Reactie- en Bugtopic 3

25-11-2015 18:55 3291 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie de problemen die jullie ondervinden tijdens het forummen aan ons melden.

Werkt er iets tóch nog niet helemaal optimaal óf vind je een bepaalde aanpassing juist te gek? Deel het met ons!

Voor de laatste updates en ontwikkelingen klik hier.

Groeten,

Community Manager VIVA

Update 13-12-2016, 11:00:

De serverupdate van vanochtend is succesvol afgerond.

Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Dank voor alle meldingen omtrent het plaatsen/bewerken van reacties. De TD werkt hard aan een oplossing. We hopen snel meer te weten/het probleem op te kunnen lossen. We houden jullie op de hoogte.

Excuus voor het ongemak.

Groeten,

CM VIVA
Ik kwam ook klagen over het moeilijke plaatsen. Ik forum in chrome.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
quote:CommunityManagerViva schreef op 04 april 2016 @ 11:05:

Beste forummers die last hebben van het niet/nauwelijks kunnen plaatsen van een bericht: welke browser gebruiken jullie?

Groet,

CM VIVASafari op de iMac. Op de iPhone geen probleem. Heb het ook bij Internet Explorer op de tablet en ook op Chrome.
Ik heb wat moeite met onderstaande advertenties (Firefox)

Niet geschoten is altijd mis
quote:Bitje93 schreef op 05 april 2016 @ 17:13:

Ik heb wat moeite met onderstaande advertenties (Firefox)

[afbeelding]

[afbeelding]

Dat is ook niet de bedoeling. Excuus voor het ongemak. Weet je nog in welke topics je dit hebt gezien? Eerste is zo te zien CM, en de tweede?

Groet,

CM VIVA
Zo te zien gaat het 2e topic over die klemmetjes om iets dicht te kunnen trekken.

Titel was iets als "Waar is dit te koop".
Wb de postproblemen:

Ik had gisteren nergens last van, en vandaag op de windows laptop met Chrome ook niet, maar op de Windows Phone is het opeens huilen met de pet op. Dat ging gisteren nog prima.
.
quote:Bitje93 schreef op 05 april 2016 @ 19:17:

Zo te zien gaat het 2e topic over die klemmetjes om iets dicht te kunnen trekken.

Titel was iets als "Waar is dit te koop".

Bedankt. Als het goed is zou het nu niet meer voor moeten komen. Zo wel, laat me dan alsjeblieft het volgende weten:

- Op welk topic/welke pijler heb je het gezien

- Van wie was de reclame (welk merk)?

- Wat is de URL als je op de banner klikt?

- Het liefst een screenshot erbij

Dank voor je hulp en we hopen dat het niet meer voorkomt vanaf nu.

Groet,

CM VIVA
In internet explorer vandaag last van een enorm traag forum. Ook krijg ik regelmatig de melding 'site reageert niet meer' waarna explorer wordt afgesloten. Kan dit liggen aan de advertentie in de linkerkolom, op bijna elke pagina van het forum?

Ik zie een zwarte banner met draaiende grijze cirkel. Verder gebeurt er niets. Klikken op de advertentie levert ook niks op. Geen idee dus van welke adverteerder.

Ik heb een screenshot, waar kan ik die naar toe mailen als dat helpt?

Edit: probleem doet zich dus voor op desktop, in explorer. Op telefoon (nog) geen last.
ladyl0101 wijzigde dit bericht op 06-04-2016 13:41
Reden: toevoeging
% gewijzigd
The owls are not what they seem
Wanneer gaan jullie dat rete irritante klik probleem nou eens oplossen?

Word er helemaal niet goed van. Ik blijf telken heel vaak moeten klikken en dat duurt nu al dagen.
Onderstaande flashplayer werd gestart onmiddellijk nadat forum.viva.nl geopend werd.

Binnen 5 minuten was van het interne geheugen bijna 2 gigabyte in gebruik.

Dit veroorzaakt enorme traagheid en vastlopen.

Aangezien de gehele PC regelmatig bevriest zou dit ook het klikprobleem kunnen veroorzaken, je ziet niet dat de PC bevroren is wanneer je klikt.
quote:LadyL0101 schreef op 06 april 2016 @ 13:40:

In internet explorer vandaag last van een enorm traag forum. Ook krijg ik regelmatig de melding 'site reageert niet meer' waarna explorer wordt afgesloten. Kan dit liggen aan de advertentie in de linkerkolom, op bijna elke pagina van het forum?

Ik zie een zwarte banner met draaiende grijze cirkel. Verder gebeurt er niets. Klikken op de advertentie levert ook niks op. Geen idee dus van welke adverteerder.

Ik heb een screenshot, waar kan ik die naar toe mailen als dat helpt?

Edit: probleem doet zich dus voor op desktop, in explorer. Op telefoon (nog) geen last.Welke versie van Internet Explorer gebruik je? Dit is natuurlijk in geen enkele browserversie de bedoeling, maar deze problemen zouden zich sowieso niet mogen voordoen in de laatste versie, 11. Een nieuwe versie kun je hier downloaden. Laat je even weten of het dan wel correct werkt?

Groet,

CM VIVA
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 06 april 2016 @ 15:23:

Wanneer gaan jullie dat rete irritante klik probleem nou eens oplossen?

Word er helemaal niet goed van. Ik blijf telken heel vaak moeten klikken en dat duurt nu al dagen.

Ik begrijp je frustratie. De TD is hier al dagen hard voor aan het werk, het blijkt helaas geen simpel probleem te zijn. We houden jullie op de hoogte van de ontwikkelingen en hopen snel met goed nieuws te kunnen komen. Tot die tijd vragen we nog even je geduld.

Groet,

CM VIVA
quote:CommunityManagerViva schreef op 06 april 2016 @ 16:24:

[...]

Welke versie van Internet Explorer gebruik je? Dit is natuurlijk in geen enkele browserversie de bedoeling, maar deze problemen zouden zich sowieso niet mogen voordoen in de laatste versie, 11. Een nieuwe versie kun je hier downloaden. Laat je even weten of het dan wel correct werkt?

Groet,

CM VIVA

Ik werk met versie 11. En helaas wekt het dus niet correct.

Overigens lijkt de door mij genoemde advertentie Adobe Flash Player op te willen starten, dus wellicht is het probleem verwant aan het probleem dat door Bitje93 wordt vermeld.
The owls are not what they seem
Ik heb het klikprobleem ook, wanneer gaat de TD hier iets aan doen?
where is this?
Ik probeer de instellingen van mijn account aan te passen zodat ik een PB kan ontvangen. Als ik na het aanbrengen van de wijziging click op "Bewaar" gaat de website heel hard nadenken om vervolgens automatisch de pagina the refreshen, maar de wijziging is dan niet verwerkt/opgeslagen.

Dit is al 3 dagen het geval, zowel als ik het via mijn mobiel als via een desktop probeer (desktop geprobeerd met 2 verschillende browsers).

Kunnen jullie helpen om mijn PB-onvangst-functie aan te zetten? Alvast bedankt,

America.
quote:Bitje93 schreef op 06 april 2016 @ 15:46:

Onderstaande flashplayer werd gestart onmiddellijk nadat forum.viva.nl geopend werd.

Binnen 5 minuten was van het interne geheugen bijna 2 gigabyte in gebruik.

Dit veroorzaakt enorme traagheid en vastlopen.

[afbeelding]

Aangezien de gehele PC regelmatig bevriest zou dit ook het klikprobleem kunnen veroorzaken, je ziet niet dat de PC bevroren is wanneer je klikt.

Dit zou verklaren waarom ik op de iPad er geen last van heb en op de PC wel (W8 met IE en FF)

Raar is dat nu.nl ( ook Sanoma) geen problemen geeft.
Je bent zelf een theepot
@ bitje kan het inderdaad een geheugen ding zijn? Want ik heb er op de telefoon enorme last van. Eigenlijk heb ik het volgende ontdekt: Als ik nog meer apps op de achtergrond heb draaien kan ik niet reageren op viva. Wel topics lezen en bladeren dat laadt ie wel, maar het plaatsen van een reactie niet.

Wanneer ik echt ALLES uitgooi behalve viva, dan lukt het heel sporadisch ineens wel om een reactie te geven.
@ Community Manager hoe kan het toch bestaan dat sinds dit nieuwe witte forum het eigenlijk van kwaad naar erger lijkt te gaan met de performance hier? Jullie kondigen een verbetering aan (zoals deze keer nieuwe servers) en eigenlijk heb ik het idee dat het juist een verslechtering teweeg brengt. Dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Zo'n grote site. Jullie vullen de blogs en het blad met wat wij hier met zijn allen aan inspirerende bende posten en dan iets maken wat gewoon wérkt is schier onmogelijk lijkt het haast wel. Is het dan echt niet mogelijk om iets simpelers neer te zetten wat tenminste werkt?
Ik heb echt een probleem met alleen dit forum en shockwave. Constant vastlopen, vertraging, crashen. Zie wat bitje93 zegt.
Ik heb mobiel geregeld een vast scherm. Chrome.
Bitjes verklaring zou wel verklaren waarom ik inderdaad maar alleen viva open kan hebben als ik wil reageren. Graag reactie van viva of dit ook inderdaad (deels) het probleem is.
En mijn batterij wordt werkelijk leeggeslurpt zodra ik Viva open zet.
quote:Moiren_ schreef op 06 april 2016 @ 21:29:

En mijn batterij wordt werkelijk leeggeslurpt zodra ik Viva open zet.

dit.

Hier zou ook wat aan gedaan worden meen ik me te herinneren.
Daarnet zag ik een functie die ik hier nog miste, en waar ik heel blij van werd dat het net wel zo was:

Onder aan het topic stond ipv HOME > FORUM net HOME > FORUM > THUIS > (het topic in thuis wat ik aan het lezen was)

Door op THUIS te klikken kwam ik direct op het overzicht van deze pijler. Superfijn! Nu staat onderaan het topic echter weer alleen HOME > FORUM. En kan ik dus alleen direct naar de Home-page, niet naar de pijler. Mag dat andere alsjeblieft aan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven