Pijn bij menstruatie na bevalling

06-11-2008 09:31 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
In juni ben ik bevallen van ons tweede prachtige dochter. Sinds ik gestopt ben met de borstvoeding ben ik weer erg regelmatig ongesteld, alleen de eerste paar dagen van de menstruatie heb ik erg veel pijn 'down under'. Het voelt allemaal erg beurs aan en vooral bij het inbrengen van een tampon en het verwijderen daarvan heb ik erg veel pijn. Het lijkt wel of de bekkenbodemspier hiervoor zorgt (kan dat?). Hebben meer mensen hier ervaring mee, gaat het vanzelf weer over? na mijn eerste bevalling heb ik hier namelijk geen last van gehad. Had we deze keer meer hechtingen dan de eerste keer. Sex gaat overigens wel gewoon goed. Tips? Ervaringen?
Ohja, Elninjoo, *horror* I know, dat staat even buiten discussie.
quote:Uma schreef op 06 november 2008 @ 09:36:

Ohja, Elninjoo, *horror* I know, dat staat even buiten discussie.Sorry, maar: (dat was even heel erg grappig!)
Ik heb na mijn bevalling ook veel meer pijn gekregen bij mijn menstruatie. Precies wat jij beschrijft, ik kan nauwelijks meer een tampon inbrengen omdat de boel zo verkrampt. Het voelde bij mij (en dat is totaal niet medisch onderbouwd o.i.d.) alsof als mijn darmen bewogen, ze tegen mijn baarmoeder aankomen die daardoor enorm verkrampt. Een vriendin van mij heeft t ook, maar wijt t weer aan haar litteken van de keizersnee en dat die dan gaat trekken. Nou heb ik ook een keizersnee gehad, dus dat zou ook kunnen.

Anyway, bij mij is het niet overgegaan (ben nu bijna twee jaar geleden bevallen) en ik ben nu aan de nuvaring gegaan (ook omdat ik na de bevalling ineens 10 dagen achterelkaar ongesteld werd) en wonder boven wonder heb ik veel minder last van krampen enzo.
Oei ja dat herken ik, 10 dagen ongesteld zijn... vreselijk. Bij jou dus ook niet over gegaan 2 jaar na dato!
Nope en ik verwachtte het ook niet meer, dus heb een manier gezocht om de menstruatie dan wat minder te laten zijn en minder lang. Wilde eerst niet aan een voorbehoedsmiddel met hormonen, maar ben nu toch wel erg blij. Ik weet nu tenminste precies wanneer ik ongesteld word en het is echt peanuts vergeleken bij eerst.
Mijn dochter is 15 jaar geleden middels een keizersnede geboren dus toen is onder alles puntgaaf gebleven . De geboorte van mijn zoon vorig jaar verliep echter via de normale weg...fantastische ervaring. Alleen sindsdien heb ik bij 't menstrueren tijdens de eerste hevige dagen het gevoel alsof er telkens een schop tegen m'n schaambot wordt gegeven. Er staat dan zo'n hevige druk op dat ik er gewoon af en toe van moet gaan zitten! Of dat nu met mijn bekkenbodem te maken heeft weet ik niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven