Geld & Recht alle pijlers

Studiefinanciering

30-03-2016 18:56 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!

In juni studeer ik (hopelijk) af voor mijn bacheloropleiding. Ik ontvang nu 3,5 jaar studiefinanciering.

Mijn vraag is: kan ik in de maanden juli en augustus nog stufi ontvangen, als ik in juni al afstudeer?

Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden. Alvast bedankt!

Groetjes!
Bel morgen naar DUO. Die weten dit toch het allerbeste?
Zou me vreemd lijken als je studie afgelopen is...
Nee, zodra je uitgeschreven wordt van je opleiding heb je geen recht meer op stufi of op je studentenov. Volgens mij is het zelfs zo dat als jij je stufi langer door laat lopen, je dit allemaal terug kan moeten betalen.
Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben alleen bang dat zij zeggen dat ik mij moet uitschrijven als ik afgestuurd ben (lijkt me ook logisch). Maar misschien kan ik op één of andere manier de regels omzeilen. Ontvang graag nog twee maanden extra studiefinanciering ;)
Waarom zou je nog studiefinanciering willen ontvangen als je geen studie meer volgt?
Je kunt het wel krijgen, maar je zult het later terug moeten betalen.
Als je afgestudeerd bent en dus uitgeschreven wordt door je opleiding krijg je geen stufi meer. Je betaald volgens mij echter ook die 2/12e van je collegegeld niet meer (of krijg je teruggestort).
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Nee. Als je afgestudeerd bent schrijft de school je uit op de opleiding (dat komt ook bij duo terecht). Dan heb je geen recht meer op studiefinanciering.
quote:minnimouse schreef op 30 maart 2016 @ 19:00:

Waarom zou je nog studiefinanciering willen ontvangen als je geen studie meer volgt?Gratis geld!
quote:Wilhelmine1994 schreef op 30 maart 2016 @ 19:00:

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben alleen bang dat zij zeggen dat ik mij moet uitschrijven als ik afgestuurd ben (lijkt me ook logisch). Maar misschien kan ik op één of andere manier de regels omzeilen. Ontvang graag nog twee maanden extra studiefinanciering ;)Wauw, je bent er precies trots op dat je zo zonder schroom de staat wat wil bestelen.
Ik was vorig jaar eind juni/begin juli klaar met mijn bachelor en heb juli/augustus nog studiefinanciering gekregen
quote:Monatala schreef op 30 maart 2016 @ 19:01:

Als je afgestudeerd bent en dus uitgeschreven wordt door je opleiding krijg je geen stufi meer. Je betaald volgens mij echter ook die 2/12e van je collegegeld niet meer (of krijg je teruggestort).Nee hoor, je krijgt niets terug van je collegegeld.
Je kunt vragen of je begeleider of coördinator je cijfers later invult? Of de boel wat later inleveren?

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben alleen bang dat zij zeggen dat ik mij moet uitschrijven als ik afgestuurd ben (lijkt me ook logisch). Maar misschien kan ik op één of andere manier de regels omzeilen. Ontvang graag nog twee maanden extra studiefinanciering ;)Wie niet? Vraag aan je school of ze je niet uitschrijven
quote:mary57 schreef op 30 maart 2016 @ 19:02:

[...]

Nee hoor, je krijgt niets terug van je collegegeld.Oh dat wist ik niet, misschien ben je dan een datumgrens over ofzo. Een kennis van me die in april of mei afstudeerde had dat namelijk wel. Sorry To
Je studiefinanciering stopt niet automatisch. Dit moet je zelf doen, via Mijn DUO. Je kunt je studiefinanciering per direct stopzetten of een einddatum in de toekomst doorgeven.

https://duo.nl/particulie ... nanciering-stopzetten.jsp
quote:minnimouse schreef op 30 maart 2016 @ 19:03:

Je studiefinanciering stopt niet automatisch. Dit moet je zelf doen, via Mijn DUO. Je kunt je studiefinanciering per direct stopzetten of een einddatum in de toekomst doorgeven.

https://duo.nl/particulie ... nanciering-stopzetten.jsp

Nee hoor, in principe geeft je school door aan DUO dat je geslaagd bent. Doet de school dit niet, dan pas moet je het zelf doorgeven.

Je reisproduct moet je wel zelf stopzetten.

Daar heb je helemaal gelijk in. Ik ben alleen bang dat zij zeggen dat ik mij moet uitschrijven als ik afgestuurd ben (lijkt me ook logisch). Maar misschien kan ik op één of andere manier de regels omzeilen. Ontvang graag nog twee maanden extra studiefinanciering ;)Lekkere instelling.
Je zou je scriptie later kunnen indien? Dan blijf je ingeschreven staan bij de universiteit of hogeschool en wellicht krijg je dan ook langer stufi. Weet niet of het zo werkt hoor.
quote:mary57 schreef op 30 maart 2016 @ 19:07:

[...]

Nee hoor, in principe geeft je school door aan DUO dat je geslaagd bent. Doet de school dit niet, dan pas moet je het zelf doorgeven.

Je reisproduct moet je wel zelf stopzetten.Dit staat zo letterlijk op de site van DUO.
Zoals Mary57 hier al opmerkte: het is overigens wel verstandig om je reisproduct tijdig stop te zetten. Ik was hier destijds te laat mee en moest toen aardig wat bij betalen!
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
quote:Ollie92 schreef op 30 maart 2016 @ 19:10:

Je zou je scriptie later kunnen indien? Dan blijf je ingeschreven staan bij de universiteit of hogeschool en wellicht krijg je dan ook langer stufi. Weet niet of het zo werkt hoor.Ja, doen! Dan mag je voor het hele nieuwe jaar weer collegegeld betalen.
Nee, in principe krijg je geen studiegeld als je niet studeert. Ik zou 't ook niet proberen te omzeilen, want als ze daar achter komen moet je geloof ik meer betalen dan wat je ontvangen hebt.

Ik moest trouwens wel mijn eigen stufi stopzetten.
quote:mary57 schreef op 30 maart 2016 @ 19:07:

[...]

Je reisproduct moet je wel zelf stopzetten.

Volgens mij moet je het wel zelf stopzetten, ook al geeft school het door?

Als je dit niet doet moet je het later terugbetalen.

In de link staat ook dat je het zelf moet stopzetten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven