Geld & Recht alle pijlers

Website betrouwbaar?

25-04-2016 07:43 64 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorige week zondag een bestelling gedaan bij een website.

Mijn zoon wilde zo zo zooooo graag een bepaald soort schoenen, en terwijl ik al een onderbuikgevoel had heb ik ze toch besteld en afgerekend met creditcard.

Ik ben helemaal niet zo thuis met echt online winkelen, en bestel altijd gewoon mijn spullen bij bv Wehkamp dan weet ik zeker dat het goed is.

Heb het bedrijf al 2 x een mail gestuurd waarop ik geen reactie heb gehad.

Wil bijna mijn betaling gaan terug draaien.

Mijn vraag is eigenlijk zijn Nederlandse websites over het algemeen betrouwbaar?

Of hebben jullie tips waar ik voortaan op kan letten?
quote:retrostar schreef op 25 april 2016 @ 08:15:

Als je per creditcard betaald hebt ben je toch verzekerd?Ja dat hoor ik wel altijd, maar ik heb hem nog nooit gebruikt, ga zo de bank bellen hoe ik het moet terugdraaien.
99,9% van de shops zijn betrouwbaar is mijn ervaring, maar soms hebben ze alleen een magazijn en komt je order alleen daar terecht en reageert de site niet op e-mails.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:retrostar schreef op 25 april 2016 @ 08:17:

99,9% van de shops zijn betrouwbaar is mijn ervaring, maar soms hebben ze alleen een magazijn en komt je order alleen daar terecht en reageert de site niet op e-mails.Ja zo zei mijn moeder het ook, daardoor heb ik mezelf laten overhalen om toch die bestelling te doen.
Pfoe, dat is een zeldzame echte nepperd! Merendeel is niet ingevuld, standaardteksten staan er nog in...

Contactpagina niet ingevuld, retouren niet ingevuld.

Meeste items toegevoegd op 01-01-1970...

Alle alarmbellen gaan af!!!
Voel me echt dom
Je kan in elk geval gerust zijn omdat je per creditcard hebt betaald maar evengoed vervelend omdat je je schoenen nog niet hebt.
quote:mafalda schreef op 25 april 2016 @ 08:22:

Voel me echt dom

Nee joh, zie het als een leerschool: doe je nooit meer. En je kan anderen beter waarschuwen.

quote:Corona67 schreef op 25 april 2016 @ 07:57:

http://www.scamadviser.com/check-websit ... raden.nlHm, die klopt niet helemaal. Ik koop bij een bepaalde site al vele jaren en hij staat als High Risk beoordeeld, 10%.
quote:mafalda schreef op 25 april 2016 @ 07:59:

Ja die scamadviser heb ik gezien.

Het onderbuikgevoel kwam ook omdat de gympen overal zijn uitverkocht en ze hier veel goedkoper worden aangeboden.

Als iets te mooi klinkt om waar te zijn is dat meestal ook zo.

Fijn dus dat je met cc hebt betaald.
quote:mafalda schreef op 25 april 2016 @ 08:16:

[...]

Ja dat hoor ik wel altijd, maar ik heb hem nog nooit gebruikt, ga zo de bank bellen hoe ik het moet terugdraaien.

Als het goed is werkt het ongeveer zo:

Jij zegt dat je het artikel niet hebt gehad en je de transactie dus betwist. De bank draait terug aan gaat het uitvechten met de bank van de winkelier, afhankelijk van het bedrag. Die zal het opnemen met de winkelier. Als die bewijs kan overleggen dat er wel geleverd is komen ze weer bij je terug, zo niet zie je niks meer van de procedure. Dat is tenminste hoe het bij ons werkt - al zit ik in het buitenland, volgens mij is het wel redelijk standaard procedure.
quote:mafalda schreef op 25 april 2016 @ 08:10:

Als je op google Nike schoenen zoekt komt deze site heel snel naar boven, eigenlijk schandalig toch, ik zal toch niet de enige simpele ziel zijn die hier intrapt Waar zoek je dan op? Als ik op Nike schoenen zoek is de eerste bladzijde gevuld met Nike.com, zalando en beslist.nl.
Ik zocht op Nike huarache.

Heb net mijn bank gebeld, de betaling is nog niet geïncasseerd, en ik kan hem niet stopzetten.

Nu ga ik over een paar dagen terugbellen, kijken of het wel is afgeboekt en dan terugdraaien.
Dit is zo nep als maar kan. Kun je het bedrag nog terugdraaien?
Ab imo pectore
Als je deze site bekijkt, zie je meteen dat er niets van klopt.

De opmaak van de teksten slaat nergens op. Ook de prijzen zijn raar.

Je weet eigenlijk van te voren al dat dit niet in orde is.

Ik denk dat je je geld kwijt bent.

Voortaan alleen bestellen bij de sites die bekend zijn.
Het invoeren van persoonlijke gegevens gaat ook over een onversleutelde verbinding bij wilmiesieraden. Daar kijk ik altijd even naar voordat ik begin in te vullen.quote:Voortaan alleen bestellen bij de sites die bekend zijn.Dan zou geen enkele nieuwe site meer een kans hebben. Lijkt me onnodig.
Balen he....

Ik kan het bedrag niet terugdraaien omdat het nog niet is geïncasseerd, ik hoop dat het zo blijft!
Meld het ook even bij de bank als phishing, want dit soort sites zijn uit op je credit card gegevens.

Voor de volgende keer: check op de site in elk geval de contactgegevens. Nederlandse bedrijven zijn verplicht alle contactgegevens te vermelden, inclusief kvk-nummer. Op deze site vind je nergens contactgegevens, alleen een reactieformulier. Dat is al genoeg om alle alarmbellen te laten rinkelen.

Een andere manier is om to controleren of je de site vaker tegen komt, bijvoorbeeld door een ander populair en exclusief merk te checken. Als je googelt op "Louboutin" dan zul je each deze site ook een aantal keer tegenkomen, ziet er precies hetzelfde uit maar dan met Louboutin schoenen. Dat is ook al een teken dat het niet klopt.

En dan inderdaad nog het adres. Waarom zou een edelsmid schoenen verkopen?
Schrijf het in je agenda dat je je rekening af en toe checkt.
quote:retrostar schreef op 25 april 2016 @ 09:20:

Het invoeren van persoonlijke gegevens gaat ook over een onversleutelde verbinding bij wilmiesieraden. Daar kijk ik altijd even naar voordat ik begin in te vullen.

[...]

Dan zou geen enkele nieuwe site meer een kans hebben. Lijkt me onnodig.Met bekend bedoel ik; bekend via reclame, tijdschriften, blogs, via via, goede reviews via Google etc.
quote:mafalda schreef op 25 april 2016 @ 08:07:

Zo een grote website met Nike en niemand die het kent zijn natuurlijk de grootste alarmbellen.De grootste alarmbellen zijn eigenlijk de rare naam en het gebrekkige Nederlands.
quote:retrostar schreef op 25 april 2016 @ 09:23:

Schrijf het in je agenda dat je je rekening af en toe checkt.Heb ik gedaan , ga woensdag even bellen met de bank, heb geen telebankieren op die rekening.
Ja die alarmbellen gingen bij mij echt wel af.

Voortaan beter naar mijn gevoel luisteren.

Echt een hele wijze les, en bedankt jullie, voortaan weet ik beter waar ik op moet letten.
https://www.facebook.com/wilmie.geurtjens

Dit is de facebook van de vroegere eigenaresse van deze site. Ze geeft inderdaad aan dat het niet klopt! Dus de afschrijving in de gaten houden en gelijk terugboeken als dat kan! Het bericht is van 6 februari
Ja ik heb het nu gelezen, als ik vanmiddag even tijd heb ga ik toch melding maken van deze site.
quote:sinnombre schreef op 25 april 2016 @ 09:25:

[...]

Met bekend bedoel ik; bekend via reclame, tijdschriften, blogs, via via, goede reviews via Google etc.

De enige webshop waardoor ik ooit opgelicht ben voldeed aan praktisch alle aanwijzingen van betrouwbaarheid. Fysieke winkel, kvk-nummer, keurmerken, positieve recensies, versleutelde verbinding, contact met de eigenaar. En toch werd er niet geleverd. Ik was de eerste denk ik. Ik stond voor de keus om er nog meer geld, emoties, tijd en energie in te steken of niet en ik heb mijn verlies genomen. Kort daarna was de zaak failliet.

Daarna heb ik nog minstens tien keer gedacht dat ik door een webshop werd opgelicht, maar is het alsnog goedgekomen. Ik bestel minstens wekelijks iets dus zeer ruime ervaring.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven