muis in tuin
maandag 4 april 2016 om 16:32
maandag 4 april 2016 om 18:03
quote:Hayek schreef op 04 april 2016 @ 16:40:
Geef 'm een naam en timmer een hokje voor 'm. Wordt het nog gezellig.
Om antwoord te geven op je vraag: ja, een muis kan naar binnen komen. Was het een veldmuis (zo'n heel kleintje) of een huismuis (de typische muis waar iedereen altijd gelijk aan denkt)? Een veldmuis wil doorgaans zo snel mogelijk weer naar buiten, een huismuis....niet.
Maar ook als je je deur dicht houdt, kan een muis binnen komen. En ook als 'ie niet in je tuin woont....Mwah, ik heb toch regelmatig veldmuizen in huis. Die willen dan meestal wel heel graag weer naar buiten, er wonen hier twee katten
Geef 'm een naam en timmer een hokje voor 'm. Wordt het nog gezellig.
Om antwoord te geven op je vraag: ja, een muis kan naar binnen komen. Was het een veldmuis (zo'n heel kleintje) of een huismuis (de typische muis waar iedereen altijd gelijk aan denkt)? Een veldmuis wil doorgaans zo snel mogelijk weer naar buiten, een huismuis....niet.
Maar ook als je je deur dicht houdt, kan een muis binnen komen. En ook als 'ie niet in je tuin woont....Mwah, ik heb toch regelmatig veldmuizen in huis. Die willen dan meestal wel heel graag weer naar buiten, er wonen hier twee katten
maandag 4 april 2016 om 18:05
quote:Corona67 schreef op 04 april 2016 @ 17:53:
[img]http://comps.canstockphoto.nl/can-stock ... 255586.jpg[/img]
Ik heb deze op de achterdeur.
Nergens last van.Wat ongastvrij.
[img]http://comps.canstockphoto.nl/can-stock ... 255586.jpg[/img]
Ik heb deze op de achterdeur.
Nergens last van.Wat ongastvrij.
maandag 4 april 2016 om 18:07
quote:Hayek schreef op 04 april 2016 @ 16:55:
[...]
I stand corrected. Blijkbaar heb ik eens een jong veldmuisje in huis gehad.
Volgens mij had je wel gelijk hoor. Veldmuisjes zijn heel klein, ongeveer zo groot als een jong muisje dat je bij de dierenwinkel kan kopen. Huismuis is ongeveer zo groot als een volwassen dierenwinkelmuis. Toch wel 2x zo groot dus.
Of ik heb het al die tijd al fout
[...]
I stand corrected. Blijkbaar heb ik eens een jong veldmuisje in huis gehad.
Volgens mij had je wel gelijk hoor. Veldmuisjes zijn heel klein, ongeveer zo groot als een jong muisje dat je bij de dierenwinkel kan kopen. Huismuis is ongeveer zo groot als een volwassen dierenwinkelmuis. Toch wel 2x zo groot dus.
Of ik heb het al die tijd al fout
maandag 4 april 2016 om 18:09
maandag 4 april 2016 om 19:23
quote:Dadel_ schreef op 04 april 2016 @ 18:55:
Snel gif strooien. Die muizen wil je niet in huis. Echt goor.
Ja,goed plan! En dan gaat ie dood op een plek waar je niet bij kan. Goed voor minstens drie maanden eau de lijklucht in huis.
Volgens mij wil to trouwens niet de muis dood,alleen dat hij buiten blijft.
Snel gif strooien. Die muizen wil je niet in huis. Echt goor.
Ja,goed plan! En dan gaat ie dood op een plek waar je niet bij kan. Goed voor minstens drie maanden eau de lijklucht in huis.
Volgens mij wil to trouwens niet de muis dood,alleen dat hij buiten blijft.
maandag 4 april 2016 om 19:25
maandag 4 april 2016 om 19:40
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 04 april 2016 @ 16:38:
Tja, onverwacht bezoek kun je zo hebben.
Bij mij zat van de week een koolmeesje op een fotolijstje op de vensterbank te koekeloeren. Gelukkig vond die zijn weg naar buiten snel weer terug.
Dit was vast een koolmeesje van de kunst academie controlle
Ben wel benieuwt wat er op die foto stond.
Tja, onverwacht bezoek kun je zo hebben.
Bij mij zat van de week een koolmeesje op een fotolijstje op de vensterbank te koekeloeren. Gelukkig vond die zijn weg naar buiten snel weer terug.
Dit was vast een koolmeesje van de kunst academie controlle
Ben wel benieuwt wat er op die foto stond.
iedereen leest mee
maandag 4 april 2016 om 20:32
maandag 4 april 2016 om 20:40
quote:streepjessokken schreef op 04 april 2016 @ 20:32:
[...]
Hier ook niet. Poes neemt ze levend mee en laat ze los. In de slaapkamer
Hier vangt hij ze niet eens. Hij is de koning der dieren (vindt hij) dus dat moeten zijn onderdanen doen.
En oud collega van me had ooit met enkele vrienden na een bruiloft het bruidspaar verrast met 4 muisjes los lopend in de slaapkamer. Of hun rug nummers geverfd.
1... 2... 3.... 5...
[...]
Hier ook niet. Poes neemt ze levend mee en laat ze los. In de slaapkamer
Hier vangt hij ze niet eens. Hij is de koning der dieren (vindt hij) dus dat moeten zijn onderdanen doen.
En oud collega van me had ooit met enkele vrienden na een bruiloft het bruidspaar verrast met 4 muisjes los lopend in de slaapkamer. Of hun rug nummers geverfd.
1... 2... 3.... 5...
maandag 4 april 2016 om 20:42
quote:Corona67 schreef op 04 april 2016 @ 20:40:
[...]
En oud collega van me had ooit met enkele vrienden (zo grappig) na een bruiloft het bruidspaar verrast met 4 muisjes los lopend in de slaapkamer. Of hun rug nummers geverfd.
1... 2... 3.... 5...
Dat zou ik wel kunnen waarderen.
Ik hou van slimme grapjes.
[...]
En oud collega van me had ooit met enkele vrienden (zo grappig) na een bruiloft het bruidspaar verrast met 4 muisjes los lopend in de slaapkamer. Of hun rug nummers geverfd.
1... 2... 3.... 5...
Dat zou ik wel kunnen waarderen.
Ik hou van slimme grapjes.
dinsdag 5 april 2016 om 11:32
quote:melbrw schreef op 04 april 2016 @ 18:07:
[...]
Of ik heb het al die tijd al fout Wat ik zo'n beetje bij elkaar google, zijn veldmuizen toch echt groter. Ik snap er ook niks van.....
[...]
Of ik heb het al die tijd al fout Wat ik zo'n beetje bij elkaar google, zijn veldmuizen toch echt groter. Ik snap er ook niks van.....
Oh dear, how sad, never mind.