Februari 2009

10-06-2008 09:17 5254 berichten
Alle reacties Link kopieren
JOEHOE!!! We zijn zwanger en uitgerekend in februari 2009

Zin om mee te schrijven??
Aaah Floor, 23 beats per wakkerligbeurt is prima toch? Maar goed, fijn dat ze wel het zekere voor het onzekere nemen!! Tot wanneer werk jij eigenlijk?

Sint wordt hier ook uitgebreid gevierd hoor, haha, er is al jaren geen klein kind in onze familie meer... En idd Frans, wij hebben er zelf zin in.. Haha, bij ons is het altijd nogal een strijd om wie het beste, meest doordachte, met verhaal erin en toch leuke gedicht maakt.. Kom uit een nogal taalgevoelige familie (vriend totaal niet.. dus die valt een btje buiten de boot dan tussen al die idioten..) dus de sintavonden duren erg lang bij ons. Als ik ff ga zitten, heb ik zo heel wat gedichten in elkaar gedraaid.. Heb er nu al zin in..

Morgen ga ik weer een half dagje werken denk ik. Tenminste, als ze het niet raar vinden dat ik voorstel om een halve dag te komen (ze willen gelijk de hele dag van me gebruik maken denk ik..), maar toch ga ik het zeggen straks aan de telefoon.

Hihi, ik wil idd dan die box opzetten, niet eerder want dan kunnen we een lekker grote boom kopen!! Haha en laat ze maar denken die mensen.. Ik heb toch het gevoel dat de baby eerder gaat komen..

Ibbel, wij hebben geen huisdieren (allergisch..) dus dat hoeft gelukkig niet.

En Bokito, wij hebben een Joolz Bloom gekocht. Zie je niet zo veel, dus dat vind ik wel leuk. Hij is gister gekomen. Dus ik ben helemaal happydepappy rondjes met half lege banden in de huiskamer aan het rijden.. En we hebben het oude model (2008) besteld, maar nieuwe (2009) gekregen (zonder erom te vragen, maar ik vind het wel prima zo..).

Ringel: Ik denk dat Mayte naar de bahama's wil omdat het hier zulk prutweer is..
Wat een boel gepost!! Ik ga even snel bijlezen, maar ik weet nu al dat ik niet op iedereen kan reageren. Sorry alvast!

Hier verder alles best, mamadag is de drukste dag van de week
Sjaanie, ook jij moet misschien gas terugnemen! Ik herken zoveel van mezelf in jouw verhaal.

Lein, ik snap je schuldgevoel, maar echt, kinderen vinden alles wat gebeurt normaal. Ze wennen overal aan. Het zijn geen mini-volwassenen, maar eigen wezentjes die heel anders denken dan wij. Hopelijk kun je snel weer alles een beetje zonniger inzien. En ja, ik duim ook voor 2 weken eerder

Sinterklaas: ik kan niet wachten. Gewoon het sfeertje en zo. Kado's doen we inderdaad maar niet echt aan. ook niet omdat Neeltje een week eerder jarig is.

In bad bevallen: no way. Ik had de complete 10 uur beenweeën. Dan wil je niet in bad liggen, dan wil je op je zij op bed liggen. Hopelijk krijg ik deze keer wel rug of buikweeën, daar krijg je tenminste les in hoe je die moet opvangen

Ibbeltje, tegen mij is juist gezegd: ieder glas alcohol kost hersencellen. Echt niet doen dus! Zo zie je maar weer.....

Ballonnen hebben hier na de geboorte nog een maand of 2 in de box gelegen en het heeft geholpen: geen kattebeest in de box gezien! En uiteraard is hier de box nog volop in gebruik. Dat wordt nog ruzie over 3 maanden......

Floortje, vanaf 30 weken niet meer bukken??? Wat een rare tip! Je moet wel goed bukken, dus vanuit je bekken, rechte rug en buik inhouden (tip van de Cesar therapeute). Maar zonder bukken kan echt niet hoor! En nu met een kleine erbij zeker niet.
origineel, weet wat je zegt! Ik heb alleen maar rugweeen gehad, en ik wist bijgod niet hoe ik die moest opvangen!!! Zeker niet in het ziekenhuis gekoppeld aan een ctg, dus verplicht in bed. Echt mega-mega-af-schuwelijk. Doe mij maar gewoon buikweeen....
heb eerlijk gezged geen idee meer hoe buikweeen voelen....de rug weeen daarintegen! Had het er gisteren met Lief nog over, als we dan al nar het ziekenhuis gaan en ik heb weer rug weeen wie gaat er dan mee om tegen m'n rug te douwen?

Met de bevalling van Mayte hadden we nl zelf geen auto en hebben vrienden aangeboden om te rijden, dus toenwe ze belden had ik Lief en een vriendin achterin de auto zitten die tijdens de rug weeen keihard tegne m'n rug aan het duwen waren (niet dat het hielp maar soit) en was het een ritje van pak em beet 5 minuten (en in die 5 minuten van 3/4 cm ontstluiting naar volledig gegaan!)

Met andere woorden....ik ben bang voor de rug weeen........en is eigenlijk ook het geen waar ik het meest tegen op zie als die krengen weer komen zo met de bevalling. Gek he, over een 3 maanden is alweer zover.....blijft me verbazen hoe snel de tijd gaat.
@ origineel, ik had ook alleen beenweeen en ik moet zeggen dat ik dat (denk ik) liever had dan rugweeen.

Ik vond het prima liggend op het zh bed. Als ik jullie en ook andere hoor praten over rugweeen brrrrrrrrrr geef mijn potie maar aan fikkie.

Hier een super relax dagje!! Zit namelijk nog steeds in mijn camping smoking, heeeeeeeerlijk!!!!!

Ben lekker aan het rommelen in huis, beetje administratie. Was ik echt aan toe. had gister de badkamer weer gepoetst en de huiskamer geveegd AAAAUUUUUWWWW. pffff kan dat echt niet meer hebben (maarja een vuile badkamer ook niet)

Floortje, super juist hoor dat je zo goed gecontroleerd wordt. Echt ook hier beter te veel dan te weinig!!

En ja zo erg is een ctg en echo toch niet?? Geniet dan toch lekker van de geluiden en beelden. En ja met 23 schoppen 's avonds zou ik ook niet zo bezorgd zijn

Ja ik denk ook dat ze bahama's bedoeld, heeft ze goed gezien Slimme meid hoor!
Hey meiden,

Hier ook een tijdje geleden dat ik wat gepost heb. Hoop dat ik een beetje op iedereen reageer.

Sterkte in ieder geval voor iedereen die het zwaar heeft nu! Ik herken het zo, bij mij gaat het ook niet echt vanzelf.

Sjaanie en Lein: dikke knuffels voor jullie! Het valt gewoon allemaal niet mee, niet schuldig voelen hoor! Jij hebt er toch ook allemaal niet om gevraagd.

Floor: gelukkig voel je de baby nu wel goed! Bij mij is het 's nachts ook een feest en overdag wat rustiger.

Ga binnenkort eens helemaal bijlezen en eens wat actiever worden op dit forum, ik kom er nu gewoon helemaal niet aan toe.

Zijn er nog meer van jullie begonnen met cursus? Ben wel benieuwd hoe het allemaal gaat. Ik heb er te weinig energie voor nu.

Heeft iemand van jullie een gipsafdruk van de buik laten maken bij jullie eerder zwangerschappen. Ben nu van plan op dit te doen samen met dochter en benieuwd hoe dat gaat.

Groetjes Engel
graag richting bahama's........rekening nummer voor alle gulle giften staat op hyves ()

hier alles weer pais en vree. wijffie ligt weer in bed de patchouli wierrook brandt en ik ben blij.
Ik heb en gipsen buik staan! Héél erg leuk om te doen, maar j moet je wel goed met vaseline insmeren en hééél snel werken! De bovenkant liet bij mij al los terwijl m'n moeder de onderkant van m'n buik nog aan het gipsen was!

Ik ook met m'n grote mond dat ik zo aan het genieten was... Mán ik heb vandaag toch zo'n enorme opdonder gehad! Verschrikkelijk moe en prikkelbaar... Geef zoon dan ook geen ongelijk dat hij niet luistert!

Morgen maar weer lief doen en drillen! (en zo lekker naar bed!)

Floor, hftig hoor! Maar wel fijn dat je je mop vannacht zo vaak voelde!

Weltrusten!
Ik weet wat ik zeg met die rugweeën. toen ze met 8cm ontsluiting de vliezen braken, kreeg ik even rugweeën voor de laatste cmers. Wat een zaligheid! Echt, ik heb bijna staan te zingen onder douche. Want ik kon weer lopen, ik kon lekker warmte erop doen. Het was jammer dat de persweeën weer beenweeën waren......

O ja, ik lag ook in het ziekenhuis (helaas). Maar dat CTG mochten ze van mij in hun ...... stoppen. Wat kreeg ik daar een weeënstorm van zeg! Ze hebben het pas weer aangesloten met het persen (en het opvangen van de persweeën, ik heb ca. 1,5 uur op een verloskundige moeten wachten tot ik mocht gaan persen).

Ik heb vannacht amper geslapen, vanaf 2 uur al niet meer. En dit wordt de periode van de zwangerschap dat je NOG minder gaat slapen. En ik ben al zo brak, gisteren de hele dag met 9 kilo baby gezeuld. Ik ben op een gegeven moment maar een uurtje gaan wandelen, zodat ik haar niet hoefde te dragen. Heb ik ook geweten! Ik kan bijna niet meer op of neer van de pijn in mijn bekken nu. Dus wandelen is ook al passe.......
Orgineel, hopelijk heb je vandaag en betere dag! Kan je niet even samen met je dochter op bed gaan liggen vanmiddag?

Ik had weeen in m'n heupen, net alsof ik tussen een bankschroef zat... Is óók niet fijn! En in het ziekenhuis vielen de ween weg, weeenopwekkers gekregen (was amper hielp) Een arts die persé de vliezen wou breken wat niet lukte en waar zoon dus 2 'mooie' littekens aan overheeft gehouden...

Plus een scheur en knip die flink is gaan ontsteken, nee hoor, het zal nooit een hobby van me worden!

(denk dat ik daarom maar extra geniet nu ;p)

Oh bedenk me nu pas dat er heel veel nog niet eerder zijn bevallen Sorry...

Voor in de tabel ;28 november VK
Ook ik zie vooral op tegen de rugweeen! maar als ik aan het persen denk, word ik ook niet echt happy. Nee, dat bevallen, mag me gestolen worden, vast ook met been of buikweeen. Ik probeer me maar te focussen op dat een tweede bevalling beter en sneller gaat. (maar heb over 3 weken wel een extra lang consult met verloskundige om over de bevalling en pijnbestrijding te praten) Genieten doe ik momenteel ook niet echt. Ben al de hele week flink ziek, griep oid. Zweet me het leplazerus. Gisteren is de verloskundige hier geweest, want ik heb ook koorts. Maar alles goed met de baby. Wel maximale dosis paracetamol nu, want eea mag niet te lang gaan duren. Dus ik duik nu weer snel mn bedje in....pppffff.....

Groetjs, NJB
Haha lekker zijn jullie met de weeen en bevallingsverhalen . Mijn bevalling was wel oke hoor. Had rug en buikweeen. Deed vreselijk zeer. Maar ik was lekker thuis in bad en vent gooide water over mijn buik en rug. Daarna nog even wat flinke rugweeen waarbij man in mijn rug moest duwen. Maar toen ik het echtechtechtechtecht niet meer hield en vent toesiste dat hij de vk NU moest bellen omdat i het niet meer trok, stond ze voor de deur en vertelde me dat ik 9,5 cm had (nou ja dat vertelde ze me toen ze binnen was dan he). Daarna persen. Dat viel me wel tegen, want ik had geen persweeen, dus moest zelf persen. Maar ik wilde niet naar het ziekenhuis, dus bleven we thuis. Maar tijdens het persen kon ik wel een beetje lopen, heb in alle houdingen geperst en na 2 uur veel moeite doen, een knip en wat geduw was ze eruit. En toen was het meteen goed. Ik werd gehecht (dat was wel even pijn lijk, maar ik dacht gewoon: dit is het laatste dit is het laatste) en ik kon lekker thuis onde rde douche. Daarna iedereen bellen, vk en kraam gingen wen en wij bleven achter met een baby. Vent begon meteen te snurken, (was al 36 uur bezig en ben uiteindelijk om 23.10 bevallen) maar ik zat zo vol adrenaline dat ik de hele nacht wakker gelegen heb. Wauw ik was bevallen! En hoeveel pijn het ook deed, dat geweldige gevoel wat ik er na had was veel sterker. Ik was bevallen en naast me in de wieg lag MIJN kind. Ik kon gewoon niet ophouden met naar haar te kijken, ze was echt perfect!

Haha even een positief bevallingsverhaal ertussen door

Zometeen naar de vk. Ben benieuwd.
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
He bah NJB beterschap!
Is there anyway I can get it off my fingers quickly without betraying my cool exterior?
hihi begint iedereen de eindstreep voorzichtig in beeld te krijgen?

Komen opeens de bevallingsangsten om de hoek kijken.

Nou hier nog even positief:

Bevallen in het ziekenhuis

beenweeen, maar geen trauma aan overgehouden

Gelegen aan ctg op bed, mocht er ook niet af... vond dat geen probleem (liever lui dan moe )

1/2 persen wat het makkelijkste was van de hele rit

Niet uitgescheurd of gekke dingen en maar 2 kleine hechtingen.

Heb altijd gezegd oooooh nou doe het zo weer, maarrrr nu het toch weer dichterbij komt oeps....

Frans, heb na de bevalling ook niet geslapen, was ook helemaal in verwondering MIJN kind WAUW. Heb de hele nacht liggen babystaren.

NJB, beterschap hoor! Kan koorts kwaad voor de baby???
vandaag dus weer een ctg gehad. Alles was wederom goed. Gelukkig. Nu ben ik vooral gestresst van al die ziekenhuisbezoekjes. Zeker om half 8 in de ochtend. Het duurde ook maar voordat de VK tijd had om naar de CTG te kijken dus om 10 uur konden we pas weer weg. Ik voel de baby nu wel goed en ik hoop dat dat zo blijft want van ziekenhuizen krijg ik in dit vroege stadium toch echt de kriebels, vandaar dat ik er niet van kan genieten. Wel van de echo-foto's want wat zit er een mooi snoetje op!

Effe ego, omdat ik nu alweer naar mijn werk moet door al dat getreuzel in het ziekenhuis.
dank voor deze info dames..

Verder doe ik idd flink wat rustiger aan. Ook hier nog gratis griep erbij, dus zweten etc. maar het ergste is achter de rug geloof ik. Blijf wel morgen en het weekend nog goed uitzieken. NJB, beterschap! Ik moet maandag naar de vlos, zal wel vragen wat ik nu moet doen, want snotteren blijf ik doen..

Net ff een beetje was opgevouwen: 14 onderboeken van mezelf (had bijna niks meer dus meost wel vouwen..) dat komt omdat ik steeds als ik nies/snuit en ik zit niet 'goed' ik een btje urine verlies.. Kan er niets aan doen, gaat dat wel weer over?

Hihi, ik denk dat ik ook de hele nacht ga liggen kijken naar baby.. Kan vast ook niet slapen... Vind het zo spannend allemaal, eigenlijk is 9mnd te lang.. 4 of 5 vind ik ook wel genoeg. Maar ja, dat kan niet he!
Frans, wat heerlijk zo'n positief verhaal!!

Daarom wil ik dus nu ook echt echt thuis bevallen. Dan kun je tenminste lopen wanneer je wilt, niet van die stomme apparaten in een steriele kamer en zo. En ach, het is echt waar, op het moment dat ze eruit is (of hij dan nu ) ben je alles vergeten tot de kraamtranen komen. De roze wolk begon bij mij echt direct.

O ja, ik had 0 noppes hechtingen, dus dat gaan we deze keer weer zo doen

Floortje, dat is dus ook 1 van de redenen dat ik niet meer naar dat ziekenhuis wil. Vlos is 10 minuten en klaar. Ziekenhuis kostte ons inderdaad iedere keer een hele ochtend/ middag. Ik vind 2 uur nog kort, meestal waren wij langer bezig. Zonde van de tijd.

Sjaanie en NJB, beterschap! En ja, goed je bekkenbodem trainen (ook nu al), dan komt het allemaal weer goed met je onderbroeken
Sjaanie en Njb: beterschap. Wat naar om nu ook nog de griep te krijgen. Heel veel sterkte!

Floortje: Wat fijn dat alles goed lijkt te zijn, toch een hele opluchting! Geniet maar lekker van alle schopjes en duwtjes!

Mijn eerste bevalling was ook niet zo'n trauma. Het duurde allemaal wat lang, maar ik heb ook alles thuis kunnen doen! Ik had voornamelijk rug- en buikweeën (en wat altijd gezegd wordt klopt wat mij betreft: zodra je je eerste wee hebt, weet je meteen dat dat er één is, als je twijfelt was het geen wee!). Uiteindelijk waren de laatste 6 uur pas echt zwaar, met name het uur na het breken van de vliezen, waarin ik van 5 cm ontsluiting naar vo ging. Toen heb ik echt gedacht dat ik het niet zou redden (snij dat kind er maar uit, dit doe ik nooit weer!!!). Uiteindelijk moest ik nog twee uur persen, maar dat vond ik een verademing, want ik vond de persweeën niet pijnlijk. Het duurde twee uur omdat mijn bekkenbodem te stevig was (dus niet té hard je bekkenbodem trainen!!). En ook ik heb er geen enkele hechting aan over gehouden. Dus als het weer zo kan, teken ik ervoor!! Ik kijk ook helemaal niet tegen de bevalling op, ik heb er eerder zin in! Hoe eerder deze zwangerschap voorbij is, hoe beter.

Hier gaat het vandaag eindelijk weer iets beter. Ik ben in ieder geval niet meer zo emotioneel. Mocht ook wel, na drie dagen huilen... Wie weet, komt het toch nog goed met mij!! Nogmaals dank jullie wel voor alle wijze woorden en lieve knuffels, voelt heel goed!!

Tot snel, liefs Lein
Hihi Lein, wat goed zo'n positief verhaal. En ja, ik kan ook niet wachten tot de bevalling, want daarna begint het pas echt! Ik ben tenminste niet zo'n vrouw die zo van zwangerschappen geniet dat dat een doel op zich wordt. Het doel is de kleine, toch?
Ehm ja, iets minder positief was dat ik wel 15 hechtingen had. Auwww. Haha en vooral in de paar dagen erna hgaat het flink zeer doen. Maar ze mochten er na een dag of 4 uit geloof ik. Die dag dat ze eruit gingen deed het nog pijn,maar daarna niet meer.

Net boodschappen gedaan. Manomanomanoman. Wat heb ik soms toch een vreselijk kind. Weglopen, niet luisteren, als ik dan wegloop en zeg: MIlena mama gaat nu wel verder, dan kwam ze me dramatisch achterna gerend: MAMA JIJ WAS MIJ VERGEHEHEHEHEHEHETEN. Zucht. En ineens had ze een vreselijke ondraagelijke honger. MAMAAAA IK HEB HOMMER MAMA IK HEB ZOOOOOOOOO'N HOMMER. (en dan later thuis 1/4 boterham eten) Omdat ze totaal niet kijkt waar ze loopt, reed per ongeluk iemand met zijn karretje tegen haar aan. Dikke dikke dikke tranen. En brullen. Men ik was net van alles vergeten, dus moest nog kriskras de winkel door, met gillend kind achter me aan gesleept (want had per ongeluk een karretje zonder stoeltje. Meeeen, de volgende keer wordt het albert.nl geloof ik.

Ik ga even op de bank met een boek proberen te zennen geloof ik

Oww bij de vk was alles goed trouwens.
Bevallen kan ook met minder pijn hoor. Ik ben met 4 centimeter ontsluiting naar het ziekenhuis gegaan voor een ruggenprik. Dat had ik vooraf ook niet zo bedacht, maar het was een hele fijne beslissing. Ik heb geslapen totdat ik volledige ontsluiting had en met een half uur persen was Seppe geboren. Ik had trouwens geen persweeen door die ruggenprik, ik voelde wel wanneer ik mee moest persen, maar echt een golf waarop je mee kon varen was het niet.

Sjaanie, als je er nu al last van hebt zou ik toch maar snel aan de Kegelexercise gaan. Aanspannen die bekkenbodemspieren. Gewoon een paar keer per dag even knijpen. In de rij voor de kassa, tijdens het douchen noem maar op. Ik hoor veel verhalen van vrouwen bij wie het niet meer goed kwam. En kun je niet aan de Always Envive? Scheelt weer een paar onderbroeken en genante momenten...

Ik ga even naar de Ikea, traphekjes scoren voor in mijn nieuwe huis.
Frans !!!!!! Dat gaan Ibbeltje, njb en ik nog beleven!! Hopelijk helpt de Zen!

En Ibbeltje, slapen door je bevalling heen, dat klinkt wel heel relaxed! Maar ja, dat je daarna nog in het ziekenhuis moet blijven, heb ik er niet voor over. Ik wil thuis zijn met man en kind(eren)!
oh, hou op, lijkt me echt een drama in de supermarkt. Maar je vergeet iets origineel, wij gaan dat krijgen met nog een hele kleine baby bij je in de draagzak oid lol. Aaaahhhhh....

vandaag voel ik me iets beter, maar nu maar even oppassen dat ik niet teveel doe. Zo even bellen met kdv of alles goed gaat daar. Kleine man is ook nog niet helemaal lekker en ' moest' gisteren een extra lang omdat ik echt niks kon en man moest gewoon werken. Gelukkig,alles gaat goed, dus ik ga nog even op de bank!

Ohja, bevallen met ruggeprik lijkt me ook wel wat....waarom heb jij hem gekregen Ibbeltje?

Groetjes, NJB

Ps vandaag het kraampakket gekregen...toch ook wel weer raar dat je nu weeeeeet waarom die verbanden zo vreselijk dik zijn
Whaha ja kraampakket heb ik gister gehad.. Moest wel lachen om die broekjes die erbij zitten, maar ze lijken me wel prettig om eea op zijn plek te houden (tenminste dat staat in de gebruiksaanwijzing). EN kreeg er een kinderbadjasje als kadootje bij in. Grappig maar daar moet kleine Sjaantje wel 2 jaar of ouder voor zijn denk ik..

Goed idee, envive.. Ga ik morgen gelijk halen.. Ja, ik span me rot met die bekkenbodemspieren. Kreeg vd vlos de tip om te proberen in gedeeltes te plassen, dus halverwege even proberen te stoppen.. men das lastig, als het eenmaal loopt..

Frans.. lekker dramaqueentje heb jij..

Lein, je klinkt goed zo! Ik heb ook al 2 dagen bijna niet meer gejankt, en dat voelt toch een stuk beter he!! Kop op!! Voor je het weet janken we weer.. maar dan van de kraamtranen..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven