Candida
dinsdag 22 december 2015 om 22:26
Lieve lezers,
Even wat van mij af typen
, fijn dat je mee wilt lezen. Ik heb al zo'n 5 jaar last van vaginale schimmelinfecties. Heel kort: alle mogelijke medicatie via huisarts gehad, zowel oraal als vaginaal en werkt maar voor 1 week, oorzaak schimmel Candida albicans (onderzocht op lab.), geen gemeenschap met man kunnen hebben i.v.m. zeer veel pijn, ook gynaecoloog bezocht. Seksuele leven ligt dus aan diggelen.
Maar....nu laatste wanhopige poging: suikervrij/Candida dieet via natuurgeneeskundig dietist. Heftig en in het begin even doorzetten. Resultaat is nog niet echt zichtbaar, maar sinds twee dagen lukte gemeenschap hebben ineens weer en daar ben ik zooooo trots op!!! Niet dat het geen pijn deed, maar wel veel minder dan eerst. Ik hoop zo dat ik weer normaal kan vrijen....
Ervaringen hiermee?
Even wat van mij af typen
Maar....nu laatste wanhopige poging: suikervrij/Candida dieet via natuurgeneeskundig dietist. Heftig en in het begin even doorzetten. Resultaat is nog niet echt zichtbaar, maar sinds twee dagen lukte gemeenschap hebben ineens weer en daar ben ik zooooo trots op!!! Niet dat het geen pijn deed, maar wel veel minder dan eerst. Ik hoop zo dat ik weer normaal kan vrijen....
Ervaringen hiermee?
dinsdag 22 december 2015 om 22:44
Ik ben er een tijdje wat gevoeliger voor geweest, drastisch minder suiker eten en daarnaast visolie- en knoflook pillen slikken voor een maand heeft er bij mij voor gezorgd dat t helemaal weg is.
Suiker zou voedzaam moeten zijn voor schimmel, dus vandaar minder tot geen suiker eten. En knoflook zou juist de schimmel tegengaan.
Suiker zou voedzaam moeten zijn voor schimmel, dus vandaar minder tot geen suiker eten. En knoflook zou juist de schimmel tegengaan.
dinsdag 22 december 2015 om 23:23
Ik heb een tijdje ook chronisch last gehad (als in 3 maanden ofzo). Mij hiel/helpt het om ook probiotica te nemen. De bacteriën in je darmen zorgen voor een betere vertering en balans in je lijf. Je schijnt nl ook Candide schimmels in je darmen te hebben. En dat triggert ook weer de schimmel op andere plekken. Heel irritant. Fijn dat je vooruitgang merkt.
woensdag 23 december 2015 om 00:45
Ik heb ook een chronische schimmelinfectie, nu zo'n 1,5 jaar. Tussendoor is het een aantal maanden weggebleven maar inmiddels alweer een half jaar onafgebroken. Heb ook alle mogelijke medicatie geprobeerd. Sinds twee weken slik ik probiotica en het lijkt wel iets te helpen. Ik ben benieuwd naar je ervaringen met het dieet.
woensdag 23 december 2015 om 08:25
Ik heb het ook regelmatig. En ik heb wel wat dingen die er voor zorgen dat het de kop weer opsteekt. Veel zoet maakt voor mij niks uit. Wel blaasontsteking (de antibiotica), als ik dat heb kan ik maar beter zorgen dat ik de creme voor de candida ook alvast in huis heb.
Trek ik ondergoed aan dat niet op zestig graden gewassen is, kan ik ook naar de winkel rennen. Ik draag dus inmiddels alleen nog maar goed wasbare katoentjes. Mooi hoor, lingerie. Maar niet fatsoenlijk wasbaar.
Een middagje gezellig in de zon, op heel goedkope tuinkussens (pure plastic), is ook een goed recept. Evenals natuur-zwembad-water. Hoewel ik chloor niet echt fijn vind, is een natuurlijke zwemplas gewoon een heel slecht idee.
En glijmiddel gebruiken als je merkt dat het vrijen wat stroef gaat.
Trek ik ondergoed aan dat niet op zestig graden gewassen is, kan ik ook naar de winkel rennen. Ik draag dus inmiddels alleen nog maar goed wasbare katoentjes. Mooi hoor, lingerie. Maar niet fatsoenlijk wasbaar.
Een middagje gezellig in de zon, op heel goedkope tuinkussens (pure plastic), is ook een goed recept. Evenals natuur-zwembad-water. Hoewel ik chloor niet echt fijn vind, is een natuurlijke zwemplas gewoon een heel slecht idee.
En glijmiddel gebruiken als je merkt dat het vrijen wat stroef gaat.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
woensdag 23 december 2015 om 10:20
quote:Ceylon schreef op 23 december 2015 @ 08:25:
Als je lingerie wel zo'n katoenen binnenkant heeft op kruishoogte, zou je dat stukje na het wassen ook eventueel heet kunnen strijken.
Als je lingerie wel zo'n katoenen binnenkant heeft op kruishoogte, zou je dat stukje na het wassen ook eventueel heet kunnen strijken.
woensdag 23 december 2015 om 10:26
@Ceylon, inderdaad, sinds ik m'n ondergoed op 60 graden was en een scheut azijn in het wasverzachterbakje giet, is het ook minder geworden. (Azijn verwijdert eventuele zeepresten en schijnt schimmels ook te doden.)
Ik heb op een gegeven moment ook echt al m'n ondergoed uit de kast getrokken (had er wel meer dan 100) en alles in de was gegooid. Ik heb ook gewoon m'n mooie lingerie op 60 graden gewassen. Het zal misschien wat minder lang meegaan, maar ach.
Over die lingerie gesproken: dat is toch allemaal synthetisch rotspul wat je al helemaal niet wil hebben als je vatbaar bent voor schimmelinfecties. Kan candida lekker in broeien.
Ik heb op een gegeven moment ook echt al m'n ondergoed uit de kast getrokken (had er wel meer dan 100) en alles in de was gegooid. Ik heb ook gewoon m'n mooie lingerie op 60 graden gewassen. Het zal misschien wat minder lang meegaan, maar ach.
Over die lingerie gesproken: dat is toch allemaal synthetisch rotspul wat je al helemaal niet wil hebben als je vatbaar bent voor schimmelinfecties. Kan candida lekker in broeien.
woensdag 23 december 2015 om 11:37
Goede tips met dat wassen, bedankt.
Ik heb echt last van ontwenningsverschijnselen gehad toen ik geen toegevoegde suikers meer at, maar o wat heb ik lekker gegeten de laatste tijd! Mooi bijkomend voordeel.
Ik heb al met de huisarts overlegd om mijn man ook te behandelen, maar hij zegt dat dit niet hoeft omdat mijn man geen klachten heeft.
Ik heb echt last van ontwenningsverschijnselen gehad toen ik geen toegevoegde suikers meer at, maar o wat heb ik lekker gegeten de laatste tijd! Mooi bijkomend voordeel.
Ik heb al met de huisarts overlegd om mijn man ook te behandelen, maar hij zegt dat dit niet hoeft omdat mijn man geen klachten heeft.
woensdag 23 december 2015 om 11:45
Hoe lang ben je nu met dat dieet bezig, flower? Mag je ook geen gister enzo?
Ik vind het raar, als je al zó lang een schimmelinfectie hebt kan het toch geen kwaad je man mee te behandelen? Ander misschien toch gewoon een anti-schimmelcreme bij de drogist halen en hem dat laten gebruiken op zijn geslachtsdeel? Heb wel vaker gelezen dat dat gewoon kan. You never know... Wij gebruiken in elk geval condooms. Heb ook veel gelezen dat speeksel het aan kan wakkeren i.v.m. bacteriën. Dus misschien orale seks ook even een tijdje bannen?
Ik vind het raar, als je al zó lang een schimmelinfectie hebt kan het toch geen kwaad je man mee te behandelen? Ander misschien toch gewoon een anti-schimmelcreme bij de drogist halen en hem dat laten gebruiken op zijn geslachtsdeel? Heb wel vaker gelezen dat dat gewoon kan. You never know... Wij gebruiken in elk geval condooms. Heb ook veel gelezen dat speeksel het aan kan wakkeren i.v.m. bacteriën. Dus misschien orale seks ook even een tijdje bannen?
zaterdag 26 maart 2016 om 21:26
Nou, ondertussen is mijn man ernstig ziek geworden en stond het dieet nogal op een laag pitje. Het ging wel een tijd heel erg goed, dus had wel het idee dat het hielp. Was ook minder moe doordat ik alleen maar natuurlijke suikers at en geen toegevoegde suikers (bijna niet). Verder ben ik ook begonnen met Symbiovag, een kuur van 10 dagen. Dit op advies van de dietist. Het is een soort capsule die ervoor zorgt dat de natuurlijke balans van de vagina wordt hersteld. Het doet veel pijn als het gaat oplossen, maar lijkt de volgende ochtend wel verzachtend te hebben gewerkt. De pijn is een enorm branderig gevoel. Ik probeer dan niet te bewegen en vaak wordt het na 10 minuten wel minder en val ik in slaap. Dus...daar ben ik nu mee bezig en ik pak het dieet ook weer wat op, dus ik doe m'n best.
zaterdag 26 maart 2016 om 21:29
quote:cats02 schreef op 23 december 2015 @ 01:04:
Hier ook erg lang last gehad zo'n 2 jaar af en aan. Verschillende kuren gehad weinig tot geen resultaat. Candira spray werkt bij mij erg goed met probiotica, suikervrij en alcoholvrij, goede resultaten. Succes het is erg vervelend!Welke Candida spray is dat? Nog nooit van gehoord..
Hier ook erg lang last gehad zo'n 2 jaar af en aan. Verschillende kuren gehad weinig tot geen resultaat. Candira spray werkt bij mij erg goed met probiotica, suikervrij en alcoholvrij, goede resultaten. Succes het is erg vervelend!Welke Candida spray is dat? Nog nooit van gehoord..
zaterdag 26 maart 2016 om 23:01
dinsdag 29 maart 2016 om 20:29
Flower, toen ik reageerde op je topic in december was ik net begonnen met het slikken van probiotica. Ik doe dat nog steeds elke dag, en mijn chronische schimmelinfectie is weg. Ik heb capsules gehaald bij de Tuinen, ze heten Acidophilus (extra sterk). Daarnaast was ik zoals ik eerder schreef al m'n ondergoed op 60 graden met een scheut azijn in het wasverzachterbakje (dat verwijdert zeepresten, die de vagina kunnen irriteren, en het doodt ook schimmels). Ik heb 1,5 jaar met die schimmel rondgelopen en nu al tijden klachtenvrij! Ik heb wel altijd al een gevoelige vagina gehad en heb snel last van irritaties, maar echt schimmelen doet het niet meer.
woensdag 30 maart 2016 om 20:33
Haligh: bedankt voor de tip! Ik ga ook starten met probiotica denk ik. Deze week nog geen tijd om naar de winkel te gaan i.v.m. werk dus als het wat rustiger is ga ik. Dietiste raadde ook een probiotica via internet aan, moet ik eens opzoeken. Dan hoef ik ook niet naar de winkel.
Hoezitdat: bedankt voor de tip maar ik denk dat tea trea echt heel erg gaat branden bij mij. Verder is dat ook een kwestie van symptoombestrijding ben ik bang.
Hoezitdat: bedankt voor de tip maar ik denk dat tea trea echt heel erg gaat branden bij mij. Verder is dat ook een kwestie van symptoombestrijding ben ik bang.
dinsdag 8 augustus 2017 om 09:26
Het is alweer een hele tijd geleden maar ik wil graag even laten weten dat het beter gaat met de infectie. Soms heb ik het nog wel, tijdens/na menstruatie, en dan gebruik ik Multi-Gyn Active gel een dag of 5 en dan is het wel weer over. Ik eet dan ook tijdelijk even geen koekjes etc. meer (geen onnodige suikers). Sowieso eet ik zelfgemaakte pastasaus etc. i.p.v. pakjes en knoflook, kaneel en wat minder brood. Bedankt voor alle reacties!