Welke Broodmix?
vrijdag 22 april 2016 om 20:09
vrijdag 22 april 2016 om 20:20
Ik vind ook de abdijmixen van de ah best lekker. Maar ik raad ook aan om de recepten die je vast erbij in een boekje bij je machine krijgt uit te proberen. Bij mijn machine komt dat toch altijd het beste uit, omdat de recepten precies op de machine afgestemd zijn. Zelf zout en gist toevoegen is ook weer niet zo veel werk natuurlijk.
vrijdag 22 april 2016 om 20:35
Soezie, online te koop, maar ook bij de Welkoop
http://www.soezie.com/NED ... nguage/nl-BE/Default.aspx
http://www.soezie.com/NED ... nguage/nl-BE/Default.aspx
vrijdag 22 april 2016 om 20:36
Ik maak mijn eigen mix dan weet ik tenminste wat erin zit. Meestal volkoren, spelt en/of rogge, wat gist, snuf zout en evt een paar korrels suiker. Soms voeg ik wat noten of zaden toe of zoals vandaag stukjes vijg. Ik ben ook aan het experimenteren met het maken van een eigen zuurdesem starter omdat een langzaam gefermenteerd brood zonder gist gezonder is. Ik denk dat ik a.s. zondag of maandag mijn eerste zuurdesembrood bak.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 22 april 2016 om 20:59
De laatste paar keer heb ik een pond Lidl broodmix gebruikt (zijn er verschillende) en een pond volkorenmeel met gist en broodverbeteraars. Duitsers gooien vaak zuurdesem en roggemeel door hun brood dus dan maak ik een soort kruising ervan. Ik maak nog steeds alleen maar broodjes, geen grote broden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 22 april 2016 om 23:06
quote:viva-amber schreef op 22 april 2016 @ 20:36:
Ik maak mijn eigen mix dan weet ik tenminste wat erin zit. Meestal volkoren, spelt en/of rogge, wat gist, snuf zout en evt een paar korrels suiker. Soms voeg ik wat noten of zaden toe of zoals vandaag stukjes vijg. Ik ben ook aan het experimenteren met het maken van een eigen zuurdesem starter omdat een langzaam gefermenteerd brood zonder gist gezonder is. Ik denk dat ik a.s. zondag of maandag mijn eerste zuurdesembrood bak.Leuk! Ik heb al ruim een jaar een goed desem. Heerlijk brood bak ik ermee.
Ik maak mijn eigen mix dan weet ik tenminste wat erin zit. Meestal volkoren, spelt en/of rogge, wat gist, snuf zout en evt een paar korrels suiker. Soms voeg ik wat noten of zaden toe of zoals vandaag stukjes vijg. Ik ben ook aan het experimenteren met het maken van een eigen zuurdesem starter omdat een langzaam gefermenteerd brood zonder gist gezonder is. Ik denk dat ik a.s. zondag of maandag mijn eerste zuurdesembrood bak.Leuk! Ik heb al ruim een jaar een goed desem. Heerlijk brood bak ik ermee.
vrijdag 22 april 2016 om 23:12
Soezie kan eigenlijk niet mislukken als je de gebruiksaanwijzing op het pak volgt. Je hebt kant-en-klaar waar je alleen water bij hoeft te doen, maar als je met de timer gaat bakken dan kun je beter de met losse gist werken. Je kunt ook eerst gewoon met een pak Koopmans mix beginnen. Daar is niets mis mee en dan weet je in ieder geval dat je eerste broodje zeker lukt.
zaterdag 23 april 2016 om 00:11
Ik maak ook altijd mijn eigen mix omdat je inderdaad niet altijd weet wat ze in een kant en klaar pak doen. Een eigen mix is super eenvoudig en het lukt altijd. Bij mijn broodbakmachine zat een goed receptenboek maar ook online recepten werken meestal wel.
Ik heb het al een tijdje niet gedaan, goed idee, ik ga dit weekend een broodje bakken. Vanavond klaarzetten en dan morgenvroeg wakker worden met een heerlijke geur van vers brood....Goed begin van het weekend!
Ik heb het al een tijdje niet gedaan, goed idee, ik ga dit weekend een broodje bakken. Vanavond klaarzetten en dan morgenvroeg wakker worden met een heerlijke geur van vers brood....Goed begin van het weekend!
zaterdag 23 april 2016 om 02:34
Ik zou met Soezie beginnen en vervolgens zelf experimenteren.
Mijn basisbrood mak ik van
1 eetlepel suiker
6 gram droge gist
80 gram volkorenmeel (supermarkt)
370 gram tarwebloem (Lidl)
25 gram tarwegluten (bakker)
295 gram lauw water
7 gram zout
25 gram boter of olie
Basisprogramma 4 uur.
Mijn basisbrood mak ik van
1 eetlepel suiker
6 gram droge gist
80 gram volkorenmeel (supermarkt)
370 gram tarwebloem (Lidl)
25 gram tarwegluten (bakker)
295 gram lauw water
7 gram zout
25 gram boter of olie
Basisprogramma 4 uur.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
zaterdag 23 april 2016 om 10:00
quote:Rubber_Ducky schreef op 23 april 2016 @ 05:59:
[...]
Bij zo'n machine zit een handleiding met recepten.Dat begrijp ik ook wel, maar als je met alleen gewoon tarwemeel uit de supermarkt een broodje probeert te bakken dan krijg je een baksteentje, wat er ook in de handleiding staat. Als je alleen simpel tarwemeel (dus niet speciaal broodmeel) gebruikt dan gaat dat niet goed genoeg rijzen. Het lukt wel als je het bijvoorbeeld met een deel Frans Krokant (bloem) van Soezie mixt. Dan rijst het brood wel goed en blijft het nog steeds donker.
[...]
Bij zo'n machine zit een handleiding met recepten.Dat begrijp ik ook wel, maar als je met alleen gewoon tarwemeel uit de supermarkt een broodje probeert te bakken dan krijg je een baksteentje, wat er ook in de handleiding staat. Als je alleen simpel tarwemeel (dus niet speciaal broodmeel) gebruikt dan gaat dat niet goed genoeg rijzen. Het lukt wel als je het bijvoorbeeld met een deel Frans Krokant (bloem) van Soezie mixt. Dan rijst het brood wel goed en blijft het nog steeds donker.
zaterdag 23 april 2016 om 11:32
Ik denk dat ik eerst eens een Soezie broodmix probeer, veel keuze uit verschillende soorten lijkt me top!
Misschien ga ik dan later eens proberen om zelf een mix samen te stellen.
Hoeveel lekkerder vinden jullie brood uit de broodbakmachine dan iedere ochtend brood ontdooit uit de vriezer afkomstig van de bakker?
Misschien ga ik dan later eens proberen om zelf een mix samen te stellen.
Hoeveel lekkerder vinden jullie brood uit de broodbakmachine dan iedere ochtend brood ontdooit uit de vriezer afkomstig van de bakker?
zaterdag 23 april 2016 om 12:19