Napraattopic 58

24-03-2016 18:06 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP.

Lees hier de OP van het Napraattopic.

Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraat plezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod.team

"I'm busy holding myself together with tape and glue", dr. Miranda Bailey.
quote:Pumps_italiaans schreef op 11 april 2016 @ 11:15:

Hoe zit het met een Libelle? Is die ook actief waar geen water is?Niet echt. Je komt er af en toe wel eentje tegen, maar ze zitten toch vooral bij het water. Als ik me niet vergis, kunnen ze trouwens gemeen bijten...........
Oh dear, how sad, never mind.
dat goedemorgen topik was echt niet gestart als een happy goedemorgen, ik heb er zin in

alsof zij er zin in heeft om doosjes te vouwen. sarcasme, zo moet je het zien.
quote:Hayek schreef op 11 april 2016 @ 11:17:

[...]

Niet echt. Je komt er af en toe wel eentje tegen, maar ze zitten toch vooral bij het water. Als ik me niet vergis, kunnen ze trouwens gemeen bijten...........

O ja, ze vreten en verscheuren jong leven. Dat is waar ook. Hun larven zijn nog gemener.

Maar met hun kont in het water hangen. Het kan ze de kop kosten. Dat was pas nog op tv. Ik weet niet meer precies.

Maar er zijn ook haaien die over stukken drooggevallen land kunnen lopen. Krokodillen wonen ook onder de grond in tijden van droogte. Maar daar gaan ze hier niet over. Natuur gaat niet vanzelf. Dat gaat terug vechten als balans is verstoord.
Volgens Wikipedia:quote:Met de forse monddelen kan een libel hard bijten, maar deze worden alleen gebruikt voor het kauwen op insecten. Een beet van de libel komt vrijwel nooit door de huid van een mens heen. Bij grote exemplaren kan dit wel, maar libellen vluchten in plaats van aan te vallen.Dus ze kunnen wel bijten, maar doen het eigenlijk nooit. Net als mijn hondjes.
quote:Elsa schreef op 11 april 2016 @ 11:30:

dat goedemorgen topik was echt niet gestart als een happy goedemorgen, ik heb er zin in

alsof zij er zin in heeft om doosjes te vouwen. sarcasme, zo moet je het zien.Volgens mij is het zeker positief bedoelt. Zwervertje komt van heel heel ver, dus ik denk dat ze echt blij is dat dit nu haar dagbesteding is. En ik ben blij voor haar.
quote:Pumps_italiaans schreef op 11 april 2016 @ 11:15:

Ik zag gisteren al een citroentje vliegen. De koolwitjes zullen dan ook niet ver zijn.

Ik weet nog niet of uit het uitgegraven broccoli een pop zit of een klem gezeten blad met vreemde krul.

Die staat in de volle zon. Bladeren met bladluis en iets dat op een kolonie of eieren lijkt. Ik heb ze er af gehaald en ver weg in een bak gegooid.

Hoe zit het met een Libelle? Is die ook actief waar geen water is? Muggen zijn weer een ander verhaal.Ik ook + Bijen en hommels.
“Intelligentie zonder vriendelijkheid is een zeer gevaarlijk wapen”. (Francoise Sagan)

"De moord die niet mocht worden opgelost". (Maaike Vaatstra)
Ik zie nu ook bijen bij mijn Mooie bloemen
quote:prada schreef op 11 april 2016 @ 12:52:

[...]

Volgens mij is het zeker positief bedoelt. Zwervertje komt van heel heel ver, dus ik denk dat ze echt blij is dat dit nu haar dagbesteding is. En ik ben blij voor haar.Dat denk ik ook.
quote:Hayek schreef op 11 april 2016 @ 11:17:

[...]

Niet echt. Je komt er af en toe wel eentje tegen, maar ze zitten toch vooral bij het water. Als ik me niet vergis, kunnen ze trouwens gemeen bijten...........Ik dacht dat Libellen niet kunnen bijten maar ging dit voor de zekerheid even opzoeken.

Libellennet:

Kunnen libellen steken of bijten?

Foto: Naomi Reijnders

Dit is en blijft een hardnekkig fabeltje! Libellen kunnen niet steken of bijten. Om te steken hebben ze simpelweg de middelen niet: libellen hebben geen angel.

Libellen hebben wel kaken, waarmee ze insecten fijnkauwen. Deze kaken zijn bij de meeste soorten te zwak om door de menselijke huid heen te komen. De grootste soorten (bijvoorbeeld grote keizerlibel) kunnen dit wel, maar ze zullen dit nooit als verdedigingsmechanisme gebruiken. Pas als je ze vangt, in de hand houdt en een vinger tegen de kaken aanhoudt, maken ze happende bewegingen als reflex. Alleen bij de grote soorten zou dit dus een sneetje kunnen opleveren.

Volgens sommige fabeltjes zouden libellen scherpe vleugels hebben waarmee ze je kunnen snijden, of ze zouden eitjes kunnen leggen onder je huid. Dit is allemaal niet waar. Spannende libellennamen als paardenbijter en glassnijder berusten op associaties en bijgeloof, niet op feiten.
LOEP ME MAAR aub.
quote:simbalabimba schreef op 11 april 2016 @ 13:23:

[...]

Ik ook + Bijen en hommels.

Ja, de bijen en hommels zijn weer lekker actief! Prachtige beestjes! Mensen snappen nooit waarom ik wel bang ben voor wespen, maar bijen en hommels schitterend vind en het me niks uitmaakt als ze bij me in de tuin zitten.......maar bijen en hommels zijn zo lekker rustig en vriendelijk!

En al die vogeltjes die weer druk op zoek zijn naar nestmateriaal en vanaf 's ochtends vroeg zitten te zingen en roepen.....geweldig!
quote:Hayek schreef op 11 april 2016 @ 12:30:

Volgens Wikipedia:

[...]

Dus ze kunnen wel bijten, maar doen het eigenlijk nooit. Net als mijn hondjes. Dat lees ik toch echt anders op wikipedia (in datzelfde stukje)

Wikipedia:

Kop

Het opvallendste aan de kop zijn de samengestelde ogen, die uit 10.000 tot 50.000 facetjes bestaan. Met deze ogen nemen libellen bewegingen waar, het bovenste gedeelte ziet scherp op afstand en het onderste dichtbij. Om licht en donker te kunnen onderscheiden heeft de libel nog drie enkelvoudige ogen. Hoogstwaarschijnlijk functioneren ze als een optisch evenwichtsorgaan. De vervorming van de antennes stelt de libel in staat snelheid te meten. Met de forse monddelen kan een libel hard bijten, maar deze worden alleen gebruikt voor het kauwen op insecten. Een beet van de libel komt vrijwel nooit door de huid van een mens heen. Bij grote exemplaren kan dit wel, maar libellen vluchten in plaats van aan te vallen. Daarnaast wordt er vaak beweerd dat ze steken; dit klopt echter ook niet, want ze bezitten geen angel of iets dergelijks.
LOEP ME MAAR aub.
quote:Hayek schreef op 11 april 2016 @ 13:33:

[...]

Ja, de bijen en hommels zijn weer lekker actief! Prachtige beestjes! Mensen snappen nooit waarom ik wel bang ben voor wespen, maar bijen en hommels schitterend vind en het me niks uitmaakt als ze bij me in de tuin zitten.......maar bijen en hommels zijn zo lekker rustig en vriendelijk!

En al die vogeltjes die weer druk op zoek zijn naar nestmateriaal en vanaf 's ochtends vroeg zitten te zingen en roepen.....geweldig!Vind ik ook.
LOEP ME MAAR aub.

[...]

En al die vogeltjes die weer druk op zoek zijn naar nestmateriaal en vanaf 's ochtends vroeg zitten te zingen en roepen.....geweldig!Heerlijk die vogeltjes. ik zit lekker in de tuin vol in de zon. Heerlijke geur buiten ook.
quote:missie_m schreef op 11 april 2016 @ 13:36:

[...]

Dat lees ik toch echt anders op wikipedia (in datzelfde stukje)

Wikipedia:

Kop

Het opvallendste aan de kop zijn de samengestelde ogen, die uit 10.000 tot 50.000 facetjes bestaan. Met deze ogen nemen libellen bewegingen waar, het bovenste gedeelte ziet scherp op afstand en het onderste dichtbij. Om licht en donker te kunnen onderscheiden heeft de libel nog drie enkelvoudige ogen. Hoogstwaarschijnlijk functioneren ze als een optisch evenwichtsorgaan. De vervorming van de antennes stelt de libel in staat snelheid te meten. Met de forse monddelen kan een libel hard bijten, maar deze worden alleen gebruikt voor het kauwen op insecten. Een beet van de libel komt vrijwel nooit door de huid van een mens heen. Bij grote exemplaren kan dit wel, maar libellen vluchten in plaats van aan te vallen. Daarnaast wordt er vaak beweerd dat ze steken; dit klopt echter ook niet, want ze bezitten geen angel of iets dergelijks.Ik snap je niet. Ik zeg toch dat ze wel kúnnen bijten, maar het nooit doen?
anoniem_271947 wijzigde dit bericht op 11-04-2016 13:44
Reden: Woord vergeten
% gewijzigd
quote:missie_m schreef op 11 april 2016 @ 13:40:

[...]

Vind ik ook.

Hommels zijn eigenlijk gewoon rustgevend. Ik ben slecht in stilzitten of één ding tegelijk doen, maar ik kan gewoon lekker een poosje naar hommels zitten kijken.

Ik heb ooit eens een hommel (heel voorzichtig) opgepakt toen ik in de tuin bezig was. Wel met handschoen aan, just in case. Zelf dan steken ze niet........

[...]

Hier hetzelfde. Niet bang voor bijen - ook maar sinds een vakantie in Turkije - en hommels of horzels, maar wel als de dóód voor wespen en zeker hoornaars. Brrrrr!
Ik vind het maar koud buiten.
quote:Woldertje schreef op 11 april 2016 @ 17:14:

[...]

Hier hetzelfde. Niet bang voor bijen

- ook maar sinds een vakantie in Turkije - en hommels of horzels, maar wel als de dóód voor wespen en zeker hoornaars. Brrrrr!Nickchange?
Maar dat veranderd niks aan je persoonlijkheid hoor. Die blijft hetzelfde.
Iets met apen en gouden ringen...
quote:Dadel_ schreef op 11 april 2016 @ 17:38:

Ik vind het maar koud buiten.Ja is toch wel fris aan het worden nu.
quote:Vivaneesje schreef op 11 april 2016 @ 17:54:

[...]

Ja is toch wel fris aan het worden nu. Ja brrr
quote:wyandotje schreef op 11 april 2016 @ 17:48:

Maar dat veranderd niks aan je persoonlijkheid hoor. Die blijft hetzelfde.nee gij
quote:wyandotje schreef op 11 april 2016 @ 17:43:

[...]

Nickchange?KleinTJE maar
quote:Elsa schreef op 11 april 2016 @ 18:25:

[...]

nee gij Dat mijn persoonlijkheid aan de verrotte kant is is geen nieuws. Ik ben door en door verdorven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven