Thyrax en soja
dinsdag 11 november 2008 om 15:59
dinsdag 11 november 2008 om 16:03
Bron: schildklierwijzer.nl
Voor sojabonen in het bijzonder is uit onderzoek gebleken dat het de werking van TPO verhindert. Tevens versnelt de soja de afbraak van schildklierhormonen.
Voor gezonde mensen met een gezonde schildklier is dit geen probleem. Zo'n schildklier past zich aan een dergelijke situatie aan.
Voor de 10% mensen met een min of meer wankel evenwicht van schildklierhormoon kan het een probleem zijn.
Voor mensen die levothyroxine slikken is het wel een probleem. De effectiviteit van levothyroxine vermindert door de versnelde afbraak.
Voor sojabonen in het bijzonder is uit onderzoek gebleken dat het de werking van TPO verhindert. Tevens versnelt de soja de afbraak van schildklierhormonen.
Voor gezonde mensen met een gezonde schildklier is dit geen probleem. Zo'n schildklier past zich aan een dergelijke situatie aan.
Voor de 10% mensen met een min of meer wankel evenwicht van schildklierhormoon kan het een probleem zijn.
Voor mensen die levothyroxine slikken is het wel een probleem. De effectiviteit van levothyroxine vermindert door de versnelde afbraak.
Poep, wie heeft jou gescheten?
dinsdag 11 november 2008 om 16:43
dinsdag 11 november 2008 om 21:12
woensdag 12 november 2008 om 12:15
Tot nu toe wel weer Empress. Vanaf mei is alles weer een beetje stabiel.... Eindelijk.
Af en toe gebruiken lijkt mij ook niet zo'n ramp maar elke dag lijkt me een ander verhaal nu ik de uitleg heb gelezen op schildklierwijzer.
Ik heb echter zo lang zitten rommelen met mijn waardes dat ik gek ben als ik de soja elke dag ga gebruiken. Dit is me het proberen gewoon niet waard.
Af en toe gebruiken lijkt mij ook niet zo'n ramp maar elke dag lijkt me een ander verhaal nu ik de uitleg heb gelezen op schildklierwijzer.
Ik heb echter zo lang zitten rommelen met mijn waardes dat ik gek ben als ik de soja elke dag ga gebruiken. Dit is me het proberen gewoon niet waard.
woensdag 12 november 2008 om 12:29
Mijn orthomoleculair arts zei trouwens dat hij de invloed van soja op de schilklier wel vond meevallen, sterker nog, hij raadde mij het eten van soja aan (niet perse ivm schildklier maar in zijn algemeenheid). Zelf drink ik af en toe een combi van Alpro Macchiato met yoghurt of een actimel, heerlijk.
Poep, wie heeft jou gescheten?

dinsdag 5 augustus 2014 om 10:59
Ik slik al jaren thyrax en dit heeft de endocrinoloog ook duidelijk vermeldt. ook zijn er diverse groenten die de schildklierwerking negatief beïnvloeden.
http://hormonaledisbal.fo ... ijn-goitrogens-t1662.html
Sowieso geen soja hier in huis vanwege het feit dat dit vaak genetisch gemanipuleerd is.
http://hormonaledisbal.fo ... ijn-goitrogens-t1662.html
Sowieso geen soja hier in huis vanwege het feit dat dit vaak genetisch gemanipuleerd is.