Geld & Recht alle pijlers

Buurman frustreerd aankoop woning

23-04-2016 14:36 108 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een ieder bedankt voor je reactie.

Ik stop dit topic omdat het voor een ieder meer vragen oplevert dan ik antwoorden kan geven.

Daarbij veranderd het op dit moment niets aan de situatie. Ik moet "gewoon" geduld hebben en het vertrouwen dat het goed komt.

Mocht ik wel een uitslag hebben, het huis wel of niet aankopen dan zal ik het voor de geïnteresseerden hier melden.
Huh???

Gaat het om een appartement met gedeelde zolder dan?

Twee woningen en dan over elkaars trap.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Ik zou blij zijn dat het niet doorgaat, naast zo'n buurman zou ik niet willen wonen.
huh? op welke gronden kan een overbuurman recht denken te hebben op jouw zolder?
Tja, wil je er nog wonen?

Je kunt, zonder reden, van de koop afzien en op zoek gaan naar een andere woning. Overleg met makelaar en hypotheker of zij kosten berekenen als de koop niet doorgaat. Ze kunnen je toch hepen bij een volgende woning?
Ik zou ook afhaken droomhuis of niet.
Waarom denkt de buurman dat hij recht heeft op jouw zolder?

En denk goed na of je naast deze buurman wil wonen.
???
Ik zou er niet eens meer naast willen wonen
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
Waarom denkt de buurman dat hij recht heeft op (een gedeelte van) de zolder? Wat voor een woning wil je kopen? Ik zie het niet echt voor me zo.
Ik wil geen andere woning, het huis is uniek en een buitenkans om aan te kopen. Als de koop niet doorgaat blijf ik zitten waar ik zit.

Natuurlijk kan ik zonder opgaaf van redenen afhaken, er is tenslotte geen voorlopig koopcontract.

Maar ik wil niet afhaken en de verkopende partij wil het aan mij verkopen.

De buurman heeft zich iets in het hoofd gehaald en is daar niet van af te brengen. De uitspraak van het kadaster legt hij naast zich neer. De verkopende partij gaat waarschijnlijk nu de juridische molen in, maar dat kost tijd, en die heb ik niet zo lang meer.

De overbuurman heeft een soort poort boven de straat grenzend aan de te kopen woning. hij denkt dat hij de zolder kan annexeren. de vloeren lopen niet eens gelijk. Het huis is 30 jaar geleden zo gebouwd, het is nooit anders geweest......
Vage constructie zoals de rest, waarom meent de buurman recht te hebben op een deel van de zolder.

Daarnaast.... Zou je willen wonen in een woning wetende dat je een of andere rare kerel als buurman hebt. Ik zou kijken of je er onderuit kan, en ik vermoeiendst dat kan aangezien er geen koopcontract is dus je nog zonder opgaaf van reden kunt afhaken.
Maar denk je dat het straks een leuke buurman is als de koop wel doorgaat? Die man gaat jullie het leven eeuwig zuur maken. En er is niets naarder om te wonen in een huis met vervelende buren. Denk er nog maar eens goed over na.
Deze buurman gaat je ontzettend veel gezeik opleveren.

OT je kan niks, alle kosten die voorvloeien uit deze situatie zijn voor eigen rekening, de buurman en verkopende partij staan geheel los van afspraken die jij hebt gemaakt met makelaar en bank
Kan die buurman dan zo via je zolder het huis binnen?
Bloemetjes88

Dat denk ik ook alleen de buurman heeft niets, helemaal niets om zijn recht te doen gelden.

Het is frustrerend, je zit lang te wachten op de juiste woning in de juiste straat, je voert onderhandelingen en je komt er uit met de verkopende partij. Je bod wordt geaccepteerd...... en verder kom je niet. Je kunt je eigen huis uit de verkoop halen, afspraken afzeggen allemaal waar maar feit blijft, de overbuurman houdt alleen de zaak op. Hij gaat bij geen enkele rechter zijn gelijk krijgen maar het huis gaat zo aan mijn neus voorbij.
Ik kan mij helemaal niets bij de situatie voorstellen, ligt dat aan mij? Het gaat om je overbuurman die een poort? naar jouw zolder heeft gebouwd? Over wiens grond dan? De openbare weg? En hoe eindigt die poort dan bij jouw woning? Met een deur naar jouw zolder of tegen een dichte muur aan? Wanneer is die poort gebouwd en hoe heeft hij daar ooit een bouwvergunning voor gekregen? Heb je die buurman zelf al gesproken? Ik kan er geen touw aan vast knopen hoe je het nu beschrijft.
Kort geding? Of zeg ik nu iets heel doms?
Als je die buurman nog niet zelf hebt gesproken dan zou ik (als ik jou was) het hele verhaal eens uit zijn mond willen horen.
Met wie heb je een deadline voor aankoop van de woning? Je kunt toch de passeer datum bij de notaris verzetten?

Je kunt ook specifieke afspraken met de verkopers. Ik weet niet welke termijn voor passeren jullie nu hadden afgesproken. Maar stel dat het 2 maanden was, dan kun je afspraken maken dit aan te houden op het moment dat duidelijk is dat de woning verkocht kan worden. Ook bij verkoop van je eigen woning kun je afspraken maken over opleveringsdatum. Qua afspraken is er van alles mogelijk, waardoor je de kosten nu niets voor niets hebt gemaakt. Overleg met de verkopers.

Maar stel jezelf nog eens de vraag of je deze man als buurman wilt hebben.
quote:Dahlia74 schreef op 23 april 2016 @ 15:06:

Met wie heb je een deadline voor aankoop van de woning? Je kunt toch de passeer datum bij de notaris verzetten?

Je kunt ook specifieke afspraken met de verkopers. Ik weet niet welke termijn voor passeren jullie nu hadden afgesproken. Maar stel dat het 2 maanden was, dan kun je afspraken maken dit aan te houden op het moment dat duidelijk is dat de woning verkocht kan worden. Ook bij verkoop van je eigen woning kun je afspraken maken over opleveringsdatum. Qua afspraken is er van alles mogelijk, waardoor je de kosten nu niets voor niets hebt gemaakt. Overleg met de verkopers.

Maar stel jezelf nog eens de vraag of je deze man als buurman wilt hebben.Als het de overbuurman is, dan hoef je daar toch niet zoveel last van te hebben? Ik vind het nog weer anders als hij direct naast je zou wonen. Ik zou eerst eens met hem kennis gaan maken en zelf eens gaan vragen hoe de vork in de steel zit.
Ik zou echt passen.....zou geen zin hebben in de hele mallemolen met juridisch gezeik en dan ook nog eens dealen met een rare kwibus van een buurman.
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Eerlijk? Ik zou het laten lopen. Wij hebben jaren geleden ook ons droomhuis niet gekocht vanwege de buren en daar ben ik nog steeds blij om. Buren kunnen je leefgenot maken of breken! De mensen die dat huis wel hebben gekocht ken ik via de school van een van mijn dochters en wonen daar niet bepaald prettig helaas.
Als de buurman zo volhoudend is en de verkopende partij de juridische molen in gaat is het misschien toch niet zo simpel als dat het lijkt. Misschien is er toch wel iets anders zou je gewoon die buurman voor gek verklaren en doorgaan met de transactie als verkopende partij. Ik zou gauw wegrennen van zo'n situatie.
quote:Pientjexxxx schreef op 23 april 2016 @ 15:08:

[...]

Als het de overbuurman is, dan hoef je daar toch niet zoveel last van te hebben? Ik vind het nog weer anders als hij direct naast je zou wonen. Ik zou eerst eens met hem kennis gaan maken en zelf eens gaan vragen hoe de vork in de steel zit.

Ook overburen kunnen je het leven zuur maken. Zijn poort grenst kennelijk aan de te kopen woning.

Zelf informeren wat het probleem is, is wel een idee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven