muis in tuin

04-04-2016 16:32 51 berichten
hoi allemaal!

ik zag zojuist een muisje bij ons in de tuin lopen. totaal geen probleem mee, maar ik wil hem of haar niet in huis hebben.

kan ik de achterdeur wel open zetten zonder dat ik een ongenode gast binnen krijg?

ik zag de muis 2 meter van de achterdeur vandaan lopen.
quote:Pantax schreef op 04 april 2016 @ 16:37:

Wat leuk dat hij zo dichtbij liep! Ik zie ze altijd alleen maar uitgesmeerd over het terras
Alle reacties Link kopieren
Hier een balkonmuis die af en toe binnenkomt om te snoepen, maar dan ook weer keurig naar buiten vertrekt. Ik denk dat een buitenmuis liever buiten blijft.

Ik heb deze op de achterdeur.

Nergens last van.
quote:Hayek schreef op 04 april 2016 @ 16:40:

Geef 'm een naam en timmer een hokje voor 'm. Wordt het nog gezellig.

Om antwoord te geven op je vraag: ja, een muis kan naar binnen komen. Was het een veldmuis (zo'n heel kleintje) of een huismuis (de typische muis waar iedereen altijd gelijk aan denkt)? Een veldmuis wil doorgaans zo snel mogelijk weer naar buiten, een huismuis....niet.

Maar ook als je je deur dicht houdt, kan een muis binnen komen. En ook als 'ie niet in je tuin woont....Mwah, ik heb toch regelmatig veldmuizen in huis. Die willen dan meestal wel heel graag weer naar buiten, er wonen hier twee katten
Mijn opa zat in de laatste maanden van zijn leven uren stil in zijn stoel, en dan kreeg hij nog wel eens bezoek van een muisje. Altijd boer geweest, mijn opa vond het geweldig. Had hij iets om naar te kijken
quote:Corona67 schreef op 04 april 2016 @ 17:53:

[img]http://comps.canstockphoto.nl/can-stock ... 255586.jpg[/img]

Ik heb deze op de achterdeur.

Nergens last van.Wat ongastvrij.
quote:Hayek schreef op 04 april 2016 @ 16:55:

[...]

I stand corrected. Blijkbaar heb ik eens een jong veldmuisje in huis gehad.

Volgens mij had je wel gelijk hoor. Veldmuisjes zijn heel klein, ongeveer zo groot als een jong muisje dat je bij de dierenwinkel kan kopen. Huismuis is ongeveer zo groot als een volwassen dierenwinkelmuis. Toch wel 2x zo groot dus.

Of ik heb het al die tijd al fout
Ik woon in de buurt van de duinen, dar barst het van de veldmuizen trouwens. Dus die binnen hebben is wel logisch hier.

Als het koud wordt zitten ze vaak in de kruipruimte, buiten bereik van de poezels. Die gaan dan helemaal in jachtmodus (en het zeil in de keuken gaat eraan)
quote:WaaromPorque schreef op 04 april 2016 @ 18:05:

[...]

Wat ongastvrij.Zo ben ik
Ik voer onze tuinmuis, gooi speciaal hapjes voor hem buiten. Hij blijft wel buiten, daar zorgen de katten wel voor
Snel gif strooien. Die muizen wil je niet in huis. Echt goor.
Gezellig

Bij mij liggen er steeds muizenkoppen binnen, omdat de kat de rest op eet en de kop laat liggen.
Tenminste, dat is wat ik de buurvrouw heb horen zeggen.
quote:Dadel_ schreef op 04 april 2016 @ 18:55:

Snel gif strooien. Die muizen wil je niet in huis. Echt goor.

Ja,goed plan! En dan gaat ie dood op een plek waar je niet bij kan. Goed voor minstens drie maanden eau de lijklucht in huis.

Volgens mij wil to trouwens niet de muis dood,alleen dat hij buiten blijft.
quote:lilalinda schreef op 04 april 2016 @ 18:41:

Ik voer onze tuinmuis, gooi speciaal hapjes voor hem buiten. Hij blijft wel buiten, daar zorgen de katten wel voorLief! Zus had in een strenge winter balkon muizen, die waren heel blij met de stukjes fleecedeken die ze bij hun hol had gelegd.
Haal een kat in huis. Probleem zo opgelost .
quote:Mietrot schreef op 04 april 2016 @ 19:25:

Haal een kat in huis. Probleem zo opgelost .

Eg nie

Hier niet in elk geval
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 04 april 2016 @ 16:38:

Tja, onverwacht bezoek kun je zo hebben.

Bij mij zat van de week een koolmeesje op een fotolijstje op de vensterbank te koekeloeren. Gelukkig vond die zijn weg naar buiten snel weer terug.

Dit was vast een koolmeesje van de kunst academie controlle

Ben wel benieuwt wat er op die foto stond.
iedereen leest mee
quote:WaaromPorque schreef op 04 april 2016 @ 16:45:

[...]

Ik zie ineens een beeld voor me van een keurige muis die netjes aan belt.Met een koffertje onder z'n arm, en een heeeele rij kinderwagentjes
iedereen leest mee
quote:landylover schreef op 04 april 2016 @ 19:44:

[...]

Met een koffertje onder z'n arm, en een heeeele rij kinderwagentjes

Dat is gewoon lief!
quote:Corona67 schreef op 04 april 2016 @ 19:34:

[...]

Eg nie

Hier niet in elk gevalHier ook niet. Poes neemt ze levend mee en laat ze los. In de slaapkamer
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 04 april 2016 @ 20:32:

[...]

Hier ook niet. Poes neemt ze levend mee en laat ze los. In de slaapkamer Wat een schat.
Leuk zo'n muis onder het kussen door, en tussen de matrassen

Ben er gelukkig totaal niet bang voor!
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
quote:streepjessokken schreef op 04 april 2016 @ 20:32:

[...]

Hier ook niet. Poes neemt ze levend mee en laat ze los. In de slaapkamer

Hier vangt hij ze niet eens. Hij is de koning der dieren (vindt hij) dus dat moeten zijn onderdanen doen.

En oud collega van me had ooit met enkele vrienden na een bruiloft het bruidspaar verrast met 4 muisjes los lopend in de slaapkamer. Of hun rug nummers geverfd.

1... 2... 3.... 5...
quote:Corona67 schreef op 04 april 2016 @ 20:40:

[...]

Hier vangt hij ze niet eens. Hij is de koning der dieren (vindt hij) dus dat moeten zijn onderdanen doen.

En oud collega van me had ooit met enkele vrienden (zo grappig) na een bruiloft het bruidspaar verrast met 4 muisjes los lopend in de slaapkamer. Of hun rug nummers geverfd.

1... 2... 3.... 5...

Dat zou ik wel kunnen waarderen.

Ik hou van slimme grapjes.
quote:melbrw schreef op 04 april 2016 @ 18:07:

[...]

Volgens mij had je wel gelijk hoor. Veldmuisjes zijn heel klein, ongeveer zo groot als een jong muisje dat je bij de dierenwinkel kan kopen. Huismuis is ongeveer zo groot als een volwassen dierenwinkelmuis. Toch wel 2x zo groot dus.

Of ik heb het al die tijd al fout Wat ik zo'n beetje bij elkaar google, zijn veldmuizen toch echt groter. Ik snap er ook niks van.....
Oh dear, how sad, never mind.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven