Tips voor stedentrip Praag?

15-04-2016 18:44 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Volgende week vertrek ik naar Praag voor 5 dagen.

Ik heb me al wel een klein beetje ingelezen maar vraag me af of iemand hier nog goede tips heeft?
Mijn ouders zijn er ook ooit een dagje geweest. Die zeggen dat Tsjechie een beetje achter loopt op de rest van het westen. Al is dat op het platteland erger dan in Praag zelf.

Ik ben nog nooit in een voormalig communistisch land geweest. En ik spreek ook geen woord Tsjechisch :-/
Je hebt echt een verkeerd beeld van Tsjechië en zeker van Praag.

Praag is net een stad in de VS. Ze hebben het kapitalisme echt totaal omarmd. Overal schreeuwerige reclameborden en heel veel winkels. Praag zelf is ook heel toeristisch. Ze spreken er goed Engels.
Praag vind ik net als alle andere Europese steden.... Amsterdam is vind ik veel meer een Toeri stad.....
Gelukkig maar!

Zal het binnenkort zelf wel zien..
Praag, ik vond het leuk. En voelde me er als vrouw alleen prima op mijn gemak. Er zijn al veel tips genoemd. Ik vond het ook leuk om gewoon te slenteren. Beneden langs de Moldau bijvoorbeeld. De oude Joodse begraafplaats vond ik indrukwekkend, maar de nieuwe zeker ook! Die laatste is wel wat uit de buurt van het centrum maar met de metro prima te doen. (Ik vond de roltrappen naar beneden bij de metro niet zo leuk leek soms geen einde aan te komen) en die begraafplaats is in de buurt van de televisie toren. Die zou ik zeker bezoeken, het kost wat entree en dan ga je met de lift naar de hoogste verdieping en daar heb je dan grappige hangstoelen en een super uitzicht rondom.

Verder heb ik ook een tripje gemaakt met de trein, naar Kutna Hora, om daar de bottenkerk te bezoeken. Je ziet dan gelijk wat van het landschap en de kerk is wel "leuk" om eens gezien te hebben.
Een paar jaar geleden ben ik ook in Praag geweest. Vond het een erg leuke stad.

Inderdaad is de Karelsbrug een aanrader, net als het astronomische uurwerk op het plein. Zorg dat je op tijd bent, dan zie je de poppetjes die ronddraaien. En ik vond de smalste steeg ook leuk om te zien. Die steeg is zo smal dat er stoplicht geplaatst is.
Praag is leuk. Net buiten het centrum zijn de cafés en restaurantjes veel goedkoper. Wij vonden erg leuke plekken via tripadvisor enzo. Toen ik met kinderen was veel met de metro gedaan, was heel goedkoop. Zij vonden de synagoge erg indrukwekkend. Met vriend alleen hebben we alles gelopen.
Before you assume, there is this thing called asking.
Centrum Smichov is ook leuk om te winkelen....Er zit daar in de buurt ook een lekkere spanjaard.... En vele andere restaurantjes. Is bij het Metro station Andel
Ik hoor veel dat het 'net buiten het centrum' goedkoper is inderdaad.

Maar wat is 'net buiten het centrum'?

Ik zit volgens mij in de oude stad.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven