Het Stamcafé XI

21-04-2016 20:39 3023 berichten
Deel elf van ons heerlijke café!

We zijn in Barcelona neergestreken.

Het is weer eens wat anders.

Zuigen wordt op prijs gesteld, zolang het stof betreft. Verder houden we ruzie en andere ellende graag buiten de deur, verder kan alles en is iedereen, ook nieuwe mensen, meelezers en incidentele bezoekers, van harte welkom.

Met veel hartelijks van Lady Voldemort, Star, Yasmijn en Leo.

quote:Hayek schreef op 24 april 2016 @ 14:41:

[...]

Wat is daar mis mee? Nietsss!!!!
quote:hatsetats schreef op 24 april 2016 @ 14:41:

[...]

Dat eet je toch ook altijd zo goed als het zelfde?Ja, klopt. Maar geen twee dagen achter elkaar hetzelfde. En je kunt prima variëren met iets simpels. Ik vind koken leuk en soms maak ik iets wat moeilijker is.
Alle reacties Link kopieren
quote:hatsetats schreef op 24 april 2016 @ 14:41:

[...]

Dat eet je toch ook altijd zo goed als het zelfde?Biefstuk, bloemkool en gebakken aardappels is toch echt behoorlijk anders dan een bal gehakt, rode kool en aardappelpuree.
Oh dear, how sad, never mind.
quote:elfje12 schreef op 24 april 2016 @ 14:43:

[...]

Ja, klopt. Maar geen twee dagen achter elkaar hetzelfde. En je kunt prima variëren met iets simpels.Ik eet ook niet twee dagen achter elkaar hetzelfde. Om en om.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
quote:Hayek schreef op 24 april 2016 @ 14:43:

[...]

Biefstuk, bloemkool en gebakken aardappels is toch echt behoorlijk anders dan een bal gehakt, rode kool en aardappelpuree. Eens
quote:BridgetteDubois schreef op 24 april 2016 @ 14:39:

[...]

Ja, ik maak vaak zelf een salade. Met komkommer, tomaat, ui, augurk, olijf, wat ongezouten pinda's en dan kruiden erover. En dan een vega schnitzel erbij. Het liefst eet ik dat iedere dag. Je mag me er zelfs voor wakker maken

Ik heb wel soms heel erg een favo gerecht maar na een aantal keer per week is dat ineens weer over en dan komt er weer iets anders wat ik dan graag zo vaak mogelijk eet.

Op moment is het pompoenrisoto met salade. En soto soep met zelfgemaakte yoghurtnaan.

Die 2 kan ik de hele week eten. Maar doe ik niet ivm de rest van gezin, hahaha
quote:Goede-Fee schreef op 24 april 2016 @ 14:42:

Laat iedereen lekker eten zoals zij willen. Vind weer een typische opmerking.Natuurlijk, al vreet iemand elke dag een diepvriespizza, het interesseert me bar weinig. Ik zei ook alleen dat IK er niet aan moet denken......
quote:Hayek schreef op 24 april 2016 @ 14:43:

[...]

Biefstuk, bloemkool en gebakken aardappels is toch echt behoorlijk anders dan een bal gehakt, rode kool en aardappelpuree. Dat klopt
quote:elfje12 schreef op 24 april 2016 @ 14:43:

[...]

Ja, klopt. Maar geen twee dagen achter elkaar hetzelfde. En je kunt prima variëren met iets simpels. Ik vind koken leuk en soms maak ik iets wat moeilijker is.Maar dat zei ze toch ook niet?
Mosterd, haha
Eten jullie dan ook elke dag een ander ontbijt, lunch en tussendoortjes?
quote:Goede-Fee schreef op 24 april 2016 @ 14:45:

[...]

Maar dat zei ze toch ook niet?Ik verduidelijkte het alleen maar
Agv in de standaard versie eten wij echt nog minder dan 10x per jaar denk ik.

Meestal curry,nasi /bami goreng,wokschotels ,pasta,soep,salades.

Meestal niet 2dagen na elkaar hetzelfde,wel soep als dat over is. Maar ik kan makkelijk 3x per week nasi goreng eten.
quote:elfje12 schreef op 24 april 2016 @ 14:46:

[...]

Ik verduidelijkte het alleen maar Nee, je nam aan dat ze dat bedoelde.
quote:hatsetats schreef op 24 april 2016 @ 14:45:

Eten jullie dan ook elke dag een ander ontbijt, lunch en tussendoortjes?Ontbijt niet, maar dat is vooral omdat broodbeleg niet echt in porties voor één dag wordt verkocht. Lunch wissel ik wel af ja.......
quote:Hayek schreef op 24 april 2016 @ 14:05:

Twee keer twee dagen hetzelfde eten? Ik moet er niet aan denken!O, ik wel! Ik zou elke dag bv kip kunnen eten. Of wraps, mmm.
Life is short. Eat dessert first.

Eten jullie dan ook elke dag een ander ontbijt, lunch en tussendoortjes?Ik wissel tussen soorten beleg en tussendoortjes. Niet elke dag wissel ik van tussendoortjes, wel van broodbeleg.

Eten jullie dan ook elke dag een ander ontbijt, lunch en tussendoortjes?

Dat varieert bij mij, soms neem ik een stapel boterhammen mee en yoghurt en een salade naar het werk en soms maak ik een omelet met veel groente om mee te nemen en fruit en soms lunch ik in het bedrijfsrestaurant.

Niet persé in deze volgorde.
Ik snap echt niet wat er raar is aan, lekker veel maken en dat later in de week opeten, misschien met wat anders erbij of als lunch of gewoon wel als hoofdmaaltijd. Juist slim en handig en scheelt zoveel tijd.

Of je gooit het in de vriezer.
Als ik me strikt aan het plan zou houden dan at ik twaalf weken lang elke week precies hetzelfde. Dat doe ik niet, wel de ingredienten en de hoeveelheden, maar de ene keer maak ik er soep van,d an een salade, dan nasi.
Ik ga nu op de bank met een pot thee en kaneelbiscuitjes en netflix. Heerlijk.
quote:Goede-Fee schreef op 24 april 2016 @ 14:49:

Ik snap echt niet wat er raar is aan, lekker veel maken en dat later in de week opeten, misschien met wat anders erbij of als lunch of gewoon wel als hoofdmaaltijd. Juist slim en handig en scheelt zoveel tijd.

Of je gooit het in de vriezer.Ik zou het echt niet raar noemen hoor. Ik zeg alleen dat het niks voor mij is.
Wat ga je kijken Yasmijn?
Ik vind het altijd wel geinig die discussie. Ik voer m zo vaak En negen van de tien keer eet die persoon altijd zogoed als hetzelfde ontbijt en lunch en is het repertoire avondeten ook niet super uitgebreid. Maar op het VF lopen altijd de uitzonderingen op de regel

Moet iedereen verder zlef weten hoor, doe ik ook
quote:yasmijn schreef op 24 april 2016 @ 14:52:

Ik ga nu op de bank met een pot thee en kaneelbiscuitjes en netflix. Heerlijk.Ooooooeeeeeeh dat klinkt goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven