Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Volkomen verkeerde topic. Heb na een jaar rouw en beheersend vooruitkijken een fles wijn open gemaakt. Mijn bedoeling is nu echt te ontremmen. Drink zelden tot weinig ( mijn rijbewijs is me te lief) het begint al te werken. Laat het verdriet maar tot mij doordringen in al mijn haarvaten. Nog een slokje. Sorry voor iedereen die probeert te minderen of stoppen.
quote:p03smiauw schreef op 23 april 2016 @ 17:03:

Die drank moet echt de deur uit ja.Ja! En even geheelonthouding van een week of 3. Echt, het zal je goed doen. Een frisse start met je nieuwe baan.
Hatsjikideee...
Hallo fontein. Je gaat drinken om je verdriet toe te laten ?

Begrijp ik het dan goed?
Sterkte Fontein, als je lekker thuis zit kan een keer doorzakken en huilen best helend zijn.
Hatsjikideee...
Dat is precies de bedoeling. Heb het afgelopen jaar te weinig gehuild.
Ok nou knal maar los...
Lukt nog niet erg. Jammer als een kat,als gewoonlijk. Mijn manier van rouwen. Het is niet andanders. De fles is bijna leeg.
Gooi het eruit Fontein. Af en toe lekker drinken moet kunnen.
Draai mooie muziek!
Hatsjikideee...
Misschien is jammeren jouw huilen?

Of heb je het zo diep weggestopt?
Nee, het zit niet zo diep. Jammeren is inderdaad mijn huilen. Maar ik verlang zo naar wat echte zoute tranen. Ij word zo moe van ezelf.
Anderhalf jaar is mijn partner dood en mijn lijf schreeuwt nog om hem. Ik schreeuw het uit, letterlijk. De fles is bijna leeg. Het zit dus wel diep.
Dat is heftig Fontein
Hatsjikideee...
Zo heftig was het niet eerder. Mijn hele lijf schreeuwt om hem.Dit is wel et ontremmen dat ik zocht. Ik schreeuw het uit. Sorry voor hewt verkeerde topic, maar het wel veel te veel gedronken.
Ach lieverd. Wat een pijn. Wat erg voor je. Nou geeft niks hoor teveel drinken. Misschien lucht t een keertje op.

Heb je iemand waarmee je over je verlies praat? Rouw verwerking?
Is niet erg hoor Fontein dat je hier belandt bent

Hopelijk morgen een niet al te erge kater.

Luister je ook naar wat muziek, dat kan zo fijn zijn.
Hatsjikideee...
Ik heb dit bewust gezocht.Het moet er gewoon uit. Nee, niemand voorradig, hoop dat de buren mij niet horen schreeuwen
Zet die muziek even hard!
Hatsjikideee...
Goed idee, nog een glas.
Ach Fontein. Misschien heel goed dat je je een keer laat gaan. Wat een verdriet.
Bella!!!!!!! Wat een goed nieuws! Zo leuk voor je.
Fontein, je zit niet in het verkeerde topic. Ik /we begrijpen je. Wat afschuwelijk.
Fontein,
Fontein, ondanks dat je het op een zuipen zet (snap ik hoor!!!!!) neem zo wat paracetamol in. Scheelt in de kater.
En flesje water mee naar bed. Flink water drinken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven