Rammelaars- deel 6

07-03-2012 13:55 2160 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdStartdatumN.O.D.Zwanger!Uitgerekend?BijzonderhedenBarbabientje8130Augustus 2011 Bevallen...!!!!Een Zoon..!!!Zeelinde27Eind 2011/begin 2012Bevallen..!!een dochterBlacheflor23Over een jaar of 2/3Mommy12327Maart2012BevallenEen zoon..!!Jomi27Voorjaar 2013Italiagirl28Maart/April 2012bevalleneen zoonVeliene27Januari 2012Zondag 1 AprilNeweve21Hopelijk voor de 4 jaarPaddle22(Hopelijk) binnen 3 jaarMuisje423Januari 2012bevallen..!!een DochterMrsKrijgsman30Maart 2012bevallen!een zoonSouffle27November 2011Bevallen..!!een ZoonLovelylady8923Juni 2012Boekenlegger024Mei 2013Twinklinstar24Januari 2013Haazz26Mei 2012Tulpje8823liefst binnen een jaarOrzoo232014/2015

In navolging van "Rammelende eierstokken- deel 1 t/m 5" is hier het nieuwste deel van onze avonturen..!!!

Een heerlijke plek om verder te kletsen over het ompraten vd mannen, zwanger willen worden en -zijn, NOD's etc etc. Hopelijk veel cheerleaders in de tabel.

Wil je er ook in (tabeltechnisch gezien) maak je gegevens dan vetgedrukt ben je mobiel dan je gegevens in hoofdletters.

MeelezerTs zijn ALTIJD welkom om mee te schrijven!
Twinklin: had jouw bericht ook over het hoofd gezien. Wat fijn dat met jullie zoon ( ) alles goed is! En gaat idd snel!

Jomi: hopelijk blijft de misselijkheid te doen voor je. Ik merkte ook dat eten veel invloed had. Spannend hoor, ik duim dat ukkie goed groeit daarbinnen.

Hier: nu bijna 38 weken, dus ze mag komen. We weten idd het geslacht: een meisje. Kan niet wachten haar te kunnen vasthouden
@veliene: oh ja, een dochter idd! En 38 wk al, hopelijk laat ze niet lang meer op zich wachten! Je hebt wel meldplicht he!!

Succes met de laatste loodjes en de bevalling!
Gefeliciteerd Jomi!!!!

Goed op zijn tijd eten. Had ik ook in het begin heel erg!

Leuk Twinklin een zoon! Fijn dat alles verder goed was.

@Veliene, jeetje wat gaat het snel zeg! Hopelijk laat ze zich niet al te lang wachten en kun je er snel mee knuffelen.

@hier 30 weken alweer. Kamertje is helemaal klaar. As vrijdag komen ze alle spulletjes bezorgen zoals de babykamer en wandelwagen. Ben zo benieuwd hoe alles komt te staan! Laat het maar snel vrijdag zijn, lekker prullen in het kamertje.
@lovely: de schiet ook alweer op! Ja leuk hè, al die spulletjes! Ik wens je veel plezier vrijdag :-)

@veliene: is het nog vol te houden?
Onze dochter is er! Ze is prachtig
Gefeliciteerd Veliene! Is alles goed gegaan?
Gefeliciteerd veliene!

Hier naar huisjes aan het kijken waarbij vriend zei 3 slaapkamers is misschien ook wel handig want dan hebben we een werkkamer. eerst verhuizen maar ik ben benieuwd.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Gefeliciteerd Veliene!

Hopelijk kunnen jullie lekker van elkaar genieten.

Neweve, ook spannend!!!
Gefeliciteerd Veliene! Bevalling goed gegaan? Hoe zwaar Is ze? Veel geluk met jullie koningskoppel! <3

@neweve: veel succes en plezier met de huizenjacht!
Dank jullie! Alles is goed gegaan. Het is een klein meisje van dik 3kg en ze is de mooiste Broer is megstrots maar zoekt ook de grenzen op, aandacht delen is wennen
@veliene: hoe gaat het nu de kraamhulp weg is? Hoe was je bevalling eigenlijk?

@Italia: hoe gaat het bij jou? Ben jij eigenlijk alweer begonnen met werken? Ging je zoon nu al naar school, is dat in italie vanaf 3?

@neweve: hebben jullie intussen al een leuk huis op het oog?

@lovely: is het kamertje naar je zin geworden?

@twinklin: hoe ver ben jij nu? Hoe gaat het met je dochter, is ze nu al 1?

ik ben nu 6+4, ben goed misselijk en moe :-) 13 mei 1e echo, bij 10+6. Nog even geduld dus :-)
Jorni, ik begin in oktober pas weer met werken. Heb tot die tijd onbetaald verlof. De kdv stromen pas in september in, dus aangezien opa en oma werken heb ik onbetaald verlof aangevraagd. Heerlijk!!!!

Zoon gaat al vanaf september naar school, dat beginnen ze mee in het kalenderjaar dat ze 3 worden. Aangezien hij van 31 december is, is hij dus voordat hij 3 werd begonnen. Hij vindt het wel leuk. Alleen zijn er veel problemen geweest met de juffen die telkens afwezig waren en dan kwam er weer een invalster etc. Dat vond hij minder. En wij ook, aangezien hij huilend naar school ging. Nu is een van zijn vaste juffen weer terug en gaat het al een stuk beter.

Sterkte met de misselijkheid!!!!
Gefeliciteerd Veliene!! Geniet er van!

@Neweve, spannend! Al een leuk huis gevonden of nog aan het rondkijken?

@Jomi, Ja de kamer is helemaal naar onze zin! Elke keer toch even spieken in dat kamertje en dan bedenken dat dat straks zo'n klein mannetje komt te liggen.. zo onwerkelijk..

Vervelend dat je misselijk en moe bent, maar aan de andere kant ook alleen maar een goed teken natuurlijk Althans zo bekeek ik het altijd maar. Nog even geduld voor je 1e echo. Maar het gaat uiteindelijk zo ontzettend snel allemaal! Ik vond het na de 12 weken erg langzaam gaan. En tegenwoordig vind ik de tijd vliegensvlug gaan.

@Italia dan kun je nog lekker een hele tijd genieten zeg van die kleine! Kan me voorstellen dat dat niet zo prettig is voor je zoontje om elke keer een andere juf of invaller te hebben. Zou ik zelf ook niet fijn vinden..

@hier, gaat op zich alles goed. Zijn alleen wel doorgestuurd door de verloskundige naar een gynaecoloog want het linkse niertje was wat gestuwd. Afgelopen week bij de gyn geweest en die vond het niet zorgwekkend (gelukkig). Verder is er genoeg leven in m'n buik, soms het idee dat ik helemaal bond en blauw getrapt wordt van binnen hahaha. Maar ik geniet er heel erg van! Bijna 33 weken inmiddels en nog maar 2,5 week werken en dan lekker verlof. Helaas werk ik via een uitzendbureau en is de directie van waar ik werk is er nog niet over uit of ik na mijn verlof mag terug komen. Merk aan mezelf dat ik me toch wel een beetje zorgen maak. Ik werk er namelijk ontzettend graag en het zou perfect te combineren zijn met een kleine (werk nu ook parttime). Dus dat is nog even afwachten.... Hopelijk weet ik volgende week meer.
Lovely, 33 weken alweer, wauw!

Had je een groei echo gehad, dat ze dat hebben gezien van het niertje?

Bij ons was er ook sprake van iets vergrote nierbekkens bij de 20 weken echo. Wij hebben toen met 32 weken nog een echo gehad en toen was het nog steeds zo. Na de geboorte was het gelukkig vanzelf opgelost en heeft ze nog wel 2 echo's gehad, zodat ze dit zeker wisten.

Je mag gewoon bij de verloskundige blijven neem ik aan? En krijg je dan ook nog een echo na de geboorte?

Vervelend van je werk! Hopelijk mag je gewoon terugkomen!!!

Italia, wat ben je toch lang vrij! Heerlijk!

Het is allemaal zo anders geregeld in Italië dan in NL he, ook qua kdv en school...

Jomi, hier gaat alles goed met dochter. Ze is nu 13 maanden en ik ben inmiddels alweer 18 weken.

Ze gaan als het goed is precies 18 maanden schelen...

Spannend, je 1e echo dan, maar je symptomen klinken in ieder geval goed!

Veliene, ben ook benieuwd hoe het is. Je draai een beetje gevonden?
Jomi: wat vervelend dat je zo misselijk bent, dan zijn het lange weken. Was je bij zoon ook zo beroerd?

En de eerst echo staat al, spannend. Duim dat alles goed gaat en dat je een mooi garnaaltje ziet hupsen tegen die tijd :-)

Italia: wat onrustig voor die kleintjes, al dat gewisseld met de juffen. Hopelijk keert de rust nu een beetje terug.

Lovely: wat ga je hard! Fijn hoor. Hoop dat de niertjes geen problemen geven. Moet zeggen dat ik het vaker hoor in de omgeving en dat het altijd goed afloopt. Ik duim!

Twinklin: jij gaat ook al zo hard..jullie gaan allemaal veel sneller dan ik zelf ging Fijn dat alles goed gaat. En lijkt me best pittig, 2 onder de 2 jaar Maar ergens ook heel leuk, qua leeftijdsverschil.

Hier gaat alles goed. Kraamhulp was top, zoon kon goed met haar overweg en de kraam besteedde veel aandacht aan hem. Ik ben bevallen dmv een geplande keizersnede (ivm bekken) en het is me 100% meegevallen. Ging allemaal heel relaxed en het was een prachtige ervaribg en dag. Ben inmiddels alweer aan het wandelen en heb geen last meer vd wond. Onze dochter doet het super, wel veel last van die ellendige darmkrampjes, zo sneu. Duurde ook even voordat ze weer op geboortegewicht zat, maar ze heeft de Flow nu goed te pakken.
@Veliene: wat fijn dat het zo goed gaat! Lekker genieten dus? Erg druk of valt dat mee?

Ik was bij zoonlief ook beroerd Ja, eigenlijk vind ik het nu beter te behappen. En ik tel af, hopelijk Is het met 12 weken weer over, nog 4 te gaan

@twinklin: heb je de 20 wk echo al gehad? Was alles in orde? Je schiet alweer op! Groei je goed?

@lovely: nog een weekje werken en dan lekker verlof! Ben je er aan toe? Ja leuk hè dat kamertje.. Heerlijk wegdromen. Als je zoon een paar maanden Is en een keer gaat logeren dan Is het zo gek als dat kamertje dan opeens leeg Is!

Ik ben intussen 8 wk, nog 3 weken wachten op de echo. Mn buik groeit al, het Is bijna niet te verbergen!
Even een up om jullie te laten weten dat ik een goede echo heb gehad! ik ben vandaag 11+6 weken en 29 november uitgerekend.

@lovely: jij bent nu 37/38 wk? Hoe gaan de laatste loodjes?

@veliene: hoe is het bij jou?
Veliene, wat fijn dat alles zo goed gaat zeg!

Vind het nu ook allemaal heel snel gaan hoor! 22 weken alweer!

Jomi, gefeliciteerd met je goede echo!

20 weken echo was helemaal goed! zooo blij!

Krijg nog wel groei echo's i.v.m. Overname door gyn met 35/36 weken en die wil graag de groei monitoren om te kijken of ik 'normaal' mag proberen te bevallen. Helemaal prima, extra naar mn kind kijken haha
@Jomi, sorry had je andere post helemaal gemist! Wat fijn dat alles goed gaat zeg. Hoe voel je je??

Klopt, ben nu 37 weken. Wordt nu wel wat zwaarder allemaal. Maar zal er toch aan moeten toegeven. En nu lekker genieten van mijn verlof :-)

@Twinklin, Ze hadden bij de 20 weken echo al gezien dat het ene niertje wat groter was. Bij de 32 weken daarom een extra echo gekregen, en dat bleek nog steeds zo te zijn. Gyn vertelde ook dat het niet veel hoefde te betekenen, maar na de bevalling zal de kleine even aan de antibiotica moeten en even gezien worden door een kinderarts. Maak me er niet zo'n zorgen om. Klinkt dus een beetje hetzelfde als jouw verhaal. Dus ik neem aan dat het allemaal wel mee zal vallen.

Jeetje bij jou gaat het ook hard zeg! 20 weken alweer! En een extra echo is inderdaad nooit vervelend hihi

@Veliene, Klopt, hoor het nu ook al wat vaker. En hoor eigenlijk vooral dat het daarna allemaal wel mee blijk te vallen.

Fijn dat je kraamhulp zo fijn was! Hopelijk krijgen wij ook een leuke kraamhulp.

Hier gaat het verder wel goed. Lekker met verlof nu. Inmiddels wel last van de bekende nesteldrang...

Wil alles tip top in orde hebben. Vriendlief heeft zelfs de schuur helemaal schoongemaakt en opgeruimd omdat ik dat zo'n zooitje vond hihi.
Jeetje... Wat zijn we hier lang stil geweest!!!

Hoe is het met iedereen??

Babynieuws:

Afgelopen week is onze mooie zoon geboren. Na wederom een keizersnede en een aantal dagen ziekenhuis gaat het heel goed met ons!
Gefeliciteerd twinklin!

Lovely, jij zal nu ook wel bevallen zijn. Hoe gaat het? En hoe is het afgelopen met de vergrote nier?

Hier alles goed. Dochter is aan het wennen op het kdv. Mijn onbetaalde verlof is helaas bijna afgelopen. Met zoon ook alles goed. Hij vindt het geweldig op school.
Gefeliciteeeerd Twinklin! Gaat alles goed met jullie?

Lovely: idd, ik hoop dat je al bevallen bent Én dat alles goed gaat.

Italia: zie je erg tegen weer werken op? En hoe gaat het wennen van dochter op het kdv? Wat super dat je zoon school zo leuk vindt, ze worden groot!

Hier is dochter alweer een half jaar. Ze is zo'n blij meisje, lacht altijd, mokt nooit. Wat een genot. 's Nachts slaapt ze de klok rond. Totaal geen klagen dus. Zoon wordt groot, is dol op zijn zusje en gaat ook gewoon supergoed.
Gefeliciteerd twinklin.

Wat leuk om dit topic weer te zien. Hier enorme ontwikkelingen op werk te maken maar de rammels zijn nog steeds aanwezig. Ergens zou het me niks verbazen als we er komend jaar voor gaan. Nu eerst een romantisch weekend weg.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Wauw twinklin nog van harte gefeliciteerd! Jullie zoon Is inmiddels al een maand oud! Ben je inmiddels een beetje hersteld van de keizersnee? Hoe vind je dochter haar broertje?

@italia: nu ben je ruim een jaar vrij geweest na de geboorte van jullie dochter toch? Is het een gek idee om weer te gaan werken?

@veliene: jeetje alweer een half jaar. Wat gaat dat snel! Hoe is dat, twee kinderen?

Ik ben inmiddels ruim 34 weken zwanger. We zijn bezig met de babykamer maar dit weekend Is alles afgerond als het volgens plan gaat. De kleertjes en textiel zijn al gewassen en gestreken, geboortekaartjes zijn besteld. Nu nog een naam... :-)
@jomi: jeetje alweer 35 weken nu dus! Wauw, wat ben je snel gegaan voor mijn gevoel. Voel je je nog goed? En de babykamer helemaal af en geworden zoals je wilde? Oh, en de naam inmiddels ook gevonden? Ben erg benieuwd wanneer de kleine zich aandient. Ben je al met verlof of moet je nog een weekje?

Het gaat inderdaad erg snel allemaal, maar vind het ook erg leuk dat ze nu wat meer kan. En omdat ze zo makkelijk is, geniet ik er veel meer van dan destijds bij zoon. Vind ik best wel erg, maar met die nachten die we toen hadden was ik gewoonweg te moe om er van te genieten.

Twee kinderen is leuk! En het valt me meer dan 100% mee. Zoon pikte het allemaal erg goed op, is niet echt van slag geweest sn was meteen dol op zijn zusje. Nog steeds wordt ze elke dag bedolven met kusjes en knuffels en gaat hij bij haar liggen of zitten om samen te spelen Als ik dan toch een puntje moet noemen wat ik wat lastiger vind, is dat ik weer meer gebonden ben aan huis door de slaapjes en dat zoon daar wel wat moeite mee heeft. Hij is een actief buitenkind en wil graag fietsen, wandelen, zwemmen etc. En dat kan niet zo makkelijk meer. Maar vervelend is hij er niet van hoor.

Ben heel benieuwd hoe jij het straks ervaart met 2 :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven