oppas en geld?

10-11-2008 14:46 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
We zoeken een oppas voor onze kinderen (12 en 6) ongeveer èèn keer in de maand een avond/nacht van 20.00 tot 08.00.

de oudste heeft natuurlijk niet echt een oppas meer nodig maar het is geen held en ook gaat het tussen de twee niet altijd even goed. nu heb ik al een buurmeisje op het oog om het aan haar(en der moeder) eens te vragen.

nu zat ik te denken om dan ¤ 30,- per avond te bieden...maar is dat genoeg.

inprincipe hoeft ze niets meer te doen de jongste ligt dan al in bed. en de oudste regelt het zelf.

wat denken jullie?
Denk dat dat ruim voldoende is...
20 Euro lijkt me meer dan genoeg hoor. Zij hoeft eigenlijk niks te doen en ze kan bij jullie slapen toch?

Ik denk dat ze al heel blij zou zijn met 20 euro als het een meisje van een jaar of 16 is.

Zou ik wel zijn als ik haar was.
Ik pas ook wel eens op (2 kinderen), en krijg dan 6 euro per uur. Ongeacht of die kinderen slapen of niet (en of ik dus iets moet 'doen'). Je draagt toch een verantwoordelijkheid, er kan altijd iets gebeuren.

Dus ik vind 30 euro best weinig. De oppas moet bij jullie toch zorgen dat de kinderen naar bed gaan en ook 's ochtends weer de kinderen klaarmaken voor school.
Ik weet niet hoe oud het buurmeisje is, maar ik vind 30 euro een hoop geld voor slapen en beetje aansturen.
ha fijn

ja ze is een jaar of 16. en het gaat meestal om een vrijdagavond geen stapavond hoop ik voor haar..lol

natuurlijk kan ze blijven slapen.

nou ik zal vanavond maar eens gaan vragen.

bedankt
@agentL ze heoft smorgens helemaal niets meer te doen hhoor want dan ben ik al weer thuis.

wij komen zelf zo tegen een uur of 5 snachts weer thuis, dus dan zou ze weer naar huis kunnen. maar dat lijkt me niet zo fijn al woont ze maar 6 huizen verder op.
Nou, ik zou willen dat ik toendertijd zo'n baantje had gehad, super toch en 30 euro vind ik echt een hoop geld. Wel een reel bedrag.

Ik heb bij ons in de buurt eens rondgevraagd voor een oppas voor een avond en de meesten meiden vragen hier 3 euro per uur. vind 6 euro echt ontzettend veel hoor, als ik eerijk ben. Dan ben je echt op een avond heel veel geld kwijt!
Wij betalen onze oppas van 15, 3 Euro per uur en onze oppas van 20 5 Euro per uur.

Dat is voor in de avonduren, als dochter nog (hooguit) een uur op is -of als we later weg moeten- al in bed ligt.

Ze blijven hier niet slapen.
quote:syennaj schreef op 10 november 2008 @ 15:07:

Nou, ik zou willen dat ik toendertijd zo'n baantje had gehad, super toch en 30 euro vind ik echt een hoop geld. Wel een reel bedrag.

Ik heb bij ons in de buurt eens rondgevraagd voor een oppas voor een avond en de meesten meiden vragen hier 3 euro per uur. vind 6 euro echt ontzettend veel hoor, als ik eerijk ben. Dan ben je echt op een avond heel veel geld kwijt!Toen ik vroeger nog wel eens oppaste vond ik 3 euro best een leuk bedrag voor als je langer dan een paar uurtjes oppast. Als ik echter mijn hele avond moest opofferen om van 22.00 tot 00.00uur op te passen en dan 'maar' 6 euro kreeg was ik toch wel wat teleurgesteld. Terwijl ik 24 euro voor oppassen van bijvoorbeeld 18.00 tot 02.00uur echt superveel vond.
Ik pas ook op. `s avonds tussen de 3 en 5 euro per uur (verschilt per adres) en op zaterdag overdag dan vraag ik standaard 5 euro, omdat ik dan ook vaak wel 'leukere' dingen kan verzinnen om te doen.
Ik denk dat eur 20,00 ook voldoende is.

Ik zou eur 20,00 voorstellen. Als ze aangeeft dat het te weinig is zou ik eur 25,00 bieden en tenslotte als het niet anders kan eur 30,00.

Bij mij passen jongelui op van 15 jaar tot 18 jaar.

Wij geven eur 10,00 voor 4 uurtjes in de avond.

Van 20.00 tot 24.00 uur. De kinderen liggen dan al in bed.

Bij ons wil heel het dorp (de jeugd dan he) oppassen voor een tientje. Het lijkt wel een lokale afspraak. Iedereen krijgt een tientje.
Ok, ik val dus duidelijk buiten de boot.

Ik pas op omdat ik het leuk vind, en om die mensen te helpen.

Heb 2 oppasadressen en zodra ik het oppas-werk in m'n eigen tijd kan inpassen vind ik het geen enkel probleem.

Allebei m'n oppasgezinnen zijn tweeverdieners in Amsterdam, en ik ben 26 jaar.
20 euro is te weinig!... dus gewoon 30 euro geven, dan komt ze zeker terug en mag je haar vaker vragen! Meisjes van 16 zeggen niet: (20 euro) dat vind ik te weinig, ze komen volgende keer dan gewoon niet meer! 30 euro!!! is goed!
Ik pas ook op omdat ik het leuk vind, maar ik ga niet voor niks zitten. Dat kan ik thuis ook wel.

@Villahollandia. Een 10tje is hier ook wel een beetje een lokale afspraak haha.
Ik ben 21 en pas zelf ook op, op een tweeling van 4. Ik krijg ¤5 per uur. Als ik overdag oppas, dan wordt het totale bedrag zeg maar wat naar boven afgerond.

Ik zou als meisje van 16 enorm blij zijn met een bedrag van ¤30 euro voor maar een paar uurtjes oppassen. In principe kan ze om 23u gewoon naar bed, dat zijn dus 3 uurtjes echt werk....?

Met minder zou ik ook genoegen nemen.
Maar een paar uurtje echt werk? Je moet in ene vreemd huis blijven slapen. vind ik nogal wat. Is anders dan van 8 tot 12 oppassen bijvoorbeeld. 30 euro lijkt mij netjes, 20 euro wat weinig. Dan kan ze beter ergens anders gaan werken.
Zou je zelf voor minder dan 30 euro blijven slapen? Ben altijd erg verbaasd over het bedrag wat ouders willen betalen voor zorg over hun kroost!

Zelf ga je toch ook voor 3 euro niet naar je werk? Ook al 'hoeft ze niks te doen' je zit toch bij een ander en als ik bleef slapen bij oppaskids sliep ik toch altijd slechter dan thuis omdat je bij ieder geluidje wakker schrikt.

Als wij al oppas hebben krijgt ze minstens 12,50 per avond. M'n zoontje is m'n alles en daar betaal ik dan ook voor. ( ook al hoeft ze alleen maar de hele avond tv te kijken!)
Ik vind het weinig. Je geeft iemand de complete verantwoordelijkheid over je kinderen. Is je dat maar 30 euro waard? En wat ga je zelf doen die avond? Kan je er niet 45/50 euro van missen en dat aan de oppas geven?

Ik vind haar ook jong hoor, maar zoals je zegt woont ze 5 huizen verderop, dus mocht er echt iets gebeuren dan zijn haar ouders in de buurt.
nou het lijkt me wel duidelijk.¤ 20 is te weinig maar ¤ 30 zou genoeg moeten zijn... ik ga het straks vragen.

ze zou zelfs met der vriendin of zus hier mogen zitten(maar dat veranderd het bedrag niet)
3 Euro per uur is al meer dan een meisje van 16 verdienen kan met een ' wit " baantje zoals vakkenvullen .
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind een tientje voor een hele avond oppassen ook wel heel erg weinig. Zou me eerlijk gezegd schamen om zo weinig te geven.

Overigens bleef ik vroeger toen ik zelf oppaste ook altijd slapen bij die mensen. Omdat ik altijd vrij vroeg naar bed ga, had ik wel het gevoel dat ik slapend mijn geld verdiende.
amalia sorry ik kan geen ¤ 45/50 euro betalen. dan zou ik dus niet weg gaan.

en vroeger(!!!!!) verdiende ik als zestien jarige 5 gulden per uur. niet met oppassen maar met op het land werken dus ja ik vind dertig euro voor een avondje oppassen redelijk makkelijk verdiend..

maar goed ik weet helemaal niet of ze het wel wil of mag van der moeder.
Ik vind ¤30 een mooi bedrag.

Zelf woon ik in een heel duur land en wij betalen maar liefst ¤12 per UUR. Dus die ¤30 zou ik zelf heel blij mee zijn.
quote:Pauline65 schreef op 10 november 2008 @ 16:11:

Ik vind een tientje voor een hele avond oppassen ook wel heel erg weinig. Zou me eerlijk gezegd schamen om zo weinig te geven..Wat versta jij onder een hele avond? van 7 tot 12 ofzo?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven