De PrikBitches

05-01-2014 14:30 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom op het topic van de Prikbitches. Één van de langstlopende topics op het vivaforum (inmiddels deel 15).

De Prikbitches zijn een groep meiden en vrouwen die schrijven over hun ervaringen in de medische molen.

Voel je welkom om mee te lezen, mee te schrijven, of je ervaring te delen. Je kunt hier je vragen stellen over de medische molen, er zijn voldoende 'prikbitches' die je een antwoord kunnen geven.

En ben of wordt je 'prikbitch'.. voel je welkom om mee te schrijven!

Laatste tabel-update 25-01-'16

Superstoere prikbitches

* Evw1984 (28 jr): Zoon begin 2011, clomid vanaf november 2011, eerste IUI november 2012, spontaan zwanger maart 2013 mk, 1e IVF miskraam met 6 weken. 1x cryo mislukt. 2e IVF januari 2014

* Dartel86: sinds 2011 bezig, partner verminderd vruchtbaar, aangewezen op ICSI. 1e poging eind 2012. Geen bevruchtingen, 2e poging begin 2013 vroege miskraam. 3e poging miskraam, nu allerlaatste poging

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 6 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH.

* Kidon (38 jr): Moeder van zoontje 5 jaar door 1e keer IUI. Zaad man erg verslechterd daarom nu ICSI. 1e Poging eind okt 2012.

* Emma08 (31 jr): Eerste ICSI poging zwanger van een tweeling, maar eindigde in een vroege miskraam. Tweede poging begin 2014 is mislukt geen bevruchte eicellen. Start derde poging juni 2014

* Rietje (30 jr): aan het proberen sinds 1 jan. 2011. In jan 2013 start met de 1e keer IUI.

* MissOR (32 jr): miskraam okt 2011 na spontane zwangerschap. 1 toegankelijke eileider, laag AMH, lage zaadcounts. 3 IVF pogingen gedaan, veel eitjes, weinig bevruchtingen. Nu pauze om hydrosalpinx met Essure te blokkeren, daarna cryo's met 4 dag 3 embryo's en 1 dag 6 embryo.

* Puck-eefje (42 jr): 13 IUI, 2x ICSI (beide mislukt), 2x mk van IUI. Volgende maand laatste poging ICSI

* Julia177: sinds eind 2009 bezig. Man verminderd vruchtbaar. 6x IUI, 2x. IVF, waarvan de laatste poging na 9 wk geeindigd in missed abortion. In februari (hopelijk) een cryo-terugplaatsing.

* Someone86 (28 jr): januari 2015 eerste ICSI, partner verminderd vruchtbaar na teelbalkanker.

* Druivensap (29 jr): mei 2014 gestopt met de pil, endometriose, zaad man niet fantastisch, door pijn endometriose sinds half juni 2015 terug aan de pil, waarschijnlijk najaar 2015 1e IVF

* theepoes: 2012: start kinderwens. 2013: Zwanger na 3x IUI. Zoon in 2014 geboren. 2015: zwanger na 2x IUI. Miskraam. 2016, opnieuw IUI.

* flipje2 (27 jr): sep 2014 gestopt met de pil, sep 2015 naar huisarts: man ernstig verminderd vruchtbaar, IUI of IVF niet mogelijk. Jan 2016 start ICSI1.

* Femke104 (34 jr): juni 2011 gestopt met de pil. April 2012 mmm, tot nu toe geen oorzaak gevonden. Na 3 IUI behandelingen aangewezen op IVF/ICSI ivm wisselende zaadkwaliteit. Dochter uit 1e ICSI poging. Januari start ICSI 2 voor een broertje/zusje

Zwangere prikbitches

* Ciccietta (35 jr): Aangewezen op ICSI. Eerste poging eind 2011 geslaagd (2 cryo's over). Bevallen van een dochter augustus 2012. Spontaan zwanger van 'n tweede kindje!

* Noe-noe (33 jr): bezig met IUI 7. Partner verminderd vruchtbaar. Miskraam na IUI 6. Zwanger!

* Kuuk (35 jr): door slechte zaadkwaliteit aangewezen op icsi. Na lange zoektocht en een aantal afwijzingen ivm hartziekte na anderhalf jaar groen licht om te beginnen. Start nov. 2012. 4x ICSI, zwanger na tp 11.

* Mirk86 (27 jr): Kinderwens Sinds maart 2013. In oktober eileiders verwijderd, daarom nu IVF. Mei 2014, zwanger van 1e IVF-ICSI

* Dolfijntje: Mei 2006 begonnen, endometriose, 6 x IUI, 1e IVF mislukt, 2e keer ICSI zwanger en bevallen met 22 weken van dochter* Daarna 8 ICSI's met 7 TP gehad. Laag AMH. Zwanger na 1x ecd.

* Pioenrooske: dochter uit 2e ICSI poging; aug 2015 spontaan zwanger van 2de kindje

Prikbitches die bevallen zijn

* Krissie: zoon

* Draaimolen: zoontje

* Marielle: dochter

* Sammy300: adoptiezoon

* Sweety: dmv IUI een dochter

* Yamuna: dmv IUI 2x een dochter

* Nicks: zoon

* Doggie75: 4x IUI. Spontaan zwanger: zoon

* Fre: 1e IVF een zoon en dochter

* Debgirl1984: PCO, een dochter

* Nicky22: dchter

* Rebels: twee dochters

* Maria 52 (Pierel): Zoon, en na 3 maal IUI en hsg spontaan een dochter

* Tornapart: dmv een cryo na IVF een zoon

* Peggysue2: dmv IVF een tweeling, zoon en dochter

* Zitah: IUI, een zoon

* Sophy: na 3 keer ICSI in eigen cyclus een dochter

* Bengal: na start fertiliteitstraject spontaan een dochter.

* Allis: IUI nr.2 een miskraam, daarna een dochter

* Watson: 2 x IUI, daarna via ICSI een dochter

* Lynn80: 8x IUI, daarna IVF een dochter

* Fleur: 3 x IVF/ICSI,geen succes, daarna spontaan zwanger

* Naski: 40 jaar. Laatste ronde IUI zwanger

* Aaatje: 3e IVF in eigen cyclus een dochter

* Mousie: 5 poging ICSI eigen cycluseen zoon, daarna spontaan een tweede kindje

* Carpe Diem: ICSI een dochter, na een cryo-tp een tweede kindje

* Jusa: na 6x IUI en 1x IVF een dochter, IVF 2 eent tweeling, zoon en dochter

* Kaetje: 33 jaar. 8 keer IUI met hormonen. Zoon na ICSI, tweede zoon spontan

* Floortje: Clomid, 4x IUI, spontaan zwanger, meisje

* Blogbabe: na 4e IUI dochter

* Taartje: 1e poging IVF miskraam, tweede IVF zoon

* Abc: 1e ICSI overstimulatie, tweede cryo dochter

* Sherto: 1e ICSI zoon

* Ramiaatje: zwanger door IUI

* Karan: door NL arts naar Gent ivm een TESE operatie, maar die vonden ze daar niet nodig. Zoon na 1e ICSI, tweede cryo-tp

* Giraffje : zwanger van 3e IUI zwanger

* Muisz: na vijf IVF-pogingen met 9 terugplaatsingen een zoon en dochter

* Ciccietta: 1e ICSI dochter

* Maris: 1e IVF kindje

* ks04: 3 IUI pogingen, spontaan zwanger voor start IVF

* Haiti: 1e ICSI zoon, tweede ICSI dochter

* Ginger: na 4x IUI spontaan zwanger

* Ikke_1984: dmv IUI zoon

* Pop77: 4x IUI, 1x IVF, 1e ICSI zoon en dochter

* Dotjemol: 3e ICSI kindje

* Jennecke: 8 x iui 2 x miskraam. 1e IVF een kindje

* EDC1975: 6 x IUI mislukt, 2e IVF een dochter

* Sawasdee: Vriendlief heeft een TESE operatie ondergaan. Dochter uit de 1e ICSI.

* Choco: 6 x IUI, 1x ICSI (0 bevruchtingen). Manlief slecht zaad en bij mij denken ze aan endometriose (nog geen kijkoperatie gehad). Na een secondopinion tweede ICSI en zwanger!

* Linde77: Na 5 mislukte IUI's en IVF een zoon!

* Yezka: Na heel veel behandelingen in december '15 bevallen van een zoon!

En dit zijn de allerstoerste prikbitches: Uitbehandeld, samen verder. Noodgedwongen zijn zij de allerstoerste meisjes:

* Merel29: Gestopt met de pil in april 2004. Na 6 keer iui, 2 keer ivf (waarvan 1 zonder bevruchting), 2 keer icsi en 2 keer een cryo terugplaatsing uitbehandeld. September 2010 een vroege miskraam na de laatste cryo terugplaatsing.

* MagiC: 39 jaar, actief sinds 2008, 5 x IUI, mei 2011 start met IVF. Zwanger na eerste poging, miskraam met 9 weken. IVF 2 geen bevruchtingen. IVF 3 geen resultaat. FSH test; start overgang positief. Augustus 2012 start IVF 4, laatste 'erop of eronder' poging is helaas niet gelukt.

* (Deze rij is veel en veel langer dan alleen Magic en Merel. Een voor de allerstoerste meisjes.)

Mochten er meiden zijn die graag aan de tabel toegevoegd willen worden, stuur dan even een privé bericht naar PrikBitch!

Oude topics: Het begin, deel 2, deel 3, deel 4, deel 6, deel 7, deel 8, deel 9, deel 10, deel 11, deel 12, deel 13, deel 14.
Sorry dat ik zo met de deur in huis val, trouwens, maar ik dacht: misschien weten jullie het. Er staat namelijk bloedonderzoek. Wil de gyn niet lastigvallen met allemaal vragen waar ik zelf ook het antwoord op kan vinden.
ha Lux,

heftig nieuws voor je - zeker omdat het eerst wat positiever leek te zijn. Ik lees af en toe mee en zag nu helaas dat je direct met icsi 'mag' beginnen. Bij ons bleek ook bij het begin van het fertiliteitstraject dat er zeer weinig goed zaad gevonden was bij mijn man. Bij ons werd er gelijk een chromosomenonderzoek gedaan. Dat duurde bij ons 3 maanden, en ik heb begrepen dat dat standaard is. Wij hebben dit overigens niet zelf aan hoeven vragen, en ik ben even kwijt hoe dat onderzoek verliep (is ook 5.5 jaar geleden). Bij mijn man bleek dat hij in plaats van de normale geslachtschromosoom ( 46-XY) een X chromosoom te veel - 47 XXY. Dit is overigens en aandoening die veel meer complicaties met zich mee kan brengen, maar hij had daar nooit last van gehad en is pas via dit vruchtbaarheidstraject daarmee bekend geworden.

Wij hebben 4 icsi pogingen gedaan (en mijn man 2 TESE operaties). Helaas zijn die pogingen niet succesvol geweest. Wij hebben inmiddels een kind via een donor.

Wat ik je vooral zou willen meegeven: blijf kritisch, vraag door en luister daarbij ook naar je gevoel. Wij zijn uiteindelijk via een zeer kleine kliniek verder gegaan, waarbij er ook vanuit de protocollen verder wordt gekeken. We voelden ons daarbij wel gehoord

het klinkt mij raar dat er geen bloed afgenomen is hiervoor, ik zou dus zeker even bellen! dat kan de secretaresse je vast ook vertellen, dus hoef je ook niet perse te wachten tot de dokter tijd heeft. Succes!!
@Klaveraas: ja ik zal even bellen. Ik denk dan dat het misschien niet meer nodig is bij mijn man omdat hij al bij een klinisch geneticus is geweest voor een erfelijke aandoening en daar is wel onderzoek geweest naar het genoom. Maar ik weet niet of de gynaecoloog die uitslagen heeft, hij weet alleen dat we daar zijn geweest en dat er toen niets is uitgekomen. Vandaar dat ik denk dat de secretaresse het ook niet precies weet maar misschien kan ze het gewoon voorleggen aan de dokter en dat hij even belt als hij tijd heeft.

Heftig dat jullie geen van je man genetisch eigen kind hebben kunnen krijgen maar wat mooi dat het met een donor toch gelukt is. Dat is iets waar wij ook allebei zeker voor openstaan mochten we pech hebben en het niet lukken met ICSI. Is er bij je man helemaal geen zaad gevonden, en toch hebben jullie zoveel ICSI's gedaan? Hoe kan dat dan?

En, misschien een impertinente vraag, maar het is nieuwsgierigheid van mij, hoe heb je het donortraject dan ervaren?
Lux, wat een ontzettend naar bericht voor jullie. Dat is wel effe een andere boodschap. Ik heb zelf inmiddels een dochter van een half jaar dmv icsi. Bij mijn man is ook een uitgebreid zaadonderzoek gedaan, volgens mij heette dat imsi. Ze kijken dan volgens mij ook naar DNA structuren etc. Was gewoon een zaadonderzoek, maar dan dus uitgebreider en de uitslag duurde inderdaad langer. Succes!
Ik heb net al even gebeld en ik was te snel haha. Dat gaan ze doen bij ons voorlichtingsgesprek binnenkort, dan wordt daar ook over gesproken. Ze hadden alleen het bloedprikken vast meegegeven omdat dat niet echt extra uitleg behoefde. Maar heb meteen het nummer van de ICSI-verpleegkundige gekregen en mag haar altijd bellen met vragen. Heel fijn

Fijn dat bij jou ICSI toch gelukt is. Ik hoop heel erg dat het ons ook gegund is. Bij mij zag alles er iig heel goed uit en ik ben nog jong (26) dus dat vond de gyn positief.
Ha Lux, mooi dat dat opgelost is. En het te snel-gaan..herkenbaar

Ik las vorige week een stukje van je topic op Psyche, en ik herkende me erg in het nagaan van alle scenario's. Ik ging veel te snel voor mijn man hierin, en de les voor mij is geweest dat je alles per stap moet doen en niet te ver vooruit moet kijken (dat werkte voor mij, kan me overigens prima voorstellen dat kennis ook een mate van controle en rust kan brengen).

Ik wilde ook al naar de icsi en adoptie bijeenkomsten etc, terwijl mijn man echt tijd nodig had om te wennen aan het feit dat er iets mis was in zijn lijf. Ik zocht al naar de oplossing, plan b, plan c etc, terwijl hij ongeveer nog niet geloofde wat de arts hem had verteld (want: hij leefde toch zo gezond, nooit wat gemerkt, etc). Hij had wel wat zaad, maar dat moest direct uit de bal gehaald worden. Dus daarom die TESE. Daar werd 2x wel wat gevonden ,maar te weinig om in te vriezen. (een van onze grootste frustraties is geweest dat wij bij icsi poging 1 wel meerdere embryos hadden op dag 3, maar er maar 1 geplaatst mochten krijgen (ik was toen begin 30, protocol), en omdat de rest van B kwaliteit was, werd het ook niet ingevroren. Dus gewoon weggegooid, ondanks alle moeite die er voor nodig was om het te 'te late ontstaan'. Dit is voor ons van de redenen geweest om direct poging 2 al in Duitsland te gaan doen).

Bij ons was een donor aan het begin van het traject onbespreekbaar voor mijn man, maar toen hij na 4 jaar voor zijn gevoel er alles aan gedaan had, was dat een weloverwogen, en positieve stap. Wel een met een verdrietig randje, maar we zijn zo blij met ons kind! Ik heb een tijdje geleden op een topic van 'jufsjaak'(ik geloof dat het ook KID-Donor heet) geschreven over hoe wij daarmee omgegaan zijn.

Hier op het forum zijn redelijk wat succesverhalen van icsi babies - ik zou je daar gewoon eerst aan vasthouden. Stap voor stap!
Lux: Welkom hier. We hebben elkaar natuurlijk uitgebreid gesproken op het andere forum en stoer dat je nu ook de MMM in gaat.

Klaveraas: Jouw verhaal zou ik geschreven kunnen hebben. Ook ik ging na mijn eerste mislukte ICSI poging (zonder cryo's) meteen praten over een eventuele donor en andere dingen. Is natuurlijk helemaal nog niet aan de orde, maar ik denk dat vrouwen in het intense verlangen soms ook een beetje kunnen doorslaan en daarbij de man passeren. Ook voor mijn man zou een donor in dit stadium absoluut onbespreekbaar zijn - maar dit is waarschijnlijk ook iets waar we eventueel naar toe moeten groeien mocht het echt niet lukken. Fijn dat jullie uiteindelijk toch een kindje hebben gekregen. Misschien niet zijn zaad, maar hij is wel degelijk 100% vader! Ik ga eerst poging 2 in en probeer het alles stapje voor stapje te benaderen.

Theepoes: Alles goed met je zwangerschap? De privé-kliniek houden we zeker in het achterhoofd. We gaan 7 April naar een informatie avond van de Boston Place Clinic in London. Kosten voor drie pogingen bedragen £15000 en hoewel het kunnen betalen en ik het er ook voor over heb, is het natuurlijk wel ontzettend veel geld. Te meer nu we eigenlijk nog 2 gratis pogingen hebben bij de NHS. Ik ga me er op 11 April hard voor maken dat we misschien toch iets eerder kunnen starten. Duim voor me ;-0
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Grappig genoeg vond mijn man het helemaal niet erg om het daarover te hebben. Hij zei: ik wil toch ook graag kinderen, dan via een donor of via adoptie. Hij vond het juist heel logisch om dan voor donorzaad te gaan, want 'waarom zou hij mij een zwangerschap ontzeggen'. Hij wil het dan graag samen doen en gunt mij van harte dat ik dat mee mag maken. Dus mannen staan daar denk ik allemaal heel anders in. En misschien denkt hij er - mocht het zover komen - wel weer heel anders over tegen de tijd dat het echt gaat spelen.

Hebben jullie van tevoren gekeken naar aangeboren afwijkingen/risico's etc? En je daar nog een mening over gevormd? Ik lees wel wat dingen maar vooral dat veel onduidelijk en/of niet aangetoond is, maar vind het best moeilijk te intepreteren allemaal. Zo'n Angelmansyndroom bijvoorbeeld, oké heel zeldzaam, maar het klinkt wel afschuwelijk (zie Freya-site). Ben eigenlijk wel blij dat we niet meteen kunnen beginnen geloof ik, het is best wat informatie allemaal over hoe het werkt en de risico's voor een ICSI-kindje enzo. Even rustig laten bezinken allemaal komende weken
Hoi Lux,

wij hebben de vraag wel gesteld, of er een kans was op afwijkingen, maar vanuit 'onze' chromosoom afwijking is daar nog maar weinig over bekend. De arts gaf toen aan, dat het niet zo is dat een (zijn?) huidige chromosoom-afwijking zou worden doorgegeven, omdat dit in wezen een fout is geweest die al bij zijn bevruchting zou zijn fout gegaan. Als er embryo's zouden ontstaan, hoefde het niet zo te zijn dat daar dan dezelfde extra chromosoom aan toegevoegd zou worden. Ik geloof dat ik t zo goed opschrijf

Ik heb dat zelf toen gewoon aangenomen en ben niet verder gaan zoeken.
Lijkt me ook verstandig Klaveraas! Maar ik bedoel meer de dingen die aan ICSI gelieerd worden zoals imprintingsyndromen, hypospadie enzo. Niet dat het een grote reden is om het niet te doen ofzo, denk dat het wel duidelijk is dat we dit willen allebei. Maar meer van: toch ook ergens een beetje 'eng' dat je de natuurlijke selectie niet kan toepassen ofzo
Wij hebben nooit allerlei onderzoeken gehad voorafgaand aan de ICSI behandeling. Fijn dat jij en je man er beiden achter staan Lux en ook dat je er op tijd bij bent. En dat stapje voor stapje is echt fundamenteel. Het gaat mij de ene dag beter af dan de andere.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Lux, wat heftig! Juist omdat het eerst nog wel een beetje positief leek, maar toch niet bleek te zijn. Hopelijk wordt ICSI bij jullie een succesvol traject!

Baggal, jeetje, wat een geld is dat, voor de privekliniek. Ik snap dat je het er wel voor over hebt, maar dat het ook wel krom is om daar nu naartoe te gaan omdat je in het ziekenhuis nog gratis de behandeling kan doen... Lastig!

Ik ga voor je duimen de 11e! Praten als brugman, zet em op!

Met mijn zwangerschap gaat het goed. Lief dat je het vraagt. Gisteren een echo gehad, omdat ik een klein beetje bloedverlies had. Met de miskraam nog vers in het geheugen schrok ik daar erg van. Gelukkig mochten we direct komen voor een echo en alles bleek goed te zijn. Al een sterke hartslag bij ons minimensje van nog geen centimeter groot! Erg opgelucht!
Dat is heel fijn nieuws Theepoes! Kan me voorstellen dat je even in de rats zat! Je hebt al zoveel moeten doorstaan met de IUI en met de miskraam in het geheugen ben ik heel blij dat je meteen kon komen en dat alles gewoon goed is!! Super nieuws

11 April staat gewoon en dan moet ik maar proberen te overleggen met de arts - die beslist en individuele gevallen kunnen misschien andere uitkomsten hebben en het mopje van de boekingen maakt een dergelijke beslissing niet. Maar 6 maanden verder is gewoon lang, als het niet zou lukken vervolgens weer 6 maanden na die poging... Vandaar dat de privé kliniek wel in mijn hoofd speelt .
Maar waarom moet het zoooo lang duren? Da's toch bijna onmenselijk? Is er trouwens een reden dat de eerste ICSI niet lukte, ik bedoel heb je geen cryo's? (nee wss niet anders had je ze vast laten plaatsen)
Hoi Lux, welkom hier. Ik kom even uit de meeleesstand om op jou te reageren. Bij ons na twee jaar proberen ook meteen patsboem ICSI als enige optie. De kans op een spontane zwangerschap werd bij ons op nagenoeg 0% geschat. Gelukkig was de eerste poging raak. We hadden de keuze om de uitkomst van het genetisch onderzoek wel/niet af te wachten voor de start van de behandeling. Wij hebben er niet op gewacht (en er is ook niets uitgekomen). Noem het naïef, maar over alle risico's van ICSI heb ik niets geweten. Tenminste niet over alle details. Natuurlijk ken ik wel het principe van geen natuurlijke selectie enzo. Overigens ben ik daarna nog 2 keer(!) spontaan zwanger geraakt en hebben we nu twee gezonde kinderen (de laatste zwangerschap liep uit op een miskraam). Ik wil je geen valse hoop geven, maar de wonderen zijn ook de wereld nog niet uit dus houd vooral moed! Wat betreft donoren. In de eerste 'schrik' fase hebben wij ook alle scenario's voorbij laten komen. Een broer van man leek ons (in theorie) dan nog een redelijke optie.

Anyway, succes met het verwerken van het 'vonnis' en sterkte met alles wat komen gaat!
Lieve Lux - de NHS heeft dit als beleid: achteraan sluiten aan de rij voor een nieuwe poging. Ik hou mij er maar aan vast dat er heel misschien alsnog een uitzondering kan worden gemaakt voor mijn man ivb de prostaat bioptie. Het voelt ook even erg rauw. Drie maanden ok, maar zes?!

Ik word er niet jonger op en mijn man, die al een stuk ouder is, al helemaal niet. Soms kost het opladen voor een nieuwe ronde best wat moeite/energie. En teleurstelling en mooie berichten liggen soms best ver uit elkaar. Ik had bij mijn eerste poging een mooie oogst overigens: 17 eitjes, 16 bevrucht, 9 embryo's en 2 terug plaatsingen op dag 5. Kennelijk was de kwaliteit toch niet goed genoeg voor eventueel invriezen. Een eventuele cryo terug plaatsing had mij overigens ook een poging gekost onder de NHS dus ik vind het niet zo erg dat ik weer opnieuw de medische molen in moet. Alleen baal ik gewoon ontzettend van het wachten en wil ik deze tijd ook weer niet als 'verloren' afdoen want het leven heeft ook zoveel moois te bieden.

Afgelopen 3 weken ging het eigenlijk best goed met me. Man had ook het plan opgevat om het ook natuurlijk te blijven proberen (5 tot 10% kans, maar een kans is een kans). Nu merk ik dat ik echt mezelf weer even moet herpakken en dat alles door dat stomme mopje aan de telefoon (en ik rationeel weet dat er misschien toch wel een uitzondering kan worden gemaakt). Baal, tegen beter weten in, ook even van mezelf dat ik me zo uit het veld laat slaan. Kennelijk ben ik toch even kwetsbaarder dan ik dacht.

Ciccietta: mooi om te horen dat jullie eerste poging raak was en...ook nog op de natuurlijke weg zwanger zijn geworden.
Baggal, het is heel begrijpelijk hoe jij je voelt. Ik zou precies hetzelfde hebben. Als de wens er eenmaal is, is elke maand dat het niet lukt er een teveel. Laat staan als je dan ook nog eens (bijna) helemaal afhankelijk bent van 'anderen' en overgeleverd bent aan hun procedures en agenda's. Dat is gewoon echt NIET leuk! Gun jezelf dus ook even dat baalmoment. Het is wat het is.
Lief jouw reactie Ciccietta! Doet me goed.
Yes yes yes, hier goed nieuws!

Hartje gezien!!
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Vanuit het hart Baggal. I feel you, het is gewoon heel herkenbaar. Ook de fase waarin Lux nu beland is.

Flipje, joepie! gefeliciteerd meid!

En jij natuurlijk ook, Theepoes!
Bedankt voor je reactie, ciccietta! Ik ben me inderdaad een beetje aan het inlezen over mogelijke effecten op het kind, maar ik snap wel dat je dat niet doet hoor. Ik wil gewoon alles weten over een behandeling. Da's gewoon hoe ik ben. Wat fijn dat je 2 kinderen gekregen hebt en dat er zoveel ICSI-succesverhalen zijn. Dat doet me goed! Voel me toch een beetje overgeleverd aan de dokters nu en zoiets belangrijks is toch moeilijk om uit handen te geven ofzo.

Bij ons schatten ze de kans op een natuurlijke zwangerschap tegen de 0 aan (tja, kans, kans, er is ergens altijd wel EEN kansje, maar ja, het werd toch wel erg moeilijk), dus hij adviseerde ons vooral te stoppen met proberen en te gaan vrijen wanneer we willen, omdat hij zich zomaar kon voorstellen dat er veel druk op de seks was komen te staan afgelopen tijd. Dat was wel behoorlijk spot on van hem haha. Nou maakt het op dit moment denk ik ook niet zoveel uit, dus we hebben besloten even niets te doen voorlopig. We beginnen eind juli ivm wachttijd en een reis die we nog gaan maken en tot die tijd gaan we maar even helemaal niet over de kinderwens proberen na te denken, gewoon alleen lezen over ICSI en rustig voorbereidingen doen enzo, maar verder even rust, wel goed voor de verwerking denk ik.

@baggal: jemig wat een systeem. Ik sprak laatst voor m'n werk nog een arts die zo lyrisch was over de NHS, maar daar zitten dus ook allemaal haken aan. Vervelend zeg! En wat raar dat ze een cryo als een poging rekenen, want ik lees dat je met cryo's minder kans hebt. Of heb je dan ook meer kansen dan in NL? Hoe dan ook heel vervelend. Ik ga heel hard voor je hopen dat je hoger op de lijst wordt geplaatst

@flipje: nogmaals gefeliciteerd met de goede echo!
Hoi lux,

Bij ons is er bij beide chromosoom onderzoek gedaan ivm meerdere miskramen. Dit is 3,5 geleden gedaan dmv bloed afname en daarna is verder verwerkt in het emc. Het duurde in principe 3 maanden voor de uitslag, maar wij hadden mazzel dat het er na een maand was. Bij ons is er niks gevonden.

Mijn vriend had er wisselen zaad in kwaliteit en hoeveelheden. Meestal wel net bij het miljoen. Bij ons is het daarom ivf geworden. Bij ons werd dit elke poging opnieuw bekeken wat het werd na het opwerking van het zaad.

Bij ons was de wachttijd gelukkig niet lang de laatste keer konden we zelfs gelijk starten als we dat gewild hadden. Misschien eens vragen welke procedure ze voor ogen hebben. Als het er een is waar je eerst een maand aan de pil moet is het misschien een optie om daar alvast mee te beginnen op vakantie.

Er zijn namelijk nog wat verschillende procedures zo was die van ons er kort in vergelijking wat ik hier lees/las. Bij ons was het begin tot tp iets meer dan een week. Bij andere duurt dat soms 2,5 maand.

Sterkte
Wow dat is inderdaad een enorm verschil. Ik zal het eens navragen bij mijn gyn. Idd misschien een idee om dan vast aan de pil te gaan.

Oké dus dat chromosomenonderzoek ging bij jou via bloed? Nou we zullen we zien bij de voorlichting

Mijn man's zaad is elke keer hetzelfde: 7 à 8 miljoen per milliliter en veel beweeglijk. Maar dus met opwerking zien ze dat het helemaal niet goed gaat en zijn het er nog maar 200.000. De gyn zegt dat het soms voorkomt en dat man's zaad verder zo constant is dat wij een van de pechvogels zijn bij wie het zaad in eerste instantie wel oké lijkt maar als je gaat testen het niet functioneel blijkt. Dat komt soms voor schijnbaar. Daarom was ik ook benieuwd naar of er chromosomenonderzoek gedaan moest worden, omdat zijn zaad dus zoveel slechter is dan het lijkt, dacht ik: misschien zijn ze heel fragiel door een chromosoomafwijking ofzo. Maar ja dat vergeet ik dan te vragen op zo'n moment, dat komt later pas opborrelen. Maar gelukkig kan ik nu gewoon de ICSI-verpleegkundige bellen.
Lux ik heb ik het begin al mijn vragen opgeschreven in mijn telefoon zodat ik ze niet kon vergeten. Het is overal anders zo kregen wij een 1 op 1 gesprek met de arts wat we gingen doe en hoe het werkte. Ik weet dat het bij emc 1 keer per maand een bijeenkomst is aan verschillende koopels het proces uit te leggen. Bij ons was er dus veel ruimte voor vragen en jouw behoefte. Onze arts kende ons op her laatst zo goed dat ze wist dat ze alles recht voor zijn raap moest zeggen en dat wij ook achtergronden wilde weten. Zo kregen wij behoorlijk veel informatie die ze normaal niet gaf. Ik wou door mijn scheikundige achtergrond ook weten hoe het op het lab gaat en dat soort dingen. Daarnaast ook hoe het medisch werkt al heb ik daar minder kaas van gegeten dan jij.
quote:Baggal schreef op 31 maart 2016 @ 21:48:

Met deze bitch is het redelijk. Vandaag Homerton gebeld om te vragen wanneer ik eventueel weer met ICSI ronde 2 zou kunnen beginnen: over 6 maanden pas (!). Mag wel 11 April op gesprek komen en ik hoop gewoon dat het allemaal wat sneller kan. We hadden helaas geen cryo's van de vorige poging dus terug bij af (zucht). Hoezzie bij jou freexx? x

Sorry beetje late reactie :$

Met mij gaat het goed, thanks We hebben even een maandje rust gepakt, en dat bevalt ons heel goed, heeerlijk! Om even niet geleefd te worden hoor! We kijken we of we volgende maand alweer aan de slag gaan, eerst maar eens wachten op de komende menstruatie (of niet :P) xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven