Primark
zondag 3 april 2016 om 19:02
quote:Geronimo2 schreef op 03 april 2016 @ 18:36:
Wat een waardeloze tegenreactie, omdat ze niet de enige zijn maakt het dus niet uit? Leuk toch dat je kind leuk gekleed erbij loopt terwijl andere kinderen die moesten maken. Zou er ook niet mee zitten want alleen het belang van je eigen kinderen telt, voedt ze vooral niet op met de gedachte dat andere kinderen moete lijden voor hun t shirt. Sus je zelf in slaap met de gedachte dat je nu eenmaal geen ander alternatief hebt wat je zelf op internet kan vinden en sus je zelf in slaap dat die kinderen gewend zijn om zich ellendig te voelen, voortijdig sterven doordat ze op te jonge leeftijd in aanraking komen met chemicaliën. Bespaar me je hypocrisie door anderen aan te vallen als ze je willen wijzen op pure kindermishandeling, jij kan er toch niets aandoen dat die achterlijke culturen hun kinderen niet beschermen en dus mag jij er best aan meewerken. En het is natuurlijk van levensbelang dat jij lekker goedkoop veel kleding kan kopen want anders je fashion victim? Dus ik snap je afweging, lekker blijven shoppen bij de Primark, waarom zou jij je medeverantwoordelijk moeten voelen.
Tegen wie heb je het nu? Inhoudelijk klopt er ook niet veel van en ook nog eens vol van aannames.
Maar dan nogmaals waar koop jij kleding dan?
Misschien ook wel goede tip voor ons?
Wat een waardeloze tegenreactie, omdat ze niet de enige zijn maakt het dus niet uit? Leuk toch dat je kind leuk gekleed erbij loopt terwijl andere kinderen die moesten maken. Zou er ook niet mee zitten want alleen het belang van je eigen kinderen telt, voedt ze vooral niet op met de gedachte dat andere kinderen moete lijden voor hun t shirt. Sus je zelf in slaap met de gedachte dat je nu eenmaal geen ander alternatief hebt wat je zelf op internet kan vinden en sus je zelf in slaap dat die kinderen gewend zijn om zich ellendig te voelen, voortijdig sterven doordat ze op te jonge leeftijd in aanraking komen met chemicaliën. Bespaar me je hypocrisie door anderen aan te vallen als ze je willen wijzen op pure kindermishandeling, jij kan er toch niets aandoen dat die achterlijke culturen hun kinderen niet beschermen en dus mag jij er best aan meewerken. En het is natuurlijk van levensbelang dat jij lekker goedkoop veel kleding kan kopen want anders je fashion victim? Dus ik snap je afweging, lekker blijven shoppen bij de Primark, waarom zou jij je medeverantwoordelijk moeten voelen.
Tegen wie heb je het nu? Inhoudelijk klopt er ook niet veel van en ook nog eens vol van aannames.
Misschien ook wel goede tip voor ons?
zondag 3 april 2016 om 19:19
quote:Geronimo2 schreef op 03 april 2016 @ 18:36:
Vertel dan even waar je wel je kleding moet kopen volgens jou?
En dan graag geen truien van €150 want daar heb ik het geld niet voor.
Ik koop dan ook alleen wat ik nodig heb en dus geen tassen vol "want lekker gekoop".
En hoe kom jij er in vredesnaam bij dat Primark aan kinderarbeid doet? Dat is een behoorlijke beschuldiging.
En als je je verdiept had en en de links had gelezen weet je ook dat het niet waar is.
Daar word ook streng op gecontroleerd. Ook in lage lonen landen.
Dat het in goedkope landen gemaakt wordt maakt het nog geen kinderarbeid.
Vertel dan even waar je wel je kleding moet kopen volgens jou?
En dan graag geen truien van €150 want daar heb ik het geld niet voor.
Ik koop dan ook alleen wat ik nodig heb en dus geen tassen vol "want lekker gekoop".
En hoe kom jij er in vredesnaam bij dat Primark aan kinderarbeid doet? Dat is een behoorlijke beschuldiging.
En als je je verdiept had en en de links had gelezen weet je ook dat het niet waar is.
Daar word ook streng op gecontroleerd. Ook in lage lonen landen.
Dat het in goedkope landen gemaakt wordt maakt het nog geen kinderarbeid.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
zondag 3 april 2016 om 19:49
Ik heb weleens een programma zitten kijken en dat ging over een spijkerbroekenfabriek.die broeken maken ze voor een paar euro en zelfs de grote merken.die zijn dan wel iets duurder maar hooguit 10 euro,en vervolgens hangt hij in de winkel voor 150.alleen omdat er een merk op staat.
Onzin dat goedkope kleding kinderarbeid is
Onzin dat goedkope kleding kinderarbeid is
zondag 3 april 2016 om 20:31
Ik ben supertevreden over Primark!
Vorig jaar voor het eerst gekocht en ben inmiddels echt aangenaam verrast door de kwaliteit die je voor die prijs krijgt!
Mijn man wou er eerst niet binnen (goedkope zooi kan nooit goed zijn), maar toen ik een jeans en paar tshirts voor m mee had gebracht was hij om... de jeans kostte 10 euro en zat als gegoten, kreeg er veel complimenten over.
Nu na een jaar nog niet verwassen (donkerblauw) en ziet er nog steeds goed uit.
De 2e keer ging hij mee en hebben we voor paar honderd euro gekocht. Vooral de tshirts zijn goed, geen scheve naden na het wassen, wat ik wel steeds had bij H&M, Esprit en Jack & Jones...
Ook mijn dochter van 9 is helemaal fan inmiddels.
Heb er zelf wat bloesjes, shirts, vesten en truien gekocht en net bij 1 vest kwam de naad van de zak los, was zelf makkelijk op te lossen.
Voor de rest nog nooit iets kapot gehad of zo.
In het verleden veel problemen gehad met duurdere merken zoals Scapa en zo, betaal je meer dan 100 euro voor een trui en is helemaal pluizig na 1x wassen.
Dus wij gaan 2-3x per jaar naar Primark voor een paar honderd euro inkopen en de rest vullen we aan bij andere winkels.
Volgende week gaan we weer, wel 's morgens want heb een hekel aan die drukte daar!
Vorig jaar voor het eerst gekocht en ben inmiddels echt aangenaam verrast door de kwaliteit die je voor die prijs krijgt!
Mijn man wou er eerst niet binnen (goedkope zooi kan nooit goed zijn), maar toen ik een jeans en paar tshirts voor m mee had gebracht was hij om... de jeans kostte 10 euro en zat als gegoten, kreeg er veel complimenten over.
Nu na een jaar nog niet verwassen (donkerblauw) en ziet er nog steeds goed uit.
De 2e keer ging hij mee en hebben we voor paar honderd euro gekocht. Vooral de tshirts zijn goed, geen scheve naden na het wassen, wat ik wel steeds had bij H&M, Esprit en Jack & Jones...
Ook mijn dochter van 9 is helemaal fan inmiddels.
Heb er zelf wat bloesjes, shirts, vesten en truien gekocht en net bij 1 vest kwam de naad van de zak los, was zelf makkelijk op te lossen.
Voor de rest nog nooit iets kapot gehad of zo.
In het verleden veel problemen gehad met duurdere merken zoals Scapa en zo, betaal je meer dan 100 euro voor een trui en is helemaal pluizig na 1x wassen.
Dus wij gaan 2-3x per jaar naar Primark voor een paar honderd euro inkopen en de rest vullen we aan bij andere winkels.
Volgende week gaan we weer, wel 's morgens want heb een hekel aan die drukte daar!
My way or the highway!
zondag 3 april 2016 om 20:37
zondag 3 april 2016 om 20:42
Mano28 dat was een.programma van de rekenkamer
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/28-11-2013/KRO_1645715
Degene die.netflix heeft bekijk.eens de documentaires over fairtrade kleding.
Ot ik koop zelf ook bij primark
Zeker voor de.kinderen super.kleding
Voor.mezelf ook.enkele keer een verdraaide pijp of een naadje wat loslaat
Maar dat heb ik.met kleding van.andere winkels ook
http://www.npo.nl/de-rekenkamer/28-11-2013/KRO_1645715
Degene die.netflix heeft bekijk.eens de documentaires over fairtrade kleding.
Ot ik koop zelf ook bij primark
Zeker voor de.kinderen super.kleding
Voor.mezelf ook.enkele keer een verdraaide pijp of een naadje wat loslaat
Maar dat heb ik.met kleding van.andere winkels ook
maandag 4 april 2016 om 09:59
quote:Goede-Fee schreef op 03 april 2016 @ 19:02:
[...]
Misschien ook wel goede tip voor ons?Soms kan je ook in het algemeen iets zeggen want er zijn veel mensen die bij de Primark kopen. Tussen 5,00 en 150,00 euro zit nog een hele wereld vol keuze. De vraag waar ik mijn kleding koop en goede tips voor jou beantwoord ik niet eens. Het wordt namelijk niet uit oprechte interesse gevraagd maar alleen om onder je eigen verantwoordelijkheid uit te komen, die ieder mens zou moeten voelen, als het gaat om kinderarbeid.
[...]
Misschien ook wel goede tip voor ons?Soms kan je ook in het algemeen iets zeggen want er zijn veel mensen die bij de Primark kopen. Tussen 5,00 en 150,00 euro zit nog een hele wereld vol keuze. De vraag waar ik mijn kleding koop en goede tips voor jou beantwoord ik niet eens. Het wordt namelijk niet uit oprechte interesse gevraagd maar alleen om onder je eigen verantwoordelijkheid uit te komen, die ieder mens zou moeten voelen, als het gaat om kinderarbeid.
maandag 4 april 2016 om 10:05
quote:Geronimo2 schreef op 04 april 2016 @ 09:59:
[...]
Soms kan je ook in het algemeen iets zeggen want er zijn veel mensen die bij de Primark kopen. Tussen 5,00 en 150,00 euro zit nog een hele wereld vol keuze. De vraag waar ik mijn kleding koop en goede tips voor jou beantwoord ik niet eens. Het wordt namelijk niet uit oprechte interesse gevraagd maar alleen om onder je eigen verantwoordelijkheid uit te komen, die ieder mens zou moeten voelen, als het gaat om kinderarbeid.
Je kunt dus gewoon geen antwoord geven.
Jammer hoor.
En nog maals( ook al is dat tegen een muur) Primark is geen kinderarbeid.
Hoe kom je daar in vredesnaam bij?
Ik papagaai maar weer eens aangezien je niet leest: Het word in lage lonen landen gemaakt, net als vele andere merken.
Heb je uberhaupt de link bekeken?
Er zijn, ook duurdere,merken die veel slechter scoren.
Er is met elk merk wel iets.
[...]
Soms kan je ook in het algemeen iets zeggen want er zijn veel mensen die bij de Primark kopen. Tussen 5,00 en 150,00 euro zit nog een hele wereld vol keuze. De vraag waar ik mijn kleding koop en goede tips voor jou beantwoord ik niet eens. Het wordt namelijk niet uit oprechte interesse gevraagd maar alleen om onder je eigen verantwoordelijkheid uit te komen, die ieder mens zou moeten voelen, als het gaat om kinderarbeid.
Je kunt dus gewoon geen antwoord geven.
Jammer hoor.
En nog maals( ook al is dat tegen een muur) Primark is geen kinderarbeid.
Hoe kom je daar in vredesnaam bij?
Ik papagaai maar weer eens aangezien je niet leest: Het word in lage lonen landen gemaakt, net als vele andere merken.
Heb je uberhaupt de link bekeken?
Er zijn, ook duurdere,merken die veel slechter scoren.
Er is met elk merk wel iets.
All people have the right to stupidity. But some abuse the privilege.
maandag 4 april 2016 om 10:14
Jeetje wat een slap antwoord. Hier komen wijzen met een opgeheven vingertje en dan nog rare aannames doen en een bulk onzin verkopen en zelf geen namen durven noemen van waar jij je kinderkleding koopt... en je er zo van afmaken. Lachwekkend en zielig tegelijk.
Echt jammer ook ik had graag wat namen gehoord.
Echt jammer ook ik had graag wat namen gehoord.
maandag 4 april 2016 om 10:18
Er was laatst een programma over twee meiden die hun eigen kledinglijn aan het opzetten waren, en de kleren werden door vrouwen in Thailand of zo gemaakt voor maar 10 euro per stuk, stof en werktijd, en dan in de winkel voor 130 verkocht. Gewone vrouwen daar, en de prijs was met hun afgesproken, klein ateliertje was het in Thailand. Dus ja, de winst gaat naar de grote merken en mensen hier.
maandag 4 april 2016 om 10:35
Als je je kan inschrijven op het VF kan je ook googelen maar misschien verwacht ik te veel dus hier een link.http://www.schonekleren.nl/informatie/faq/waar Oh, en voor je denkt dat Primark het niet slecht doet tussen andere merken, we hadden het hier exclusief over Primark. Bedenk trouwens dat chemische behandeling van kleding het goedkoopst is en dit zijn de gevolgen http://www.eenveilignest.nl/verzorgen/kleding/. Maar zoals gezegd, mij maakt het niet uit of je je zelf en je kinderen kleedt in kleding waarvan je op je vingers kan natellen dat het productieproces omgeven is met misstanden en milieuvervuiling. Je verschuilen achter geen geld hebben terwijl er zoiets als Marktplaats bestaat waar je nieuwe kleding voor heel weinig kan kopen of zeggen dat andere ook fout zijn is de redenering van een tiener die zegt dat de rest van de klas ook een 4 heeft als ie zelf eigenlijk gewoon niet geleerd heeft. Wij noemen dat thuis "smoesjes". Dat dat als belerend wordt ervaren is het typische weerwoord van mensen die een keuze maken die wel de kennis bezitten maar een andere, en vaak op zich zelf gerichte, keuze hebben gemaakt.
maandag 4 april 2016 om 10:44
maandag 4 april 2016 om 10:59
Als ik minder te besteden zou hebben, zou ik misschien af en toe naar de Primark gaan. Zolang het maar geen polyester is en goed aanvoelt. Maar waarschijnlijker meer tweedehands en dan spullen van goede kwaliteit. Het is waar dat je bij zowel goedkope als dure merken niet weet wat de arbeidsomstandigheden zijn (maakt vaak niet uit). Of je koopt fairtrade (made by) maar eerlijk gezegd vind ik dat vaak niet mijn smaak. Zelf let ik vooral op kwaliteit zodat ik er wat langer mee kan doen. Liever minder en goede spullen dan wegwerpkleding van matige kwaliteit. Maar daar kan dus een H&M'tje of Zaraatje bij zitten.
Soms let ik erop waar iets vandaan komt maar ook dat zegt lang niet alles. Soms is iets in Bangladesh gemaakt en de laatste details in Europa bijvoorbeeld. En ook dan weet je niet wat de arbeidsomstandigheden zijn.
Dan heb je nog het argument 'ja maar anders hebben ze helemaal geen werk'. Dat argument vind ik lastig. Ik gun iedereen een fatsoenlijk inkomen maar wil niet meebetalen aan obscure fabriekjes. Veel programma's gezien waarbij er flink wordt gesjoemeld, dan komen er waarnemers maar die zien alleen het 'goede voorbeeldfabriekje' en undercover zie je pas de narigheid. Lastig, dus daarom kies ik voor minder kleding en verder moeten mensen maar voor zichzelf bepalen.
Soms let ik erop waar iets vandaan komt maar ook dat zegt lang niet alles. Soms is iets in Bangladesh gemaakt en de laatste details in Europa bijvoorbeeld. En ook dan weet je niet wat de arbeidsomstandigheden zijn.
Dan heb je nog het argument 'ja maar anders hebben ze helemaal geen werk'. Dat argument vind ik lastig. Ik gun iedereen een fatsoenlijk inkomen maar wil niet meebetalen aan obscure fabriekjes. Veel programma's gezien waarbij er flink wordt gesjoemeld, dan komen er waarnemers maar die zien alleen het 'goede voorbeeldfabriekje' en undercover zie je pas de narigheid. Lastig, dus daarom kies ik voor minder kleding en verder moeten mensen maar voor zichzelf bepalen.
maandag 4 april 2016 om 12:22
Ik hou absoluut niet van de Primark, maar ik val dan ook niet binnen hun doelgroep. Dat was mijn conclusie nadat ik er 1 x binnen was geweest en sindsdien mijd ik die winkel. Waar ik wel kleding koop ligt er maar aan in welke winkel ik iets vind wat goed past en niet al te duur is.
Ik vind de kinderarbeid-discussie erg lastig. Met maatschappelijke kwesties weet ik nooit wat ik moet geloven. Er wordt zoveel gelogen om maar winst te kunnen maken en iedereen zegt de waarheid te spreken. Feit is dat fair trade kleding gewoon niet te betalen is met mijn salaris. En zo is het met alle eerlijke en biologische producten. Kwam er maar eens een oplossing om goede spullen betaalbaar te maken voor iedereen.
Ik vind de kinderarbeid-discussie erg lastig. Met maatschappelijke kwesties weet ik nooit wat ik moet geloven. Er wordt zoveel gelogen om maar winst te kunnen maken en iedereen zegt de waarheid te spreken. Feit is dat fair trade kleding gewoon niet te betalen is met mijn salaris. En zo is het met alle eerlijke en biologische producten. Kwam er maar eens een oplossing om goede spullen betaalbaar te maken voor iedereen.
maandag 4 april 2016 om 12:58
quote:yasmijn schreef op 25 mei 2015 @ 10:36:
Ideaal?????
http://www.proud2bme.nl/T ... Sweatshop._Deadly_Fashion
Niet iedereen kan eerlijk kopen. Want eerlijk is wel duurder.
En ik koop weleens bij primark. Maar wel op een rustig tijdstip gaan.
Ideaal?????
http://www.proud2bme.nl/T ... Sweatshop._Deadly_Fashion
Niet iedereen kan eerlijk kopen. Want eerlijk is wel duurder.
En ik koop weleens bij primark. Maar wel op een rustig tijdstip gaan.
maandag 4 april 2016 om 15:40
quote:MadameQetesh schreef op 04 april 2016 @ 10:44:
Jij kan ook googlen toch?
Dan had je kunnen lezen dat je kinderarbeid geschreeuw onzin is.
Noem eens wat goede merken dan?
Ik ben echt benieuwd.
Via mp weet ik nog steeds niet wat goed is en wat niet..
Mijn laatste bijdrage hieraan maar ik heb het je makkelijk gemaakt door een website te geven waar je met wat doorklikken je antwoorden kan vinden. Dat je opmerkingen over kinderarbeid geschreeuw vindt en je niet bereidt bent om je standpunt nog eens te heroverwegen maar alleen frontaal de aanval wil kiezen vind ik oprecht jammer. Het gaat hier niet om iets heel kleins, het gaat hier om meer dan fastfashion. Het gaat over mensen, echte mensen van vlees en bloed, die onder de meest miserabele omstandigheden, er voor moeten zorgen dat we volgens de laatste mode, en zo goedkoop mogelijk, ons kunnen kleden. Je mag me wegzetten als een enorme belerende trut, en dat maakt me echt niet uit want dat voelt nog altijd zoveel beter dan 16 uur in een gevaarlijk, slecht geventileerd, hok, tegen hongerloon te moeten werken. Want dat is de realiteit en in dit geval schrijnend.
Er is over de hele wereld veel onrecht en het is bijna niet meer bij te houden wie,wat, waar en hoe en onbewust zullen we daar in het westen allemaal een aandeel in hebben (ja, ja, ik ook). Maar zodra je bewust een steentje bijdraagt, dan kan je de andere kant uitkijken en het bagatelliseren, maar ben je bewust medeverantwoordelijk en hou je het ook nog eens in stand.
Jij kan ook googlen toch?
Dan had je kunnen lezen dat je kinderarbeid geschreeuw onzin is.
Noem eens wat goede merken dan?
Ik ben echt benieuwd.
Via mp weet ik nog steeds niet wat goed is en wat niet..
Mijn laatste bijdrage hieraan maar ik heb het je makkelijk gemaakt door een website te geven waar je met wat doorklikken je antwoorden kan vinden. Dat je opmerkingen over kinderarbeid geschreeuw vindt en je niet bereidt bent om je standpunt nog eens te heroverwegen maar alleen frontaal de aanval wil kiezen vind ik oprecht jammer. Het gaat hier niet om iets heel kleins, het gaat hier om meer dan fastfashion. Het gaat over mensen, echte mensen van vlees en bloed, die onder de meest miserabele omstandigheden, er voor moeten zorgen dat we volgens de laatste mode, en zo goedkoop mogelijk, ons kunnen kleden. Je mag me wegzetten als een enorme belerende trut, en dat maakt me echt niet uit want dat voelt nog altijd zoveel beter dan 16 uur in een gevaarlijk, slecht geventileerd, hok, tegen hongerloon te moeten werken. Want dat is de realiteit en in dit geval schrijnend.
Er is over de hele wereld veel onrecht en het is bijna niet meer bij te houden wie,wat, waar en hoe en onbewust zullen we daar in het westen allemaal een aandeel in hebben (ja, ja, ik ook). Maar zodra je bewust een steentje bijdraagt, dan kan je de andere kant uitkijken en het bagatelliseren, maar ben je bewust medeverantwoordelijk en hou je het ook nog eens in stand.