Partner biecht op...

18-04-2016 15:01 3005 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even een nieuwe nick aangemaakt.

Gisteren kreeg ik schokkend nieuws.

Mijn man was opvallend stil, ik vroeg wat er was, hij wilde boven met me praten.

(De kinderen waren beneden, 2 jongens, puberleeftijd)

Veel schuldbewust slikken, geprevel, maar het hoge woord kwam eruit.

Hij biechtte op dat hij wrs genitale wratten had. Hij ging ermee naar de dokter. De kans bestond dat ik het ook had. Hij was in december naar de hoeren geweest, handwerk met pijpen, weliswaar met condooms, maar hij had al gegoogled en genitale wratten konden ook doorgegeven worden buiten de randen van het condoom. Mss via haar handen of besmet met een vieze handdoek.

Hij blijkt in de afgelopen 10 jaar totaal 4x naar de hoeren geweest te zijn, waarvan altijd met condoom, 1x geneukt, rest pijpen/handwerk. *EDIT: Inmiddels heeft hij opgebiecht dat het om ongeveer 25x gaat.* Daarnaast is hij elke keer voorafgaand aan zo'n bezoekje een keer of 4 a 5 er gaan 'kijken', in die wijk waar de prostituees zitten. Voorpret. Ofzoiets.

Ik ben ongelooflijk in de war. We zijn al 20 jaar bij elkaar. We hadden -zo dacht ik- een prima relatie, een goed sex leven, (min. 1x p wk, en altijd bevredigend). En, dit vind ik het ergste, we hadden (dacht ik) altijd een open relatie waarin alles bespreekbaar was.

Nu ineens is alles veranderd.

Hij liegt dus al zeker 10 jaar.

Is niet trouw.

Hoe kun je dit jarenlang vóór je houden? Terwijl we intieme gesprekken hadden over geheime fantasieën, heb het hem wel eens speels gevraagd; zou je niet eens naar een parenavond willen? Of een prostituee? Lijkt je dat spannend? Maar dan zoende hij me innig, en zweerde dat ik de enige voor hem was, hij zou het niet eens KUNNEN met een ander...

Ik voel me zo'n SUKKEL dat ik het geloofde. Schaam me...

Voel me eenzaam, met dit geheim. Ik kan/wil er met niemand over praten. Weet ook niet hoe ik nu verder moet. Hij vroeg me huilend of ik het wel goed vond dat hij naast me sliep, gisteravond. En ik zei verbaasd van 'ja, natuurlijk, waar moet je anders slapen?'

Verdoofd.

Ik heb geen passende emoties, kan het niet overzien. Weet niet of ik boos ben, verdrietig, of wat dan ook. Ik heb hem ook gezegd dat ik niet weet wat ik ermee moet. Dat het tijd nodig heeft.

Hoe kan ik hem nog ooit vertrouwen?

Hoe kan ik ooit nog sex met hem hebben? Ik walg als ik nu aan zijn lichaam denk.

Het was geen eenmalig slippertje, in een dronken bui.

Hij heeft dus de afgelopen 10 jaar zeker 25x daar rondgelopen, zijn fantasie gevoed, tot hij aan zijn lust toegaf. Daarna voelde hij zich schuldig en vies, zegt hij, en was 'de behoefte' weer een tijd weg.

Pffff. Wat moet ik hiermee?

Door op dit forum te schrijven, hoop ik het wat beter te kunnen plaatsen. Van me af te kunnen schrijven. Mss dat ik dan ontdek wat ik voel, vind, denk. Ben benieuwd naar de mening van anderen. Want IK weet het ff niet.
quote:Zeeland1970 schreef op 27 april 2016 @ 10:08:

[...]

Jij vindt dit niet de 'goede route'.

Wat is dat vlgs jou dan wèl ..?Laat maar lullen TO. Echt.
quote:Zeeland1970 schreef op 27 april 2016 @ 09:52:

Enora; deze indruk had ik dus gisteravond ook van hem.

Dat ik niet zo heel opbouwend bezig was door zo boos op hem te zijn. Want meneer voelde even weinig 'verbondenheid' en had niet zo'n zin om op die manier verder te praten.

Hij vond het allemaal reuze erg, en het was voor hem ook beschamend, hij ging toch door het stof, deze afgelopen week, wat wilde ik nog meer...?

Dat.

Dat is ook niet zo gek natuurlijk. Hij gaat door het stof, hij praat met jou op de momenten waarop jij dat wil. Hij heeft hulp gezocht. Ondertussen word jij steeds bozer omdat het allemaal niet oplevert wat je eigenlijk diep in je hart wil. Want hoe lang en hoe diep hij ook door het stof gaat, jouw verdriet wordt maar niet minder, sterker nog, je voelt je steeds rotter. Dat voelt zo oneerlijk. Want hij heeft het je aangedaan en nu maakt hij het niet eens een klein beetje beter.

Tegelijkertijd is het ook zo ontzettend destructief. Het maakt alles wat er nog over is van je huwelijk langzaam kapot.

Meds zegt het al, zoek en luisterend oor en ga jouw weg, wat die ook moge zijn. Jij bent de enige die ervoor kan zorgen dat jij heelt. En ja, dat is hard, want jij hebt hier niet om gevraagd en je hebt het niet veroorzaakt maar je mag het wel oplossen. Maar soms gaat het helaas zo en dat accepteren is al een eerste, grote, stap.

Aan de andere kant maakt het je los van de nukken en grillen van je man. Ga jouw weg, uiteindelijk zal de tijd leren of die nog samenvalt met de zijne.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Hij kan dus makkelijk positieve emoties tonen, en is daarbij dus liefdevol?

Wat hij nu doet, namelijk terugtrekken en onbereikbaar zijn is niet nieuw voor je. Weet jij waarom hij soks zakelijk en kil kan zijn als het moeilijk wordt?

Niet dat alles een excuus is maar het kan dingen duidelijker maken. Is je man nogal prestat- of statusgericht?

Mag hij niet falen?
Mot met to
quote:toiletrol schreef op 27 april 2016 @ 10:07:

Waarom mag je van jezelf niet echt heel kwaad worden? Welke angst zit daar achter?

Wat is er zo alleszaligmakend aan redelijk blijven?Controle? Dat was het eerste wat in mij opkwam. Woede volledig de vrije loop laten kan heel instabiel aanvoelen. Daarnaast zal TO inmiddels voelen dat man boosheid 'niet meer pikt' .
quote:wiebeltje schreef op 27 april 2016 @ 10:09:

Lees mijn post even nog, Zeeland. Het gaat om goed voor jezelf zorgen. Woede en wraak zijn niet goed voor jezelf zorgen. Verontwaardigd zijn met vast en zeker zo'n beetje iedereen is ook niet de plek om te zijn. De plek om te zijn ben jij. En weten wat kapot is. Wat heel is. Waar jij voor wilt staan en gaan.

Jezelf toestaan om woedend te zijn kan zeer zeker wel goed voor jezelf zorgen zijn. Om weer even in contact met je gevoel te komen.

Woede duurt niet eeuwig. TO is bovendien heel goed in het wegredeneren van haar gevoelens, dus de kans dat zij erin blijft hangen is niet erg groot.
Allereerst:

Heb je dan niet enorm de neiging om een spandoek in de voortuin te hangen met 3 x toetereren, mijn man gedraagt zich als egocentrische lul?

Ben je bang dat omdat je man zo is, dit aan jou wordt gehangen?

Je zou kunnen bellen met Sensoor, landelijke 24 uurs telefonische hulpdienst. Zij zijn getraind om vooral te luisteren. Je kan ook chatten.

Laat je niet je woede afpakken of JOU een schuldgevoel aanpraten door je man. Die woede is niet na een weekje klaar, die woede is juist zeer constructief. Moet hij nog maar even zijn readertje lezen.
Everything you see I owe to spaghetti!
quote:Enora schreef op 27 april 2016 @ 09:31:

Ik denk dat meneer er klaar mee is door het stof te gaan. Hij heeft gebiecht, zich aangesteld, zich "schuldbewust" gedragen, is "bang" geweest en nu na een week moet het maar klaar zijn hoor.. Dat gezeur. Hij hoeft zich ook niet schuldbewust meer te gedragen, want hij denkt dat Zeeland toch wel blijft. Daarnaast is hem verteld dattie dur niks aan kan doehoennn.

Deze man heeft geen spijt van zijn daden. Hij heeft spijt dat TO het weet. Zijn wereld schudt na deze week al lang niet meer op zn grondvesten. To heeft het niet verteld aan zijn vrienden, haar vrienden, zijn ouders, zijn baas. Ze reageert (voor hem inmiddels) volledig voorspelbaar. Zijn angst is nu weg, zijn schuldgevoelens zijn weg, en nu moet TO kappen met zeuren en niet moeilijk doen. En hij? Hij heeft zn zalvende, geduldige rust terug gevonden.

Dikke knuffel Zeeland, ik kan me niet voorstellen waar jij nu doorheen gaat !

Dit idee heb ik ook. Wat hij nooit heeft durven vertellen is nu uitgekomen. Bang voor de gevolgen. Alleen die gevolgen zijn er tot nu toe niet echt. Een boze vrouw, maar geen acties door die vrouw. Niet lullig bedoeld zeeland.

Je mag er zijn, je bent net zo belangrijk als anderen.
quote:Enora schreef op 27 april 2016 @ 10:12:

[...]

Controle? Dat was het eerste wat in mij opkwam. Woede volledig de vrije loop laten kan heel instabiel aanvoelen. Daarnaast zal TO inmiddels voelen dat man boosheid 'niet meer pikt' .Ja, woedend zijn kan instabiel voelen, dat ben ik met je eens.
Ze willen allebei de controle houden...dat is een patroon wat neem ik aan altijd al in de relatie bestond, maar nu wordt dat heel erg zichtbaar.

Het tegenovergestelde van controleren is loslaten. Oftewel je overgeven aan een situatie.
Mot met to
quote:Zeeland1970 schreef op 27 april 2016 @ 10:08:

Jij vindt dit niet de 'goede route'.

Wat is dat vlgs jou dan wèl ..?Jezelf blijven. Je eigen insteek was in beginsel niet verkeerd: je wou in eerste instantie begrijpen, niet oordelen. Je hebt zelf IQ en EQ genoeg om met deze situatie om te gaan, zonder dat je daarbij een publiek nodig hebt of een team van slechte raadgevers. Wat zij willen is een vervolg-feuilleton waarbij ze zelf het idee hebben het scenario te helpen schrijven. Ze vergeten daarbij dat jij geen actrice bent, en het gevaar bestaat dat je dat zelf ook vergeet, dat je opgaat in de rol die je wordt voorgeschreven hier.
quote:BWitched schreef op 27 april 2016 @ 10:10:

[...]

Dat is ook niet zo gek natuurlijk. Hij gaat door het stof, hij praat met jou op de momenten waarop jij dat wil. Hij heeft hulp gezocht. Ondertussen word jij steeds bozer omdat het allemaal niet oplevert wat je eigenlijk diep in je hart wil. Want hoe lang en hoe diep hij ook door het stof gaat, jouw verdriet wordt maar niet minder, sterker nog, je voelt je steeds rotter. Dat voelt zo oneerlijk. Want hij heeft het je aangedaan en nu maakt hij het niet eens een klein beetje beter.Ik krijg van dit deel van de post een beetje het gevoel alsof TO niet bozer zou mogen worden? Het zinkt nu pas eindelijk een beetje in... Wat had die vent dan verwacht? Weekje stof happen, zelfhulpgroepie en klop op de schouder want hij probeert zo hard? Wellicht als hij zichzelf niet na groepsbijeenkomst numero uno zo sielug had gevonden dat dat nog 'te prijzen' (wat een gekkigheid) was geweest. Maar zijn gedrag is mijns inziens geenzins gerechtvaardigd.
quote:Zeeland1970 schreef op 27 april 2016 @ 10:03:

[...]

Zijn emoties uiten is altijd wel moeilijk geweest voor hem. Niet de positieve emoties, dat ging wel. Maar ik ben zelf wel een redelijk snelle jankend, mijn tranen vloeien best snel, en ik heb hem in al die jaren mss totaal zo'n 4x zien huilen, waarvan 3x afgelopen week. Maar ik denk ook wel dat dat een mannen-dingetje is om niet te mogen (en kunnen?) huilen. Omdat dat niet zo geaccepteerd is in de maatschappij en dat ze het dan afleren, bedoel ik.

Ik heb vaker gezien, in een vorige moeilijke periode in ons huwelijk dat hij soms heel zakelijk en kil kan worden. Dan is hij onbereikbaar en afgesloten.Dat hij geen emoties toont wil niet zeggen dat hij ze niet heeft. Mij helpt het om naar mijn kinderen (jongens) te kijken. Dat zijn geen emotieloze monsters, dus waarom zouden gewone volwassen mannen dat wel zijn?
quote:HuLang schreef op 27 april 2016 @ 10:17:

[...]

Jezelf blijven. Je eigen insteek was in beginsel niet verkeerd: je wou in eerste instantie begrijpen, niet oordelen. Je hebt zelf IQ en EQ genoeg om met deze situatie om te gaan, zonder dat je daarbij een publiek nodig hebt of een team van slechte raadgevers. Wat zij willen is een vervolg-feuilleton waarbij ze zelf het idee hebben het scenario te helpen schrijven. Ze vergeten daarbij dat jij geen actrice bent, en het gevaar bestaat dat je dat zelf ook vergeet, dat je opgaat in de rol die je wordt voorgeschreven hier.Met dat laatste deel ben ik het eens.
quote:HuLang schreef op 27 april 2016 @ 10:00:

[...]

En dus dan open je maar, als bestaand forummer onder een anonieme nick, een topic op Viva, goed wetend wat voor soort adviezen hier gegeven worden. Goed bezig, TO! Ik snap jou niet hoor, echt niet. Wat heb je nu eigenlijk al bereikt met jouw kruistocht? Wordt hier iemand gelukkiger van door de onderste steen boven te halen, inclusief jij zelf?nee jij bent lekker bezig ! Wat heeft TO aan deze opmerking ?
quote:Zeeland1970 schreef op 27 april 2016 @ 09:43:

Eerder niet gevonden in mijn regio. Mss toch nog maar eens op googlen.

https://www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=par ... verslaving

http://www.kostbaarvaatwerk.nl/index.php/faq

http://www.incontrool.nl/partners-van-seksverslaafden/

https://ncvs.nu/relatie/

Ik heb dat boek trouwens besteld. Komt vrijdag binnen.Er zijn twee boeken van dezelfde schrijver ; een over de verslaving zelf en een voor er na, zeg maar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:Enora schreef op 27 april 2016 @ 10:17:

[...]

Ik krijg van dit deel van de post een beetje het gevoel alsof TO niet bozer zou mogen worden?

Waar zeg ik dat dan?

Het zinkt nu pas eindelijk een beetje in... Wat had die vent dan verwacht? Weekje stof happen, zelfhulpgroepie en klop op de schouder want hij probeert zo hard? Wellicht als hij zichzelf niet na groepsbijeenkomst numero uno zo sielug had gevonden dat dat nog 'te prijzen' (wat een gekkigheid) was geweest. Maar zijn gedrag is mijns inziens geenzins gerechtvaardigd.

Wat hij wel of niet doet, doet niet zo ter zake, wel dan? Toen hij huilend door het stof kroop werd TO alleen maar bozer. Nu hij zich een beetje herpakt wordt ze ook alleen maar bozer. Wat hij ook doet, hij kan het verdriet van TO niet ongedaan maken.

Ze mag boos zijn, ze mag doen wat ze wil, maar het zoeken van een oplossing in het gedrag van haar man gaat haar niet helpen.
quote:merel66 schreef op 27 april 2016 @ 10:22:

[...]

nee jij bent lekker bezig ! Wat heeft TO aan deze opmerking ? Hij formuleert het wat rot, maar zo slecht zijn zijn adviezen toch niet.
quote:Zeeland1970 schreef op 27 april 2016 @ 09:52:

Enora; deze indruk had ik dus gisteravond ook van hem.

Dat ik niet zo heel opbouwend bezig was door zo boos op hem te zijn. Want meneer voelde even weinig 'verbondenheid' en had niet zo'n zin om op die manier verder te praten.

Hij vond het allemaal reuze erg, en het was voor hem ook beschamend, hij ging toch door het stof, deze afgelopen week, wat wilde ik nog meer...?

Dat.....oh wat pijnlijk Zeeland.......hij snapt er echt geen bal van, of wil er geen bal van snappen.....dit gaat op deze manier iig nergens heen en ik kan niets anders zeggen dan wat anderen je ook adviseren: neem afstand en schakel hulp/je netwerk in...
quote:HuLang schreef op 27 april 2016 @ 10:17:

[...]

Jezelf blijven. Je eigen insteek was in beginsel niet verkeerd: je wou in eerste instantie begrijpen, niet oordelen. Je hebt zelf IQ en EQ genoeg om met deze situatie om te gaan, zonder dat je daarbij een publiek nodig hebt of een team van slechte raadgevers. Wat zij willen is een vervolg-feuilleton waarbij ze zelf het idee hebben het scenario te helpen schrijven. Ze vergeten daarbij dat jij geen actrice bent, en het gevaar bestaat dat je dat zelf ook vergeet, dat je opgaat in de rol die je wordt voorgeschreven hier.

Waar.

Dat bedoelde ik met " niemand gaat je alimentatie betalen en met jou drie hoog achter op een flatje zitten " .
quote:BWitched schreef op 27 april 2016 @ 10:22:

[...]

Waar zeg ik dat dan?

Wat hij wel of niet doet, doet niet zo ter zake, wel dan? Toen hij huilend door het stof kroop werd TO alleen maar bozer. Nu hij zich een beetje herpakt wordt ze ook alleen maar bozer. Wat hij ook doet, hij kan het verdriet van TO niet ongedaan maken.

Ze mag boos zijn, ze mag doen wat ze wil, maar het zoeken van een oplossing in het gedrag van haar man gaat haar niet helpen.Ik lees dat in je eerste zin 'dat is niet zo gek natuurlijk. Verder eens met je standpunt dat wat hij nu ook doet, hij het niet beter kan maken. Het hautaine gedrag wat ik lees (het zalvende, verborgen irritatie) maakt hij het wel nog een stukje erger.

Hij is nergens schuldbewust geweest zonder zelf 'zielig' te zijn. Hij heeft nergens echt toegegeven aan TO's behoeften. Ik denk dat hij op die vlakken heeft verzaakt.
TO weet net een week dat er sprake is van grof veraad in haar lange relatie, en dit is echt veraad van de hoogste orde. TO is in shock en probeert er op haar manier mee te dealen. Dat de man van TO zich nu zo gedraagt is in mijn ogen echt een machtpositie.

Hij weet nu door het hier meelezen dat TO dit niet gaat vertellen aan hun naasten uit bescherming voor hun kinderen, dus dan wat.

Als TO wil gaan scheiden kan hij zich fijn als de geslagen hond gaan gedragen.

Wat een enorme loser, hij zal vast wel enorm met zichzelf in de knoop zitten en daar nog wel een keer mee moeten dealen, maar voor nu is zijn "hooghartige ik sta erboven houding" express en bewust in spel gezet om TO te kwetsen en te verwarren.

Hij heeft zijn zegje gedaan, heeft een paar dagen een boete kleed aangehad en nu het begint te jeuken is hij er wel klaar mee en is het nu TO haar probleem.
Correct me if I am wrong! (Nederlands is niet mijn moedertaal)
http://www.incontrool.nl/digitale-spreekkamer/

Voor als je niets in jouw buurt zou kunnen vinden.
Gooi het misschien wel "in the open" , familie, vrienden, buren, laat de boel maar eens goed instorten en jij zelf er achteraan. Ja, iedereen zal zijn, waarschijnlijk ongewenste, mening geven, boos zijn, roepen dat hij een lul is en daar moet je even doorheen maar nu isoleer je je zelf, je hebt geen idee meer wat je moet doen, denken of voelen en maar je voelt je voornamelijk eenzaam. Neem het risico, je hebt namelijk ook heel grote kans dat je alle steun krijgt, dat ze dingen uit je handen nemen die nu te veel zijn en weet je, dit is zo groot, je kan dit niet meer onder het kleed vegen. Je kan namelijk ook aangeven dat je snapt ze uit woede en/of verontwaardiging niet helemaal los moeten gaan op je man. Je mag bij het vragen van een luisterend best aangeven wat je wel en niet wil. Aan de andere kant, zeggen ze dan eigenlijk niet de dingen die waar zijn maar waar jij niet aan wil? Soms is het slimmer om de verwachtingen die je van je zelf hebt bij te stellen en is alles zelf oplossen niet meer het juiste pad.
quote:Enora schreef op 27 april 2016 @ 10:29:

[...]

Ik lees dat in je eerste zin 'dat is niet zo gek natuurlijk. Verder eens met je standpunt dat wat hij nu ook doet, hij het niet beter kan maken. Het hautaine gedrag wat ik lees (het zalvende, verborgen irritatie) maakt hij het wel nog een stukje erger.

Hij is nergens schuldbewust geweest zonder zelf 'zielig' te zijn. Hij heeft nergens echt toegegeven aan TO's behoeften. Ik denk dat hij op die vlakken heeft verzaakt.

Wat had hij in vredesnaam moeten doen dan? Toen hij schuldbewust was, en er begrip voor had als TO hem er uit zou zetten was hij een slappe zak. Hij mag zich niet rot voelen omdat hij dit veroorzaakt, want dan is hij een jankerd. Hij mag zich niet beter voelen want TO voelt zich rot en dat is geen begrip hebben. Echt alles wat hij doet en zegt maakt TO nog bozer. Want alles doet haar pijn, haar vertrouwen is geschaad en ze is boos. Terecht, en begrijpelijk, maar hij kan er niks mee. Nu neemt hij afstand, en dat zou volgens ons best even goed zijn, maar alleen als TO het doet en hij haar moet smeken om dat niet te doen.

Die man heeft niet gezegd dat alles nu maar goed moet zijn. Hij heeft gezegd dat hij de verbinding mist. En dat klopt toch? Die is toch weg?
quote:Geronimo2 schreef op 27 april 2016 @ 10:37:

Gooi het misschien wel "in the open" , familie, vrienden, buren, laat de boel maar eens goed instorten en jij zelf er achteraan. Ja, iedereen zal zijn, waarschijnlijk ongewenste, mening geven, boos zijn, roepen dat hij een lul is en daar moet je even doorheen maar nu isoleer je je zelf, je hebt geen idee meer wat je moet doen, denken of voelen en maar je voelt je voornamelijk eenzaam. Neem het risico, je hebt namelijk ook heel grote kans dat je alle steun krijgt, dat ze dingen uit je handen nemen die nu te veel zijn en weet je, dit is zo groot, je kan dit niet meer onder het kleed vegen. Je kan namelijk ook aangeven dat je snapt ze uit woede en/of verontwaardiging niet helemaal los moeten gaan op je man. Je mag bij het vragen van een luisterend best aangeven wat je wel en niet wil. Aan de andere kant, zeggen ze dan eigenlijk niet de dingen die waar zijn maar waar jij niet aan wil? Soms is het slimmer om de verwachtingen die je van je zelf hebt bij te stellen en is alles zelf oplossen niet meer het juiste pad.Mooi gezegd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven