Napraattopic 58

24-03-2016 18:06 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Goede-Fee schreef op 09 april 2016 @ 19:30:

[...]

Nou ik kon best een end met haar meegaan in haar denkwijze maar ben ondertussen ook wel klaar mee. Ik begin ook te twijfelen aan de echtheid.Ik lees net dat ze nu ineens wel die danscursus gaat doen, omdat "wij" dat allemaal aanmoedigen. Volgens mij zegt ze dat alleen maar om het topic draaiende te houden.
quote:Nouschi schreef op 09 april 2016 @ 20:08:

[...]

Dankjewel.
quote:Elsa schreef op 09 april 2016 @ 20:13:

ik denk dat we ons op glad ijs begeven.

Ik trek ff voorzichtig mijn schaatsen aan. ik heb ook weleens een bloedsmaak,in mijn mond gehad terwijl ik volgens mij mijn mond niet kapot had. Dan denk ik later ' och, misschien toch wel'.

Overigens zijn er ook medicijnen die deze klacht kunnen geven, dan omsvhreven als metaalsmaak.
Je bent zelf een theepot
ja heel raar, maar heb er niet eens aan gedacht om in de spiegel te kijken.

het was echt vertikaal naar beneden van waar ik me kop had gestoten en dan daar dus bloed proefde in me mond.

metaalsmaak ken ik ook wel, bij fruitkasten kreeg ik dan weleens de smaak van geld te proeven als ik veel punten kreeg. maar volgens mij kwam er dan amalgaam vrij. vond ik wel een logische verklaring.
Heb je niet op je tong gebeten of op je wang? Tijdens het stoten van je hoofd?
Life is short. Eat dessert first.
quote:Elsa schreef op 09 april 2016 @ 22:53:

ja heel raar, maar heb er niet eens aan gedacht om in de spiegel te kijken.

het was echt vertikaal naar beneden van waar ik me kop had gestoten en dan daar dus bloed proefde in me mond.

metaalsmaak ken ik ook wel, bij fruitkasten kreeg ik dan weleens de smaak van geld te proeven als ik veel punten kreeg. maar volgens mij kwam er dan amalgaam vrij. vond ik wel een logische verklaring.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
of dat me tanden op elkaar klapten.. goeie!
Goedemiddag dames!

Schoonouders waren op de koffie ze hadden schuimtaart mee en prachtige bos bloemen (gemengde tulpen).

Vraagje voor de bloemen kenners ik heb een stukje van de steel afgeknipt. Is het handig om een scheutje bleek in de vaas te doen, zodat ze lang mooi blijven En niet gaan hangen?
quote:Ttass28 schreef op 10 april 2016 @ 12:10:

Goedemiddag dames!

Schoonouders waren op de koffie ze hadden schuimtaart mee en prachtige bos bloemen (gemengde tulpen).

Vraagje voor de bloemen kenners ik heb een stukje van de steel afgeknipt. Is het handig om een scheutje bleek in de vaas te doen, zodat ze lang mooi blijven En niet gaan hangen?Boffer'd.

Scheutje bleek word gedaan bij asters en crysanten. Bij tulpen is dat volgens mij helemaal niet nodig.

Wel raad ik aan een klein speldenprikje in de nek-van-de-tulp te prikken.
LOEP ME MAAR aub.
Tulpen groeien door. Hier wel.
quote:missie_m schreef op 10 april 2016 @ 12:26:

[...]

Boffer'd.

Scheutje bleek word gedaan bij asters en crysanten. Bij tulpen is dat volgens mij helemaal niet nodig.

Wel raad ik aan een klein speldenprikje in de nek-van-de-tulp te prikken.Oké ga ik doen thanks
quote:Pumps_italiaans schreef op 10 april 2016 @ 12:28:

Tulpen groeien door. Hier wel.Wat is de geheim pumps?
quote:Pumps_italiaans schreef op 10 april 2016 @ 12:28:

Tulpen groeien door. Hier wel.Klopt, tulpen groeien in de vaas nog door, maar dan kun je d'r weer een stukje onderaf snijden.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Ttass28 schreef op 10 april 2016 @ 12:10:

Goedemiddag dames!

Vraagje voor de bloemen kenners ik heb een stukje van de steel afgeknipt. Is het handig om een scheutje bleek in de vaas te doen, zodat ze lang mooi blijven En niet gaan hangen?

Tulpen kort snijden met scherp mes zeker een paar centimeter korter dan dat je ze zou willen hebben. Vervolgens strak in een krant rollen en met een laagje water weg zetten. Na een uur of wat de tulpen schikken in de vaas en in je kamer zetten.

In de krant kunnen de tulpen dan even uitstrekken (ze groeien namelijk niet maar door het water worden de cellen langer) en blijven ze recht. Zet je tulpen direct in de vaas dan zullen ze ook strekken maar dan worden ze krom doordat ze geen steun hebben.

http://www.tulpen.nl/tulpengekte/tulpenverzorging
quote:fietsie schreef op 10 april 2016 @ 12:42:

[...]

Tulpen kort snijden met scherp mes zeker een paar centimeter korter dan dat je ze zou willen hebben. Vervolgens strak in een krant rollen en met een laagje water weg zetten. Na een uur of wat de tulpen schikken in de vaas en in je kamer zetten.

In de krant kunnen de tulpen dan even uitstrekken (ze groeien namelijk niet maar door het water worden de cellen langer) en blijven ze recht. Zet je tulpen direct in de vaas dan zullen ze ook strekken maar dan worden ze krom doordat ze geen steun hebben.

http://www.tulpen.nl/tulpengekte/tulpenverzorgingThanks! Ze staan nu in de vaas ik doe het de volgende keer.
quote:fietsie schreef op 10 april 2016 @ 12:42:

[...]

http://www.tulpen.nl/tulpengekte/tulpenverzorgingDaarom dat speldenprikje in de nek-van-de-tulp?

Tulpen en narcissen kan je goed een poosje geen water geven vóórdat je ze in de vaas of bloemstuk zet. De stengels worden dan slapper zodat je ze beter kan schikken in een bloemstuk waarbij je gebruik maakt van 'omweggetjes'.
LOEP ME MAAR aub.
Tulpen niet op een warme plek zetten, koud water in de vaas, evt verversen met koud water. Dat scheelt in het doorgroeien en dus gaan hangen. Evt voor de nacht strak een krant erom en steeltjes weer inkorten ;)

Zelf koop ik vanaf deze periode ( daarom) niet zo snel meer tulpen, mijn woonkamer is op het zuiden = warm. In januari/februari staan ze rustig 2 weken, dat lukt me nu niet
Je bent zelf een theepot
[quote]SuzanneSuus schreef op 10 april 2016 @ 15:20:

Tulpen niet op een warme plek zetten, koud water in de vaas, evt verversen met koud water. Dat scheelt in het doorgroeien en dus gaan hangen. Evt voor de nacht strak een krant erom en steeltjes weer inkorten ;)

Zelf koop ik vanaf deze periode ( daarom) niet zo snel meer tulpen, mijn woonkamer is op het zuiden = warm. In januari/februari staan ze rustig 2 weken, dat lukt me nu niet[/quote

Thanks!
Maar je hebt ze gekregen dus moet je er nu goed voor zorgen
Je bent zelf een theepot
Wat is het ook heerlijk weer ik zit lekker in de tuin. Rosétje erbij lekker. Vriend zit binnen voetbal te kijken. Heerlijk weer dit.
Lekker tulpentopic!
quote:SuzanneSuus schreef op 10 april 2016 @ 16:13:

Maar je hebt ze gekregen dus moet je er nu goed voor zorgen Ga ik doen
Op onbegrijpelijke wijze erger ik me groen en geel aan t topic van de dikke dame wiens man haar minder aantrekkelijk vind.

Wordt helemaal wild van het feit dat iedereen maar reageert zonder het topic gelezen te hebben en steeds maar opnieuw begint!
quote:Nicotientje schreef op 10 april 2016 @ 16:26:

Op onbegrijpelijke wijze erger ik me groen en geel aan t topic van de dikke dame wiens man haar minder aantrekkelijk vind.

Wordt helemaal wild van het feit dat iedereen maar reageert zonder het topic gelezen te hebben en steeds maar opnieuw begint!

Dat is vaak zo, topic van tig pagina's en steeds posters die alleen op de TP reageren, zèlfs als een TO volop meepost.

Of topics waarin. Volop wordt gereageerd en To niet thuis geeft.
Je bent zelf een theepot
Ja....ook niks aan idd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven