Duurste vakantie ooit

09-03-2016 11:15 212 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn op het moment een reis (iets langer dan een maand) naar nieuw-zeeland aan het plannen. Nu ga je daar waarschijnlijk niet al te vaak meer heen gedurende je leven dus wil je er wel iets moois van maken natuurlijk, dus daar mag dan ook wel wat tijd en geld inzitten.

Nu vroeg ik me af, wat is tot nu toe de duurste vakantie die jullie geboekt hebben en wat was de gemiddelde prijs. Ik heb zelf helemaal niet zo'n goed idee van hoe duur een grote reis nu eigenlijk kan/hoeft/behoort te zijn aangezien dit mijn eerste grote reis wordt. Misschien valt het allemaal nog wel mee als ik wat meer vergelijkingsmateriaal heb :-)
Kijk, luister en geniet... want mooier dan dit wordt het niet!
quote:suus1976 schreef op 26 maart 2016 @ 19:54:

3 mnd nieuw zeeland met gezin; incl luxe camper, begin en eind luxe appartement in Auckland en Christchurch. Incl alle overige kosten: 23.000!

Als ik het zo opschrijf is het echt veeeel geld, maar we sparen eigenlijk continu voor reizen. Een paar jaar later nog 2 mnd naar Australie geweest, en gaan nu 6 weken naar west amerika en Hawaii.

Heeeeeeerlijk!!

Geniet ervan Friction! Je kunt het zo duur of goedkoop maken als je zelf wilt. (Behalve tickets of course)Valt eigenlijk nog mee 23000 euro. Ik ga in augustus 3 weken naar Zuid Afrika, budget 11000 euro
Heerlijk al die vakanties!

Onze duurste vakantie was 6en halve week naar NZ. Zo'n 11000€. Wel alles gedaan wat we wilden doen. Incl huurauto, hotels, b&b en andere overnachtingen, eten, en andere kosten.

Mooiste vakantie ooit en zou graag eens terug gaan. Wij zijn feb 2006 geweest.
Dat was 6000,- ongeveer. Rondreis India, met alle vluchten, vervoer en overnachtingen, zonder de andere kosten.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
Eind 2014 ben ik (in mijn eentje) naar New York en Washington DC geweest, voor een duur van 12 dagen. Dat kostte me alles inclusief zo'n 3000 euro. Daarmee wel de mooiste vakantie van mijn leven gehad.

En dan nog, in New York heb ik in een hostel gezeten, een echt hotel zou veel duurder zijn geweest.
We zijn ons momenteel aan het oriënteren op een reis naar Florida. Denk dat die wel in de buurt zal komen van die 6000 euro voor onze huwelijksreis de vlucht en verblijf vallen mee, zo'n 1000 euro pp voor 13 dagen ofzo. We nemen nu ook dochter mee, maar die is bij tui iets goedkoper dan een volwassenen. Maar zit nu te kijken voor tickets voor pretparken, want we willen naar Disneyworld magic kingdom, animal kingdom, universal studio's en een dag zwemmen in Blizzard beach. Voor magic kingdom, animal kingdom en blizzard beach vind ik tickets die op zo'n 1000 euro uitkomen voor in totaal 2 dagen in elk park. Maar dan universal...echt belachelijk! Je bent zo $220,- kwijt voor 2 dagen. Komt dus ook nog eens op zo'n $600,- voor drie. En dan heb ik de autohuur en eten enz daar nog niet meegerekend als ik ooit nog iemand hoor over dat de Efteling duur is, gooi ik ze met universal om de oren
quote:subon schreef op 07 april 2016 @ 13:30:

Dat was 6000,- ongeveer. Rondreis India, met alle vluchten, vervoer en overnachtingen, zonder de andere kosten.

India? Was je alleen of met 6 man?

India was zo ongeveer mijn goedkoopste vakantie.

Meestal max 5 gulden per nacht!
quote:zecora schreef op 23 april 2016 @ 07:31:

[...]

India? Was je alleen of met 6 man?

India was zo ongeveer mijn goedkoopste vakantie.

Meestal max 5 gulden per nacht!Nou, wij zijn vorig jaar met 4 naar India geweest en natuurlijk is het eten en de entrees en het vervoer ter plekke supergoedkoop, maar in totaal was die reis toch niet onze goedkoopste verre reis ooit. Veel binnenlandse vluchten, bv. en net omdat het India was hadden we echt liever goede hotels. Omdat we met kinderen reizen en een zwembad dan wel leuk is, maar ook omdat je na alles wat je overdag ziet even een beetje luxer rustpunt wel fijn is. Het blijft wel vakantie. En in Mumbai wou ik per se twee nachten in het Taj Mahal. Dat maakte de eindafrekening ook niet goedkoper Maar al bij al superland. Wil ik echt nog eens terug naartoe.
Bree, ik zou magic kingdom 1 dag doen. Wij hebben dat prima gered. Vond het niet zo heel spectaculair eerlijk gezegd. Onze kinderen vonden Seaworld daarentegen echt geweldig. Die zie ik niet op je lijstje staan.
Seaworld ga ik om principiële redenen niet heen magic kingdom moet ik even kijken. Zie morgen mijn broer weer die er ook is geweest en overleg dan ook even met hem. We hebben in Anaheim toen 2,5 dag gedaan voor disney, maar daar zit het studio's park dan ook bij. Ik heb wel al tickets gezien van disney waarbij je een aantal dagen koopt en dan elke dag een ander park kan doen. Dus als we die aanschaffen, kan ik sowieso dan beslissen waar we heen gaan die dag.
Rond de Eur 20 000 denk ik. Nieuw Zeeland zes weken, luxe met alles erop en eraan incl. stopover op Bora Bora en Fiji. Dit was gewoon in mijn uppie, een jaar op tien geleden. Een van mijn beste reizen ooit!
quote:hkgirl schreef op 24 april 2016 @ 06:04:

Rond de Eur 20 000 denk ik. Nieuw Zeeland zes weken, luxe met alles erop en eraan incl. stopover op Bora Bora en Fiji. Dit was gewoon in mijn uppie, een jaar op tien geleden. Een van mijn beste reizen ooit! Klinkt als vervelend en afzien
quote:runningmonster schreef op 24 april 2016 @ 09:50:

[...]

Klinkt als vervelend en afzien Ja was echt verschrikkelijk! Wil ik nooit meer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven