Geld & Recht alle pijlers

Huurschuld

09-04-2016 23:55 32 berichten
Goedenavond,



Mijn ouders hebben een flinke huurschuld van rond de 6500 €.

Ze hebben nu rond de 3000 afbetaald. Ze belden naar het incassobureau om te vragen wat er nog open stond dat was 4400 €. Dus ze snapten er niks van en hebben een overzicht gevraagd die kregen ze vandaag binnen. Bij de incassokosten stond dik 2000 €. Heb wat zitten googlen en dat schijnt veel te hoog te zijn. Hoe moeten ze dit oplossen?. Ik zelf heb er totaal geen verstand van.
Rechtshulp inschakelen, zij kunnen je verder helpen.
Is https://www.juridischloket.nl/ een idee?
Is je vraag voorleggen aan www.juridischloket.nl een idee?
Ze hebben een rechtsbijstand verzekering. Kunnen ze die hiervoor inschakelen ?
Alle reacties Link kopieren
Wat voor louche incassobureau is dat? Intrum Justitia? Je ouders kunnen beter proberen dit met de verhuurder te regelen.
verba volant, scripta manent.
Ligt eraan voor welke gebieden ze rechtsbijstand hebben afgesloten. Daar zouden ze dus even de polis op moeten naslaan of even bellen met de verzekeraar.
Nee geen intrum. Ik zal morgen naar ze toe om het allemaal even te bekijken. Heb er zelf weinig verstand maar weet wel dat ze maar een bepaald bedrag aan incassokosten mogen berekenen.
Zal het allemaal doorgeven. Ze betalen nu gelukkig netjes de schuld plus lopende huur.
Alle reacties Link kopieren
Is hét al naar de rechter geweest misschien?
Alle reacties Link kopieren
Je moet de boetes toch ook betalen?



Of denk ik nu te simpel?
It's better to look at the sky than live there. Such an empty place; so vague. Just a country where the thunder goes and things disappear.
Nee geen rechtzaak geweest zeggen ze.

En weet dat het betaald moet worden en ze doen echt hun best.
Ik zou ook even kijken of die rechtsbijstandverzekering wel zo nodig is. Als ze een laag inkomen hebben komen ze mogelijk in aanmerking voor hulp van het Juridisch Loket en evt zelfs gesubsidieerde rechtsbijstand.
quote:Tamaal schreef op 10 april 2016 @ 00:05:

Zal het allemaal doorgeven. Ze betalen nu gelukkig netjes de schuld plus lopende huur.

Dat is wel verstandig. Want na twee maanden geen huur betaald te hebben, loop je al het risico uit huis gezet te worden. Dus dan hebben ze nog geluk dat ze, ondanks de hoge huurschuld, nog een huis te hebben....

Gezien de hoogte van het bedrag (rekensom klopt niet; check dat ook even), moeten ze langer dan 2 maanden geen huur hebben betaald.
Alle reacties Link kopieren
rente, boete, aanmaningskosten, inschakelen deurwaarder etc.
Biertje?!
Alle reacties Link kopieren
Tamaal, is het niet veel simpeler om jouw ouders hier te laten antwoorden? Zij weten alles, en dan kunnen wij veel beter advies geven.
It's better to look at the sky than live there. Such an empty place; so vague. Just a country where the thunder goes and things disappear.
Het zijn niet de exacte bedragen maar zo staat het er zei mijn moeder.



Hoofdsom 6500€

Incassokosten 2000€

Betaald 3500€

Nog te betalen 4400€
Zal het haar morgen laten lezen. Ze was ook behoorlijk van slag toen ze belde. Dus misschien dingen verkeerd verteld of ik heb het niet goed begrepen
Alle reacties Link kopieren
Incasso: 2000

Nog te betalen: 4400



Aan wie moeten ze die 4400 nog betalen?
It's better to look at the sky than live there. Such an empty place; so vague. Just a country where the thunder goes and things disappear.
Alle reacties Link kopieren
Gaat dit niet over jezelf?





Dan heb je het idd niet goed begrepen.
Biertje?!
Nee gelukkig niet over mezelf. En die 4400 moet ze nog aan het incasso buro betalen
Alle reacties Link kopieren
Gooi je account maar weg..net als je rekeningen.
Biertje?!
quote:Schulten-Frau schreef op 10 april 2016 @ 00:21:

Gaat dit niet over jezelf?





Dan heb je het idd niet goed begrepen.Ik denk dat je de vinger op de zere plek hebt gelegd
Alle reacties Link kopieren
quote:prada schreef op 10 april 2016 @ 01:09:

[...]





Ik denk dat je de vinger op de zere plek hebt gelegd
Biertje?!
Alle reacties Link kopieren
Kop in het zand steken en daarbij ook nog je eigen ouders verloochenen
Biertje?!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven