Zenuwen in buik

30-04-2016 22:34 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Pfff... al een week of 2 enorme zenuwen in mn maag.

De heeeeele dag door.

Ben moeder van 3 kids (6,5 en 1) en ben fulltime huisvrouw.

Dus werkgerelateerd kan het niet zijn.

Wat doe ik al:

Hardlopen

Mindfullness

Ademhalingsoefeningen

Wat kan ik nog meer doen?
Als ik dat heb betekent voor mij dat er iets gaat gebeuren.
quote:Ttass28 schreef op 30 april 2016 @ 22:38:

Als ik dat heb betekent voor mij dat er iets gaat gebeuren.

Lekker geruststellend Tas....

To, is er iets vervelend gebeurt? Of staat er iets spannends te gebeuren? Krijg je wel voldoende rust? Maak je je heel erg zorgen om iets? Kun je dit met iemand misschien je man bespreken? Of heb je dit al gedaan, wat zei hij?

Ik word altijd rustig van sporten maar dat doe je al. Wat ik ook graag doe met spanning is luisteren naar een luisterboek. Helpt het om een rondje gewoon te wandelen? Of een stukje te fietsen? En probeer uit te zoeken waarom je je zo voelt, misschien kun je de oorzaak ervan wegnemen . Sterkte.
Het vivaforum heeft wel een hoop regels waar de werkelijkheid slecht in past. *Feow
Ik heb iets dergelijks als ik me zorgen maak over iets. Een rekening die hoger uitvalt dan verwacht, een raar geluid in de auto, dat soort dingen.

Wat helpt is afleiding. Kleuren (voor volwassenen), borduren (ouderwets tellen) of puzzelen (zo eentje van duizend stukjes), dus echt iets waarbij je een paar uur ´afwezig´ bent.

Voordeel van puzzelen is dat ik dat ook kan pakken als mijn schoonmoeder op bezoek is, dan is de middag zo om .
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Werkgerelateerd kan het niet zijn schrijf je... Ik werk 3 dagen per week en op die 3 dagen kan ik me volledig concentreren op 1 ding. Ik word niet 20x per minuut geroepen, hoef niet op te letten of er niemand van de trap valt, er wel genoeg gedronken wordt, de pindakaas niet langs de muren gaat, er niet gevochten wordt etc etc etc. Met andere woorden: onderschat jouw bezigheden niet.

Ik vind het heerlijk om thuis te zijn met onze kleintjes, maar ben soms na een paar dagen thuis vermoeider dan na een paar dagen werk. En mijn werk is echt druk, maar ik kan me focussen op 1 ding zonder continu ogen in mn achterhoofd te hoeven hebben.

Géén idee of het hiermee samenhangt, maar wilde het toch even opmerken :-)
Irritant en herkenbaar

Ik kan soms ook de oorzaak niet vinden

Soms is het bij mij wel hormoongerelateerd. Zat toch een eisprong aan te komen oid denk ik

Bij mij duurt het doorgaans max drie dagen, gelukkig..

Maar heel irritant
Buikspieren, darmgas oid?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Of zuurbranden?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik denk ook dat het onzekerheid is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven