tips babykamer

09-04-2016 20:03 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik ben bijna 4 maanden zwanger en me een beetje aan het oriënteren op de babykamer.

- wat vinden we leuke meubels

- welke kleur

- willen we een thema

Maar nu komen we op het volgende probleem. Ik kom allemaal leuke behangetjes tegen, alleen 3 jaar geleden ben ik zo eigenwijs geweest om structuurverf op de muren te smeren boven.

De optie behang of een muursticker is daarmee een klein beetje uitgesloten.

Heeft iemand nog tips om alsnog iets met een thema te doen (eventueel met behang of muursticker op een andere manier.

Andere handige weetjes en tips zijn ook welkom
Een praktische tip: zorg dat je commode of kast waarop je baby gaat verschonen, diep genoeg is zodat je het aankleedkussen recht voor je uit kunt leggen. Bijna altijd wordt deze dwars gelegd, wat erg onhandig is en slecht voor je rug.
Een grote gladde houten plaat behangen (of verven en stickeren) en die bijvoorbeeld achter het bedje of boven de commode hangen?

Schilderijtjes en stoffering in een thema ipv behang en stickers?
Wandschildering maken.
verba volant, scripta manent.
quote:appeltjesgroen schreef op 09 april 2016 @ 20:07:

Een grote gladde houten plaat behangen (of verven en stockeren) en die bijvoorbeeld achter het bedje of boven de commode hangen?Dank voor de tip, die onthoud ik! Wij kunnen ivm huurwoning niet verven of behangen, maar dit vind ik een goed idee!
Wij hebben ook structuur op de muur. (Nieuwbouwwoning) Met fix en finish 1 muur glad gemaakt en deze behangen met fotobehang. Nog een praktische tip: commode met lades! Ideaal.
Die houten plaat ga ik zeker overwegen! Je kan altijd een ander behangetje doen.

Bedankt!

En de tip van het aankleedkussen ook erg fijn.

Waarom het wiel opnieuw uitvinden als er genoeg ervaringsdeskundigen zijn

@mariannedavids wandschildering gaat helaas niet lukken met structuur op de muur :(
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:apiejapie schreef op 09 april 2016 @ 20:06:

Een praktische tip: zorg dat je commode of kast waarop je baby gaat verschonen, diep genoeg is zodat je het aankleedkussen recht voor je uit kunt leggen. Bijna altijd wordt deze dwars gelegd, wat erg onhandig is en slecht voor je rug.

Mag ik vragen waarom je dat handiger vindt?

Want ik heb hem overdears en vind dat fijn. Op het kdv ligt hij recht en daar kan ik niks mee (en bang voor als hij gaat plassen ).

Zal vast gewenning zijn, maar ben dus benieuwd waarom jij het handiger vindt.

Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Wij hebben zo'n keukentrolley van de ikea met luiers en doekjes etc erin, ideaal. Geen behang hier of stickers, wel een groot krijtmagneetbord. Je ziet ook wel van die hippe slingers, dat is misschien ook nog een optie.
De onze ligt ook overdwars trouwens. Dan kun je er aan alle kanten goed bij :-). Van opzij ken ik niet dus ik weet niet wat handiger is.
Dubbel
Wij hebben ook muren met structuur en daar kon een muurschildering prima op hoor!
quote:kwartje schreef op 09 april 2016 @ 20:35:

[...]

Mag ik vragen waarom je dat handiger vindt?

Want ik heb hem overdears en vind dat fijn. Op het kdv ligt hij recht en daar kan ik niks mee (en bang voor als hij gaat plassen ).

Zal vast gewenning zijn, maar ben dus benieuwd waarom jij het handiger vindt.Dan hoef je je lijf niet scheef te draaien tijdens het verschonen. Met een gezond lijf merk je het verschil misschien nauwelijks, voor mij was het het verschil tussen wel of niet zelf mijn baby kunnen verschonen.
quote:Nouschi schreef op 09 april 2016 @ 20:34:

[afbeelding]Leuk idee dit
Wij hebben op één muur dierfiguren geplakt/gekit die we uit (dun) hout hebben gefiguurzaagd en geschilderd.
quote:apiejapie schreef op 09 april 2016 @ 20:55:

[...]

Dan hoef je je lijf niet scheef te draaien tijdens het verschonen. Met een gezond lijf merk je het verschil misschien nauwelijks, voor mij was het het verschil tussen wel of niet zelf mijn baby kunnen verschonen.En als baby zich ineens omdraait als je even wegloopt of de andere kant op kijkt kan hij niet vallen.
Overigens hebben wij de muren van de kinderkamer glad laten stucen omdat zo'n structuurmuur ook voor schaafwonden kan zorgen bij schampen.
quote:plous schreef op 09 april 2016 @ 21:19:

[...]

En als baby zich ineens omdraait als je even weglooptOff topic: Doen mensen dit echt?
quote:_origami_ schreef op 09 april 2016 @ 21:28:

[...]

Off topic: Doen mensen dit echt?Ik wel toen ik voor de eerste keer mijn baby ging verschonen. Gelijk op mijn donder gekregen van de kraamhulp en gelijk had ze!
Ik heb destijds een leuk stofje met beestjes erop op de kop getikt en daarmee diverse blanco canvasschilderijtjes bekleed. Eenvoudig, leuk, niet duur en makkelijk te vervangen voor een ander motiefje of thema.
quote:_origami_ schreef op 09 april 2016 @ 21:28:

[...]

Off topic: Doen mensen dit echt?

Serieuze vraag: als de baby niet kan vallen omdat hij in de lengte op de commode ligt, wat is het probleem?

Ik was inderdaad wel eens even snel mijn handen na het verschonen van een poepluier.

Maar als het gevaarlijk is laat ik me daarin graag corrigeren.
quote:plous schreef op 09 april 2016 @ 21:38:

[...]

Serieuze vraag: als de baby niet kan vallen omdat hij in de lengte op de commode ligt, wat is het probleem?

Ik was inderdaad wel eens even snel mijn handen na het verschonen van een poepluier.

Maar als het gevaarlijk is laat ik me daarin graag corrigeren.

Mijn vraag is net zo serieus als die van jou

Ik heb het aankleedkussen wel overdwars liggen en loop nóóit weg. Ik draai me niet eens om. Gewoon om te voorkomen dat mijn dochter valt. Ik zou niet eens bedenken om weg te lopen.
quote:_origami_ schreef op 09 april 2016 @ 21:47:

[...]

Mijn vraag is net zo serieus als die van jou

Ik heb het aankleedkussen wel overdwars liggen en loop nóóit weg. Ik draai me niet eens om. Gewoon om te voorkomen dat mijn dochter valt. Ik zou niet eens bedenken om weg te lopen.Wat ik zei: mijn baby kan helemaal niet vallen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven