Wij beginnen eind 2007 / begin 2008

11-09-2007 13:45 5814 berichten
Zwanger! Naam Lftd. Datum Naam Bijzonderheden Dametje 29 12 aug "Prada" Heeft 1 dochter Pebbles 27 28 aug Eva Heeft 2 dochters Freddy 34 14 sept Thomas Heeft 1 zoon lady_bug 27 5 okt Norah 1 zoon* & 2 dochters Liubi 26 8 nov Pieter Heeft 1 zoon PLUKKIE78 30 19 dec Mark Heeft 1 zoon Pluis363 31 19 dec Ruben Heeft 1 zoon Vlinder1987 22 23 dec "S" Heeft 1 zoon Summerbreeze 22 11 feb Mibb 25 7 mrt 24-1: Verlof! Snok 36 2 mei 20 weken echo goed! ka_30 31 2 juni 20-weken echo goed! Aruba 22

Naam Lftd. Start NOD Bijzonderheden Bloem 27 Sept '07 eind okt. ZKH, verder onderzoek zusvansummer 25 Okt.'07 29-10 6-10: Gyn Beer345 33 Heeft 1 dochter
Alle reacties Link kopieren
plukkie lekker zeg je laatste werkweek!

Leu khe bezig zijn met spulletjes voor de babykamer, kan daar ook echt van genieten.

Verder gaat die hier wel weer. Alles van onderen doet nog zeer en spierpijn in de bovenbenen van het persen en raar lopen en hele nacht in 1 houding liggen omdat ik niet meer wist wat anders.

Morgen weer een standaard controle bij de gyn.

Vlinder klinkt als leuke dag morgen, veel plezier!
Hoi meiden,

Update van het schema laat helaas nog even op zich wachten. Ben erg moe. Hele weekend bezig geweest met klussen, dus ik ga nu even bank hangen en lekker op tijd naar bed. Morgen weer werken.

Kom snel weer terug.

Liefs,

Mibb
Mibb, doe rustig aan. Zou fijn voor je zijn als die vermoeidheid nu eens wat minder zou worden.

Succes morgen met werken.

Pluis, succes morgen bij de gyn
He dames,

Mibb, hoe is het nu op je werk?

Ik doe mee aan de darmenverhalen van vandaag. We waren naar een feestje / etentje, maar er is iets niet goed gevallen want ben net helemaal leeggelopen

Morgen gaat Ukje wennen op de chreche, chreche is vlakbij en word gerund door hele leuke dames. Maar vind het wel spannend want het moet ook wel klikken met de leidsters van de groep natuurlijk. Enfin, ze gaat twee dagen in de week.
o dametje wat spannend zeg! Ben benieuwd hoe zij en jij het ervaren!

Ben je alweer actief op zoek naar werk? Hoeveel dagen wil je uiteindelijlk gaan werken?

plukkie je laatste week geniet ervan en doe rustig aan!

mibb erg he die vermoeidheid. Ze zeggen dat het 2e trimister je de meeste energie geeft maar heb dat ook nooit zo ervaren!

Nu thuis gaat het redelijk. Slaap vaak 's middags en hang wel een uurtje of wat op de bank geheel gelukkig!
Dametje, wat spannend zeg dat ze morgen gaat wennen. Jeetje weer een nieuwe fase voor jullie aangebroken. Heb je morgen wel even tijd voor jezelf. Dat zal ook een heel nieuwe belevenis zijn.

Sterkte met je darmen.

Pluis, red jij je nog een beetje thuis? Alles al in orde voor de komst van jullie kleine mannetje?
Nog 3 daagjes en dan krijgen we een echo...ik ben zo benieuwd. Voel me op zich wel goed, alleen erg moe en misselijk maar ja dat hoort erbij, heb ik in ieder geval het idee dat er wat gebeurd in mijn lijf.

Dametje spannend zeg vandaag naar de creche, laat je weten hoe het was?

Plukkie laatste werkdagen voor jou en dan lekker van je verlof genieten, heerlijk toch legaal vrij zijn en wachten op je beeb!

Pluis wat vervelend dat je zo'n last hebt van je darmen zeg, hoe voel je je nu?
Hai ka., lekker aan het zwangeren dus. Een echo is echt helemaal geweldig. Zo fantastisch om het kleine frummeltje in je buik te kunnen zien. Dan wordt het ook opeens een stuk realistischer allemaal. Heel veel plezier alvast en geniet ervan.
effe een kopie van het dec topic

Ben net terug van controle gyn. Bloeddruk was wel iets gezakt dus positief. Heb voor de obstipatie nu een of ander goedje goed zodat het zacht blijft en alles. HB is aan de lage kant dus weer geprikt. Moest eigenlijk aan de staalpillen maar mag niet want daar kan je verstopt van gaan zitten.

Bij controle wel nog een vlugge echo door de gyn zelf. Kleine heeft vanaf het begin een voorkeurshouding deze is met het hoofd omhoog. Niet echt handig dus. Heeft nog 3 weken voor de salto. Wel even naar de bevalling gevraagd. Kon ze nog niet een plan op maken voooral doordat de kleine al zeker 13 weken in deze zelfde houding ligt. Dus eerst maar kijken of die kantelt........................

Moet wel na de bevalling verplicht 48 uur in het ziekenhuis blijven om zo de bloeddruk goed in de gaten te kunnen houden.

Heb ik wel balen van. Ziekenhuis bevalling prima maar zag ons al wel daarna gelijk naar huis gaan en de eerste nacht samen boven het wiegje hangen en maar praten over alles. En gewoon grootouders thuis zien en alles.

Maar goed gezondheid gaat voor!

Al vind ik het hele zwanger zijn toch best een heel medisch proces. In ieder geval niet de roze wolk die ik voor me zag toen we het over kindjes krijgen hadden.. Als de roze wolk maar wel komt als de kleine er is!

ka spannend jullie eerste echo, kun je gewoon voor het eerst naar jullie kindje kijken. Helemaal super!

plukkie wij krijgen morgen de babykamer kan ik me daar op uitleven. De iweg is al wel helemaal klaar. Zal als het af is foto's op prive zetten
Pluis, jammer dat het voor jullie niet helemaal een roze wolk is.

Gelukkig is je bloeddruk wel weer een beetje gedaald, dus dat best een positief teken toch?

En wat betreft indalen, probeer je nog even geen zorgen te maken. Je hebt nog een aantal weken de tijd en misschien maak je je dan zorgen voor niets en dat zou zonde zijn van al je energie.

Kan me voorstellen dat 48 uur ziekenhuis best een beetje tegenvalt als je graag zo snel mogelijk weer naar huis wilt gaan met de kleine pluisman. Maar inderdaad gezondheid gaat voor en voor je het weet zijn die 48 uur voorbij en kunnen jullie veilig en wel thuis verder genieten.

Heerlijk dat morgen jullie kinderkamer komt. Kan je misschien een beetje je zinnen verzetten en hopelijk heb je morgen dan wel een roze (blauwe) wolkendag!

Sterkte meis.
@Pluis, jammer dat ze je in het ziekenhuis houden. Anderzijds, hier is dat haast verplicht om te blijven, dus ik heb helaas ook niet de mogelijkheid om de eerste nacht gelijk boven het wiegje te hangen. Maar jammer is het wel. Maar idd, gezondheid gaat voor alles.

@Plukkie, bijna verlof! Lekker zeg!! Kun je de hele dag schoonmaken

Hier geen nieuws verder. Meneer maakt nog geen aanstalten om eruit te komen.
haha nog maar 11 uurtjes werken!
Pluis: Ik kan me voorstellen dat het ziekenhuis niet je eerste keus is. Maar idd gezondheid gaat voor alles!!!

En samen boven het wiegje hangens 's nachts? Geloof me, daar heb je straks nog tijd genoeg voor .

En nog 3 weken tot DE grote salto. Ik hoop voor je dat de kleine zelf gaat draaien. Mijn oudste heeft ook tot 36 weken in stuit gelegen, we zouden een afspraak maken voor een ks maar toen was ze dus zelf spontaan gedraaid (en zij lag ook de hele zwangerschap in stuit).

Plukkie: heerlijk bijna verlof!!! Lekker rustig aan doen straks en genieten (schoonmaken ).

Liubi: trek je het nog een beetje?

Hier verder alles goed. Gisteren hadden we de eerste oficieele "keuring" op het cb bij de arts. Ze is nu 52 cm en weegt 3450 pond!!! Dus in 4 weken tijd ruim 1 kilo gegroeid.

Verder doet ze het ook erg goed, ze is erg sterk en kan haar hoofd je al een poos rechtop houden als ze op haar buik ligt, het sterk zijn heeft als nadeel dat ze zo ook meer last heeft van krampjes omdat ze zichzelf nogal overstrekt.

Het eerste glimlachje heb ik inmiddels ook al gekregen, zo lief!!

Kortom ze doet het dus super!
@Lady_bug, super dat ze het zo goed doet. En wat geef je te eten? Krachtvoer

Hier alles prima hoor. Ik denk dat het nog wel wat duurt voordat ie komt. Zeker niet op de uitgerekende datum. Ik heb ook nog totaal nergens last van. Alleen een heleboel vocht in mijn enkels sinds een dag of 3.
Lady bug...wat goed dat ze zo is gegroeid, zet je nog een fotootje prive?

Liubi lekker je benen omhoog, filmpje aan en maar wachten...maar kan me voorstellen dat je er echt naar uit kijkt om je kindje vast te houden.

Plukkie heerlijk zeg nog maar even werken voor jou..zal wel raar zijn als je straks legaal thuis zit, hihi

Pluis balen dat je in het ziekenhuis moet blijven maar ze moeten ook goed voor jou zorgen. En ach kan je je kraamvisite daar ontvangen, geeft ook geen troep in huis. Heb je dan wel recht op volledige kraamzorg? Of vervallen er dan 2 dagen?

Mibb doe maar rustig aan hoor, het schema aanpassen komt nog wel. Hoe is het nu om weer te werken? En hoe was je aanvullende echo?

Summer hoe is het met jou? Alweer bijgekomen van de jongegezinnen beurs? Haha.

Vlinder hoe was het omniversum en sealife?

Hier kruipt de tijd echt voorbij, nog 2 daagjes en dan de echo...ik ben zo benieuwd. Gisteren werd ik gebeld door het echobureau (of hoe dat ook heet) en ze wilden mijn afspraak een week verplaatsen omdat de echoscopist met haar zoontje met hersenvliesontsteking in het ziekenhuis zat. Verschrikkelijk natuurlijk voor haar want dat is echt zeer ernstig, maar ik werd er helemaal onrustig van nog een week wachten tot de echo, pff dus na 10 minuten te hebben gepraat als brugman mogen we toch donderdag komen maar dan in het echobureau in Alphen a/d rijn ipv in Leiden, Echt geen probleem om een beetje verder te rijden maar echt langer wachten kan ik niet.
nee liubi, geen krachtvoer maar Pokon .

Mooi te horen dat het goed gaat. Irritant he dat vocht vasthouden. Je uitgerekende datum komt idd ook al behoorlijk inzicht. Ik had hetzelfde hoor, naar mijn idee kon ik elke datum bevallen,behalve de uitgerekende.

Vermaak je je ook nog wel wat? Of zit je nu echt te "wachten".
Pokon hihi.

Ik zit te 'wachten'. Heb niks meer te doen thuis. Alles is schoon. Naar buiten ga ik alleen nog maar voor een filmpje of een boodschap. Maar we hebben ook alles in huis. Ach ja, ik doe lekker rustig aan. De komende weken worden al hectisch zat.

@Ka, ik kan me voorstellen dat je niet langer kan wachten. Mooie oplossing nu toch?
Liubi, heb nog wel wat werk voor je. Zal ik het even bij je langs komen brengen;-)
Ka spannend...gaat nu opschieten....

Liubi slaat verveling toe? Nog ff dan heb je handen vol.....letterlijk en figuurlijk
lady fijn dat alles zo goed gaat met jullie meisje!

En jij verhaal over nog draaien geeft wel hoop!

Luibi hoop voor je dat het wachten snel wordt beloond met een lief klein gezond zoontje!

ka de grote dag vandaag! Geef je gelijk hoor dan maar iets verder rijden maar ik zou ook niet de hele week nog eens kunnen wachten.

De dagen die ik in het ziekenhuis lig krijg ik in mindering op de kraamzorg.

Gister de babykamer gebouwd. Hele klus en viel niet mee!

Nu schoonmaken en spulletjes erin.

Vanmiddag high tea met de meiden van de yoga, lekker! En vanavond de laatste yoga les tjee dat schiet op.

plukkie je laatste dag, geniet er van en dan heerlijk verlof!

Neem je na je verlof nog vrije dagen op of ouderschapsverlof?
@Bloem

Pokon, geweldig spul, alleen die boertjes ruiken zo raar.

@Liubi geniet van al dat niksen, rustig eten, lekker lang douchen, beetje tutten! En als je nog iets wil opruimen (een kast uitzoeken ofzo) en je denkt 'dat komt straks wel..' Not.

@Pluis, hoe zeg ik dat nou goed, ik zou me niet verheugen op een roze wolk, dan kan het namelijk allemaal tegenvallen denk ik. Het gaat zoals het gaat. Begrijp me goed, het is fantastisch en geweldig en je geniet van iedere minuut, of je nou in het ziekenhuis of thuis begint. Maar het is ook ontzettend heftig maar je komt er achter dat je dat kan. het zijn Roze Onweerswolken, alles door elkaar eigenlijk.

De eerste wen-chrechedag van ukje is prima gegaan. Het was wel wennen voor ons (zij vond het allemaal leuk), echt even enorm slikken maar het is ook wel lekker, twee dagen in de week. Ik was zo moe de afgelopen dagen dat ik nu pas schrijf. En ja bezig met een uitkering aanvragen (is heel moeilijk werk te krijgen in mijn vak en met die verlamming heb ik ook niet echt voorwerk kunnen doen) daar word ik ook niet zo vrolijk van. Maar vannacht lekker bijgeslapen dus voel me nu prima hoor.
Liubi, ik zit wel al op de tribune hoor. Mag al toch, ik heb geduld..

Hoe is het met je vriend, sorry, je man? Is hij relaxt of ongeduldig. Hoeveel vrij heeft hij na de bevalling?
@Dametje, van mij mag je op de tribune. Iedereen trouwens hihi.

Manlief vindt het wel spannend maar hij is niet zenuwachtig. Een echte Russische koele kikker.

Hij neemt 2 dagen vrij en daarna, als mijn moeder na 14 dagen weg is, waarschijnlijk nog een dag of 2. Dat ligt eraan, want ze zitten in de drukste tijde van het jaar op zijn werk (veel rapporten moeten af en veel wetenschappelijk onderzoek moet worden ingeleverd).
En heb je kraamhulp? (geen idee hoe dat in DL geregeld is) Fijn dat je moeder er twee weken is.
Nee, hier is geen kraamhulp. Vandaar dat m'n moeder komt helpen. Eerst 3 of 4 dagen ziekenhuis, dan mama en een vk die 1 x per dag langskomt om te controleren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven