Primark
maandag 25 mei 2015 om 19:21
Ik was vandaag in Eindhoven en ik verzin het niet: er stond voor de ingang van Primark vandaag een dikke rij van ruim 20 mensen (als het al niet meer is)! Dan is het vandaag een koopzondag, maar echt, dan wil je a) er niet staan wachten en b) er zéker niet binnen zijn... Vandaag dus niet in de Primark geweest, anders daar wel een snelle ronde gedaan. Ik kijk meer dan ik er koop.
dinsdag 26 mei 2015 om 13:12
Ik word ook gek van de drukte maar ik was er vorige week donderdag rond 11 uur en dan is het wel te doen. Waar ik meestal in kan slagen zijn pyjama's en loungebroeken, ondergoed, bh's, tassen en portemonnees, sokken, sieraden. Ook vind ik de schoenen (nu slippertjes) leuk. Qua kleding heb ik nog niks gevonden tot nu toe.. Dat valt tegen voor mij..
It's 5 o'clock somewhere
zondag 3 april 2016 om 10:40
quote:Baankje1 schreef op 03 april 2016 @ 10:33:
Ik moet Woensdag naar Zoetermeer en ben van plan om toch even naar de Primark te gaan Weet iemand of het vroeg in de ochtend nog rustig is ?Ik was vrijdagochtend om 9 uur bij een vroeger hele drukke primark, Niemand. Ik stond om 10.00 uur buiten en nog niemand. Ik zou gewoon meteen bij openingstijd er zijn.
Ik moet Woensdag naar Zoetermeer en ben van plan om toch even naar de Primark te gaan Weet iemand of het vroeg in de ochtend nog rustig is ?Ik was vrijdagochtend om 9 uur bij een vroeger hele drukke primark, Niemand. Ik stond om 10.00 uur buiten en nog niemand. Ik zou gewoon meteen bij openingstijd er zijn.
zondag 3 april 2016 om 10:52
Ik ga in hoofddorp op een doordeweekse dag. Geen rij voor de paskamers en maar 2 mensen voor je bij de kassa.
Op het moment koop ik de goedkope jeans, omdat ik aan het afvallen ben. En die houden het prima tot ik weer aan een kleinere toe ben.
Heb een blousje dat ik al 3 jaar draag, maar zag net dat er een gat in 1 van de naden komt. En een zomerjurkje dat ook al een paar jaar meegaat.
Ik ben vooral gek op de gympies van een paar euro. Ik heb vorige zomer 2 paar helemaal kapot gelopen (postbode) maar my god wat zitten ze lekker!
Op het moment koop ik de goedkope jeans, omdat ik aan het afvallen ben. En die houden het prima tot ik weer aan een kleinere toe ben.
Heb een blousje dat ik al 3 jaar draag, maar zag net dat er een gat in 1 van de naden komt. En een zomerjurkje dat ook al een paar jaar meegaat.
Ik ben vooral gek op de gympies van een paar euro. Ik heb vorige zomer 2 paar helemaal kapot gelopen (postbode) maar my god wat zitten ze lekker!
zondag 3 april 2016 om 11:21
Als je voor zo weinig geld kleding kan kopen weet e één ding zeker en dat is dat de arbeidsomstandigheden van de makers heel slecht zijn. Je bloesje is waarschijnlijk gemaakt door kinderen die 16 uur per dag werken in een bloedheet atelier tegen een hongerloon onder gevaarlijke omstandigheden. Veel plezier.
zondag 3 april 2016 om 11:35
quote:Geronimo2 schreef op 03 april 2016 @ 11:21:
Als je voor zo weinig geld kleding kan kopen weet e één ding zeker en dat is dat de arbeidsomstandigheden van de makers heel slecht zijn. Je bloesje is waarschijnlijk gemaakt door kinderen die 16 uur per dag werken in een bloedheet atelier tegen een hongerloon onder gevaarlijke omstandigheden. Veel plezier.Bedankt, plezier komt vast goed. Alsof andere winkels geen kleding verkopen dat gemaakt is in slechte arbeidsomstandigheden. Check your facts. Veel plezier met het lezen jij; http://www.primark.com/nl/onze-ethiek
OT: Ik snap die negatieve reacties niet zo. Ik ga bij de primark naar binnen, kijk niet naar de mensenmassa om mij heen, erger mij niet aan anderen en koop (goedkoop) wat ik wil hebben. Ik koop al jaren bijna alles bij de primark en ik heb nog nooit iets gehad wat van slechte kwaliteit was. Shops-ze!
Als je voor zo weinig geld kleding kan kopen weet e één ding zeker en dat is dat de arbeidsomstandigheden van de makers heel slecht zijn. Je bloesje is waarschijnlijk gemaakt door kinderen die 16 uur per dag werken in een bloedheet atelier tegen een hongerloon onder gevaarlijke omstandigheden. Veel plezier.Bedankt, plezier komt vast goed. Alsof andere winkels geen kleding verkopen dat gemaakt is in slechte arbeidsomstandigheden. Check your facts. Veel plezier met het lezen jij; http://www.primark.com/nl/onze-ethiek
OT: Ik snap die negatieve reacties niet zo. Ik ga bij de primark naar binnen, kijk niet naar de mensenmassa om mij heen, erger mij niet aan anderen en koop (goedkoop) wat ik wil hebben. Ik koop al jaren bijna alles bij de primark en ik heb nog nooit iets gehad wat van slechte kwaliteit was. Shops-ze!
zondag 3 april 2016 om 11:39
Als je voor zo weinig geld kleding kan kopen weet e één ding zeker en dat is dat de arbeidsomstandigheden van de makers heel slecht zijn. Je bloesje is waarschijnlijk gemaakt door kinderen die 16 uur per dag werken in een bloedheet atelier tegen een hongerloon onder gevaarlijke omstandigheden. Veel plezier.
Ik ben benieuwd welke kleding jij dan koopt, waarvan weet je zeker dat ook alle stoffen niet zo gemaakt zijn en de kleding niet zo in elkaar gezet is.
Enlighten me, ik zou graag wat meer betalen als iemand me kan vertellen waar ik moet wezen.
Ik ben benieuwd welke kleding jij dan koopt, waarvan weet je zeker dat ook alle stoffen niet zo gemaakt zijn en de kleding niet zo in elkaar gezet is.
Enlighten me, ik zou graag wat meer betalen als iemand me kan vertellen waar ik moet wezen.
zondag 3 april 2016 om 11:42
Ach ja kon je op wachten he dat er wel weer eens iemand met deze domme opmerking kwam gooien.
Kleding bij Zeeman, Wibra, Ter Stal, Hema zijn allemaal rond dezelfde prijs als Primark.
Dus ook door kinderen gemaakt volgens jou?
Gezeik altijd. Primark is gewoon van mindere kwaliteit, merkloos en massa productie. Daar komt de goedkope prijs vandaan.
Duurdere kleding en merken betekend niet automatisch betere omstandigheden voor de werknemers en andersom.
Ach ja kon je op wachten he dat er wel weer eens iemand met deze domme opmerking kwam gooien.
Kleding bij Zeeman, Wibra, Ter Stal, Hema zijn allemaal rond dezelfde prijs als Primark.
Gezeik altijd. Primark is gewoon van mindere kwaliteit, merkloos en massa productie. Daar komt de goedkope prijs vandaan.
Duurdere kleding en merken betekend niet automatisch betere omstandigheden voor de werknemers en andersom.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
zondag 3 april 2016 om 11:54
Primark geweldig voor puberdochter, voor pyama's, ondergoed, shirtjes voor haar en broeken, en make upjes, kwaliteit/prijs prima, een lage prijs ze doet er een zomer of winter mee, en soms langer. voor mijzelf alleen sokken en basis shirts. Primark maakt geen reclame veel massa productie, en goedkoop personeel, vandaar lage prijzen, tuurlijk zal er in lage loonlanden worden geproduceerd welk kleding merk doet dat niet?
zondag 3 april 2016 om 13:24
Ik heb weinig klachten over de kwaliteit. Voor vijftig euro kun je drie tassen vol hebben, maar het kan ook niet lukken. Het hangt een beetje van je figuur af of het mooi valt. Bij mij zitten de broeken niet goed, maar de shirts wel. Ik had er vorig jaar een paar sneakers gekocht voor negen euro, model Nike Rush maar dan zonder ontsierend merkteken. Daar loop ik nu nog op.
zondag 3 april 2016 om 14:49
Ik ben er pas leuk geslaagd. 2 truien voor 8 euro per stuk, zitten heerlijk. En een stapel t-shirts voor 2,80-3,50 per stuk. Prima dingen, niet voor heel lang nee. Maar ik val veel af en daarvoor is het ideaal. Ook de skinnies zijn prima te doen. Het is zeker geen topkwaliteit, maar voor een seizoen kan het echt wel.
Voor mijn dochters slaag ik soms, de pyjama's vinden ze fijn.
Voor mijn dochters slaag ik soms, de pyjama's vinden ze fijn.
Ab imo pectore
zondag 3 april 2016 om 14:54
quote:MadameQetesh schreef op 03 april 2016 @ 11:42:
[...]
Je hebt helemaal gelijk dat je de werkomstandigheden van de productiemedewerkers veel winkels niet weet.
Maar omdat het van de primark wél bekend is koop ik daar zeker niet. Mag jij dan weer gezeik vinden.
[...]
Je hebt helemaal gelijk dat je de werkomstandigheden van de productiemedewerkers veel winkels niet weet.
Maar omdat het van de primark wél bekend is koop ik daar zeker niet. Mag jij dan weer gezeik vinden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
zondag 3 april 2016 om 15:02
Vind wel jammer dat er dan word gemeld waar je wel kan shoppen en zeker weet dat de grondstoffen en de stoffen maken en de kleding in elkaar zetten niet door kinderen of slaven gebeurt. Ik ben echt benieuwd naar merken. En hoe je dat dan ook echt zeker weet.
Want kleding fabriceren bestaat uit meer dan het in elkaar zetten.
En ze hebben wel al goede stappen gezet:
Primark heeft op onze criteria voor duurzaamheid het D-label gekregen en volgens ons daarmee de eerste duurzame mijlpalen bereikt. Zo is het merk bijvoorbeeld begonnen met het verminderen of compenseren van de CO2-uitstoot, heeft het de Zero-Discharge Commitment getekend, heeft het een Code of Conduct die tenminste basisrechten voor arbeiders garandeert en heeft het zandstralen verboden. Er valt echter nog genoeg te doen.
Want kleding fabriceren bestaat uit meer dan het in elkaar zetten.
En ze hebben wel al goede stappen gezet:
Primark heeft op onze criteria voor duurzaamheid het D-label gekregen en volgens ons daarmee de eerste duurzame mijlpalen bereikt. Zo is het merk bijvoorbeeld begonnen met het verminderen of compenseren van de CO2-uitstoot, heeft het de Zero-Discharge Commitment getekend, heeft het een Code of Conduct die tenminste basisrechten voor arbeiders garandeert en heeft het zandstralen verboden. Er valt echter nog genoeg te doen.
zondag 3 april 2016 om 15:02
zondag 3 april 2016 om 17:04
quote:feow schreef op 03 april 2016 @ 14:54:
[...]
Ik vind het gezeik dat daar over gezeken word ja.
Primark is namelijk geen kinderarbeid zoals geschreeuwd wordt.
Ja het word in lage lonen landen gemaakt. Net als heel erg veel andere merken. Ook heel dure merken produceren daar hun kleding.
Of koop jij helemaal geen kleding meer??
Bovendien is Primark al een heel eind op de goede weg.
[...]
Ik vind het gezeik dat daar over gezeken word ja.
Primark is namelijk geen kinderarbeid zoals geschreeuwd wordt.
Ja het word in lage lonen landen gemaakt. Net als heel erg veel andere merken. Ook heel dure merken produceren daar hun kleding.
Of koop jij helemaal geen kleding meer??
Bovendien is Primark al een heel eind op de goede weg.
zondag 3 april 2016 om 17:16
Zie ook steeds vaker mensen in schoenen lopen van de Primark. Zitten best goede kwaliteit schoenen tussen af en toe. Ik heb een aantal paar dure schoenen en af en toe koop ik een goedkoop paar vd h&m of primark. Laatst zei iemand leuke schoenen heb je aan die zijn vast heel duur. Leuk er uit zien hoeft tegenwoordig echt niet veel geld te kosten.
zondag 3 april 2016 om 17:36
Vind vooral erg jammer dat ze zeiken maar dan niet vertellen waar ze zelf winkelen. Maar hier kan je wat namen zoeken voor een correct antwoordje:
http://rankabrand.nl/mode-kleding-schoenen
Misschien leuke link voor mensen die graag duurzaam en redelijke werkomstandigheden in hun achterhoofd willen houden bij het winkelen.
En ook om te kijken als je dat belangrijk vind of dat bedrijf waar je nu je geld aan uitgeeft wel zo netjes is als je denkt.. Ik zie heel veel bekende merken, duur en minder duur met zelfde score als de primark .
Misschien leuke link voor mensen die graag duurzaam en redelijke werkomstandigheden in hun achterhoofd willen houden bij het winkelen.
En ook om te kijken als je dat belangrijk vind of dat bedrijf waar je nu je geld aan uitgeeft wel zo netjes is als je denkt.. Ik zie heel veel bekende merken, duur en minder duur met zelfde score als de primark .
zondag 3 april 2016 om 17:55
quote:Goede-Fee schreef op 03 april 2016 @ 17:36:
Vind vooral erg jammer dat ze zeiken maar dan niet vertellen waar ze zelf winkelen. Maar hier kan je wat namen zoeken voor een correct antwoordje:
Ik zie zelfs heel dure merken die lager scoren.
En ook merken waarvan ik eigenlijk dacht dat die wel prima waren.
Ik zie zelfs heel dure merken die lager scoren.
En ook merken waarvan ik eigenlijk dacht dat die wel prima waren.
zondag 3 april 2016 om 18:36
Wat een waardeloze tegenreactie, omdat ze niet de enige zijn maakt het dus niet uit? Leuk toch dat je kind leuk gekleed erbij loopt terwijl andere kinderen die moesten maken. Zou er ook niet mee zitten want alleen het belang van je eigen kinderen telt, voedt ze vooral niet op met de gedachte dat andere kinderen moete lijden voor hun t shirt. Sus je zelf in slaap met de gedachte dat je nu eenmaal geen ander alternatief hebt wat je zelf op internet kan vinden en sus je zelf in slaap dat die kinderen gewend zijn om zich ellendig te voelen, voortijdig sterven doordat ze op te jonge leeftijd in aanraking komen met chemicaliën. Bespaar me je hypocrisie door anderen aan te vallen als ze je willen wijzen op pure kindermishandeling, jij kan er toch niets aandoen dat die achterlijke culturen hun kinderen niet beschermen en dus mag jij er best aan meewerken. En het is natuurlijk van levensbelang dat jij lekker goedkoop veel kleding kan kopen want anders je fashion victim? Dus ik snap je afweging, lekker blijven shoppen bij de Primark, waarom zou jij je medeverantwoordelijk moeten voelen.