Website betrouwbaar?
maandag 25 april 2016 om 07:43
Ik heb vorige week zondag een bestelling gedaan bij een website.
Mijn zoon wilde zo zo zooooo graag een bepaald soort schoenen, en terwijl ik al een onderbuikgevoel had heb ik ze toch besteld en afgerekend met creditcard.
Ik ben helemaal niet zo thuis met echt online winkelen, en bestel altijd gewoon mijn spullen bij bv Wehkamp dan weet ik zeker dat het goed is.
Heb het bedrijf al 2 x een mail gestuurd waarop ik geen reactie heb gehad.
Wil bijna mijn betaling gaan terug draaien.
Mijn vraag is eigenlijk zijn Nederlandse websites over het algemeen betrouwbaar?
Of hebben jullie tips waar ik voortaan op kan letten?
Mijn zoon wilde zo zo zooooo graag een bepaald soort schoenen, en terwijl ik al een onderbuikgevoel had heb ik ze toch besteld en afgerekend met creditcard.
Ik ben helemaal niet zo thuis met echt online winkelen, en bestel altijd gewoon mijn spullen bij bv Wehkamp dan weet ik zeker dat het goed is.
Heb het bedrijf al 2 x een mail gestuurd waarop ik geen reactie heb gehad.
Wil bijna mijn betaling gaan terug draaien.
Mijn vraag is eigenlijk zijn Nederlandse websites over het algemeen betrouwbaar?
Of hebben jullie tips waar ik voortaan op kan letten?
maandag 25 april 2016 om 07:47
Je kunt in z'n algemeenheid niet zeggen of Nederlandse websites betrouwbaar zijn. Veel wel, maar sommige natuurlijk niet.
Om welke site gaat het?
Waar je in ieder geval op kunt letten, is of een site bij het een of andere keurmerk is aangesloten, of op de site een fysiek adres en telefoonnummer genoemd wordt en dat soort dingen. Sites met allerlei taalfouten duiden ook vaak op een niet erg professionele onderneming.
Vaak is het ook erg handig om te kijken of er reviews van de site in kwestie te vinden zijn.
Om welke site gaat het?
Waar je in ieder geval op kunt letten, is of een site bij het een of andere keurmerk is aangesloten, of op de site een fysiek adres en telefoonnummer genoemd wordt en dat soort dingen. Sites met allerlei taalfouten duiden ook vaak op een niet erg professionele onderneming.
Vaak is het ook erg handig om te kijken of er reviews van de site in kwestie te vinden zijn.
Oh dear, how sad, never mind.
maandag 25 april 2016 om 07:48
Mijn eerste tip: log even in bij je creditcard. Als het malafide is, kan je hele kaart al leeg zijn....
Volgende tip is: betaal nooit rechtstreeks met cc, maar met paypal of iDeal.
Een idee voor een volgende keer is, om voordat je iets bestelt even contact te zoeken. Dat doe ik meestal als ik het bedrijf niet ken.
Ik hoop dat ze nog komen!
Volgende tip is: betaal nooit rechtstreeks met cc, maar met paypal of iDeal.
Een idee voor een volgende keer is, om voordat je iets bestelt even contact te zoeken. Dat doe ik meestal als ik het bedrijf niet ken.
Ik hoop dat ze nog komen!
Zonder oorzaak geen gevolg
maandag 25 april 2016 om 07:53
quote:mafalda schreef op 25 april 2016 @ 07:51:
Oh bah ga me helemaal zorgen maken
Dit is de 1e keer dat ik heb afgerekend met mijn creditcard.
Ik kan over de site zelf geen reviews vinden.
Mag ik de naam van de site hier noemen?Volgens mij mag het gewoon, heb het al wel vaker langs zien komen. Als je niet spamt voor een site, is het toch toegestaan?
Oh bah ga me helemaal zorgen maken
Dit is de 1e keer dat ik heb afgerekend met mijn creditcard.
Ik kan over de site zelf geen reviews vinden.
Mag ik de naam van de site hier noemen?Volgens mij mag het gewoon, heb het al wel vaker langs zien komen. Als je niet spamt voor een site, is het toch toegestaan?
Oh dear, how sad, never mind.
maandag 25 april 2016 om 07:56
maandag 25 april 2016 om 08:04
Nee dit lijkt me geen betrouwbare site. Sowieso omdat ze de naam van iemand gebruiken die edelsmid is en ze verkopen schoenen...
En toegevoegd op 1 januari 1970 en 2003 op voorraad?
Er staan voor de helft nerderlandse en de helft Engelse woorden op. Other twee keer zelfs.
Sorry het lijkt mij geen betrouwbare site. Hopelijk kan je je geld terug krijgen.
En toegevoegd op 1 januari 1970 en 2003 op voorraad?
Er staan voor de helft nerderlandse en de helft Engelse woorden op. Other twee keer zelfs.
Sorry het lijkt mij geen betrouwbare site. Hopelijk kan je je geld terug krijgen.
maandag 25 april 2016 om 08:05
maandag 25 april 2016 om 08:07
maandag 25 april 2016 om 08:15