Is dit normaal (verhuizing)+ katten

24-04-2016 18:49 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga overmorgen verhuizen, heb meeste al ingepakt in dozen .

Maar kan dus nu al niks meer vinden in die dozen...

Zelfs herken ik de doos al niet meer die ik vandaag ingepakt heb.

(Want daar had ik nl iets in gestopt wat ik er weer uit wilhalen.Dus ga volgende keer ook inpakdatum erop zetten grr)

Iemand nog een tip voor verhuizing van de katten?
Waarom heb je geen stickers op de dozen geplakt dan?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat
De katten sluit je op de dag van de verhuizing op in een kamer waar je de hele dag niet hoeft te komen. Pas als alles over is en zijn plaats heeft gevonden, haal je de katten op en laat je ze los in huis en laat je ze de boel rustig verkennen.
quote:Monatala schreef op 24 april 2016 @ 18:50:

Waarom heb je geen stickers op de dozen geplakt dan?

Dat helpt ook niet...

Want dan ben ik ook vergeten om welke doos het ging keuken, slaapkamer woonkamer etc)
Katten als laatste pas verhuizen, en de eerste dag(en) in een kamer zetten samen met hun vertrouwde spulletjes, eten en kattenbak, die al af is. Ze moeten per ruimte wennen, want de verandering is te groot en ze raken in paniek als ze gelijk in een grote omgeving aan hun lot worden overgelaten. Als je merkt dat ze gewend zijn aan de ene ruimte, dan uitbreiden naar de volgende ruimte(s). Succes!!!
Stikkers met voor welke kamer + wat er in zit dan maar de volgende keer.

Dus: woonkamer boeken of slaapkamer broeken overhemden A
quote:miedo schreef op 24 april 2016 @ 18:53:

Dat helpt ook niet...

Want dan ben ik ook vergeten om welke doos het ging keuken, slaapkamer woonkamer etc)En op die sticker schrijven wat er in een doos zit en/of voor welke ruimte 'ie bestemd is is geen optie?
Voortaan altijd stickers plakken! Dat heeft bij ons zo erg geholpen. Geen sticker van de kamer waar het vandaan kwam, maar echt wat er ongeveer in zat en of het breekbaar was of niet. Kan alles tijdens het uitladen direct naar de goede kamer, scheelt een hoop tijd.
quote:Defrona schreef op 24 april 2016 @ 18:54:

Katten als laatste pas verhuizen, en de eerste dag(en) in een kamer zetten samen met hun vertrouwde spulletjes, eten en kattenbak, die al af is. Ze moeten per ruimte wennen, want de verandering is te groot en ze raken in paniek als ze gelijk in een grote omgeving aan hun lot worden overgelaten. Als je merkt dat ze gewend zijn aan de ene ruimte, dan uitbreiden naar de volgende ruimte(s). Succes!!!Dit en eventueel zo'n stekker tegen de stress (feliway)
quote:prik schreef op 24 april 2016 @ 18:56:

[...]

En op die sticker schrijven wat er in een doos zit en/of voor welke ruimte 'ie bestemd is is geen optie?

Dat eerste was beter geweest als alleen dat laatste.

kom ik nu achter, nu 80% al is ingepakt
quote:Defrona schreef op 24 april 2016 @ 18:54:

Katten als laatste pas verhuizen, en de eerste dag(en) in een kamer zetten samen met hun vertrouwde spulletjes, eten en kattenbak, die al af is. Ze moeten per ruimte wennen, want de verandering is te groot en ze raken in paniek als ze gelijk in een grote omgeving aan hun lot worden overgelaten. Als je merkt dat ze gewend zijn aan de ene ruimte, dan uitbreiden naar de volgende ruimte(s). Succes!!!Als je niet al te grote stresskatten hebt, kan je ze ook gewoon gelijk de boel laten verkennen hoor. Ging hier bij de verhuizingen altijd prima.
quote:gizzmo-returns schreef op 24 april 2016 @ 18:59:

[...]

Als je niet al te grote stresskatten hebt, kan je ze ook gewoon gelijk de boel laten verkennen hoor. Ging hier bij de verhuizingen altijd prima.

Begrijp ik, maar verhuizing is zowieso al stress..ze worden uit hun vertrouwde omgeving gehaald en iedereen om ze heen is druk met andere dingen.

TO, lees de tips eens die erover geschreven staan op Google
quote:my-little-appletree schreef op 24 april 2016 @ 18:58:

[...]

Dit en eventueel zo'n stekker tegen de stress (feliway)Wat is dat voor stekker? Die kende ik nog niet
quote:gizzmo-returns schreef op 24 april 2016 @ 18:59:

[...]

Als je niet al te grote stresskatten hebt, kan je ze ook gewoon gelijk de boel laten verkennen hoor. Ging hier bij de verhuizingen altijd prima.

Mijn katten hebben ook altijd meteen de hele boel mogen verkennen. Dan sluipen ze een uurtje rond, komen er achter dat alles naar hun ruikt en gaan daarna slapen. Alleen de tuin laat ik ze pas een maand of twee na de verhuizing verkennen. Vanwege de vreemde geuren heb ik liever dat het nieuwe huis al helemaal thuis is voordat ze de tuin ontdekken.

Ik schreef met een viltstift wat er in de doos zat. En begin niet te vroeg met inpakken, anders moet je weer dingen uitpakken en dan ga je spullen kwijtraken. Zo ben ik mijn mooiste paar hakken kwijtgeraakt tijdens de laatste verhuizing in december. En ze zijn nooit meer teruggevonden
Als je wist hoeveel mensen bij een verhuizing minstens twintig dozen hebben met het opschift "diversen" ben je blij dat je ze niet te eten hoeft te geven.

De eerste kat die verhuizen leuk vindt moet nog geboren worden.

Mijn kat zaliger is twee keer verhuisd. Ik kreeg onderstaande tips van iemand die drie katten had en van verhuizen haar hobby maakte, je had toen binnen een paar maanden een huis i.p.v. in acht jaar. Ze dacht dat ik een buitenkat had op 9 hoog.

Zorg in ieder geval dat de kat(ten) binnen is/zijn, zenuwachtig naar een kat zoeken kun je op zo'n dag niet hebben, zorg dat ze honger hebben, laat ze van tevoren wennen aan een verhuiskrat of -mand en maak de bak niet al te goed schoon, dan zit hun eigen luchtje er nog aan.

Zet in het nieuwe huis alvast hun lievelingseten klaar, breng ze daar meteen naartoe.

Als je buitenkatten hebt, laat ze dan nog niet naar buiten, hoe vervelend ook. Dan maar een poosje lawaai. Men zegt dat je een week of zes moet wachten, dan zijn ze aan hun nieuwe huis gewend.

Gelukkig had ik een binnenkat, ze liep wel twee dagen op haar buik door het huis tijdens haar verkenningstocht.
verba volant, scripta manent.
Huh, je schrijft toch gewoon op een doos wat erin zit. is ditje 1e verhuizing?
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
katten in een reismandje meenemen. Wanneer je in en uit aan het sjouwen bent in je nieuwe huis zij in grote kamer op sluiten met eten, water en een bak zodat zij niet de pootjes nemen (en naar buiten gaan).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:gizzmo-returns schreef op 24 april 2016 @ 18:51:

De katten sluit je op de dag van de verhuizing op in een kamer waar je de hele dag niet hoeft te komen. Pas als alles over is en zijn plaats heeft gevonden, haal je de katten op en laat je ze los in huis en laat je ze de boel rustig verkennen.

Zo heb ik het ook gedaan. Een slaapkamer leeg gemaakt. Kattenmandjes, eten en drinken en kattenbak én katten er bij. Heeeeeeeeel groot plakkaat op de deur voor de verhuizers "DEUR DICHTLATEN!!!".

En toen 's-avonds alles in het nieuwe huis stond de katten in het oude huis opgehaald en verhuisd. Dat ging prima zo.

Was even een dagje wennen in het nieuwe huis maar de tweede dag alles alweer als vanouds. (waren wel binnenkatten)
Verhuisdozen heb ik altijd in een paar dagen ingepakt. Begonnen met troep die wel mee moest maar niet gebruikt werd. Gelukkig heb ik op dat punt het geheugen van een olifant en kan goed herinneren wat ik in de dozen gestopt heb. De enige dozen waar ik iets opgeschreven had waren de dozen die niet naar de opslag mochten omdat het daar vochtig is.

De dozen heb ik ingepakt, vriendlief is daar ver vandaan gebleven, zo ook het uitpakken.

Voor de volgende keer inderdaad opschrijven wat er in zit terwijl je aan het inpakken bent en het wellicht nog even in de ruimte laten staan waar het thuis hoort?

Wat katten betreft, ik ben ook al een aantal keer verhuisd met katten, ik heb ze altijd direct de hele woning gegeven behalve mijn slaapkamer. Reageerden ze allemaal hartstikke goed op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven