Reisverzekering
woensdag 13 april 2016 om 09:34
Momenteel heb ik geen reisverzekering. In mei, juli en augustus ga ik minimaal drie keer op vakantie naar het buitenland en heb ik dus een reisverzekering nodig. Nu ga ik aankomende februari stage lopen aan de andere kant van de wereld dus heb ik een goede en (waarschijnlijk dure verzekering) nodig. Ik betaal tijdens deze stageperiode liever te veel voor een reisverzekering, dan te weinig.
Maar stel dat ik nu een reisverzekering afsluit bij bijvoorbeeld Univé vanaf mei. Kan ik dan in februari volgend jaar een reisverzekering afsluiten bij Globetrotter (speciaal voor stages/wereldreizen/backpacken)? Of ben ik op een bepaald moment dan eigenlijk dubbel verzekerd?
Maar stel dat ik nu een reisverzekering afsluit bij bijvoorbeeld Univé vanaf mei. Kan ik dan in februari volgend jaar een reisverzekering afsluiten bij Globetrotter (speciaal voor stages/wereldreizen/backpacken)? Of ben ik op een bepaald moment dan eigenlijk dubbel verzekerd?
woensdag 13 april 2016 om 09:44
Je moet even in de voorwaarden van Unive kijken maar volgens mij is een verzekering altijd voor een jaar. Na een jaar kan je per maand opzeggen. Je kan bij Unive even opvragen of zij een vergelijkbare verzekering hebben.
Je kan ook per keer verzekeringen afsluiten maar dan ben je vrijwel zeker duurder uit.
Je kan ook per keer verzekeringen afsluiten maar dan ben je vrijwel zeker duurder uit.
woensdag 13 april 2016 om 09:48
quote:veensteker schreef op 13 april 2016 @ 09:44:
Je moet even in de voorwaarden van Unive kijken maar volgens mij is een verzekering altijd voor een jaar. Na een jaar kan je per maand opzeggen. Je kan bij Unive even opvragen of zij een vergelijkbare verzekering hebben.
Je kan ook per keer verzekeringen afsluiten maar dan ben je vrijwel zeker duurder uit.Dankjewel! Ik noemde Univé als voorbeeld, maar ik begrijp uit jouw stuk dat dit eigenlijk bij elke reisverzekering voor 1 jaar is?
Je kan ook per keer verzekeringen afsluiten maar dan ben je vrijwel zeker duurder uit.Dankjewel! Ik noemde Univé als voorbeeld, maar ik begrijp uit jouw stuk dat dit eigenlijk bij elke reisverzekering voor 1 jaar is?
woensdag 13 april 2016 om 09:53
woensdag 13 april 2016 om 10:08
woensdag 13 april 2016 om 10:09
Wat is het voordeel van Globetrotter tov bijv Unive? Waarom zou je nu niet al bij Globetrotter een verzekering kunnen afsluiten?
Laat narekenen wat het kost om 3x een reisverzekering voor de duur van de reis af te sluiten, ivm een jaar doorlopend. Vraag dan ook direct na of het mogelijk is maar voor een half jaar een doorlopende reisverzekering af te sluiten en wat dat dan kost. Gewoon bellen met Unive dus en naar de prijzen vragen.
Laat narekenen wat het kost om 3x een reisverzekering voor de duur van de reis af te sluiten, ivm een jaar doorlopend. Vraag dan ook direct na of het mogelijk is maar voor een half jaar een doorlopende reisverzekering af te sluiten en wat dat dan kost. Gewoon bellen met Unive dus en naar de prijzen vragen.
woensdag 13 april 2016 om 10:23
Ik heb het even voor je nagekeken en voor je stage hoef je niet perse bij globetrotter, je kunt in ieder geval de verzekering bij Unive uitbreiden naar een reis van 180 dagen en werelddekking en dan geld het ook voor je stage. Dat kost je nog geen euro per maand extra. Als je stage langer duurt dan een half jaar zul je bij een andere verzekeraar moeten kijken.