Boodschappenlijstjetopic

07-10-2008 17:39 2297 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oude topic

naamgezinssamenstellingtotaal uitgaven juni totaal uitgaven juliZusenzo 2 volwassenen 2 kinderen

2 poezen 10 kippen¤435,00 Flinterke2 volwassenen, 1 kind

1 kat en 1 hond ¤ 194,93

bd ¤ 5,95Queenie12 volwassenen en 1 kind ¤ 226,99

bd ¤100,- Desteny1 volwassene 74,78

bd ¤20,00

bd= buiten de deur eten

Oktober en november zijn te vinden op pagina 46 van dit topic

December en januari zijn te vinden op pagina 74 van dit topic

Februari en maart zijn te vinden op pagina 87 van dit topic

april en mei zijn te vinden op pagina 92 van dit topic
Het valt nog niet mee om het bij te houden! Dus bij deze een inhaalslag:

5 november AH:

Melk

Vers sap

Kiwi

Tonijnsalade

Brood

klein flesje wijn

Bossche bollen

Marsepein

Totaal 13,59. We hadden wat te vieren, vandaar de Bossche bollen, de wijn en de marsepein.

6 november AH:

Totaal 5,53 (bonnetje niet bewaard)

8 november AH

Vers sap

melk

tonijnsalade

gyrosreepjes

brood

fetablokjes

- emballage

Totaal: 7,62

10 november AH

Kiwi's

bananen

kant-en-klaarmaaltijd boerenkool

Totaal 6,20

Totaal voor de afgelopen halve week 32,94

Vrijdagnacht was ik bij mijn vriend, hij heeft voor die dagen de boodschappen betaald De lekkere dingen voor het weekend hakken er altijd wel in . Zaterdag heb ik gyros gekookt en daar heb ik vandaag ook van gegeten, scheelt ook weer. De boerenkool is voor mijn vriend die tot 9 uur moet werken, want de gyros was op . Zondag aten we bij familie.
Ik doe dus bijna elke dag boodschappen, maar daar is mijn situatie ook naar: in de eerste plaats woon ik tegenover een AH midden in de stad. Ik ben soms bij mijn vriend en vaak is mijn vriend bij mij, dat weet ik niet altijd vantevoren dus ik houd er met de boodschappen vantevoren ook geen rekening mee. Ik heb geen diepvries en niet genoeg keukenkastjes, dus een voorraad aanleggen gaat ook lastig. Dat ik soms voor meerdere dagen kook is iets van de laatste tijd.

Ik denk dat het me veel zou schelen als ik de boodschappen voor een week doe, dingen invries zoals brood en vlees dat in de aanbieding is en voor de basisboodschappen naar de Aldi, de Jumbo of de Lidl ga ipv AH. Binnenkort verhuis ik naar een Eigen Huis en beschik ik over meer keuken, zal ik een vriezer aanschaffen en zijn de Jumo en de Aldi de dichtstbijzijnde supermarkten. Lidl en AH zijn slechts een fractie verder, dus ik kan mijn favoriete verse sappen en brood bij AH blijven halen Of hebben ze tegenwoordig bij Lidl en Aldi iets vergelijkbaars?
AH 8,54

Wicky, Elstar, rijst, wokgroenten, garnalen, sellerysalade, tjap tjoy mix, halfje brood.

Alles voor morgen want ik had koppijn en wilde gaan liggen.

Middelste heeft dus een gróte pot appelmoes erbij gekocht voor 99 cent en er zijn weer eens 3 euro friet doorheen gegaan.
@notredame:bij de lidl/aldi heb je idd koelverse sappies en div soorten brood,gewoon uitproberen dus.

ik bak zelf mn brood met een broodbakmachine:) dat vindt ik persoonlijk nog lekkerder.
quote:zusenzo schreef op 08 november 2008 @ 23:25:

AH 38,08

Lidl 49,02

Turk 17,32

En dan hopelijk even klaar.Flinterke, ik denk dat je deze over het hoofd hebt gezien
Vraagje; kijken jullie ook naar andermans aankopen om te zien waar ze wezenlijk verschillen?

Mij valt bijvoorbeeld op dat ik op andermans lijstjes veel meer sapjes/ frisdrank zie en meer toetjes. Bij mensen die hele lage bedragen hebben zie ik vaak weinig ingredienten voor avondeten (vlees, sausachtige producten, pasta aardappels ed) Mensen met hoge bedragen doen vaak meerdere keren per week boodschappen.
Mevrouw, ik lees wel maar registreer niet zo best. Er zijn er twee hier waarvan ik denk dat ze me een voorbeeld zouden kunnen zijn, zo lage bedragen hebben ze per persoon.

En ik heb wel eens zin om zo'n weeklijst van iemand te kopieëren en dan zien of ik er mee uitkom in een week.
Maar klopt dat dan ook qua gezinssamenstelling Mamz? Want ik heb echt geen idee hoeveel drie kids eten bijvoorbeeld, dus dat vergelijk ik niet met mezel. Ik zie bivoorbeeld wel iemand die 5 komkommers per week op de lijst heeft maar geen vlees/ tofu dan vraag ik me wel af hoe die mensen eten.
Ik geef toe dat ik ook wel eens denk 'en waar zijn de avondmaaltijden'.

Als één volwassene een x bedrag uitgeeft dan vraag ik mezelf af waarom ik met drie kinderen erbij meer dan het vierdubbele uitgeef.
quote:Mevrouwdekees schreef op 10 november 2008 @ 21:36:

Vraagje; kijken jullie ook naar andermans aankopen om te zien waar ze wezenlijk verschillen?

Mij valt bijvoorbeeld op dat ik op andermans lijstjes veel meer sapjes/ frisdrank zie en meer toetjes. Bij mensen die hele lage bedragen hebben zie ik vaak weinig ingredienten voor avondeten (vlees, sausachtige producten, pasta aardappels ed) Mensen met hoge bedragen doen vaak meerdere keren per week boodschappen.

mischien halen ze dat weer een andere x? of schuiven ze ergens aan? of hebben nog eea in de vrieser op voorraard.zelf heb ik altijd nog eea in huis en dat zorgt er voor dat ik elke dag gezond eet.das voor mij toch wel erg belangrijk!! mischien eten anderen minder gezond??

ik heb vanavond bv op mn werk meegegeten,was nl nog genoeg over en errugg lekker.mn spercibonenprutje staat in de koeling voor morgenavond.
De leeftijd van die kinderen maakt denk ik ook wel een groot verschil. Ik heb een poosje boodschappen gedaan voor een gezin van 4 pers. (twee pubers) en dat was bijna niet aan te slepen, zeker niet als ik het vergelijk met mijn eigen huishouden.
MdK; ik kijk wel naar de lijstjes van anderen (Queenie en Flinterke hebben dezelfde gezinssamenstelling); maar vaar toch mijn eigen koers. Ik heb niet het idee "X kan het voor dat bedrag per maand, dus daar ga ik ook naar streven".

Jij noemt bijvoorbeeld toetjes, die zul je bij mij niet tegenkomen (of alleen als we eters krijgen), want daar zijn we alledrie niet dol op. Het blijft hier bij yoghurt -en dan nog voornamelijk voor het ontbijt.

Daarnaast zie ik bij mensen ook dingen staan als kipfilet uit de reclame om maar iets te noemen. Ik koop (bijna) altijd biologisch vlees en zal de genoemde kipfilet dan ook echt niet kopen. Ja, daarmee ben ik duurder uit, maar dat heb ik er wel voor over (en kan het me permitteren).

Hier ook geen kant en klare (pasta)sauzen oid want die vind ik niet lekker.

Frisdrank wordt hier nauwelijks gedronken. Mijn man drinkt cola en als we oppas hebben drinkt zij meestal Icetea, maar zelf drink ik eigenlijk altijd Spa Blauw, thee, soms koffie en als ik in de stemming ben (vers) sap.

We drinken wel met enige regelmaat een glas wijn; maar die heb ik hier nog liggen rechtstreeks van het Chateau aan de Loire (het is maar goed dat ik dat bedrag niet meer op hoefde te geven!).

Over het algemeen koop ik redelijk wat biologische producten en die zijn nou eenmaal wat duurder. Maar goed, hier nooit sigaretten dus dat scheelt weer
Ik kijk dan naar meerdere posts natuurlijk, kijk ik heb zelf ook een stevige vriezervoorraad maar ik kan er geen twee weken van eten. Tja het lijkt mij wel aardig om er ook eens bij te zetten wat ik heb gegeten/ ga eten.(Deze week: hutspot met gehaktbal, gister uit eten met schoonfamilie, vandaag pasta helft ingredienten vriezer, andere helft vers)
Ik koop wel kiloknaller rundergehakt en kip. Van een kilo eten wij met z'n tweeen 4 maaltijden qua kip, zo'n drie qua gehakt, de rest gaat in porties de vriezer in.
Het valt me ook op dat er redelijk wat mensen zijn die regelmatig bij anderen eten en/of eten meekrijgen. Tja, dat scheelt natuurlijk ook.

Als wij 5 keer per jaar bij anderen eten (uit eten niet meegeteld), dan houdt het echt op.
Aangezien zowel vrienden als familie hier 'ver' weg wonen eten we wel vaak samen met mensen als we ze bezoeken maar aangezien dat omgekeerd ook zo is als zij bij ons zijn valt dat nogal mee. Ik denk idd dat het wél echt een scheef beeld geeft als je consequent één of meer keren in de week ergens anders eet.
en weer 7,80 erbij.

Bij AH

broodjes

pepernoten

2 kaarten

kitkat

komkommer

Totaal: 89,90

't blijft moeilijk als ik zo even AH binnenloop om dan niet meer te halen dan ik eigenlijk nodig heb (komkommer en kaarten).
quote:Marahbloem schreef op 11 november 2008 @ 09:03:

't blijft moeilijk als ik zo even AH binnenloop om dan niet meer te halen dan ik eigenlijk nodig heb (komkommer en kaarten).

Pepernoten in Kitkat had je wel nodig?

Wat betreft bij anderen eten. Ik eet één keer in de week bij m'n ouders. Vorige week chinees meegekregen en zo hebben we nog een dag op kosten van Pa en Ma gegeten.

Zaterdag alleen groente gekocht, maar dat komt omdat ik al een vriezer vol met vlees heb. Zuivel, chips en limonade was al door de week bij de AH gehaald.

En, wat eten we dan zoal:

Gisteren gebakken vis met peultjes, gebakken prei en aardappelen uit de oven.

Zondag, noodles met kip en groente.

Zaterdag, rendang met rijst

Vrijdag, stampot rauwe andijvie met worst

donderdag, Verse ravioli met tomatensaus.
Ik meld me hier af. Ik vind het teveel gedoe om het allemaal bij te houden. Dus ik blijf of 68 euro deze maand...

Dank je wel Flinterke voor het vele werk!
Alweer boodschappen gedaan:

Gister op het station weer 't een en ander gehaald en meteen m'n kantinepas opgewaardeerd: ¤ 9.60

En net bij de AH wat dingetje gehaald:

2 x pakje Freedent

Milka chocolade reep

Bertolli boter

Ah Pinda's

Krentenbollen

Fles cola

Totaal: ¤ 11.00

Dus boodschappen: ¤ 11,00

Buiten de deur: ¤ 9,60

Moet zeggen dat ik blij ben met dit topic, ik hield het eerst voor mezelf ook wel eens bij maar meestal hield ik dat niet vol. Nu heb ik alles wat ik gekocht heb opgeschreven en moet zeggen dat ik 't confonterend vind. Wist wel dat ik makkelijk geld uitgeef en teveel dingen moet weg gooien en daar ben ik me nu nog bewuster van.

Heb inmiddels wel een voorraadje dus de komende week zal er wel niet meer zo heel veel bijkomen.

Fijne dag dames

@ Mevrouw Kees, ik ga zeker kijken naar andere die ook alleen zijn, maar deze maand is het voor mij echt registreren... hoop dan ook dat het topic een aantal maanden doorgaat!
Vandaag naar Aldi geweest:

2 x kattenvoer

1 x bruin brood

krentenbollen

kant & klare pannekoeken

ambachtelijke zalmsalade (aanrader!)

babydoekjes

biscuitjes

eierwafels

oude kaas plakjes

geraspte kaas

toiletpapier

broccoli

champignons

bak & braad vloeibaar olijfolie

totaal: 22,78

Bij Jumbo:

1 x bros repen

1 x dreft ultra dry

1 x optimel smoothie

1 x roosvicee bosvruchten light

1 x fruitflirt tropische mix

1 x lacey diksap

1 x lenor wasverzachter

1 x nestle latte macchiato

1 x nescafe capucchino

2 x pampers baby dry

1 x pampers active fit

totaal: 27,40

De reden dat ik bij de Jumbo goedkoop uit was is dat ik waardebonnen heb ingeleverd t.w.v. 17 euro (o.a. 10 euro korting op 3 pakken pampers)
quote:Pauline65 schreef op 10 november 2008 @ 22:09:

Het valt me ook op dat er redelijk wat mensen zijn die regelmatig bij anderen eten en/of eten meekrijgen. Tja, dat scheelt natuurlijk ook.

Als wij 5 keer per jaar bij anderen eten (uit eten niet meegeteld), dan houdt het echt op.

Hier ook zelden eten bij familie/vrienden Pauline. Soms krijgen we in het seizoen wel eens wat groente van schoonvader uit zijn tuin (mijn ouders leven niet meer). Voor de rest is het alles zelf kopen.

Mijn bedrag is nog niet zo hoog en dat is bewust. Ik ben de "schade" van de verjaardag van mijn man weer aan het inhalen. De komende week heb ik nog ongeveer 60 euro te besteden, totdat het volgende loon weer binnen komt.

De voorraadkast is aardig leeg. Ik heb nog voor een keer pastamaaltijd in huis. En wel aardappels en wat vis, waar nog groente bij moet. In principe moet ik het dus kunnen redden.

Ik zou meer geld kunnen uitgeven, maar wil het niet. We zijn extra aan het sparen voor een leuke vakantie volgend jaar.
Even weer een update van de boodschappen:

Vorige week vooral een paar kleine boodschappen gedaan, weet niet meer wat het precies was:

- 8,40 bij AH

- 7,19 bij AH

- 2,35 bij Coop (die weet ik nog: ingrediënten voor pannenkoeken!)

- 3,00 op de markt voor 5kg aardappels en 1 rode kool

En gister nieuwe weekboodschappen bij Lidl voor 29,94:

- yoghurt

- melk

- 2l cola

- thee

- kletskoppen

- wc-blokjes

- multivitaminesap light

- vloeibare bakboter

- ontbijtkoekrepen

- 2 kip schnitzels

- boerenmetworst

- zwarte olijven

- chocopasta

- tomaten in blik

- pesto

- aardappelwedges

- spekreepjes

- feta

- geraspte kaas

- mozzarella light

- brie

- 1kg peren

- vruchtenyoghurt

- kipfilet (vleeswaren)

- schouderham

- kalkoenfilet |vleeswaren)

- veldsla

- 500gr spruiten

- 6 bananen

- volkoren beschuit

- tortilla wraps

- cherry tomaatjes

Totaal is het nu 56,28
Vanmorgen brood en rijst gehaald bij de AH: 1,96
quote:Mevrouwdekees schreef op 10 november 2008 @ 21:36:

Ik kijk er ook wel eens naar, maar sla het ook niet echt in mijn hoofd op.

Kant en klare sauzen koop ik maar zelden, meestal brouw ik zelf iets in elkaar, of heb ik nog iets in de diepvries staan. Ik heb echt een joekel van een diepvries en met enkele kleine aanvullingen (bijv verse groenten of wat vlees) kan ik er gemiddeld genomen wel 2-3 weken uit eten.

Zaterdag hadden we een feest met buffet en zondag zijn we voor de verjaardag van een tante van mijn man uit eten geweest (op hun kosten). Met de boodschappen van afgelopen vrijdag eet ik het volgende:

Broccoli-quiche, 2 dagen

Boerenkoolstamppot met kalfsworstjes (waarvan de helft van de worstjes en voor 1 persoon stamppot in de diepvries verdwijnt)

Preischotel met tomatensalade, (gaat ook weer een helft de diepvries in), gehakt had ik nog in de diepvries een aardappelen had ik ook nog voldoende.

Zoals je ziet gebruik ik deze keer lang niet alles van mijn lijstje, het meeste is voorraad en gaat de kast/diepvries in voor een volgende keer.

Misschien is het leuk als iedereen erbij gaat schrijven wat ze die week eten van de boodschappen?

Ik moet zo meteen wel nog heel even naar de winkel voor een kipfiletje en wat créme fraiche, want ik kreeg vanmorgen een telefoontje van mijn man dat hij niet mee-eet vanavond en dan maak ik dus kip tandoori voor mij en de kinderen (lust hij niet).

Pfff, wat een lap tekst weer...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven