Postcrossing deel 12

16-02-2016 09:41 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Praat hier mee over postcrossing!

Hoe werkt het?

registreer je op de website en vul je profiel in

vraag op de website een adres aan van iemand ergens over de hele wereld

stuur een ansichtkaart naar dat adres

als de kaart ontvangen is krijg je een 'hurray!' in je mail en dan wordt jouw adres aan een willekeurige ander gegeven

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

Dus regelmatig al dan niet tropisch verrassingen op je deurmat , leuke contacten met onbekenden over de hele wereld, mooie verhalen en mooie plaatjes!

Om te weten welke avonturen wij op postgebied al beleefd hebben (stelt niets voor, maar zo klinkt het misschien beter) Zie hier deel 11

Kaartje registreren en je postcardwall

Als je op je postcardwall afbeeldingen van je kaartjes wilt hebben, dan kun je de verzonden kaartjes uploaden totdat ze geregistreerd worden. Voor het uploaden moet je ze scannen of fotograferen. Wanneer je in je lijst 'travelling postcards' kijkt, zie je achter elk adres een groen rondje met een plusje. Als je daarop klikt kun je het bestand (PNG of JPG) uploaden. Wanneer het kaartje geregistreerd wordt, is er ook nog een kans dat de ontvanger het kaartje upload.

Bij registeren vul je eerst het ID in, daaronder zie je een leeg vak. Daarin schrijf je je hurray tekst. (wel zo leuk) wanneer je dan klikt op 'registreren' krijg je nog de mogelijkheid om de afbeelding te uploaden. Dit kun je in principe ook later nog doen, op dezelfde manier als bij travelling postcards.

Om een Duitse hurray op te leuken, met dank aan Snorhaar:

"Deutsch für Postkreuzen",

"Hallo Michael, danke für deine wunderschöne Karte."

"Hallo Andreas, herzlichen Dank für deine tolle Karte. Du hast genau die richtige Karte für mich ausgewählt! Haben wir uns nicht schon mal kennengelernt?"

"Lieber Peter, vielen Dank für deine Karte. Dein Bild gefällt mir sehr. Hättest du Lust mit mir nach Paris zu gehen? Liebe Grüße, gelbe Zuckerwatte"

Vergeet niet de namen te veranderen
Later is nu
Huh dat vind ik inderdaad ook wel raar Dreamer, van die Tsjech(ische). Komt wat hebberig over. Heb je nog scheldwoorden-inspiratie nodig voor je Hurray?

@Rivka: Dat Jip en Janneke kaartje met die kippen heb ik ook nog op voorraad, die wacht nog op de juiste nieuwe eigenaar. Maar zo te lezen heb jij al een goede nieuwe eigenaar gevonden.

Ik had 1 kaartje in de brievenbus, uit Thailand. Een mooi oranje patroontje, het is ook een maxi-kaart.

En ik heb inmiddels ook mijn keuzes voor de te versturen kaartjes gemaakt.

India krijgt een kat.

Rusland krijgt een oude schoolplaat met strandtafereel. Ik begrijp uit haar profiel dat ze houdt van beautiful drawings en van natuur.

Taiwan krijgt dus koffie.
Oh.. ik heb 'm al gevonden. Hij heeft 1 van de kaartjes gefavoriet. Het is de Tsjech, van wie ik vorige week ook al een kaartje kreeg. Heb 'm dus een net bedankje voor de giraffes gestuurd met de boodschap dat ik teleurgesteld was in zijn tekst en dat ik niet aan swappen doe, net als hij volgens zijn profiel. Bovendien heb ik die kaartjes niet meer.

Het is wél een mooi (extra) giraffekaartje, overigens.
Later is nu
Zo, ik ben net terug uit Deventer en heb de bij ons zo geliefde winkel even aangedaan en 30 kaartjes uitgezocht. Dat was niet zo moeilijk natuurlijk, had er wel 300 uit kunnen zoeken

De tweedehandswinkeltjes heb ik overgeslagen want we waren met z'n 5en dus dat werd dan een beetje saai voor de rest. Wel weer een ander heel leuk straatje van Deventer gezien!

Geen kaartjes in de bus helaas, vanmorgen wel een hurray uit Taiwan. Het was ook haar eerste kaartje dus dat is dan extra leuk
Ik heb mijn eerste hurray!!!! Uit Duitsland. Super leuk
Nieuw adres getrokken, uit China. Dat adres is 7 regels! Hoe krijg ik dat ooit op een kaartje?!
Ik ben eventjes offline geweest & heb ook nog niet echt bijgelezen.

Einde van de week 2 kaartjes mogen ontvangen. Eentje uit Duitsland en eentje uit Zuid-Korea. Die laatste vind ik wel heel tof! Helaas hier geen nieuwe hurrays. Wel heb ik op plekken waar ik was nieuwe kaartjes meegenomen, dus ik hoop dat er snel weer eens hurrays komen...

Iedereen oke hier? (Morgen lees ik hopelijk een beetje bij)

En miss: Hoera voor jouw eerste hurray!

Ik schrijf de adressen niet allemaal op de lijntjes maar ook ertussen zeg maar.

Of je print het adres uit op een etiket.
Leuk, HappyOwl, dat je echt in Deventer bent geweest. En een leuke score aan kaartjes heb je overgehouden aan "ons" winkeltje.

Gefeliciteerd, Miss, met je eerste hurray! Dat er nog maar vele mogen volgen.

Leuk, Yogayup, een kaartje uit Zuid-Korea. En hoe is het nu met je zorgenkindjes? Had je nu inmiddels ook een expired kaartje?

Ik kreeg gister een hele lange hurray uit Tsjechië. De Tsjechische ging uitgebreid in op alles wat ik op mijn kaartje had geschreven. En ook de Tsjechische vlag op één van de postzegels was haar opgevallen. Echt leuk!

Vervolgens nog een adresje getrokken. Kaartje gaat naar de UK (Noord-Ierland). Ik dacht nog: weer eens wat anders dan China, Taiwan, (Wit-)Rusland of Duitsland. Blijkt het om een Chinees te gaan die in Belfast woont.

Nou ja, op deze manier is de kans dat een kaartje aan een Chinees een zorgenkindje wordt in ieder geval wel iets kleiner.
Hello allemaal

Ik heb me dan weer vermaakt in HappyOwl/Yogayp-stad Heerlijk vanmiddag lekker weer. Ik dénk dat ik het werk van HappyOwl ook gezien heb Niet veel kaartjes gekocht, inderdaad nogal weinig van de stad zelf! Nu zere voeten en een heleboel foto's. Ook van Ooievaars in de Wijk. Een hele laan vol met bomen vol nesten! Ge-wel-dig.
Later is nu
Ooooh! Gezellig dreamer. Ik heb ook nog niet echt Zwolse kaartjes ontdekt.

Ik heb wel gisteren bij de fundatie (museum) wat typisch Hollandse kaartjes gekocht. Woon jij nou ook dicht bij 'onze' stad?

Nog 3 dagen en dan is mijn eerste kaartje expired (@rivka). Een van de eerste 3 die ik op de bus heb gedaan :(

En twee (finland&rusland) zijn al voorbij de helft. Mijn geduld wordt op de proef gesteld :p

Enneh, leuk dat jullie soms zo'n uitgebreide hurray krijgen. Ik moet misschien nog iets beter m'n best doen.
Ik woon in Groningen. Had vandaag 'zussendag' met mijn zus (duh) en dan gaan we altijd ergens naar een museum, liefst met fototentoonstelling. Dus inderdaad naar de Fundatie, waar een tentoonstelling voor portretfotografie was en Ans Markus, wat we ook erg mooi vonden. Nouja, die schildert ook fotografisch, wat dat betreft. Ook inderdaad kaartjes gekocht, maar bij thuiskomst toch verbaast dat ik zo weinig kocht, want ik zag er zoveel

Wat fijn je eerste hurray Miss! Best snel nog. Hopelijk komt er ook snel een kaartje jouw kant op.

Jammer van de expired kaartjes.
Later is nu
Ik vind het trouwens raar van de Zwolse kaartjes. Zo'n mooie stad, zulke mooie plekken, dat er daar niet meer van zijn, zo raar!
Later is nu
Wat een heerlijk weekend! Ben vooral buiten geweest, en natuurlijk 2 kaartjes geschreven;) Beiden hadden in hun favorieten voornamelijk toeristische kaarten, die heb ik helaas niet in m'n assortiment.

Miss wat leuk, je eerste hurray! Op naar de volgende heleboel hurrays;) Lange adressen print ik wel eens, dat scheelt. Vooral als het Chinees of Russisch is, dat ligt me niet zo helaas;)

Deventer hoop ik ook nog eens te bekijken. Het is zo ver hier vandaan, heb wel regelmatig gehoord dat het zo'n leuke stad is. En dus ook een hele goede kaartenwinkel!

Rivka, een Chinees in Belfast, haha! Het is toch weer een iets zeldzamer land, en misschien is het wel een heel goed ingeburgerde Chinees?

Dreamer wat een gekke Tsjech! Niet zo netjes om dat op die manier te regelen. En er dan ook vanuit gaan dat je al je verstuurde kaarten wel dubbel hebt ofzo? Maf.

Inderdaad gek dat er van Zwolle zo weinig kaarten zijn! Dat heb ik hier dus ook, al woon ik dichtbij toeristisch gebied. Zou het raar zijn om kaarten te gaan versturen van Maastricht/Valkenburg/Vaals etc? Dat is niet precies waar ik woon, maar wel mijn provincie (ik woon ook redelijk zuid). Kaarten van bijv. de mergelgrotten zijn natuurlijk wel heel leuk.
De 'gekke Tsjech' heeft inmiddels weer een kaartje bij mij gefavoriet, maar niet ééntje waar hij om gevraagd had. Bijzonder mens, zullen we maar zeggen

Ik zou gewoon een kaartje van één van die steden sturen, Felize. En aankaarten bij de plaatselijke VVV dat je kaartjes van jouw stad mist Als ik in de provincie zou wonen, zou ik toch ook kaartjes van Stad sturen, ga ik van uit, zoals ik nu ook kaartjes van de provincie stuur.
Later is nu
Oh ik ben wel heel benieuwd wat voor werk je van mij gezien denkt te hebben Dreamer, ik kan t zelf niet bedenken

Vandaag kreeg ik mijn 150e hurray! Ik mag dus vanaf nu 12 kaarten onderweg hebben. Omdat ik nog niet meteen tijd had heb ik er nu nog 10 onderweg. Daarvan had ik er 3 gisteren geschreven dus die zijn vandaag op reis gegaan. Er mocht meteen al een kaartje uit Deventer mee op reis.

Deze week ga ik nog een keertje zorgen dat alles op reis is en daarna doe ik wat rustiger aan, ik ga namelijk over twee weken naar Wenen en mijn vriendin die ook aan postcrossing doet wil daar flink gaan versturen. Zou toch jammer zijn als je net geen hurrays hebt.... Maar goed, een stuk of 8 onderweg kan altijd want de hurrays zullen dan ongetwijfeld wel komen.

Misschien moeten we maar eens een actie opzetten voor mooie kaartjes van onze stad yogayup, dit slaat natuurlijk nergens op.
Nog gefeliciteerd met jouw Hurray miss! En HappyOwl met de 150ste.

(En 30 kaarten kopen in Deventer; dat wil ik ook! Kwijl.....)

Ik had zondag nog 2 Hurrays. Uit Zweden en uit Brazilië.

Ik heb gisteren ook nog weer een adres aangevraagd: Frankrijk. Een leuk profiel en ik heb uiteindelijk na veel twijfelen voor een (wat absurde) illustratie van Michael Sowa gekozen. Maar direct na het plakken van de postzegel had ik al spijt. Want eigenlijk vind ik het maar een stom kaartje. Uiteindelijk kon ik 'm nog net voor 18.00 uur posten. En toen ik 'm door de brievenbus gooide zag ik dat er wat vouwen in zaten die er in zijn gekomen toen ik de 100 meter naar de brievenbus liep. Dat kan ik nu dus niet uitstaan: een stom kaartje dat ook nog eens gekreukt is. Ik had echt de neiging om er meteen een ander kaartje achteraan te sturen. Dat doe ik niet maar het voelt absoluut niet goed om zo'n kneuzenkaartje onderweg te hebben.
quote:HappyOwl234 schreef op 04 april 2016 @ 18:37:

Oh ik ben wel heel benieuwd wat voor werk je van mij gezien denkt te hebben Dreamer, ik kan t zelf niet bedenken

Vandaag kreeg ik mijn 150e hurray! Ik mag dus vanaf nu 12 kaarten onderweg hebben. Omdat ik nog niet meteen tijd had heb ik er nu nog 10 onderweg. Daarvan had ik er 3 gisteren geschreven dus die zijn vandaag op reis gegaan. Er mocht meteen al een kaartje uit Deventer mee op reis.

Deze week ga ik nog een keertje zorgen dat alles op reis is en daarna doe ik wat rustiger aan, ik ga namelijk over twee weken naar Wenen en mijn vriendin die ook aan postcrossing doet wil daar flink gaan versturen. Zou toch jammer zijn als je net geen hurrays hebt.... Maar goed, een stuk of 8 onderweg kan altijd want de hurrays zullen dan ongetwijfeld wel komen.

Misschien moeten we maar eens een actie opzetten voor mooie kaartjes van onze stad yogayup, dit slaat natuurlijk nergens op.

Jij doet toch iets met chocolade?

Oh.. lekker naar Wenen!
Later is nu
Hallo allemaal!

Ik ben vorige week begonnen met postcrossing. Na wat googelen kwam ik in dit viva topic terecht over postcrossing. Ik had nog geen account op het viva forum dus ik heb er gelijk een aangemaakt. Ik vind het erg leuk om te lezen wat voor kaartjes jullie versturen en ontvangen en hoe het gaat! Vinden jullie het goed dat ik met jullie mee schrijf?

Ik heb vorige week 5 kaartjes verstuurd naar: Duitsland, Rusland, USA, Canada en Belarus. Het kaartje naar Duitsland kwam al in 2 dagen aan! Ik kan nu dus ook kaartjes verwachten, en verheug me er nu al op! Ik heb net weer een adres getrokken, en het kaartje gaat naar China.

En daar heb ik gelijk een vraag over.. Hoe doen jullie dat met de Chinese adressering? Ik heb het adres in westerse taal, maar ook in chinese letters geschreven. Welk adres kan ik het beste gebruiken? En kan ik het gewoon printen op papier en opplakken op de kaart? Alvast dank!
Hai Daisy, natuurlijk is het goed dat je meeschrijft! Niet alleen is het een open forum, we gaan hier ook uit van 'hoe meer zielen, hoe meer vreugd' Er is geen verplichting, lezen en schrijven staat vrij wanneer het je uitkomt.

Leuk dat je begonnen bent. Spannend he, zo die eerste kaartjes! Als ik de adressen schrijf, dan zet ik het westerse adres erop, maar vaak trek ik verschillende adressen in 1x en dan print ik ze uit en plak het Chinese adres. Ik heb namelijk een paar keer gelezen op een profiel dat de kaartjes daarmee vaker aankomen. De Nederlandse postbode hoeft natuurlijk alleen maar 'China' te kunnen lezen. Voor hem/haar maakt het niet uit dat het kaartje achter de fietspomp bij het tweede dakraam links moet (ja, soms zijn de adressen erg uitgebreid.. ik had een keer ééntje "achter de bushalte van het ziekenhuis links" ofzo in India)

Als ik zo'n adres opplak, doe ik daar wel vaak washitape omheen, zodat het niet zo makkelijk loslaat en er leuker uitziet (vind ik dan )
Later is nu
Hoi Dreamer. Dankje!

Heel spannend de eerste kaartjes! Ik vind het echt een tof concept.

Ik heb nu het adres uitgeprint in het Chinees en opgeplakt. Gelukkig is het adres niet heel lang. Het gaat naar een high school! Dus ik hoop dat het kaartje goed aankomt.
Leuk, HappyOwl, je 150e hurray en weer een kaartje extra wat onderweg mag.

Labellei, jammer dat je geen goed gevoel bij het verzonden kaartje hebt. Maar voor hetzelfde geld is de ontvanger er juist helemaal blij mee en krijg je juist hierop een hele enthousiaste hurray. Ik vind dat toch altijd tamelijk onvoorspelbaar.

Welkom, Daisyx! Natuurlijk is het goed dat je meeschrijft. Leuk juist. En wat leuk dat je al zo snel een hurray hebt gekregen en nu dus zelf al een kaartje kunt verwachten. Spannend!

Hier gebeurt weinig. Inmiddels al bijna 3 weken geen kaartje gekregen. Binnenkort dus waarschijnlijk wel weer een kaartentsunami hier.

Mijn kaartje van een Abessijn naar Zuid-Korea expired morgen. De ontvanger is zo iemand die eens in de paar maanden zijn kaartjes registreert, dus ooit zal het nog wel geregistreerd worden. Een ander kaartje, van een molen naar China expired over 6 dagen. Die ontvanger is wel steeds online, dus ik vermoed dat dat kaartje ergens in een loods is blijven liggen.

En dan zijn er nog mijn biggetjes. Inmiddels zijn ze al meer dan 3 weken onderweg naar Duitsland. Ik hoop maar dat het goed met ze gaat.
Ooooh Rivka, wat sneu voor jouw kaartjes die (waarschijnlijk) gaan expiren. En die arme abessijn. En hoe gaat het met de ontvanger van de biggetjes, komt die nog online?

Mijn kaartje naar Duitsland is ook nog steeds niet aangekomen, die zal nu zo'n ruim 3 weken onderweg zijn. Ik vermoed dat deze Duitse op vakantie is.

En je hebt gelijk hoor voor wat betreft de onvoorspelbaarheid van Hurrays. Dus ik wacht de Hurray van mijn Franse kneuzenkaartje maar gewoon af.

@Daisy: welkom! Spannend zo... in afwachting van je eerste kaartje...

Ik was vanmiddag nog even bij de kringloopwinkel en heb daar weer 13 kaartjes gescoord à 10 cent. Voornamelijk kattenkaarten (kunst).

En over kattenkaarten gesproken: Ik had er vanmiddag weer 2 in mijn brievenbus, uit Duitsland en Rusland.

Oh en Rivka: ik hoop dat jij één dezer dagen ook weer wat in je brievenbus krijgt. Jij hebt echt al veels te lang niets ontvangen!
Welkom daisy! Ik hoop dat je snel ook kaartjes gaat ontvangen, zo leuk!

Labellei, ik had laatst ook een kaartje waar ik over twijfelde. Die is gewoon 5 keer gefavoriet, haha. Je weet het soms niet. Kringloopkaarten zijn fijn!

Rivka, balen van je bijna expired kaartjes. Hopelijk komen ze toch nog gewoon aan. Ik had trouwens niet besteld bij pmk, maar bij de Duitse post. Een velletje met ganzenkuikens, eentje met babykonijnen en eentje met klassieke auto's. En verder vrolijke bloemen om aan genoeg porto te komen.

Ik had vanmiddag 3 kaarten in mijn brievenbus! Of eigenlijk 5 en een brief. Uit Canada kwam een A4 volgetypt, zo te zien niet helemaal een standaard verhaaltje. En daarbij 3 onbeschreven kaarten. Aan de ene kant leuk, maar ook wel een beetje jammer. Ik vind de beschreven, volgestempelde kaarten toch het leukst. Verder een horoscoopkaartje uit Taiwan en een hele grappige uit Duitsland. Er staat een meisje op met een paard in de woonkamer, ze zegt tegen haar moeder dat het paard wel in haar kamer kan wonen. De verzender schreef erbij dat het zulke situaties vast vaak voor zullen komen bij mij thuis, omdat ik 5 kinderen heb;)

Nu zijn er van mij nog 8 onderweg, en 7 onderweg naar mij. Het loopt dus echt lekker nu!
quote:Daisyx schreef op 05 april 2016 @ 11:00:

Hallo allemaal!

Ik ben vorige week begonnen met postcrossing. Na wat googelen kwam ik in dit viva topic terecht over postcrossing. Ik had nog geen account op het viva forum dus ik heb er gelijk een aangemaakt. Ik vind het erg leuk om te lezen wat voor kaartjes jullie versturen en ontvangen en hoe het gaat! Vinden jullie het goed dat ik met jullie mee schrijf?

Ik heb vorige week 5 kaartjes verstuurd naar: Duitsland, Rusland, USA, Canada en Belarus. Het kaartje naar Duitsland kwam al in 2 dagen aan! Ik kan nu dus ook kaartjes verwachten, en verheug me er nu al op! Ik heb net weer een adres getrokken, en het kaartje gaat naar China.

En daar heb ik gelijk een vraag over.. Hoe doen jullie dat met de Chinese adressering? Ik heb het adres in westerse taal, maar ook in chinese letters geschreven. Welk adres kan ik het beste gebruiken? En kan ik het gewoon printen op papier en opplakken op de kaart? Alvast dank!

Huh daisy lijkt wel alsof je mij bent!!! Ik heb ook vorige week de eerste 5 weggestuurd en bijna dezelfde landen als jij. Naar Duitsland ook met paar dagen bezorgd en nu is mijn 6e richting China onderweg. en had toen dezelfde vraag als jij: hoe krijg ik dat adres op een kaartje ?! Grappig dat het bijna hetzelfde verhaal is!

Ik heb naar China beetje tussen de regels geschreven. Hopelijk komt ie aan!
Vandaag een superleuk kaartje in de bus, zonder ID. Echt jammer!

Verder een velletje nieuwe zegels gescoord. Ik loop alleen een beetje vast op de kaarten. Bruna nog een half rek en die van Xenos en Hema vind ik mwah.
Je kan ze ook online kopen! Op forum van pc staan veel sites of bij kringloopwinkels ed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven