Piano kopen... tips gevraagd
woensdag 23 maart 2016 om 21:01
Ik overweeg al een tijd een piano te kopen, ik kan helaas zelf (nog) niet piano spelen. Maar ik vind het heel gezellig staan en bovendien zou dochter graag pianoles willen.
Nu wil ik er best geld aan uitgeven.... maar voor hoeveel zou je een fatsoenlijke piano kunnen kopen? En waar? Op MP worden er veel aangeboden maar de prijzen varieeren verschrikkelijk....
Nu wil ik er best geld aan uitgeven.... maar voor hoeveel zou je een fatsoenlijke piano kunnen kopen? En waar? Op MP worden er veel aangeboden maar de prijzen varieeren verschrikkelijk....
woensdag 23 maart 2016 om 21:13
Via een pianohandel kun je ook prima occasions krijgen met meestal nog een gratis stembeurt na 6 maanden.
Via marktplaats zou ik lastig vinden. Je zou kunnen letten op: zuiverheid (ontstemmen de snaren snel), klank (houd je van een heldere of warmere klank), mechaniek (gaan alle hamertjes soepel, werken de pedalen goed en soepel, blijven er geen toetsen hangen). Maar dat zijn toch redelijk lastige punten om goed in te schatten... Dus daarom mijn advies: via een winkel...
Via marktplaats zou ik lastig vinden. Je zou kunnen letten op: zuiverheid (ontstemmen de snaren snel), klank (houd je van een heldere of warmere klank), mechaniek (gaan alle hamertjes soepel, werken de pedalen goed en soepel, blijven er geen toetsen hangen). Maar dat zijn toch redelijk lastige punten om goed in te schatten... Dus daarom mijn advies: via een winkel...
woensdag 23 maart 2016 om 21:25
quote:Dubbs schreef op 23 maart 2016 @ 21:18:
Mijn piano is te koop.
Gebr Perzina, 12 jr oud. Zwarte hoogglans, hoog klassiek model.
Ik vind hem prachtig, staat zo mooi in huis. Maar helaas lukt het pianospelen me niet, ik heb geen puf om me ertoe te zetten om les te nemen, en iedere dag te oefenen.Welke regio woon je ongeveer?
Mijn piano is te koop.
Ik vind hem prachtig, staat zo mooi in huis. Maar helaas lukt het pianospelen me niet, ik heb geen puf om me ertoe te zetten om les te nemen, en iedere dag te oefenen.Welke regio woon je ongeveer?
woensdag 23 maart 2016 om 21:26
quote:Dubbs schreef op 23 maart 2016 @ 21:18:
Mijn piano is te koop.
Ik vind hem prachtig, staat zo mooi in huis. Maar helaas lukt het pianospelen me niet, ik heb geen puf om me ertoe te zetten om les te nemen, en iedere dag te oefenen.En wat kost zoiets?
Mijn piano is te koop.
Ik vind hem prachtig, staat zo mooi in huis. Maar helaas lukt het pianospelen me niet, ik heb geen puf om me ertoe te zetten om les te nemen, en iedere dag te oefenen.En wat kost zoiets?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
woensdag 23 maart 2016 om 22:04
woensdag 23 maart 2016 om 22:16
Ja, een digitale piano is veel goedkoper, maar geeft net zo'n mooi geluid en hoeft bovendien nooit gestemd te worden. Kinderen hebben er ook onwijs plezier mee: je kunt er niet alleen piano, maar ook orgel en clavecimbel en allerlei andere instrumenten, zelfs koor mee spelen. Alles zit erop en eraan: koptelefoonaansluiting, metronoom, verschillende ritmes en muziekstukken, opnamemogelijkheden. Voordeel is ook dat hij relatief licht en klein is, dus heel geschikt voor een klein appartement. Nadeel is dat hij niet het pronkstuk van je huiskamer zal zijn, een échte piano (of vleugel) blijft het mooist.
woensdag 23 maart 2016 om 22:29
quote:parbleumondieu schreef op 23 maart 2016 @ 21:42:
Vraag advies bij een pianowinkel. Een goede piano is duur. En zet er geen vazen op.
De laatste 10 jaar zijn de prijzen van tweedehands piano's wel flink gezakt, door de opkomst van echt goede EP's en de crisis.
Ik zou een EP zeker wel overwegen, in ieder geval tot je zeker weet dat je blijft spelen. Eventueel een EP huren. Onderschat het vervoer en het in je huis krijgen van een piano niet. Als leek zou ik naar een pianowinkel gaan die occasions met garantie bieden of een stemmer meenemen voor keuren/taxatie bij een particulier.
Ik heb geen EP, vind mijn piano prachtig, maar ik speel minder dan ik op een EP zou spelen vanwege de overlast die het geeft voor de buren. Er zijn overigens ook akoestische piano's te koop met een silent piano-systeem, maar die zijn wel iets duurder dan een EP.
Vraag advies bij een pianowinkel. Een goede piano is duur. En zet er geen vazen op.
De laatste 10 jaar zijn de prijzen van tweedehands piano's wel flink gezakt, door de opkomst van echt goede EP's en de crisis.
Ik zou een EP zeker wel overwegen, in ieder geval tot je zeker weet dat je blijft spelen. Eventueel een EP huren. Onderschat het vervoer en het in je huis krijgen van een piano niet. Als leek zou ik naar een pianowinkel gaan die occasions met garantie bieden of een stemmer meenemen voor keuren/taxatie bij een particulier.
Ik heb geen EP, vind mijn piano prachtig, maar ik speel minder dan ik op een EP zou spelen vanwege de overlast die het geeft voor de buren. Er zijn overigens ook akoestische piano's te koop met een silent piano-systeem, maar die zijn wel iets duurder dan een EP.
woensdag 23 maart 2016 om 22:36
Orienteer je inderdaad even of je een akoestische of digitale piano wilt. Een digitale piano kan ook echt een hele goede optie zijn, zeker als je het nog wilt leren (veel oefenen met koptelefoon). En een lager aanschafbedrag met toch een heel prima geluid. Hoeft niet gestemd te worden. Als het spelen heel goed gaat en je het heel leuk vindt kun je na een aantal jaren nog een hele goede akoestische piano kopen.
Ik zou eerst een jaar les nemen en de piano kopen met een huur/koop constructie; dan huur je de piano en als het toch tegenvalt kun je er na een jaar vanaf. Als het goed bevalt betaal je het restantbedrag en is de piano voor jou.
Op internet zijn tests te vinden met goede digitale piano's. Ik heb er destijds eentje gekocht van rond de 1500/1600 euro van Yamaha.
Hij is 10 keer gebruikt , maar het lijkt me nog steeds heel leuk om het te leren.
Ik zou eerst een jaar les nemen en de piano kopen met een huur/koop constructie; dan huur je de piano en als het toch tegenvalt kun je er na een jaar vanaf. Als het goed bevalt betaal je het restantbedrag en is de piano voor jou.
Op internet zijn tests te vinden met goede digitale piano's. Ik heb er destijds eentje gekocht van rond de 1500/1600 euro van Yamaha.
Hij is 10 keer gebruikt , maar het lijkt me nog steeds heel leuk om het te leren.
woensdag 23 maart 2016 om 22:39
quote:heavenorhell schreef op 23 maart 2016 @ 22:29:
[...]
Eens.
Ook voor wat betreft vervoer en buren.
Ik zou ook een akoestische piano kopen als je weet dat je blijft spelen.
[...]
Eens.
Ook voor wat betreft vervoer en buren.
Ik zou ook een akoestische piano kopen als je weet dat je blijft spelen.
woensdag 23 maart 2016 om 22:47
woensdag 23 maart 2016 om 22:47
woensdag 23 maart 2016 om 22:53
quote:zecora schreef op 23 maart 2016 @ 22:47:
En dan kom ik bijv deze advertentie tegen
http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr
Gratis?! Bizar.
Wat kost het vervoer van zo'n ding??
En dan kom ik bijv deze advertentie tegen
http://www.marktplaats.nl ... abe740c1b&previousPage=lr
Gratis?! Bizar.
Wat kost het vervoer van zo'n ding??