Minderen/stoppen met alcohol deel 2
vrijdag 11 december 2015 om 23:20
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.
Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!

vrijdag 22 april 2016 om 06:50
quote:ldbieepl schreef op 21 april 2016 @ 21:13:
Wining heb je al eens iets gedaan met dat rotgevoel, medicatie/arts/psycholoog?
Alles. Verschillende therapieën, therapeuten, psychiaters, medicijnen, hardlopen, mindfulness noem het maar op. Ik moet gewoon accepteren dat dat gevoel bij mij hoort.
Welkom Effie! En Poes, er gewoon op staan dat je gezien wordt hoor, zo'n pijn is gewoon spoed. Sterkte!
Wining heb je al eens iets gedaan met dat rotgevoel, medicatie/arts/psycholoog?
Alles. Verschillende therapieën, therapeuten, psychiaters, medicijnen, hardlopen, mindfulness noem het maar op. Ik moet gewoon accepteren dat dat gevoel bij mij hoort.
Welkom Effie! En Poes, er gewoon op staan dat je gezien wordt hoor, zo'n pijn is gewoon spoed. Sterkte!
vrijdag 22 april 2016 om 07:31
Welkom Effie. Geen echte tips, wel herkenning. Bij mij is het ook zo dat er altijd iets gebeurt of er is een goede reden om wel een drankje te nemen. Maar je kunt al die dingen natuurlijk ook doen zonder alcohol. Ik zou gewoon beginnen met een paar dagen stoppen als ik jou was. Dan merk je vanzelf waar je tegenaan loopt.
Poes, au, kiespijn! Sterkte.
Poes, au, kiespijn! Sterkte.
vrijdag 22 april 2016 om 09:57
Welkom Elfie!
Poes, als de sodemieter naar de tandarts. Ik leef met je mee. Moest gisteren voor een klein breukje in mijn vulling langs. Werd i mijn ogen een mega operatie. 1,5 uur lopen boren en doen. Werd uiteindelijk een zenuwbehandeling. Nu dikke kaak.
Wining wat akelig! Overigens maakt autocorrectie elke keer woning van jouw naam.
Voor iedereen bij wie het niet zo lekker gaat, sterkte.
Boomschors??????
Bel, fijn weekend met je ex. Zullen we hem a.s. noemen? Klinkt liever.
Dora en anderen ook een fijn weekend.
Poes, als de sodemieter naar de tandarts. Ik leef met je mee. Moest gisteren voor een klein breukje in mijn vulling langs. Werd i mijn ogen een mega operatie. 1,5 uur lopen boren en doen. Werd uiteindelijk een zenuwbehandeling. Nu dikke kaak.
Wining wat akelig! Overigens maakt autocorrectie elke keer woning van jouw naam.
Voor iedereen bij wie het niet zo lekker gaat, sterkte.
Boomschors??????
Bel, fijn weekend met je ex. Zullen we hem a.s. noemen? Klinkt liever.
Dora en anderen ook een fijn weekend.

vrijdag 22 april 2016 om 12:14

vrijdag 22 april 2016 om 20:37
Ben geweest. Foto gemaakt en wat hij zei een wortelkanaalbehandeling. Stond echter na 10 min boren weer buiten. Verdoving is uitgewerkt en weer DEZELFDE pijn. Dus geen na pijn. Klink ik echt als n aansteller als ik zeg: dit ook nog? Ben nog steeds aan het verwerken van wat er 2 weken geleden gebeurd is en nu kiespijn. Sorry als ik zeik en ik weet dat er ergere dingen zijn maar WAAROM?! Ik kan niet meer. Alle drama en verdriet, en nu ook nog eens kiespijn. Ik zit zo in de put.
AA was trouwens heel confronterend.
AA was trouwens heel confronterend.

vrijdag 22 april 2016 om 20:48
Ik voelde me niet op m'n plek bij de AA. Ik was een echte light alcoholist. Er was n meisje, zij is dakloos geraakt door de drank, de rest (15 man) had allemaal wel z'n/haar werk kwijt geraakt door de drank (of huwelijk). Ik paste er niet bij, maar het heeft wel degelijk mijn ogen geopend. Ik moet opassen.

vrijdag 22 april 2016 om 21:23
Poes, de NA is misschien meer geschikt voor je. Allerlei types.
En light alcoholist bestaat niet. Helaas, we zijn allemaal alcoholist, want we laten de drank niet staan. En dan maakt het niet uit of je 2 of 20 drinkt.
Vind het zo sneu voor je dat je zo'n pijn hebt. Echt teruggaan hoor in het weekend.
Er zijn zoveel verschillende meetings van de AA en NA. Google eens op die van expats. Nou daar zit niemand financieel aan de grond, maar toch verslaafd.
Overigens voelde ik me er ook niet thuis, maar dat was vanwege het dogmatische karakter (en het uitgangspunt God). Maar kan me wel voorstellen dat mensen er steun zoeken en halen.
En light alcoholist bestaat niet. Helaas, we zijn allemaal alcoholist, want we laten de drank niet staan. En dan maakt het niet uit of je 2 of 20 drinkt.
Vind het zo sneu voor je dat je zo'n pijn hebt. Echt teruggaan hoor in het weekend.
Er zijn zoveel verschillende meetings van de AA en NA. Google eens op die van expats. Nou daar zit niemand financieel aan de grond, maar toch verslaafd.
Overigens voelde ik me er ook niet thuis, maar dat was vanwege het dogmatische karakter (en het uitgangspunt God). Maar kan me wel voorstellen dat mensen er steun zoeken en halen.

vrijdag 22 april 2016 om 23:01
LD, ik ben het niet met je eens.
Voorbeeld, ik heb vanavond twee kleine glaasjes rosé gedronken. Had ik 'vroeger' in een groot glas gekiept en 1 glas genoemd. Nu heb ik lemon light frisdrank (met chips) Een alcoholist had de fles toch leeggedronken? Ik drink nog best vaak maar ik drink niet veel en ik voel me geen alcoholist. Wél denk ik dat ik er eentje had kunnen worden als ik op dezelfde voet als voorheen door was gegaan.
Voorbeeld, ik heb vanavond twee kleine glaasjes rosé gedronken. Had ik 'vroeger' in een groot glas gekiept en 1 glas genoemd. Nu heb ik lemon light frisdrank (met chips) Een alcoholist had de fles toch leeggedronken? Ik drink nog best vaak maar ik drink niet veel en ik voel me geen alcoholist. Wél denk ik dat ik er eentje had kunnen worden als ik op dezelfde voet als voorheen door was gegaan.
zaterdag 23 april 2016 om 09:26
quote:-Bella- schreef op 22 april 2016 @ 23:01:
Bel lieverd je zegt het zelf al met je laatste zin. Maar verslaving gaat niet om hoeveelheid, maar om niet kunnen stoppen of doseren. Ik voelde me ook een "light" drinker vergeleken bij anderen, maar had evenveel moeite om te stoppen als de " zware" drinkers. Misschien nog wel meer, want als ik het vergeleek, viel het met mij nog wel mee.
September yes, je bent er weer.
Poes hang in there. Hoop zo dat de kiespijn over is. Gruwelijke pijn.
Bel lieverd je zegt het zelf al met je laatste zin. Maar verslaving gaat niet om hoeveelheid, maar om niet kunnen stoppen of doseren. Ik voelde me ook een "light" drinker vergeleken bij anderen, maar had evenveel moeite om te stoppen als de " zware" drinkers. Misschien nog wel meer, want als ik het vergeleek, viel het met mij nog wel mee.
September yes, je bent er weer.
Poes hang in there. Hoop zo dat de kiespijn over is. Gruwelijke pijn.

zaterdag 23 april 2016 om 09:55