Gezondheid alle pijlers

Minderen/stoppen met alcohol deel 2

11-12-2015 23:20 3021 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die wil minderen, of bewuster wil zijn van het alcohol gebruik, of helemaal wil stoppen met drinken of al gestopt is: hier kan je alles van je afschrijven!

We helpen elkaar waar nodig, bieden een luisterend oor, soms eens een schop onder je achterste en verder kan je hier eerlijk zijn over iets waar veel mensen zich toch voor schamen; een probleem met teveel of te vaak drinken.

Hopelijk wordt dit net zo'n inspirerend topic als deel 1!
Tuurlijk is het saai in het begin, je mist je roes, je durf etc. Feestjes zijn in het begin mwoah zonder drank.

Ik kreeg ook van alles aangeboden wat ik weigerde en letterlijke woorden waren; ja hoor, je hebt je punt gemaakt met niet drinken, neem nu maar iets.

Ik denk dat het voor sommigen best confronterend is, want zelf zitten ze nog met " hun niet bestaande" probleem. Nee hoor, kan zo tijden niet drinken ....., ja als ze in het zkh liggen.

Ik klop mezelf niet op de borst, ben over alle grenzen heengegaan en die bewaak ik nu.
Juist id! Ik denk er precies hetzelfde over. Mensen die zeggen ' oh, ik kan zo een poos niet drinken', maar het wel doen iedere dag. Zo heb ik ook gedacht. En zij komen er ook nog wel achter dat ze een probleem hebben.
Hoi allemaal, wat doen jullie het goed! Ik ben nog druk aan het 'bijlezen' op topic nr 1 dus vandaar dat ik hier nog niet verder heb gereageerd. Wel super bedankt voor de tip, waar ik tot nu toe het meeste aan gehad heb is de link naar dit artikel; http://www.huffingtonpost ... of-addicti_b_6506936.html
Hoi Effie welkom. Heb het artikel net gelezen, waarom is het zo belangrijk voor jou? Wat doe je zelf met de resultaten?
Nou er zit meer leven in mij dan in mijn hele feestbeestende sociale groep. Externe middelen zijn niet de enige weg naar een roes, gelukkig zijn er ook 'natuurlijke' methoden. Dingen doen die je angst aanjagen zoals parachutespringen, optreden voor een publiek, sporten dwars door je grenzen heen, mystieke ervaringen zoals stiltekloosters... mijn bucketlist breit zich uit.

Ik ben trouwens ook gediagnosticeerd dysthym (de functionerende variant van depressie), maar vraag me af of het stiekem niet een goed verborgen cyclothym (de functionerende variant van bipolair) is. Toen ik bij de psych was kon ik me geen 'up'-moment herinneren, mijn leven was één grote down, maar inmiddels heb ik mezelf wel teruggevonden en weet ik wel weer beter. Er zijn bijzonder hypere momenten in mijn leven geweest, hoewel voor zover ik weet nooit echt gevaarlijk. Opletten maar.

Ik merk dat dit forum soms een beetje fungeert als dagboek, haha. Gedachten op een rij zetten enzo. Ik hoop dat jullie dat niet erg vinden.
Ik vind het een eer dat ik in je dagboek mag mee lezen prrt.

Ik ga vanavond av biertjes drinken bij beste vriend. Fijn en gezellig. Denk ook knuffelen want dat ben ik nodig.
Nou Pinda dan van mij ook alvast een knuffel!
Knuffel ze Pinda! Fijn dat je goede vrienden hebt waar dat mee kan. Prrrt goed dat je weer wat mooie momenten meemaakt. Als het leven een grote down is lijkt me dat heel zwaar.

Wij hadden net eters, twee wijn gedronken. Morgen moet ik werken dus ik duik er zo in.
Fijn LD

Betty goed ja twee wijntjes. Netties

We gaan film kijken. Languit op de bank.

Wat is de rest allemaal aan t doen
Dop, ik zit te netflixen (breaking bad) met teveel wijn in mijn lijf. Ben zo blij als k maandag weer naar m'n verslavingsbehandelaar mag. Pff.

Knuffelze, daar kan een mens zo aan toe zijn.
Zo'n spannende avond......cola, Viva, ex kijkt voetbal, zo rondje met het hondje en boven tv kijken. Joh topavond!

Pret schrijf van je af. Fijn dat je weer hoogtepunten ziet. Hoe gaat het met het (niet) drinken?

Betty, slaap ze, volgens mij heb je het nodig.
Poes, kun je nu stoppen en wat anders drinken of moet de fles leeg van je (brein)? Ik veroordeel niet hoor!!!!!! Bij mij moest alles leeg.

Breaking bad, heerlijk, verstand op 0.

Overigens vind Netflix niet veel meer aan. Weinig nieuwe dingen.
Pindaatje, ook een hele dikke knuffel van mij en m'n droompjes!

Prrt schrijf maar lekker van je af hoor

Betty ik hoop dat je heerlijk slaapt! Dikke kus X

LD, komt goed schatje

Heb jij nog iets van boomschors vernomen?

Poesje toch... als het nog niet op is is het een optie het weg te mikken. Anders, sterkte morgen, lekker veel water en fruit, stevige hap en even naar buiten

Ik heb een heeeeeeele lange dag gehad (je moet er wat voor over hebben) Van half vijf vanmorgen tot nu, ik lig er net in. Met m'n dromen gaat het fantastisch

Vanavond twee wijntjes gedronken en nu hopelijk wat langer slapen dan alle korte nachten van afgelopen week.

Marjolein gaat het met je?

En Pausini, ik mis je hier! Alles kits lieve dame?
Oh wow, prrrt, die cyclothome kan ik dan ook wel aan de lijst toevoegen.

Ik heb net wijn door de gootsteen gegooid. Bij mij moet wel alles leeg en ik had vandaag geen zin meer erin en wil morgen (vandaag dus) met een schone lei starten.

Ik word trouwens niet saai bevonden door mijn niet drinken, maar door hoe ik ben en leef. En dan ook niet door vrienden, want die heb ik nauwelijks.
He Wining dat klinkt een beetje eenzaam... Wil je daar in de toekomst iets aan gaan veranderen, kun je mss oude vriendschappen weer wat oppoetsen?

Hier fluitend alcoholvrij, zolang ik werk mis ik niks.

Alhoewel, wil toch ook wat ondernemender worden, heb op vakantieveilingdn een bon van de sauna gehaald, nooit geweest maar ach, het is tijd voor vernieuwing!

Nu nog gaan natuurlijk.

Lieve mensen, een fijne zondag gewenst.

PS Bella, wat moet je zo vroeg op doen dan? Mag uiteraard in pb.

Pinda, lekker gekroeld? Ik wil ook, eigenlijk gewoon rampestampen haha...

Als het voorhanden is weinig trek en zo niet... Story of my live vrees ik.

LD, stemming redelijk?

Betty, werkse.

Prrt, duidelijkheid is fijn.

Poes, sterkte.
Hatsjikideee...
Wining goed ja dat je t hebt weggespoeld!

Ik heb ook niet veel vrienden. Maar veel vrienden hoeft niet veel geluk in te houden.

Heb fijn gekroeld pausini. Vriend had door dat ik t niet fijn had. En vroeg of ik lekker bij m kwam liggen. Fijn als iemand je begrijpt. Hij weet dat wij geen rollebollerij gaan doen. Daar komt alleen maar gestront van. En vriendschap weg. Dus geen optie.

Ik voelde me veilig. En dat was ik even nodig.

Kind gaat vandaag over. Naar nieuwe woning. Ben verdrietig vsn. Nee emotioneel. Dat is een betere omschrijving. Vind heel mooi voor hem. Maar t raakt me zo

Zo lang bij mij gewoond. Mijn kindje. En nu gaat ie zomaar weg. Grote man. Einde van dat tijdperk.

Kan t wel allemaal relativeren. Maar dat lukt nu Ff niet. Morgen vast wel weer.

Hij heeft er zo zin in. Dus ik ga niet zitten blèren vandaag. Nu maar even met jullie doen.

Bakkie troost erbij Hihi.

Z'n huis van binnen is klaar iig. De rest komt nog.

Voorheen dan had ik gister een drank sessie gehad. Machtig janken snachts in m'n eentje en Vandaag een kater.

Nu heb ik alleen maar Ff tranen en ga niet helemaal kapot van binnen. Beter
Zeker beter Pinda!

Zal ik je iets eerlijks zeggen, echt een bekentenis hoor. Ik ben jaloers op mensen die gaan scheiden met kinderen.

Zo dat is eruit.

Had zelf heel graag kinderen gewild en denk dat de scheiding minder erg geweest zou zijn met kinderen. Niet dat je het de kinderen wil aan doen, hell no!!!!!

Maar het alleen zijn.
Prrrrrrrt, doe nu expres meer rr erin, sorry autocorrectie maakt pret van je.

Mooi weer allen, genet ervan. Zoveel belangrijker dan die kutalcohol. Maak er wat van vandaag!
Ja dat snap ik helemaal LD. Want ik moet er niet aan denken dat t andere kind uit huis gaat.

Maar idd een scheiding wil je ze ook niet aandoen.

Ik denk als t zover is dat t ook wel fijn is weer alleen zijn. Ik heb t ook als zwaar ervaren. Altijd die verantwoordelijkheid. Vader maakte er een potje van. Dus ik voelde dat ik 2 x zo hard m'n best moest doen. Wat wou ik dat ik viva toen gekend had. Dan had ik het een stuk makkelijker gehad. Door eerder en sneller door processen heen te gaan. Dan was de relatie met m'n ex al eerder geklapt. Of juist niet en had ik mijn eigen kanten beter kunnen begrijpen inzien en evt veranderen. Als als als.

Ik ben al een poosje een weg ingeslaan door meer dingen voor mezelf te doen. Ik ben nu bezig met aanmelden van yoga en meditatie. Zon pakket. Ik voel dat ik echt iets harder moet werken aan mezelf. Leren ontspannen. Leren mezelf te zijn ofzo. Dichterbij. Ik heb t steeds fijner nu ik niet meer verdoof zeg maar. En alles wat denk ik mede daardoor in werking is gezet.

Ik bedacht mij zonet dat mijn drinkaanleidingsdrama ook hier goed voor is geweest. Anders was ik nooit gaan veranderen.

Bedankt lieve
Wel heel jammer voor je LD dat je geen kinderen hebt gekregen. En je wilde ze wel graag. Ben je nu te oud ervoor dan? En aanmelden voor pleegouder dan?
Zeker te oud, technisch onmogelijk, heel lang traject van jaren doorlopen om ze wel te krijgen.

Heb veel kinderen om me heen. Maar de uitleg hiervan is niet helemaal geschikt om nu op te schrijven wat ik in de toekomst ga missen.
Nee Ok. Mocht je in een pb je verhaal kwijt willen dan kan dat he.

Hoi allemaal ik ben weer op het slechte pad aan het raken. Iets teveel wijn de laatste dagen. Maar nu ga ik er weer tegenaan! Wil graag weer wat fitter wakker worden. Was steeds zo verkouden en toen ik me beter ging voelen, ging ik dat vieren met wijn. Stom hè?

LD snap het wel van die kinderen. Dikke knuffel van mij!
Dat zit raar in mekaar he dora.

Goed dat je het oppakt. Go go gooooo
Las in een ander topic dat LD het over Jack Wouterse had die erg verslavingsgevoelig was, in 'de wandeling' doet hij zijn verhaal.

Goede voornemens Pinda!
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven