Best jammer dat ik geen....

20-04-2016 23:11 89 berichten
Vlaming ben. Vandaag reed ik weer eens dwars door Vlaanderen. Wat een heerlijk land. Ruw, wild, rommelig, ondernemend, rijk, prachtig. Wat hou ik van dat land.

Ken je dat? In welk land had jouw wieg moeten staan?
Alle reacties Link kopieren
Sinds wanneer is Vlaanderen een land?
Ergens in Scandinavië. De rust en de ruimte, heerlijk! En de bossen ruiken naar humus
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Ik dacht altijd op de Malediven, maar sinds ik er achter ben dat je daar geen honden mag houden, kom ik hier op terug. Ik ga nu voor Antigua.
quote:GateKeeper schreef op 20 april 2016 @ 23:12:

Sinds wanneer is Vlaanderen een land?Dit
Frankrijk, in Paris met een weekendverblijf op het platteland waar ik nog een chevreboerderij had. Graag ook nog een tweede huis aan de adriatische kust of zo.

Maar het liefst zou ik in alle landen van europa een huis willen hebben en zo overal een beetje willen wonen door het jaar heen. Waarom doet men dat eigenlijk ook niet? Hoe moeilijk is het om in elk land 1 iemand te vinden met dezelfe wens om vervolgens een rooster op te zetten met zijn allen, zodat iedereen elk jaar in al die landen heeft gewoond.
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
quote:DidiRidi schreef op 20 april 2016 @ 23:18:

Waarom doet men dat eigenlijk ook niet? Hoe moeilijk is het om in elk land 1 iemand te vinden met dezelfe wens om vervolgens een rooster op te zetten met zijn allen, zodat iedereen elk jaar in al die landen heeft gewoond.Ik vermoed dat men allemaal in dezelfde periode in dezelfde streek zou willen verblijven
Shuffle
"Dus zie je iemand lopen Met rode ogen heel bedeesd Dan weet je, haar potje is pas vol geweest."
Malta of Griekenland
quote:GateKeeper schreef op 20 april 2016 @ 23:12:

Sinds wanneer is Vlaanderen een land?Je voelt je vast heel thuis in Nederland
Spanje. Mijn overgrootmoeder komt er vandaan, maar dat heeft bij mijn weten nooit een grote rol gespeeld in mijn familiegeschiedenis. Ik was al lang en breed volwassen toen ik er voor het eerst kwam, maar toen leek er ineens van alles op z'n plaats te vallen. Heel overrompelend. Net alsof er toch nog iets Spaans in mijn genen zit. Ik voelde me er thuis en pikte de taal bijvoorbeeld ook heel snel op.

Ben er daarna nog vaak geweest en heb serieus overwogen er te blijven. Maar daarvoor zou ik hier toch te veel op moeten geven, vooral op economisch gebied. Nu is het een soort verre droom om me er na mijn pensionering misschien ooit te vestigen.
Oooooo wat een moeilijke vraag! Mijn vader zei altijd dat ik zijn kleine nomade was, zijn wereldkind. En dat ben ik echt vrees ik. Ik weet het oprecht niet. Ik voel me op zoveel plekken thuis!

Als ik een lijstje moest opstellen dan zou het er denk ik ongeveer zo uitzien:

1. Azië. Oh ik hou van Azië. Maakt niet zoveel uit waar. De cultuur, het eten, het klimaat, de manier van leven. Ja daar zou ik graaaag geboren zijn.

2. Amerika. Zijn ze gek? Definitely. Maar wat een prachtig land, wat heerlijk om er te zijn en wat was ik gelukkig toen ik er woonde.

3. Italië. Ik was 1.5 en ik lustte al alleen maar aubergine, tomaat, olijf en pasta volgens mijn moeder. Oh als ik er ben dan voel ik me zo heerlijk

4. Zweden. Perfect land! Maar heb hier al zo'n zware winterdepressie dus vrees niet voor mij weggelegd

5. Spanje. Daar voel ik me ook heerlijk thuis. Wat een prettige plek

Ik heb ook in Oostenrijk en Suriname gewoond. Was prima maar niet 'het'. Australië lijkt me ook wel wat maar daar ben ik nog nooit geweest. Binnenkort zal ik eindelijk weten of ik gelijk heb dat ik denk dat Japan Het. Land. Der. Landen. Is en ik emigratieplannen zal moeten gaan maken

Maar de wereld is te groot om 1 plek te kiezen. Als ik mocht kiezen stond mijn wiegje niet op 1 plek, maar juist overal!
Limburg
Ik denk in Portugal, omdat ik dan denk aan droge stoffige vlaktes.

Maar misschien zijn die daar niet.

Ooit kreeg ik een souvenir uit Portugal, het was een aardstenen kruik, en die geur ging boven de geur van boeken, hout en papier. Boven de geur van pas gemaaid gras. Ik rook zand en droogte en rust. En voelde me alsof ik thuis was.
Belgie, ik hou ervan.

Of Amerika, Canada ...
Qua volkslied: Verenigde Staten en België. En vind Vlaamse accenten leuk. En het leek me zo grappig om met een hele foute autosticker met Belgium till' I die rond te rijden.

Duitsland en Tsjechië of een Arabisch-talig land vanwege de talen, die vind ik zo prachtig. Duits vind ik echt een geniale en mooie taal en Tsjechisch ook, maar heb echt een zwak voor Arabisch.

Klimaattechnisch gezien: Lapland ofzo, ik ben stapeldol op kou.

Mijn vaderland is Indonesië, dus mag ergens niet klagen denk ik. Moet toch een mooi land zijn.
Ik vind heel veel landen mooi maar me echt thuis voelen deed ik in Zuid-Afrika.

Toch hoef ik er niet per se te wonen.

Ik vind Nederland prima voor het leven van alledag en een prima uitvalsbasis voor mooie vakanties. Je bent altijd tevreden want het is overal mooier dan hier.
.
Engeland, als klein meisje zag ik mijzelf getrouwd met een Harry en wonen in prachtige cottage en maakte ik mijn eigen jam voor bij de scones

Of amerika ik heb een zwak voor texas geweldig leven daar, heerlijk buiten
Ik had in Schotland geboren moeten worden.

In een vorig leven was ik vast een Schots Highland meisje.

Regen deert mij ook in dit leven niet.
Corsica !!
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
Huh Lux? En je tuintje dan? Mijn plek op aarde is Jamaica en delen van west Afrika.
In niemandsland.
De VS.

Ik ben er meerdere malen geweest. En heb er ook een tijdje gewerkt en gewoond (Texas). In Amerika heb ik het gevoel van thuiskomen. Wat ik hier niet heb.

Als het kon, pakte ik kind bij kop en kont en vertrok ik nog liever gister dan vandaag.
Saturnus. Mijn vriend zegt dat ik daar vandaan kom. Dat komt, ik heb geen normaal slaap/waakritme. Ik slaap zoals de wind waait. En op saturnus, is er een veel langer etmaal dan 24 uur omdat de planeet veel groter is. Ik slaap meestal erg weinig. En als ik weer eens een periode heb dat ik bijna niet slaap, zegt mijn vriend, o, je leeft weer op saturnus-modus? Moet je weer een 36 uurs etmaal aanhouden. Nou ik hoop dat je snel terug komt op aarde.

Waarschijnlijk vindt hij op een ochtend een leeg bed aan en ben ik teruggegaan naar huis. Net als ET komen mijn ouders me dan ophalen, dat duurde natuurlijk een beetje lang omdat ze door de ruimte moesten komen. Ik ben 41, waarschijnlijk ben ik hier achtergelaten als peuter ofzo. Ik ga even uit het raam kijken of ik ze al zie.
When the power of love is greater than the love of power, the world will know peace. -Bob Marley-
Leuk topic!

1. Italië, vanwege alles

2. China, wat een geweldig land, voor mij voelde het als thuiskomen.

3. Mongolië , vanwege de leegte en de rust

4. IJsland, die natuur

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven