tips babykamer

09-04-2016 20:03 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben bijna 4 maanden zwanger en me een beetje aan het oriënteren op de babykamer.

- wat vinden we leuke meubels

- welke kleur

- willen we een thema

Maar nu komen we op het volgende probleem. Ik kom allemaal leuke behangetjes tegen, alleen 3 jaar geleden ben ik zo eigenwijs geweest om structuurverf op de muren te smeren boven.

De optie behang of een muursticker is daarmee een klein beetje uitgesloten.

Heeft iemand nog tips om alsnog iets met een thema te doen (eventueel met behang of muursticker op een andere manier.

Andere handige weetjes en tips zijn ook welkom
quote:plous schreef op 09 april 2016 @ 21:38:

[...]

Serieuze vraag: als de baby niet kan vallen omdat hij in de lengte op de commode ligt, wat is het probleem?

Ik was inderdaad wel eens even snel mijn handen na het verschonen van een poepluier.

Maar als het gevaarlijk is laat ik me daarin graag corrigeren.als je echt denkt dat je baby niet kan vallen omdat het kussen in de lengte ligt....dan heb je wel echt een hele rustige baby zeg.
quote:plous schreef op 09 april 2016 @ 21:51:

[...]

Wat ik zei: mijn baby kan helemaal niet vallen.Er zit toch een eind aan de commode? Dat kind met 1 keer rollen naast het kussen ligt, wil niet zeggen dat het daar blijft liggen. Maar goed, zoals ik al zei; off topic. Als jij zegt dat je kind niet kan vallen dan zal dat wel zo zijn, maar ik loop niet weg. Nooit.
.
Mdf boom, naam of andere figuren, met gekleurd papier of behang te beplakken:

http://www.freesstudio.nl/
quote:plous schreef op 09 april 2016 @ 21:38:

[...]

Serieuze vraag: als de baby niet kan vallen omdat hij in de lengte op de commode ligt, wat is het probleem?

Ik was inderdaad wel eens even snel mijn handen na het verschonen van een poepluier.

Dit gaat over een babyborn. Toch?

Je loopt serieus weg naar een andere kamer om je handen te wassen?!?!
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
quote:carrie-bradshaw schreef op 09 april 2016 @ 22:26:

[...]

Je loopt serieus weg naar een andere kamer om je handen te wassen?!?! Eerst even verder lezen carrie.
quote:carrie-bradshaw schreef op 09 april 2016 @ 22:26:

[...]

Je loopt serieus weg naar een andere kamer om je handen te wassen?!?! ze komt er vanzelf achter dat baby's die niet kunnen omdraaien zich wel naar boven en beneden kunnen wurmen. Dat baby's van de ene op de andere dag zich kunnen omdraaien en dat een commode ook een einde heeft.
[img]null[/img][img]https://nl.pinterest.com/pin/475411304395659435/[/img]

Een schommelstoel, luchtzuiverende plantjes, dimbaar licht en inderdaad heel veel bergruimte ook vlakbij het verschoonkussen. Succes met klussen!
quote:Lovely1987 schreef op 09 april 2016 @ 22:33:

[...]

ze komt er vanzelf achter dat baby's die niet kunnen omdraaien zich wel naar boven en beneden kunnen wurmen. Dat baby's van de ene op de andere dag zich kunnen omdraaien en dat een commode ook een einde heeft.En die vervelende toon is nodig omdat?
quote:plous schreef op 09 april 2016 @ 22:42:

[...]

En die vervelende toon is nodig omdat?

Ik vraag uitleg, geef aan dat ik niet begrijp waarom het gevaarlijk is en dat ik me graag laat overtuigen omdat ik helemaal niets wil doen wat gevaarlijk is voor mijn baby.

Het einde van die commode is trouwens ook nog een opstaande rand van 20 cm.

Ik weet dat ik met het staan mij flink heb vergist in hoe snel het kan gaan met een baby. Het ene ogenblik vonden we dat de box en ledikant nog met gemak op de hoogste stand konden staan. Het volgende ogenblik zagen we zoonlief half tegen de spijlen staan, met zijn gezicht en bovenlijf al ver over de rand bungelend.

Kinderen kunnen ineens waanzinnig snel gaan. Met name bij het rollen van buik naar rug. Sommige kinderen beheersen dat echt, maar er zijn ook kinderen die zich gewoon naar de zijkant laten vallen en daardoor pardoes omdraaien. Dat kan dus ook gebeuren voordat het kind okk echt 'kan' rollen.

Dus stel nou dat het je kindje voor het eerst lukt om naar de buik te draaien en daarna is het op de buik liggen zo zwaar dat hij of zij het hoofd naar opzij gooit (het lijfje gaat er dan achteraan) dan zou een dubbele draai zomaar gemaakt kunnen zijn.

Ik zou je echt adviseren het kindje nooit op de commode te laten liggen. Dan kun je je kindje nog beter op de grond leggen (of gewoon heel even terug in het bedje).
Kwartje, bedankt voor je uitleg. Echt tof van je.

Ik heb mijn eerste kindje en had er echt goed over nagedacht. Maar ik snap het. Thanks.

Weet je, laat maar met die tips. To is toch foetsie.
Plous, wat ik vooral vreemd vind is dat jouw kraamverzorgster dat niet heeft uitgelegd.

Want nu lijkt het nog veilig, maar wees erop bedacht dat een kind zomaar ineens iets kan. Als je echt vieze poephanden hebt of een washandje nodig hebt, leg kind dan even op een hydrofiel op de grond of met kussen en al op de grond. Het zal he maar gebeuren....

Verder qua tips:

- zet de commode en de kast niet te ver uit elkaar. Het zal je vaak genoeg overkomen dat baby schone kleding nodig heeft.

- als je een plank wil bevestigen boven je commode, bedenk dan dat kind groeit, en op een gegeven moment wil 'staan'. Niet te laag hangen. Ook voor je eigen hoofd.
Je hebt speciaal spul waarmee je de structuur kan vullen als het ware. Hebben wij ook gedaan en toen kon er prima een behangetje op!

Ah structuurverf lees ik nu.. Was bij ons stucwerk
Always always believe in yourself, because if you don't who else Will sweety

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven