VRLK
donderdag 6 november 2008 om 21:35
Iemand al ontdekt hoe je kunt zien óf ergens gepost is? Want ik ga echt niet elke keer alle 'blogs' af om te kijken of er iets nieuws bij staat.
Fijn dat Boefje het goed doet op school, moet toch een pak van je hart zijn.
En inderdaad, je moet zoveel onthouden. Bij ons sparen ze op school voor boeken. Nou, Schorrie heeft over 5 jaar denk ik een boek bij elkaar gespaard want ik heb er pas 2 keer aan gedacht hem daar geld voor mee te geven op de juiste dag.....
Schorrie heeft zelf gebakken koekjes getrakteerd toen hij 4 werd. Gewone ronde koekjes waarop we een van chocoladedeeg uitgestoken 4 geplakt hadden. Simpel en een succes.
Maar ik weet ook dat op sommige scholen (volgens mij bij Zen) de 4e verjaardag op de basisschool nog niet gevierd werd.
Schoolmelk, eigenlijk nooit iets over gehoord (ik zal wel niet opgelet hebben) terwijl het er wel is bij Schorrie op school. Maar daar heb ik hem dus niet voor ingeschreven. Hij krijgt als pauze drinken altijd een beker limonade mee (en heel soms een pakje als verwennerij) en een appel, banaan, mandarijn of druifjes in een bakje. Tussen de middag krijgt hij als hij overblijft een pakje houdbare melk bij zijn boterhammen.
Fijn dat Boefje het goed doet op school, moet toch een pak van je hart zijn.
En inderdaad, je moet zoveel onthouden. Bij ons sparen ze op school voor boeken. Nou, Schorrie heeft over 5 jaar denk ik een boek bij elkaar gespaard want ik heb er pas 2 keer aan gedacht hem daar geld voor mee te geven op de juiste dag.....
Schorrie heeft zelf gebakken koekjes getrakteerd toen hij 4 werd. Gewone ronde koekjes waarop we een van chocoladedeeg uitgestoken 4 geplakt hadden. Simpel en een succes.
Maar ik weet ook dat op sommige scholen (volgens mij bij Zen) de 4e verjaardag op de basisschool nog niet gevierd werd.
Schoolmelk, eigenlijk nooit iets over gehoord (ik zal wel niet opgelet hebben) terwijl het er wel is bij Schorrie op school. Maar daar heb ik hem dus niet voor ingeschreven. Hij krijgt als pauze drinken altijd een beker limonade mee (en heel soms een pakje als verwennerij) en een appel, banaan, mandarijn of druifjes in een bakje. Tussen de middag krijgt hij als hij overblijft een pakje houdbare melk bij zijn boterhammen.
donderdag 6 november 2008 om 21:38
donderdag 6 november 2008 om 21:41
Morrie, ik kreeg thuis post van Campina met een inschrijfformulier. Je kunt ook zelf even checken op www.schoolmelk.nl --> ja, ikwil schoolmelk --> ouders of jullie school eraan meedoet of niet en je eventueel ervoor opgeven.
En ja, ik zat bij een eventuele traktatie ook te denken aan vooral iets simpels (op kdv wil meneer op racecakejes uit boek van Nippo trakteren en de juffen krijgen ook een gepimpte taart, dus dat vind ik alweer heel wat), maar hoor van veel kanten dat het toch wel veel heisa is voor die ukken en dat het idd op sommige scholen om die reden gewoon standaard niet wordt gedaan.
En ja, ik zat bij een eventuele traktatie ook te denken aan vooral iets simpels (op kdv wil meneer op racecakejes uit boek van Nippo trakteren en de juffen krijgen ook een gepimpte taart, dus dat vind ik alweer heel wat), maar hoor van veel kanten dat het toch wel veel heisa is voor die ukken en dat het idd op sommige scholen om die reden gewoon standaard niet wordt gedaan.
donderdag 6 november 2008 om 21:44
deze link gaat direct naar de pagina waar je kunt kijken of je school schoolmelk aanbiedt. homepage www.schoolmelk.nl
donderdag 6 november 2008 om 21:46
Vierde verjaardag hebben wij niet getrakteerd, simpelweg omdat ze ná vierde verjaardag op school komen. Er komen nog verjaardagen genoeg....
Ik heb mijn instellingen zo dat ik een mail krijg als er iets gepost is. Nadeel is wel dat ik veel mailtjes zal krijgen als er veel gepost is, maar die zijn zo weer gedelete.
Ik heb mijn instellingen zo dat ik een mail krijg als er iets gepost is. Nadeel is wel dat ik veel mailtjes zal krijgen als er veel gepost is, maar die zijn zo weer gedelete.
donderdag 6 november 2008 om 21:47
donderdag 6 november 2008 om 21:49
Op de vorige school van S&W en ook op deze heb ik al gemerkt, is het blijkbaar heel normaal om op snoepzakjes te trakteren of zoiets. Het zal allemaal wel, maar ik ben daar niet zo heel erg blij mee. Niet dat ik het nou zo erg vindt als ze snoepen, maar het hoeft toch ook weer niet meteen een heel zakje te zijn....
Ik vind houdbare melk niet te nassen. De kinderen vinden het minder erg en dronken het bijvoorbeeld in Spanje probleemloos. Maar ik dacht altijd dat schoolmelk (ook zoals ik het me herinner) wel gewoon verse was. Zal eens kijken of Campina daar iets over zegt, maar het zal vast allemaal wel hetzelfde spul zijn.
Morrie: hetzelfde zeiden de kdv juffen toen Schurk bij zijn afscheid op koekjes in handjesvorm trakteerde. Als ik soms alleen al op kdv zie waar mensen mee aankomen zetten (hele cadeaus worden er bij ons soms uitgedeeld) dan zal het me benieuwen wat ik op school kan verwachten...
Morrie: hetzelfde zeiden de kdv juffen toen Schurk bij zijn afscheid op koekjes in handjesvorm trakteerde. Als ik soms alleen al op kdv zie waar mensen mee aankomen zetten (hele cadeaus worden er bij ons soms uitgedeeld) dan zal het me benieuwen wat ik op school kan verwachten...
donderdag 6 november 2008 om 21:51
Ik hoor ook vaak dat er gewoon zakken chips worden uitgedeeld. Lekker dan...
Morrie: kan me in jullie geval wel voorstellen dat Schorrie heeft getrakteerd. Dan komt het niet bovenop de rest, maar is het gewoon eenmalig en ook wel leuk voor hem om te kunnen doen natuurlijk.
Haha, melk drinken omdat het uit een pakje komt. Dat zou voor Boef ook weleens kunnen werken
.
Morrie: kan me in jullie geval wel voorstellen dat Schorrie heeft getrakteerd. Dan komt het niet bovenop de rest, maar is het gewoon eenmalig en ook wel leuk voor hem om te kunnen doen natuurlijk.
Haha, melk drinken omdat het uit een pakje komt. Dat zou voor Boef ook weleens kunnen werken

donderdag 6 november 2008 om 21:53
Vroeger (jaja, heeeeeel vroeger, toen Dropje nog een klein Dropje was en op de kleuterschool zat, een jaar of eh... 25 geleden , kregen we inderdaad ook verse melk. Maar via campina kregen S&W van die pakjes houdbare halfvolle melk, en da's dus echt de gesteriliseerde, ik heb ze zelf ook uitgeprobeerd, helaas.
donderdag 6 november 2008 om 21:53
Bij ons op school valt het reuze mee met de traktaties tot nu toe. 1 keer heeft Schorrie een zakje chips wat maar half leeg was mee naar huis genomen en waar ook nog 2 gummetjes en een spekje bij zaten. Verder is het volgens mij wel bescheiden allemaal, gelukkig.
Zelf drink ik echt geen houdbare melk. Ik ben al niet zo dol op melk, maar houdbare melk, ik wil het niet eens proeven!
Zelf drink ik echt geen houdbare melk. Ik ben al niet zo dol op melk, maar houdbare melk, ik wil het niet eens proeven!
donderdag 6 november 2008 om 21:54
donderdag 6 november 2008 om 21:56
De juffen zijn zeker weten enthousiast!
Ik weet niet of ik het al verteld had, maar Schorrie is zelf dus echt helemaal klaar met het kdv. Ik vond zijn afscheid toentertijd heel emotioneel. Had ook een soort van medelijden met Schorrie toen we hem gingen ophalen op zijn laatste dag. Hij was heerlijk op een trekker aan het karren over het schoolplein met zijn vrienden. Het idee dat dat voorbij was en dat hij naar school moest, met alle regels van dien brak echt mijn hart (ik was natuurlijk ook zwanger ).
Als ik toen had geweten hoe hij nú over het kdv praat, had ik me er lang niet zo druk over gemaakt .
Ik weet niet of ik het al verteld had, maar Schorrie is zelf dus echt helemaal klaar met het kdv. Ik vond zijn afscheid toentertijd heel emotioneel. Had ook een soort van medelijden met Schorrie toen we hem gingen ophalen op zijn laatste dag. Hij was heerlijk op een trekker aan het karren over het schoolplein met zijn vrienden. Het idee dat dat voorbij was en dat hij naar school moest, met alle regels van dien brak echt mijn hart (ik was natuurlijk ook zwanger ).
Als ik toen had geweten hoe hij nú over het kdv praat, had ik me er lang niet zo druk over gemaakt .
donderdag 6 november 2008 om 21:58
het is raar, maar ik kan me het nog zó goed herinneren: gele plastic bekers met een soort 'laag voetje' en 1 oor. Daar kregen we op de kleuterschool de melk in, die op dat moment al lauwig was, maar nog wel te drinken. Toen was de basisschool nog verdeeld in kleuterschool en lagere school, en zat je gewoon in klassen en niet in groepen.
donderdag 6 november 2008 om 21:59
Van de site van Campina:
Waarom levert Campina geen lang houdbare halfvolle melk?
De afgelopen jaren hebben wij veel negatieve reacties ontvangen over de lang houdbare halfvolle vakantiemelk. Kinderen die gewend zijn om dagelijks verse volle of halfvolle melk te drinken, zijn veelal niet tevreden over de smaak.
Waarom levert Campina geen lang houdbare halfvolle melk?
De afgelopen jaren hebben wij veel negatieve reacties ontvangen over de lang houdbare halfvolle vakantiemelk. Kinderen die gewend zijn om dagelijks verse volle of halfvolle melk te drinken, zijn veelal niet tevreden over de smaak.