen mogelijk gaan liggen! Ik had een hartslag van 220/240.

Het zakte niet weg, de dienstdooende arts kwam langs, mij onderzocht, hij zegt we bellen de cardioloog, vertrouw het niet.

Sie was er gelukkig snel, weer onderzoeken, hij zegt ik g het proberen weg te masseren meestal lukt dat! Helaas mocht bij mij niet baten.... Moest ik zelf nog wat ademhalingstechnieken doen en zorgen dak rustig bleef anders had ik kans op hyperventileren! { mijn bloeddruk was indertussen gedaald naar 90/50} maar niks hielp! hij zegt dan blijf je hier vannaacht aan de monitor ik wil je in de gaten houden! Ik zou een vloeistof krijgen {via invuus} zodat mijn hart als het goed is rustiger zal worden en ik zelf ook! maar met die vloeistof mocht ik absoluut niet naar huis! Ik was ontzettend moe en zweette enorm! Gelukkig geen koorts!!

Hij liep weg om die vloeistof te halen en weg waren mijn hartkloppingen! Mijn bloeddruk ging langzaam weer omhoog naar 110/60... ik moest nog even rustig blijven liggen! De cardioloog {ontzettend lieve man} vroeg aan mij of ik nog wat te vragen had, ik wilde graag ff het hartje zien of horen kloppen van de kleine!! was zo bang..........ben volgens mij nog nooit zo bang geweest..... hij heeft een echo apparaat opgehaald en mij laten zien dat alles goed is met de kleine, daar kwamen de tranen van emotie en blijdschap dat met ons kindje alles in orde was!!!... ze hielden mij van de monitor af en mocht mijn kleren aan doen en met mijn mannetje naar huis! Ik heb van de hele terug weg niks mee gekregen,huilen, huilen!! Thuis nog even gezeten heb eerst gegeten had echt honger zeg!!

Vannacht heel onrustig geslapen, veel zweten en vaak wakker! maar daar had de cardioloog mij wel voor gewaarschuwd en ook dat ik hier wel paar dagen last van kan hebben, vermoeidheid! Hij zegt je hebt gewoon 2uur lang aan topsport gedaan dat is niet niks!! Moet me nu echt heel rustig houden! Als het nu weer gebeurt en de hartkloppingen duren langer dan 20 a 30 min moet ik accuut naar het ziekenhuis! ik heb een brief gekregen die moet ik dan mee nemen dan weten ze precies wat er met mij aan de hand is en kan ik direct door naar de hartbewaking!

Heel eng allemaal maar gelukkig niet schadelijk voor de baby!!

Vanmorgen mijn collega maar ff gebeld, Ukkie!! Dak niet meer kom......... vind erg moeilijk maar het is nu echt niet anders meer!! het kan gewoon niet meer nou!! moet nnu echt aan mezelf en ons kleine wondertje denken!! werken komt wel weer!!.... ga nu genieten van mij laatste weken zwangerschap.. en lekker doen waar ik zin in heb en mij goed bij voel!!

Ben wel erg emotioneel vandaag merk ik wel!! liep net ff de baby kamer binnen direct weer tranen!! zal er wel ff bij horen denk ik!!...

Vanmiddag tussen 13.00 en 14.00 beldt de ha mij even ik wil vragen of ik bij een gynacoloog onder behandeling kan!..

Meiden ik ga ff wat eten .........

Liefs Koe
JEMIG KOE!!!

wat een toestand.

Ik zit met kippevel, wat een nare gebeurtenis.

Gaat het nu een beetje met je????
Sjeetje hee koe wat een toestand! En ik denk dat "een beetje laten schrikken" een behoorlijk understatement is in dit geval.

Je had hier niet eerder last van toch, hebben ze al gekeken, of gaan ze dat nog doen, waar het het vandaan komt of het gevolgen heeft voor je na de zwangerschap (ben je dan vanaf nu ook echt hartpatient?) of is het na de zwangerschap klaar? Ik denk dat het idd wel erg verstandig is om bij een gyneacoloog onder behandeling te gaan want ik kan me zo voorstellen dat je er tijdens de bevalling helemaal niet op zit te wachten dat er vanalles aan het op hol slaan is.

Sterkte meid.
het gaat nu wel met me, ben op 1 of andere manier erg emotioneel vandaag!... kan overal wel om huilen, heel bizar!

ga volgende week vrijdag {14nov} voor het eerst naar de gyneacoloog toe voor de controle! de ha had mijn papieren al binnen gekregen en had zelf dus ook wel bedacht dat het slimmer was dat ik daar onder controle kwam!

Als het goed is, is het na de zwangerschap over! maar ben er toch een beetje bang voor mijn moeder heeft het ook, is er al een paar x aan geopereerd! maar volgens de cardioloog is dit niet erfelijk! het is een storing is je hartritme.. allemaleven afwachten dus!!

Nu maar lekker genieten van het zwanger zijn....ben gelukkig boven de 30 weken dus als het zo moet zijn dat het gevaar opleverd dan kan het kindje komen!!... liever natuurlijk niet... hoop gewoon lekker in januari te bevallen van ons kleine wondertje!!........
Jeetje meid, wat zullen jullie geschrokken zijn! Jeetje! Wat een verhaal! Ik schrok er net echt van!

Geen wonder dat je vandaag heel geemotioneerd bent. Het is nogal wat wat je gister hebt mee gemaakt. Laat de de tranen maar ff lekker gaan. De spanning moet er toch allemaal uit!

En stoer van je dat je nu echt voor jezelf en jullie meid hebt gekozen en niet meer gaat werken! Moeilijke beslissing voor jou lijkt mij!

Ik ga heel hard voor je duimen dat je nu van je laatste weken kunt genieten en er geen gekke dingen meer gebeuren!
Oh ja en ook nog even op de rest reageren. :-)

@ Xaar: wat leuk dat je buikje zo goed groeit en je de baby al goed kunt voelen. Lijkt mij zo bijzonder. Geniet er maar lekker van.

Mijn presentatie is goed gelopen. Ik ben geslaagd! Ik moest met een proces laten zien adv videobeelden laten zien. Was erg spannend, maar liep helemaal zoals gepland!

En ik ben nog steeds niet ongesteld. Wel last van pukkeltjes en gevoelige borsten, kan dus nog beide kanten op. Ik zit vandaag op dag 31.

En nog een knuffel voor Koe
Aapje, nog steeds erg spannend dus.. je houd ons wel in spanning hoor!! Wat goed dat je presentatie goed is gegaan!! Gefeliciteerd zeg, topper!!

Dank je wel voor de knuffel, heb ik echt ff nodig op het moment!!
Schoonvader is vanavond geweest. Hij had een cursus in de stad waar wij wonen. Dus hij kwam even gezellig eten. Was erg leuk.

Hij is gyn. en had een extra bijscholings-cursus over de 20-weken echo... Heerlijk. Vind het altijd al een bijzonder en interessant beroep, maar nu toch wel extra leuk! Komt allemaal zo dicht bij.

Hij zou het zo leuk vinden om opa te worden! :-) Laten we hopen dat dat snel gebeurt.

Hij vertelde ook dat hij tegen pret-echo's is, vanwege de energie die er dan vrijkomt die voor opwarming kan zorgen. Ook dat soort dingen zijn interessant om te horen. Geeft me weer wat stof om over na te denken!

Verder is alles nog hetzelfde... nog niet ongesteld. Pijn in mijn borsten en vooral aan mijn tepels. Dag 31 bijna voorbij... en dat terwijl mijn langste cyclus gewoon 28 dagen is geweest en de korste 26... begin langzaam toch echt wat meer hoop op te bouwen, al vind ik dat eigenlijk nog te eng...

Blijven jullie nog een beetje voor me duimen? (sorry voor het vele aandacht-gevraag!)

@ Koe: hoe is het nu met je? Ben je dag een beetje doorgekomen?
ach in dit soort dingen mag je best wat aandacht voor jezelf vragen. Tis toch ook rete spannend! kom op zeg.....

maar ben wel erg benieuwd wat je schoonvader over een pretecho te zeggen had en dan met name de energie.....is dat de energie die nodig is om de aparatuur op te warmen, of de energie en warmte die via de geluidsgolven door je buik heen komen naar de baby toe......

Ik weet eerlijk gezegd niet zo goed wat ik er van moet vinden, behalve dan dat het zo waanzinnig leuk is om je ukkepuk nog een keer te mogen zien voordat hij/ zij ter wereld komt. Bij Mayte hebben we het ok gedaan en het is gewoon frappant om te zien hoe compleet zo'n uk er in je buik al uit ziet.....echt een stuk herkenning (we konden bijvoorbeeld al zien dat ze kuiltjes in d'r wangen heeft en die heeft ze nu nog!)

Ik heb nu nog 2 echo's te goed. met 30 weken een pret echo en met 32 weken nog een groeiecho bij de verloskundige. Euhm.......bedenk me nu dat, dat over resp. 3 en 5 weken al is!!!!!!! en dat ik over 10 weken al thuis mag gaan bevallen (als ik dat al zou willen, maar ben er nog niet helemaal over uit)

ga mezelf en meisje in de kleren heisen en naar de Stad om de prenatal doos op te halen.......en er even tussen uit en een onderneming.......(slaapt ze goed op)
Aapje, ik duim nog steeds voor je hoor!!!!!! Tegen pret echo's ohw?? Volgens mij is er niks schadelijks aan een prete echo, dat zeiden ze tenminste bij ons...denken ze er toch oeral wer anders over! Maar goed er zijn zoveel menen die het doen denk ik dan als het schadelijk is dan doet niemand dat toch..

Ja hoor de dag door gekomen!! was blij dat mijn mannetje weer thuis was gisteren.........

't gaat nu wel weer hoor!! gister aaf om half 9 op bed gegaan, kon mijn ogen niet meer open houden! Wel weer onrustig geslapen maar dat kwam dit x door de kleine, dus das niet zo erg!! Is druk aan het spelen geweest vannacht!!

Ik ga ff ontbijten!!
Het verhaal over de echo's typ ik nog wel een keer. Ik zit nu op mijn werk stiekem te forummen.

Net een test gekocht en morgen ga ik weer testen! Ben dus nog steeds niet ongesteld!

Heb net voor mijn man een boekje gekocht 'samen met super-papa' met allemaal leuke samen-doe dingen in. Als ik een streepje plas dan krijgt hij het gelijk! Leek me wel een leuk idee. Was net super emotioneel in de winkel... moest echt bijna huilen bij het kopen van het boekje.... raar gebeuren.

@ Koe: fijn dat het wat beter gaat! Neem je rust meid.

@ Ringel: wat gaat het al snel bij je!! Jeetje!!
Aapje, spannend morgen dus!!! Ik denk aan je.. wat een leuk idee zeg omdat aan je man te geven, top!!

Ik ben heel benieuwd morgen......... duim voor je!!

Groetjes Koe
@aapje, hier duimen de duimen ook nog even door.

Ken het wel hoor, dat huilen om iets wat je zoooooooo graag wil. Het idee alleen al dat je, je vriend zo iets mag gaan geven straks (of later, af en toe een beetje relativeren, niet om je hoop de grond in te boren)

Had dat gisteren ook om iets totaal anders.....wij luisteren vaak op zondag naar radio2 (sja....) en tijdens een programma hadden ze het thema dood (hoe vrolijk) en toen kwam een liedje van Karin Bloemen voorbij, als je moeder sterft......heb echt ff zitten janken, gewoon het idee dat m'n moeder er straks niet meer zal zijn...endan vooral de zin dat je dan zelf geen kind meer kan zijn en dat niemand meer weet hoe je als kindje was.....(okeeeeej as we speak komen de waterlanders alweer te voorschijn) niet dat het momenteel ter sprake is ofzo, verre van dat.....maar het hele idee beangstigd me gewoon heel erg.
Ooooh wat lief Aapje,

ik krijg toch wel de kriebels hoor.

Hou ons op de hoogte he.

Mag ik vragen, welke test je gebruikt??

Predictor en clear blue willen nl wel laat positief testen (heb je meer Hcg voor nodig, elk lijf is anders)

Ik ben fan van de 2 voor 5 euro van Kruidvat (pipetje). Ook in verband met mijn onkunde om over een stickje te piesen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven