Geld & Recht alle pijlers

Thuisblijfmoeder

07-04-2016 08:49 243 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laat maar

To, heb je wel een partner?
Prrrr, mauw miawwwww.
Of ben je alleenstaand TO?
Het is pas kwijt als je moeder het niet kan vinden.
Ik wil eigenlijk niet meer werken. Niet omdat ik een kind krijg of 67 ben ofzo. Maar gewoon, omdat ik liever thuis ben. Helaas ben ik niet ziek, boventallig, of wat dan ook. En heb ik ook geen bemiddelde partner.

Hoe moet dat nou?
Financiële bijdragen ter tegemoetkoming....

Oh dat wil ik ook wel, betaald worden om lekker thuis een beetje aan te kloten.

Helaasch pindakaasch, voor geld moet gewerkt worden.
Als samenleving gaan we er niet aan bijdragen dat jij liever thuis zit dan betaald werk te doen. Tegemoetkoming voor thuisblijfmoeders...
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 07 april 2016 @ 08:58:

Ik wil eigenlijk niet meer werken. Niet omdat ik een kind krijg of 67 ben ofzo. Maar gewoon, omdat ik liever thuis ben. Helaas ben ik niet ziek, boventallig, of wat dan ook. En heb ik ook geen bemiddelde partner.

Hoe moet dat nou? Kind van mij adopteren? Hebben we er alletwee één en dan starten we een commune.
btw... Je kunt door je zwangerschap je baan niet kwijtraken (mag wettelijk niet). Als je een tijdelijk contract had hoeft dat niet verlengd te worden, maar je zwangerschap mag hier dan weer niet de reden van zijn.
quote:Orangetree schreef op 07 april 2016 @ 08:57:

[...]

Ik heb er vier en ik ben daar verdorie nooit voor tegemoet gekomen! Nooit kinderbijslag gehad?
Oh dear, how sad, never mind.
quote:gizzmo-returns schreef op 07 april 2016 @ 08:57:

Als je partner werkt ,heb jij, als je geen inkomen hebt, eventueel recht op de heffingskorting minst verdienende partner. Maar daarvoor mag je op jaarbasis niet meer dan een paar duizend euro verdienen. Ligt er dus aan hoeveel je dit jaar al verdiend hebt, anders krijg je het pas per volgend jaar. En reken je niet rijk, het is iets van € 150 of zo. En mogelijk eventueel gezamenlijk toeslagen, maar dat hangt van jullie gezamenlijke inkomen dit jaar af.Dan moet het hoger zijn dan 0. Als ze niet werkt is dat dus 0.
Waarom denken mensen dat anderen hun keuzes gaan financieren? En waarom zou je als thuisblijfmoeder betaald worden en mag Jan met de Pet geen bijdrage ontvangen omdat hij liever de hele dag zijn hond uitlaat, dan dat hij werkt?
Je schrijft: 'Teminste als ik er een financiële bijdrage voor zou krijgen ter tegemoetkoming.'

Dus als je geen tegemoetkoming zou krijgen zou je geen thuisblijfmoeder worden?
quote:ZonnigKleintje schreef op 07 april 2016 @ 08:59:

btw... Je kunt door je zwangerschap je baan niet kwijtraken (mag wettelijk niet). Als je een tijdelijk contract had hoeft dat niet verlengd te worden, maar je zwangerschap mag hier dan weer niet de reden van zijn.Nee, maar een werkgever hoeft niet eens een reden te geven om je contract niet te verlengen.
Oh dear, how sad, never mind.

btw... Je kunt door je zwangerschap je baan niet kwijtraken (mag wettelijk niet). Als je een tijdelijk contract had hoeft dat niet verlengd te worden, maar je zwangerschap mag hier dan weer niet de reden van zijn.Maar hoe bewijs je dat.

btw... Je kunt door je zwangerschap je baan niet kwijtraken (mag wettelijk niet). Als je een tijdelijk contract had hoeft dat niet verlengd te worden, maar je zwangerschap mag hier dan weer niet de reden van zijn.Er mag wel meer niet en toch is het mij 2 x overkomen. Goede beoordelingen, contractverlenging in het vooruitzicht, zelfs 1 x een vast contract, maar toen werd ik zwanger en kreeg ik geen verlenging. En daar hoeven ze geen reden voor op te geven, het loopt af. Dus of zwangerschap wel of niet de reden is doet er niet toe.
Waarom ga je niet als gastouder aan de slag.
geneet van 't laeve
Ga je nog reageren TO?
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:Baankje1 schreef op 07 april 2016 @ 09:02:

Waarom ga je niet als gastouder aan de slag.Want dat pakt altijd zo goed uit!
i want your loving and all your lovers revenge, you and me could write a bad romance
quote:Gezien ik door mijn zwangerschap mijn baan kwijt raak.Hoe zit dat? Zwangerschap mag geen reden zijn voor ontslag.quote:Overweeg ik om na de zwangerschap thuis blijf moeder te worden.Heel onverstandig. Je maakt je daarmee afhankelijk van een ander, komt in de toekomst lastiger aan een baan en merkt zelfs tot na je pensionering de negatieve effecten van deze beslissing.quote:Teminste als ik er een financiële bijdrage voor zou krijgen ter tegemoetkoming.Natuurlijk kun je die krijgen! Vraag het gewoon even aan de vader van het kind, die wil je vast wel een financiële bijdrage geven als tegemoetkoming.
quote:Rhaegal schreef op 07 april 2016 @ 08:59:

[...]

Kind van mij adopteren? Hebben we er alletwee één en dan starten we een commune.Zijn jouw kinderen al een beetje zelfstandig? Kunnen ze koken, wassen, strijken e.d.? Want anders kan ik er niets mee in mijn nieuwe, gefinancierde luizenleventje
Nee, je hebt geen recht op een tegemoetkoming oid. Je hebt eventueel recht op WW en recht op een WAZO-uitkering, mits je aan de voorwaarden daarvoor voldoet. De WAZO schort je WW op. Dus als je werkt tot aan je verlof heb je daarna recht op 16 weken WAZO, waarin je je oude loon krijgt. Daarna heb je eventueel recht op WW, afhankelijk van hoeveel rechten je hebt opgebouwd. Als je contract voor je verlof afloopt krijg je eerst WW (en dan heb je ook sollicitatieplicht) en daarna recht op WAZO en daarna eventueel weer WW, als dat nog niet op is. http://www.uwv.nl/particulieren/zwanger ... index.aspx

Maar voor daarna zijn er geen regelingen meer.
quote:Wollstonecraft1792 schreef op 07 april 2016 @ 09:04:

[...]

Zijn jouw kinderen al een beetje zelfstandig? Kunnen ze koken, wassen, strijken e.d.? Want anders kan ik er niets mee in mijn nieuwe, gefinancierde luizenleventje Ze zijn relatief zelfvoorzienend inmiddels. Strijken niet, maar koken en schoonmaken lukt wel.
quote:Goede-Fee schreef op 07 april 2016 @ 09:01:

[...]

Dan moet het hoger zijn dan 0. Als ze niet werkt is dat dus 0.

Wat bedoel je te zeggen, ik snap je niet?

Als to dit jaar €2500 heeft verdiend kan ze soms wel een deel van de heffingskorting krijgen als man maar voldoende belasting betaald.
Waarom is je topictitel 'thuisblijfmoeder' en heb je het in je OP over 'thuis blijf moeder'? Als je een onzintopic opent moet je wel een beetje consequent blijven in je spelling hoor.
quote:Rhaegal schreef op 07 april 2016 @ 09:07:

[...]

Ze zijn relatief zelfvoorzienend inmiddels. Strijken niet, maar koken en schoonmaken lukt wel.

Ja, stuur er maar eentje hierheen. Jongen of meisje maakt me niet zoveel uit. Dan probeer ik het een maandje uit. Als het bevalt kunnen we een plekje gaan zoeken voor de commune.

Misschien is TO dan bevallen en wil ze ook meedoen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven