Corfu in mei?
dinsdag 26 april 2016 om 16:41
dinsdag 26 april 2016 om 17:22
quote:Aceitunas schreef op 26 april 2016 @ 17:07:
Volgens internet is het een overgangsfase van voorjaar naar zomer en kan het mooi zijn maar ook nog regenen.
En als een iemand nu gaat zeggen dat hij/zij 5 jaar geleden prachtig weer had, dat wil dan niet zeggen dat het over 3 weken net zo is.Dat zeg ik ook, toch?
Volgens internet is het een overgangsfase van voorjaar naar zomer en kan het mooi zijn maar ook nog regenen.
En als een iemand nu gaat zeggen dat hij/zij 5 jaar geleden prachtig weer had, dat wil dan niet zeggen dat het over 3 weken net zo is.Dat zeg ik ook, toch?
dinsdag 26 april 2016 om 18:11
22 graden is toch gewoon lekker weer en warm genoeg om aan het strand te liggen.
24 graden is toch prima zwembad weer.
Dat doe je hier toch ook met die temperaturen.
Dat de kans op 30 graden klein is wedt je en dat het in mei vaker regent dan in juli ook. Maar het regent t och bijna nooit een hele dag. Kan je even schuilen en dan na de bui gewoon lekker verder genieten van je vakantie.
Dat de kans op 30 graden klein is wedt je en dat het in mei vaker regent dan in juli ook. Maar het regent t och bijna nooit een hele dag. Kan je even schuilen en dan na de bui gewoon lekker verder genieten van je vakantie.
dinsdag 26 april 2016 om 18:20
quote:sugarmiss schreef op 26 april 2016 @ 18:11:
22 graden is toch gewoon lekker weer en warm genoeg om aan het strand te liggen.
Dat is toch heel persoonlijk? Ik lig in Nederland ook niet met 22 graden aan het strand hoor, no way.
En als het net een week een beetje fatsoenlijk weer is is dat zwembadwater ook onbegaanbaar. Laat staan de zee.
Dat is toch heel persoonlijk? Ik lig in Nederland ook niet met 22 graden aan het strand hoor, no way.
En als het net een week een beetje fatsoenlijk weer is is dat zwembadwater ook onbegaanbaar. Laat staan de zee.
dinsdag 26 april 2016 om 20:42
Ik denk dat ik mijzelf wel een ervaringsdeskundige mag noemen. Ik ga al bijna 10 jaar elk jaar in mei naar Corfu. Ik was er vorig jaar 2,5 week en al die tijd was het rond de 30 graden, erg warm dus. Meestal is het tussen de 20 en 25 graden vanaf begin mei, maar ook in april (zoals dit jaar) was het al tegen de 25 graden soms. Prima temperaturen om lekker bij het zwembad of op het strand te liggen, omdat er meestal minder (koele) wind waait dan in Nederland en het is een ander soort warmte. Natuurlijk regent het zo af en toe, maar meestal een buitje, maar zelden dagen achter elkaar. Ik ga ook altijd eind september/begin oktober en ook dan zijn het meestal lekkere temperaturen. Aanstaand weekend ga ik weer naar Corfu, voor 3 weken, en ook nu ziet het er goed uit.