Corfu in mei?

26-04-2016 16:41 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft er iemand ervaring met Corfu in mei?

Is het dan al warm weer? (ongeveer half mei)

Volgens internet is het een overgangsfase van voorjaar naar zomer en kan het mooi zijn maar ook nog regenen.

Zelf heb ik alleen ervaring met Kreta eind mei en dit was erg wisselvallig.
Je geeft het antwoord al? Het kan mooi zijn, 't kan ook met bakken uit de hemel komen. Heb beide gehad, en met "mooi" bedoel ik dan een graad of 22. Geen strandweer.
Hmm geen strandweer was ik al bang voor.
In 2011 hadden we rond 15 mei een graad of 24. Nét genoeg om in het zwembad te zwemmen. Het kan vriezen, het kan dooien..
Volgens internet is het een overgangsfase van voorjaar naar zomer en kan het mooi zijn maar ook nog regenen.

En als een iemand nu gaat zeggen dat hij/zij 5 jaar geleden prachtig weer had, dat wil dan niet zeggen dat het over 3 weken net zo is.
Wij gingen in Juni toen, begin vd maand. Laatste 2 dagen regen gehad. Dus er is een reële kans ja.
quote:Aceitunas schreef op 26 april 2016 @ 17:07:

En als een iemand nu gaat zeggen dat hij/zij 5 jaar geleden prachtig weer had, dat wil dan niet zeggen dat het over 3 weken net zo is.Dat zeg ik ook, toch?
Nee maar sommige mensen gaan elk jaar in dezelfde periode naar dezelfde bestemming (doen wij ook) dan heb je wel een beeld.
quote:PlayingTheAngel schreef op 26 april 2016 @ 17:22:

[...]

Dat zeg ik ook, toch?Yep. Was voor TO
22 graden is toch gewoon lekker weer en warm genoeg om aan het strand te liggen.

24 graden is toch prima zwembad weer.

Dat doe je hier toch ook met die temperaturen.

Dat de kans op 30 graden klein is wedt je en dat het in mei vaker regent dan in juli ook. Maar het regent t och bijna nooit een hele dag. Kan je even schuilen en dan na de bui gewoon lekker verder genieten van je vakantie.
Als het zwembad weer is vind ik het prima.
quote:sugarmiss schreef op 26 april 2016 @ 18:11:

22 graden is toch gewoon lekker weer en warm genoeg om aan het strand te liggen.

24 graden is toch prima zwembad weer.

Dat doe je hier toch ook met die temperaturen.

Dat de kans op 30 graden klein is wedt je en dat het in mei vaker regent dan in juli ook. Maar het regent t och bijna nooit een hele dag. Kan je even schuilen en dan na de bui gewoon lekker verder genieten van je vakantie.

Dat is toch heel persoonlijk? Ik lig in Nederland ook niet met 22 graden aan het strand hoor, no way.

En als het net een week een beetje fatsoenlijk weer is is dat zwembadwater ook onbegaanbaar. Laat staan de zee.
Het regende 2 dagen lang achter elkaar de hele dag...Gelukkig gingen wij toen weg.
Ik denk dat ik mijzelf wel een ervaringsdeskundige mag noemen. Ik ga al bijna 10 jaar elk jaar in mei naar Corfu. Ik was er vorig jaar 2,5 week en al die tijd was het rond de 30 graden, erg warm dus. Meestal is het tussen de 20 en 25 graden vanaf begin mei, maar ook in april (zoals dit jaar) was het al tegen de 25 graden soms. Prima temperaturen om lekker bij het zwembad of op het strand te liggen, omdat er meestal minder (koele) wind waait dan in Nederland en het is een ander soort warmte. Natuurlijk regent het zo af en toe, maar meestal een buitje, maar zelden dagen achter elkaar. Ik ga ook altijd eind september/begin oktober en ook dan zijn het meestal lekkere temperaturen. Aanstaand weekend ga ik weer naar Corfu, voor 3 weken, en ook nu ziet het er goed uit.
Bedankt droom :-)
Hier 2 jaar geleden geweest. Eerste paar dagen wat bewolkt maar prima weer om dingen te ondernemen, laatste paar dagen strandweer! Kan dus alle kanten op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven