Ik ben er klaar mee

30-03-2016 11:38 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er zo genoeg van.

Ik voel me zo gespannen. Constant angst.

Ik wil het niet meer. Ik wil niet obsessief bezig zijn met mezelf, met anderen en mijn verslaving.

Ik voel me zo klote en ik ben er zo KLAAR mee. Ik wil niet meer leven op deze manier.

Steeds probeer ik te veranderen, maar steeds val ik weer. Ik weet gewoon niet of het me lukt om dit keer weer op te staan.

Voor ons allemaal, ook als je denkt dat je 'm niet nodig hebt, kan ie toch fijn zijn
Known to cause insanity in laboratory mice
Ik ben ook echt heel blij dat ik me blij voel.

Van nature ben ik een heel tevreden, optimistisch en vrolijk persoon. Ik kende ook vaak van die geluksmomenten, kon me gewoon verliefd voelen op het leven. En dat was ik kwijtgeraakt.

En vanochtend werd ik wakker en ik vóélde het gewoon tot in de tenen.

Ik zong (hm.. sorta kinda) in de keuken en alles verliep zo makkelijk.

Ik reed naar het werk, ramen open en ik zong voluit (gelukkig overstemd door ander verkeer, anders zouden ze me misschien nog van de weg halen), zoals ik eerder altijd deed en ik bleef die lach maar op mijn gezicht houden.

Deze dag is binnen en pakken ze me niet meer af.

Echt heerlijk.

Ik ben nu al benieuwd naar morgen.
Notalways, heb jij al iets in de planning voor dit weekend? Het wordt schitterend weer.

Vitamine D is goed (gaf je zelf ook al aan), dus probeer daar iets van op te zuigen.)

Ik kan nog niet echt geloven dat jij gewoon een baan gescoord hebt vandaag!!

Go, Notalways!

Ik hoop dat het je een beetje een boost geeft. Je zelfvertrouwen opkrikt!
Kan het zelf ook nog niet goed geloven haha.

Maar ik heb geen plannen dit weekend. Voel me ook niet heel goed vandaag, niet zo goed geslapen. Begon eigenlijk al met een paniekaanval gisterenavond. Krijg ik vaak als alles ineens goed gaat en ik de gedachte 'HEH' krijg. Liep buiten en werd ineens heel angstig. Misschien een ontlading van de hele dag.
Jij nog plannen?
Ik merk wel iets op. Meestal als ik me slecht voel wil ik me zsm weer goed voelen. Nu laat ik het over me heen komen. Ik mag me slecht voelen, net zo goed dat ik me goed mag voelen. Het hoort erbij.
Die paniekaanval kan best een ontlading zijn, hoor.

Het kost ook nogal wat energie wat jij gisteren hebt gedaan.

Een sollicitatie en een diep gesprek met psych, ook iemand die wel wat beter in zijn vel zit zou daar wat van merken, denk ik.

En vergeet niet dat je je ook goed geuit hebt en je emoties hebt toegestaan bij je psych. Dat kost ook wat!

Wel vervelend dat je dan ook nog slecht slaapt, want alleen dat doet al iets met je gemoedstoestand.

Ik hoop dat je je in de loop van de dag wat beter bent gaan voelen.

Ik ben vandaag met mijn toettoet naar mijn nichtje getuft.)) Dat was gezellig, maar ook vreselijk druk.

Gillende en drukke kinderen, ineens allemaal volk over de vloer. Na anderhalf uur was ik doodop en ben weer lekker naar huis getuft.

Oh, wat was de rust in de auto zalig)))))

Ik mag me slecht voelen, net zo goed dat ik me goed mag voelen.

Hey, die mag op een tegeltje!!))

En wat goed dat je het over je heen laat komen.

Ik ben ook een echte 'verzetter', verzet me met hand en tand. Maar soms heb je het gewoon te accepteren en moet je het ook ondergaan. Die emoties zitten er natuurlijk niet voor niets, onderdrukken werkt ook niet.

Ik let wel meestal heel goed op of ik niet verder of dieper wegzak, want dan vind ik het tijd om wat te wijzigen. Ik wil niet de diepte ingesleurd worden.

En dan werkt een lekkere wandeling met een vriendin, terwijl je onderwijl je ei kwijt kan voor mij heel goed. Na een minuut of twintig begin ik dan alweer te geiten.)) En dan voel ik me alweer een stuk beter.

Morgen hebben ze beloofd dat het warm en zonnig wordt, dus vriendin en ik gaan naar de lokale ijssalon, dan neem ik een hoorntje met 1 bolletje en (héél belangrijk) slagroom onderin het hoorntje én bovenop.))

Dan lopen we naar het park om de hoek en zoeken een plekje bij het water.

Dat is het plan.

Morgen hoor je of het ook daadwerkelijk zo gelopen is, haha.

Hoe voel je je nu, Notalways?
Alles gegaan zoals op de planning stond Lys?
Yesssss, de zon kwam net door toen we vertrokken))))

Het kostte wel wat moeite, er stond een rij voor de ijssalon, echt niet normaal meer.

We zijn heel dapper achter in de rij gaan staan en hebben ons langzaam naar binnengewerkt.

Het was zalig in het park.

En hoe voel jij je vandaag?

Ben je ook nog weggeweest, of heb je iets leuks gedaan?

Hopelijk heb je in ieder geval wat van de zon kunnen genieten!
En nog bedankt voor je knuffel gisteren!
Goed om te horen en fijn dat je nog een ijsje gescoord hebt! Ik heb naast wat boodschapjes gedaan te hebben echt helemaal niks uitgevoerd.

Morgen weer een gesprek, niet zo'n zin in, maar we gaan maar gewoon. Daarnaast voel ik me een beetje raar. Zo'n wazig afwezig gevoel alsof alles nep is. Nou, komt ook wel weer goed. Nu lekker slapen
Wat goed! Je hebt een baan! Ik zit hier plaatsvervangend te stuiteren op de maandagochtend!

Vee succes vandaag. Het komt vast wel goed. En als het minder gaat, denk aan die tegeltjesuitspraak van Lys. Je wat minder goed voelen mag ook best.
Dat was haar eigen uitspraak,)))

Ik zette er alleen onder dat ie wel op een tegeltje mag.

Alle eer naar, Notalways))
Ik ken die dagen, dat het hoogst haalbare boodschappen doen was.

Maar ik herinner me ook dat ik dan toch een goed gevoel had, want dát had ik dan in ieder geval mooi wel gedaan.

Hoop dat je wat lekkers voor jezelf hebt meegenomen.))

Succes met je gesprek vandaag.

Je doet dit allemaal, neemt je verantwoordelijkheid voor jezelf, zodat jij je beter gaat voelen!

Niet makkelijk, maar het uiteindelijke effect is het waard.

Mag je trots op zijn en moet je ook af en toe bij stilstaan.

Je zorgt voor jezelf!

AD is anti depressieva neem ik aan.

Heb je er wel eens aan gedacht om juist te stoppen daar mee?

Ik ken een paar mensen die dat slikten en ook niet echt verder kwamen, toen ze er mee stopten ging het ineens beter, ze zagen weer licht aan het eind van de tunnel.
Nou 10 paniekaanvallen en 2 liter verloren vocht later. Gesprek ging een beetje moeizaam.. maar toch blij dat ik gegaan ben.

Ik slik het nog niet zo heel lang, dus denk niet dat het heel veel effect gaat hebben als ik stop. Ik wil het eigenlijk juist gaan verhogen.
Pfffff ik heb gebruikt. Ik heb dus gewoon voor het eerst in drie jaar weer gebruikt. Ik heb er ook eigenlijk allemaal geen zin meer in en nee dat zeg ik niet voor aandacht ofzo. Ben er wel klaar mee. Kutzooi, weet echt niet wat me bezielde, hoewel ik heel goed wist waar ik mee bezig was
Nog nooit zo'n hoofdpijn gehad.

Echt lijkt wel een badtrip. Ben echt in paniek.

Weet niet of ik nu moet gaan slapen of iemand moet bellen...
Ik denk ik werp nog even een blik, voor ik erin duik.

Goed dat je vandaag bent geweest.

Maar ai, meisje, wat jammer dat je gekozen hebt om te gebruiken.

Maar, wat gebeurd is is gebeurd en morgen een nieuwe dag en mag je opnieuw kiezen om niet te gebruiken.

Ik lees dat et erg slecht valt, ik zou echt even iemand bellen.

Ik blijf nog even wakker, wil je me laten weten of jij iemand kunt bereiken?

Heb je vrienden of familie in gedachten, of gaje liever met een crisisdienst bellen?
Ik zou in ieder geval proberen met iemand te spreken tot het grote paniekgevoel weg is.

Hè, wat zul je balen dat je nu toch gebruikt hebt, na zo een lange tijd clean zijn.

Kwam het eerder ook voor dat het slecht viel en wat deed je dan?
quote:notalwaysdark schreef op 04 april 2016 @ 19:09:

Pfffff ik heb gebruikt. Ik heb dus gewoon voor het eerst in drie jaar weer gebruikt. Ik heb er ook eigenlijk allemaal geen zin meer in en nee dat zeg ik niet voor aandacht ofzo. Ben er wel klaar mee. Kutzooi, weet echt niet wat me bezielde, hoewel ik heel goed wist waar ik mee bezig was

Notalways, je bent sterk. Als jij niet sterk was, had je niet al 3 jaar het gevecht gewonnen.

Dit kan gebeuren, maar laat het eenmalig zijn.
Het gaat ook eenmalig zijn. Dank voor je berichtjes Lys. Ik denk dat ik de crisis ga bellen, paniek wil maar niet weggaan. En ik wil dit gewoon niet meer. Wil mezelf niks aandoen, maar ben het vechten zat. Ik haat het dat ik weer gebruikt heb, ookal zat het er aan te komen. Ik moet mezelf weer even herpakken en dat lukt niet alleen (helaas).
Heb vaker gehad dat het slecht viel ja, maar deze hoofdpijn kan ik me niet meer herinneren. Mijn hoofd ontploft zowat.
Lieve meid, dit komt echt weer goed.

Ik vind het heel verstandig als je de crisisdienst belt.

Ik zeg ook eerlijk dat ik dan wat geruster naar bed ga.))

Ik weet dat je dit allemaal niet wil, en dingen zullen gaan veranderen voor jou.

Ben ik van overtuigd.

En fijn dat je jezelf niets aan wil doen.

Ik vind zelf dit altijd zeer verhelderend: het is een definitieve oplossing voor een tijdelijk probleem.

Bel ze.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven