Geld & Recht alle pijlers

Ouderschapsverlof

25-02-2016 19:12 126 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik werk onregelmatig en wil 5 uur ouderschapsverlof per week opnemen op een vaste avond door de week.

Mijn baas zegt dat dat niet kan. Ik kan wel ouderschapsverlof opnemen maar niet op een vaste avond. Hiermee zou ik mijn collega's verplichten die avond te werken. ??? Roostertechnisch te moeilijk, te veel druk op het rooster etc.

Ouderschapsverlof vraag ik 2 maanden van te voren aan, dan hebben ze toch tijd om extern iemand te zoeken die die avond voor me werkt? Mijn team hoeft die uren toch niet op te lossen?

Mijn rechtsbijstand zegt dat ik een grote kans maak mijn gelijk te krijgen tenzij ze echt kunnen aantonen dat het roostertechnisch onmogelijk is, maar dat lijkt hun sterk.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?
Alle reacties Link kopieren
Ik werk ook onregelmatig en heb de afgelopen jaren 8 uur ov opgenomen. Wij werken met een harde en een zachte aanvraag wens. De harde wens is het vrije dagdeel per week waar je volgens de arbeidstijdenwet recht op hebt. De zachte wens is een verzoek, waar als het roostertechnisch enigszins mogelijk is, rekening mee gehouden wordt. Ik kreeg mijn ov op de dag van mijn harde wens en daarnaast had ik dus nog mijn zachte wens waarop ik dus ook 9 van de 10 keer gewoon vrij was. Is zoiets voor jou misschien ook bespreekbaar, TO?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven