nieuwbouwhuis

12-12-2014 23:12 2859 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vriend en ik zijn misschien van plan om een nieuwbouw huis te kopen.

Ik ben mij aan het verdiepen in kosten, dingen waar je rekening mee moet houden enz.

Nu vraag ik mij af zijn er meer mensen die een nieuwbouw woning (redelijk recent) hebben gekocht? Zo ja op wat voor kosten kun je rekenen na het tekenen van de koopakte? Ik lees termen als bouwrente en depotrente.

Wat ik mij verder nog afvroeg was, Stel je ondertekend de koopakte in Maart. Je huis wordt opgeleverd in januari het jaar daarop. Moet je dan al betalen voor je hypotheek? Hoe gaat dit in zijn werk?

Hopelijk zijn er mensen hier op het viva forum die wat ervaringen willen delen.
@iusco: €3410,- voor beneden en boven, alles in RAL 9010 geschilderd en 1 lange wand in kleur.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 21-04-2016 11:37
Reden: spam
% gewijzigd
quote:suuz393 schreef op 21 april 2016 @ 10:46:

@iusco: €3410,- voor beneden en boven, alles in RAL 9010 geschilderd en 1 lange wand in kleur.Dank! en hoeveel m2 moet ik dan aan denken?
Poeh, dat weet ik niet echt. Beneden is het oppervlak ongeveer 65 m2. Boven 3 slaapkamers en een hal. Misschien kun je daar iets mee vergelijken?
Easy stuc had ons een offerte gedaan van €14 p/m2, voor accent wanden betaal je nog een toeslag, maar zou even moeten checken hoe dat precies zat.

@suuz, wat chill dat jullie je droomkachel nog met korting hebben kunnen kopen. Korting is fijn. :D Ik zou verder niet voor vloerbedekking (tapijt) kiezen als je boven vloerverwarming hebt, dat geleidt de warmte niet goed. Zou dan kiezen voor PVC.
quote:Noetje schreef op 20 april 2016 @ 09:14:

@amby, wat ik van Ikea echt minder mooi vind, is dat je in de kastjes altijd die rijen gaatjes ziet. Die gaatjes in de zijwanden heeft mijn dure merkkeuken ook hoor. En gelukkig maar, anders zou ik nooit meer een plankje op een andere hoogte kunnen hangen. De keukens van Ikea zijn prima van kwaliteit.
@Amby, dan hier nog een positief verhaal van een Ikea keuken. Twee collega's hebben een supermooie Ikea keuken en zijn er allebei hartstikke blij mee en positief over, ook over de kwaliteit en ze hebben hem al meer dan 5 jaar.

Ik heb zelf trouwens nu 5 jaar een Ikea inductiekookplaat, destijds de goedkoopste maar ziet er nog uit als nieuw. Het maakt ook uit hoe je met je keuken om gaat..

@Jua, ons hele leidingplan van de keuken moet verplaatst worden van de ene naar de andere kant en wat stopcontacten erbij enzo maar dat kostte iets van 700,- dus 2000,- lijkt me echt veel!
Nog een positief verhaal: mijn zusje en zwager en broertje en schoonzus hebben allebei een Ikea-keuken. Ze zijn erg tevreden over hun keukens. Ze vonden met name leuk dat er zo veel keuze is in kastindeling en dat je inderdaad overal zelf over kunt beslissen.

Jua, bij ons moesten ook vrij veel leidingen verlegd worden, kostte 450 euro. 2000 lijkt me inderdaad zwaar overdreven!

Over ons huis: we hebben tegenwoordig deuren en ramen. En alle steigers zijn weg, dus we kunnen nu van buiten heel mooi zien hoe t wordt: echt vet . Ben helemaal verliefd! We hebben ook een vloer besteld voor beneden: PVC met 25% korting, jahoe . t Gaat nu lekker hard, ik hou ervan .
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
We hebben bericht gehad dat ze waarschijnlijk toch al in juni met de bouw gaan starten ( en niet na de bouwvak wat eerder het geval was)

Nu wel extra druk met verkoop van ons huis.....stress. nog steeds geen kijkers.

@ ikea toevallig vandaag online ook keuken ontworpen. En met Siemens apparatuur komen we dan op heel goede prijs. Incl bijna allemaal lades en super grote koelkast en diepvries ( die dan wel ikea)

Moet in duitsland dan wellicht ook goed kopen en anders houden we toch ikea als optie denk ik.

Goed van jullie te horen dat 2000 voor verleggen leidingen echt te veel is. De keukenboer van project kwam overig ook al op ruim 800,00
quote:prik schreef op 21 april 2016 @ 13:09:

[...]

Die gaatjes in de zijwanden heeft mijn dure merkkeuken ook hoor. En gelukkig maar, anders zou ik nooit meer een plankje op een andere hoogte kunnen hangen. De keukens van Ikea zijn prima van kwaliteit.

Oh echt

Mijn huidige keuken was ook niet goedkoop, maar daar heb ik echt geen extra gaatjes. Nu heb ik ook geen kasten met planken, dus heb ze ook niet nodig. Maar dan had het wel gek geleken als er wel gaatjes tussen mijn laden hadden gezeten.

Ga ik bij het uitzoeken van onze keuken dus maar extra op letten
Oh nee, bij mijn laden zitten inderdaad geen gaatjes.
@jua wat leuk dat ze waarschijnlijk al in juni gaan bouwen. Maar ik begrijp de druk die je nu voelt om jullie huidige huis te verkopen.

@amby die Ikea keuken is dus geen slecht idee als ik alle reacties lees.

Wij hebben vandaag de meer minder werk lijst van de badkamer ontvangen. Was wel wat we er van verwacht hadden. Tegels iets duurder dan verwacht. Maar niks schokkends.

Morgen gaan wij naar de notaris!! Jeej zin in. Wel een gek idee dat je dan een stuk grond officieel koopt.

nu nog een klein maandje wachten totdat de bouw officieel start.
Wat leuk Kaartje, gefeliciteerd!
Dank amby.

Vanmorgen bij de notaris geweest.
Gefeliciteerd kaartje! !
Goedemorgen! Wij zijn verhuisd!!!!

Het is een hele drukke week geweest en we hebben hard gewerkt, maar het is het allemaal waard. We zijn zo blij met alle keuzes die we gemaakt hebben.

Nu rustig alles uitpakken, wat een boel spullen heb je toch

Ik ben wel blij dat we alles goed op papier hebben gezet, want dat kwam afgelopen week nog een paar keer goed van pas. De aannemer wilde onder een aantal dingen uitkomen, maar doordat het vast is gelegd kon hij er niet onderuit. Gelukkig is vriend wat harder en kon hij mensen goed aanspreken op de afspraken. Er zijn daardoor deze week toch een paar stomme punten opgelost.

Dus dames; denk niet, ze hebben het gezegd dus het komt wel goed. Maar noteer alles goed (bv na een telefoongesprek nog mailen), dat komt rond de oplevering goed van pas.

De overige klusmensen (keuken, vloer en houtkachel), waren heel anders. Meedenkend, even overleggen en echt kijken naar wat de klant graag wil.
sneeuwwitje wat leuk. Jullie eerste nacht in jullie huis gehad? Een beetje kunnen slapen?

Lijkt mij heel bijzonder. Gek idee dat wij dat straks ook gaan doen.

Moet er nog veel gebeuren qua dozen uitpakken?

en bevalt de keuken goed? Bedankt voor je tips.

@iedereen gaan jullie in jullie huis meteen nieuwe meubels neerzetten? Onze meubels die wij nu hebben passen qua afmeting niet goed in ons nieuwe huis. (te klein) wij nemen de meubels eerst wel mee. We kopen dan nieuwe meubels als wij er al wonen.
@sneeuwwitje, victory is yours! Fijn dat jullie over zijn en het huis op orde is. Heerlijk dat de andere vakmensen wél professioneel zijn, echt een opluchting. Onze tegelzetter belde van de week met de vraag of we al een datum hadden. Hij had alvast tegels besteld om zeker te weten dat ze er op tijd zijn. Ik sloeg stijl achterover van de proactiviteit.

@kaartje, wij gaan ruim twee keer zo groot wonen, dus wij nemen de oude meubels mee, die gaan richting de slaapkamers. In de woonkamer komen gelijk allemaal nieuwe meubels, want onze huidige huisraad is nog uit onze studententijd, en ik kan het echt niet meer aanzien. Voor de slaapkamers hebben we ook nog wel spullen nodig, zoals twee extra tweepersoonbedden, maar probeer voor nu zoveel mogelijk te gebruiken wat we hebben. Het is allemaal immers al duur genoeg, dus jouw benadering lijkt me ook uitstekend. Als je er eenmaal woont weet je misschien ook wat beter wat past en kan je op zoek gaan naar leuke deals.
@kaartje, wij willen ook alles nieuw gaan kopen, zijn er wel voor aan het kijken. Maar wachten ook tot na de oplevering, even passen en meten en kijken of het wel staat bij de vloer etc. Dus eerst gaan onze (te kleine) meubels ook nog mee.
Wat heerlijk sneeuwwitje! !!Heel veel geluk in jullie nieuwe huis!

Goede tip ook om alles zwart op wit te hebben

@ meubels wij gaan echt niet alles nieuw kopen. We gaan wel iets groter wonen. Zo komt er wel een nieuwe eettafel ( eindelijk plek voor een heerlijk lange familie tafel)

En ook de bank is aan vervanging toe en doen we meteen dan.

De jongste krijgt tzt ook nog nieuw bed maar voorlopig nog gewoon huidige spullen.

We hebben de vp van ons huis verlaagd. ....Hopelijk komt er nu eindelijk iemand. Hypotheek offerte is ook aangevraagd dus moet nu wel eens goed komen.

Verder loopt alles goed allen ons huis verkopen gooit dus roet in het eten. ...
@kaartje, gefeliciteerd! Echt officieel nu.

@sneeuwwitje, gefeliciteerd, eindelijk in jullie nieuwe huis. Heerlijk om je eigen spullen uit te pakken waardoor het echt je thuis gaat worden.

@jua, dat is wel even slikken denk ik? Om de vraagprijs te verlagen. Maar als je daarmee je doel bereikt, is het t vast waard. Hopelijk nu snel kijkers en vooral kopers.

Wij gaan in het nieuwe huis eerst geen nieuwe meubels zetten, het huis kost al genoeg. En wat we hebben is nog prima en ook vast niet te klein. Alleen een meubel voor de kinderen in de woonkamer, daar moet ik nog wel wat voor bedenken.
Hallo allemaal ik meld me hier ook even!

Ik hoop dat ons nieuwbouwhuis in november klaar is, kan niet wachten! Deze week gaan ze beginnen met de muren van de eerste verdieping, superleuk om te zien.

In mijn hoofd ben ik al bezig met de inrichting. De breedte van de woning is 5,2 meter. Nu denk ik dat dit een te grote afstand is met tv kijken. Als dit inderdaad zo is zal de bank halverwege in de kamer moeten staan. Dit zou ik erg jammer vinden!

Hebben jullie hier ervaring mee?

Ik snap dat ik dit niet nu al hoef te beslissen, maar zat er ineens aan te denken...
Welkom Zebra, leuk dat je meeschrijft. Ons huis is 5,1m breed, dus ontloopt jullie huis niet veel. Wij zetten de bank wel los in de ruimte, wat ik juist wel leuk vind. Je creëert een knusse zithoek en het laat achter de bank nog een muur waar we weer een kast e.d. kunnen plaatsen. Maar ik denk dat beide mogelijk is, als je een grote tv hebt (55 inch) lijkt het me juist wel prettig om meer ruimte te hebben.
@Zebra leuk dat je mee schrijft. Ik heb wel een optie voor je bank en tv probleem. Gewoon een grote tv kopen

Nee eerlijk gezegd geen ervaring mee. Maar ik denk dat het gewoon proberen is.

Leuke reacties over de meubels. Bij iedereen verschillend dus. Ik weet wel dat eetkamer stoelen en een nieuwe bank bij ons boven aan de prioriteiten lijst staat. De eetkamer stoelen hebben wij gekregen van schoonouders toen zij nieuwe stoelen kregen. Deze stoelen zijn nu gewoon af. Ze zitten nog heerlijk maar het leer is vies en niet meer schoon te krijgen.

Bank is nog in goede staat. Maar wit van kleur. Dat past niet in ons nieuwe huis.

Voor de rest maar even kijken.
Welkom Zebra! Wij zaten in ons vorige en in ons nieuwe huis ook 5 meter van de tv af. Hangt er vooral vanaf of je tv groot genoeg is. Wij vinden het fijn, je houdt de ruimte dan lekker open.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven